Sta reci...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eon
    Moderator
    • 10.03.2005
    • 4225
    • Beograd-NBG-44
    • Superb 2.0 4x4 DSG

    Sta reci...

    Friziran Golf 3

    Živo zdravo dobri ljudi. Poštovanje gospodine Todorović,

    Potreban mi je stručni savjet o toma kako treba postupati sa mjenjanjem brzina, odnosno koji interval obrtnog momenta je idealan za promjenu stepena sa manjeg na viši. Inače, vlasnik sam izuzetno lijepog, ušminkanog, GOLF 3 Volkswagon-ovog modela, 1996 god. karavan verzije sa 1.9 litarskim SDI motorom. Motor je bio podvrgnut friziranju i tuning reprogramiranju, i ako je vjerovati aparatima razvija 70 KS i to pri obrtnom momentu 4.200 po min. Mjenjač je 5-ostepeni manuelni.
    Mene prvenstveno interesuje da li je štetno motor izlagati visokom obrtnom momentu, jer isuviše volim čuti zvuk remus-a u pozadini automobila.
    Molim Vas da pokušate odvojiti vremena za moje pitanje.

    Ako imate viška vremena molim Vas da mi samo površno pomognete po pitanju koliko je ??normalno?? izdvojiti novca za BMW 735i, 1999 god. proizvodnje, sa 180000 km iza sebe, paket opreme je standardni tako reći srednji, a zasada prvi i jedini vlasnik je po pitanju automobila izuzetno pedantna i brižna osoba. Iskreno se nadam i očekujem pomoć,

    hvala.

    Kušljić Duško



    piše: Predrag Pavlović

    Poštovani gospodine Kušljiću,

    vaš Golf 3 Variant iz 1996 g. sa motorom 1,9 SDI prema fabričkim podacima ima snagu od 47kw (64ks) pri 4000 obrtaja u minutu u jednoj varijanti dok u drugoj varijanti razvija 50kw(68ks) pri 4200 rpm. Ja pretpostavljam da je vaša mašina, ona iz prve opcije. Čitajući vaše pismo pretpostavljam da ste na ECU (kompjuteru motora) izvršili tkz. "chip tuning" pa je maksimalna snaga vašeg motora narasla na 70ks pri još uvek povoljnih 4200 rpm. Mišljenja sam da ste mudro postupili što niste išli na radikalnije poteze u ovom smislu jer bi u protivnom vašem motoru učinili više štete nego koristi. Nadam se samo da vam je te promene o kojima pišete izvršio neko sa pravom softverskom podrškom i odgovarajućim alatima, jer to nije ni malo jednostavna ili naivna operacija. Jedan moj prijatelj bi to prokomentarisao u stilu "operacija na otvorenom srcu"!

    Da se vratimo vašoj mašini. Najviši obrtni moment koji pominjete, za vaš motor se razvija na 2200 rpm i iznosi 133 Nm.Ovaj podatak je za vozače veoma bitan,u stvari bitniji od najveće snage motora, jer je upravo opseg obrtaja motora, kod ili oko najvišeg obrtnog momenta, onaj koji je i najpovoljniji za svaki motor. To je ono što bi stariji vozači opisali kao opseg obrtaja gde motor najbolje "poteže"! Znači ako želite da vam vaš motor radi u režimu koji mu najviše "godi" vozite ga u području najvećeg obrtnog momenta. Nije za čuđenje ni podatak koji sledi a to je da se ujedno i najmanja potrošnja goriva ostvaruje vožnjom u ovom opsegu obrataja, naravno u najvišem mogućem prenosnom odnosu. E sad ne treba biti bukvalista i zakucati obrtomer na baš ovim obrtajima ali mudra i ekonomična vožnja dozvoljava odstupanja od ove vrednosti plus-minus 500 rpm. Koga ovo posebno zanima može nabaviti i dijagram sa krivom obrtnog momenta na kome jasno može da se vidi u kom opsegu obrataja obrtni moment najmanje zaostaje za maksimalnim pa se tako i ponašati u vožnji. Ne moram posebno pominjati da dizel motori imaju veći obrtni moment u odnosu na benzince i da ga ostvaruju na nižem odnosno za normalnu vožnju povoljnijem broju obrtaja, što dozvoljava vozačima dizela da budu manje opterećeni stalnim promenama brzina. Sada iz ove priče možete izvući zaključak da bi promene brzine u slučaju vašeg Golfa sa 1,9SDI mašinom trebale da uslede najkasnije na 3000 rpm a da se vožnja odvija na obrtajima od 1700 do 2700 rpm. Naravno u nekom hipotetičkom preticanju slobodno pritisnite pedalu gasa, jer nama je najvažnije da ispred vozila koje pretičete stignete bez problema. Inače vožnja u blizini crvenog polja, na obrtomeru, ne godi ni jednom motoru a pogotovo ne dizelima, što je, videli ste i sami, potpuno nepotrebno.

