Zeder "problemcic"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #76
    sada sam uspeo da vidim i sliku, i ako dobro vidim to je montirano na kardansku osovinu upravljaca

    sta se desava u slucaju sudara kada treba da se kardanska osovina slozi kao harmonika, da ne uleti u pluca vozaca ?

    da li je neko negde vrsio kres testiranja i kakvi su rezultati ?
    moze li da se pogleda negde na netu postoji li atest Zedera sa dozvolom za ugradnju neke renomirane kuce ili fabrike automobila (Dekra, TUV, KBE ) ?

    da li je bilo ispitivanja naknadno posle saobracajke kako se ponasao Zeder prilikom guzvanja volana ?
    ima li povredjenih pri sudaru zbog Zedera i ovakvog nacina ugradnje.

    da li je Zeder prosao euro 3 i euro 4 normu (ili uopste neku euro normu (euro 2 npr) ?

    ako moze konkretniji odgovori, ili uput gde se mogu procitati adekvatni odgovori/ rezultati ispitivanja bezbednosti.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • ĆOMI
      CBC Senator XXL
      • 31.08.2006
      • 1705
      • Braće Jerković,Vozd
      • Stilo JTD 16V

      #77
      Zeder ima sertifikat evropske unije,koji su morali da urade da bi ga plasirali na njihovo trziste.Prosao je sve testove i kao takav je pusten u promet.Usuprotnom ne bi mogao da se prodaje u zemljama EU.Za kresh testove nisam siguran,raspitacu se pa cu reci naknadno.
      Probaj ovde da nadjes neke informacije:

      OPEL CLUB SERBIA

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #78
        Rupa je na jednom delu letve volana i u zavisnosti od polozaja volana ne mora da znaci da ce klin odmah uci u rupu.Onda se naknadnim pomeranjem zakljuca.Isto kao i fabricko zakljucavanje volana,samo 100000X jace.
        da li to znaci da okrenes kljuc u polozaj zakljucano a Zeder nije zakljucan fakticki, nije usao taj klin istog trena ?
        ja sam tebe tako razumeo.
        sada sam pogledao sliku ali se takvi detalji ne vide pa se uzdam u tvoj opis delovanja.

        u fabrickom resenju to nije moguce, klin odmah ulazi u rupu u polozaju zakljucano i dalje nema mrdanja ni pod kojim uslovima niti milimetar.

        to sta je jace nisam licno ispitivao, nemam podatke ali ono sto znam iz prakse od vise decenija sirom planete to je da je fabricko resenje nesalomivo.
        trik je da je kuciste u koji ulazi klin sa posebnim kvacilom tako da ne postoji varijanta da se slomi klin a brava je permanentno zakljucana.

        prakticno, jacina zakljucavanja je neograniceno velika, tj nicim se ne moze slomiti klin ma kolika sila se primenjivala (usled konstrukcionog resenja, nezavisno od primene svedskog posebno legiranog "zilavog" celika).

        materijal moze da se kopira, kupi ili napravi, ali poenta je u konstrukciji samoj po sebi koja garantuje pouzdani rad.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #79
          Za kresh testove
          pa to je osnovno, u EU se ne moze prodavati niti jedan auto, niti jedan deo koji utice na kres rezultate a kamoli ugradjivati ili (legalno) prodavati.

          guzvajuci stub upravljaca je jos pre euro 2 bio siroko primenjivan, a bez takvog stuba (kardanskog) prakticno i nije moguce da se prodje kres test.

          koji sertifikat ima Zeder, tacnije ciji ?
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #80
            pogledao sam navedeni sajt, i nema niti slovca o nekakvom atestu ili dozvoli za prodaju u EU, niti sertifikata niti bilo cega slicnog.
            ali ima da je to najnoviji sistem, sto je notorna besmislica posto na istoj strani je prikazan Mercedes W124 koji fabricki ima ugradjen sistem (original) cija je kopija Zeder.

            a taj W124 se pojavio mnogo pre imena i pojma Zeder.
            da ne pricam o Volvoima koji to imaju jos od pocetka 70tih godina, dakle original "Zeder sistema".
            kao i gomila raznih modela i marki automobila, vec u fabrickoj ugradnji.

            ima raznih komercijalnih medalja i plaketa na sajtu ali mene zanima tehnicki apsekt, tehnicka norma koju zadovoljava i ko je proverio (atestirao) tu normu od ovlascenih laboratorija za bezbednost vozila bilo gde u EU. (bilo stare norme bilo Euro NCAP).
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #81
              Originally posted by brick
              da li to znaci da okrenes kljuc u polozaj zakljucano a Zeder nije zakljucan fakticki, nije usao taj klin istog trena ?
              ja sam tebe tako razumeo.
              sada sam pogledao sliku ali se takvi detalji ne vide pa se uzdam u tvoj opis delovanja.