    Pošto mi za naše čitaoce uvek imamo vremena pozabavićemo se malo i "vašim" BMW-om 735 i iz 1999 g. Elem, taj model je prestao sa proizvodnjom 2001 godine. Imao je motor od 3498 ccm i 175kw ( 238 ks) što mu je bilo dovoljno da dosegne onih limitiranih 250 km/h. Da bi sve ovo postigao 735i je bio spreman da potroši oko 11,5 litara goriva na 100 km. Naravno ovo je fabrički podatak u koji se ja ne bih zakleo ali tako piše. O tome kako ovaj BMW "ide" ne bih trošio reči. Dovoljno je pomenuti onaj BMW-ov slogan "uživanje u vožnji"! Od opreme ovaj automobil je imao sve što se poželeti može već i u onim kako vi kažete srednjim paketima opreme, šta god to značilo u ovoj klasi automobila. Pošto vas zanima i cena ovog automobila konsultovao sam više stručnih publikacija iz ove oblasti ali i stare vukove sa auto pijaca i dilere sa privatnih placeva koji su se izjasnili da vam ovakav auto ne bi nikako prodali ispod 30-35000 eura. Sve ovo u mnogome zavisi i od stanja vozila, opreme i kilometraže koju je automobil prešao. Naravno mi se ovde bavimo samo sa regularnim automobilima sa našim tablicama. U vezi sa BMW-om dobro razmislite i o starom pravilu da je neki auto moguće doseći, odnosno kupiti, ali da ga je jako skupo, skoro nemoguće održavati. Takođe, što nije na odmet pomenuti i troškovi registracije za ovakvo vozilo idu sferu emisije "da se naježiš" ili se možda varam!?

    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    #2
    Procitao sam jedamput i deluje mi ok... Sta si video? Odoh opet na citanje...
    Lancia Kappa 2.0 20v

    Comment

    • HotDog
      CBC Senator XXL
      • 06.05.2005
      • 965
      • BSG 75 (011)

      #3
      Ja sam samo preleteo i ispada da bih ja trebao non stop da drndam nekih 5800rpm, +- 500

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        #4
        Motor je bio podvrgnut friziranju i tuning reprogramiranju, i ako je vjerovati aparatima razvija 70 KS i to pri obrtnom momentu 4.200 po min.
        Pored par paradoksa, vrhunac je kraj recenice...
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • *IvanT*
          CBC Senator XXL
          • 30.01.2005
          • 3234
          • Srbija, Beograd, Kara

          #5
          Pa dobro. To pise ipak jedan nedovoljno upuceni chitalac. Mozda je cova i slucajno pogresio.

          Sto se tice odgvora, on je poprilicno OK. Nacitali smo se ovde na forumu, vise njegovih gluposti, tako da je ovaj text, skroz zadovoljavajuci.
          http://www.lovatogas.co.rs

          Comment

          • Skyline GT-R
            CBC Senator XXL
            • 13.02.2005
            • 806
            • Chicago - My Kind Of Town

            #6
            Ja jedino ovde vidim ***** koji pokusava da od SDI-a (kod kog vazi ono - "sporo da sporije ne moze") napravi trkaca.Terao ga je na chip-tuning, pa jos oce da UZIVA u remusu .Trazi dobar opseg gde mu "poteze" auto (ako to diesel g***o moze i da potegne)...Jos jedan iz TDI mafije a...? kez


            necemo da se spustamo na taj nivo
            edit by 020

            Comment

            • dfast
              CBC Senator XXL
              • 26.05.2005
              • 1302
              • Hoofddorp NL /Bgd

              #7
              Mene prvenstveno interesuje da li je štetno motor izlagati visokom obrtnom momentu, jer isuviše volim čuti zvuk remus-a u pozadini automobila.
              Ovde je cova mislio na visoke obrtaje, pretpostavljam a lose se izrazio.

              Nije za čuđenje ni podatak koji sledi a to je da se ujedno i najmanja potrošnja goriva ostvaruje vožnjom u ovom opsegu obrataja, naravno u najvišem mogućem prenosnom odnosu.
              Misli se na najveci obrtni moment i oko njega. E ovo vec nije tacno. Motor je tada najefikasniji sto se tice isporucene snage u odnosu na specificnu potrosnju goriva ali ne i na potrosnju goriva po predjenom kilometru.
              Znaci ako vozite ispod najveceg obrtnog momenta potrosicete manje goriva jer vam je papucica gasa manje pritisnuta-prosto.

              Comment

              • maki
                CBC Senator XXL
                • 03.10.2004
                • 878
                • Budva, CG

                #8
                jedino je pitanje totalno konfuzno, prelaz je najbolji ko grom iz vedra neba covjek sa sdi-a oce da predje na 7-micu i to benzinca, a odgovor o cijeni je suvisno komentarisati

                dfast>> nije mislio na obrtni moment nego na neku srednju vrijednost obrtaja oko 2200,jer je na srednjim obrtajima najekonomicnija voznja
                HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #9
                  Ma ne,...

                  Prvo, kupi SDI i to tjuniranog, neverovatno!!!!! Podigne snagu 2hp, ima li za to smisla dati xxx evra!!!!

                  Drugo, obrtni momenat sve vreme brka sa brojem obrtaja...

                  Trece, SDI i Remus... Voli da cuje taj zvuk na SDI masini...

                  Cetvrto, prelaz na BMW koji je totalna suprotnost ovog auta...

                  S'obzirom na tone gluposti, Todorovic odgovara max profi.
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • -Vedran-
                    CBC Senator XXL
                    • 03.10.2004
                    • 3255
                    • Beograd

                    #10
                    Verovatno se pre toga dobro ismejao...
                    Power of dreams !!!

                    Comment

                    • Boki Ar
                      CBC Senator XXL
                      • 11.11.2004
                      • 2827
                      • Aranđelovac
                      • Vektra

                      #11
                      Odakle je ovo "izvadjeno"..i ko je dingospo Todorović?

                      Comment

                      • MOSLER
                        CBC Senator XXL
                        • 27.05.2005
                        • 1064
                        • Niš

                        #12
                        Covek povremeno napravi po neku gresku,sa obzirom na koliko pitanja odgovara i ne cudi me previse,narocito ako mu neko pomaze pri pisanju doticnih tekstova ali mislim da bi na stvari kao sto je cena gorepomenutog BMW-a trebalo da obrati paznju jer se suma od oko 35000 eura odnosi na najnoviji model sedmice koji je poceo da se proizvodi 2001 ako ne gresim, a covek koji je pisao pismo misli na stariji koji kosta 12-15000 eura sto je ipak velika razlika.

                        Comment

                        • Vlada_nbgd
                          CBC Senator XXL
                          • 11.09.2005
                          • 1066
                          • Novi Beograd/Topcider
                          • ford focus sport pack

                          #13
                          Originally posted by Dr Boca
                          Odakle je ovo "izvadjeno"..i ko je dingospo Todorović?
                          http://www.automarket.co.yu/pitali_ste/default.asp
                          FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #14
                            a odgovor o cijeni je suvisno komentarisati
                            Samo da mi je znati koji mu je to "vuk sa auto-pijace" sugerisao toliku cifru...

                            Ja mislim da dotichnom Todorovicu nije lako da daje pametne odgovore na vrlo chesto glupa pitanja koja dobija. Pratim AutoMarket site i njegove odgovore chitaocima, nije mu lako... Mislim, odvali i on ponekad glupost tipa: "...moderni common-rail motori (HDI, CDI, DTI, JTD)..." ili u jednom postu nahvali neki model a u drugom odgovoru ga ocrni i slichne munje, ali u sushtini treba i njega razumeti, nije lako odgovarati na ovakva pitanja...

                            Mislim, shta reci nekome ko trazhi savet kad da menja brzine u vozhnji?!?

                            Jedno je sigurno - ima jaaaako dobre "zhivce"...
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • Black Knight
                              CBC Senator XXL
                              • 13.10.2004
                              • 2020
                              • Novi Beograd, kicblo

                              #15
                              ha, pa zar nije malo cudno da jedna osoba ima dva misljenja, da nije mozda dvoliacan? ili mozda neko drugi pise za njega, kcerka, zena, ili mozda sin u pubertetu... nije lako...a ne... c c c
                              Injection is good,but I'd rather be blown!

                              Comment

                              Working...
                              X