              u fabrickom resenju to nije moguce, klin odmah ulazi u rupu u polozaju zakljucano i dalje nema mrdanja ni pod kojim uslovima niti milimetar.
              Ovo mi je malo sumnjivo... Da bi klin odmah i uvek ušao u rupu (žljeb) ona bi morala biti pun krug oko osovine, onda nema svrhe zaključavanje. Voleo bih da mi pojasniš kako to radi jer mislim da je to nemoguće izvesti.
              Ako radi kao kontakt brava onda je nemoguće. Jeste da je Volvo u pitanju ali nisam siguran da si u pravu...
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #82
                Ne bi da budem dosadan ali mi stvarno nesto nije jasno.
                Zasto moze da se izvuce kljuc ako klin nije u rupi? (zakljucani polozaj).
                Isto. Zasto moze da se izvuce kljuc ako klin nije izasao iz rupe? (otkljucan polozaj)
                I trece.
                Zasto kljuc uopste moze da se izvuce iz brave ako je brava otkljucana? Da vlasnik auta ne zaboravi kljuc u nezakljucanoj bravi? Sta to konstruktora briga?
                Hteo sam da kazem da samo fizicko prisustvo kljuca treba da ima funkciju a ono nema dok se kljuc ne okrene (ili sam pogresno razumeo proceduru). Nekako mi se cini da je to takodje propust (ili namerno napravljeno tako). Mislim da je dovoljno napisati u uputstvu kako se radi pa ko pogresi neka posle sece ceo auto, ko mu je kriv. Ni na uputstvu od pistolja ne pise da mozes slucajno da se ubijes ako si blesav. Pa sta? Brava je, kao i ona obicna fabricka na zaista osetljivom i po zivot opasnom mestu. Ne mogu da verujem da se tako nesto moze desiti a opet verujem na rec da se to ipak desilo. Nismo ovde na pijaci da se lazemo i pricamo lovacke price.
                U ovom slucaju konkretno mi se jos cini da su napravljeni i neki propusti prilikom montaze ali to nema veze sa mehanikom brave zbog cega je i nastao osnovni problem. Tolika prica oko jedne brave.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #83
                  Voleo bih da mi pojasniš kako to radi jer mislim da je to nemoguće izvesti.
                  probacu

                  sistem blokade upravljaca je spregnut sa kontakt bravom (elektrikom).
                  kada se kljuc postavi u polozaj 1, 2 ili 3 sve je otkljucano i moze da se okrece koliko god treba volan i ne moze da se zakljuca taj klin jer je kvacilo kontakt brave slobodno (okrece se slobodno).

                  kada se kljuc okrene na kontra stranu od polozaja za voznju, fiksira se kvacilo i tada moze da se izvadi kljuc. sve dok je kljuc fizicki u bravi ne moze da se zakljuca blokada.

                  kada se izvadi kljuc klin se oslobodi i postaje pokretan.
                  i dalje nije zaklucana blokada, neko medju stand by stanje (nema nikakve elektrike, sve je mrtvo sto se struje tice).

                  sledeci korak je okretanje kvacila (volana) sto je faza zakljucavanja i tada kvacilo naidje na taj klin i zabravi se.

                  kada je zabravljeno stanje (zakljucano) ne moze da se okrece niti volan niti kontakt brava niti kardan/letva volana niti milimetar.
                  ne moze ni da se stavi klju u kontakt bravu.

                  i naravno sva elektrika je mrtva.

                  kada je zakljucano stanje ne moze da se samo otkljuca.

                  kada je otkljucano stanje ne moze da se samo zakljuca.

                  kako god, uvek je tacno definisano trenutno stanje blokade i kontakt brave- ili je zakljucano i nema mrdanja ili je otkljucano i moze da se okrece do mile volje.

                  kvacilo kao takvo je posebno oklopljeno (celikom naravno) i njemu ne moze da se spolja pridje,odnosno prvo mora da se demontira kardan volana i gornji nosac, a da bi se demontirao kardan mora prvo da se otkljuca.

                  sistem je prilicno pouzdan i bezbedan, otporan na neogranicenu primenu sile ali ima jednu manu.

                  ako kojim slucajem pukne/ zalomi se kljuc u bravi nema pomoci osim slepovanja auta i narucivanja zamene iz fabrike.

                  ne moze da se kupi, ne moze da se napravi, ne moze da se busi, ne moze da se lomi, ne moze uopste da se pridje cak i kada se sve demontira oko volana.

                  nedavno sam pravio duplikat kljuca, i majstor koji ga je radio nije hteo da naplati sve dok se ja nisam uverio da zaista i otkljucava i zakljucava tu i sve ostale brave (6 komada, jedan te isti kljuc).

                  prvo je u radnji dezurni rekao da ne moze da se pravi kljuc za Volvo pa su zvali tog iskusnog majstora pa je on nesto pricao u siframa i pretrazivao po fiokama i na kraju je nasao blanko kljuc koji bi mogao da vrsi posao.m (inace radnja je specijalizovana, sa jakim pedigreom pominjana ovde na forumu kao preporuka).

                  iz prve i druge nije pogodio, tek iz treceg pokusaja naknadne fine obrade na onoj masini za rezanje kljuc je poceo da otvara sve brave bez zaglavljivanja i trzanja pri okretanju.

                  ne znam, kako i zasto ne moze ali i na prethodnom Volvou kada mi je trebalo da promenim bravu kasete to niko nije mogao da uradi koga god sam pitao. a pitao sam mnoge auto bravare na koje sam usput nailazio tokom godina.
                  svi majstori su vrteli glavom i tvrdili da se ta brava ne moze otvoriti, tacnije obiti osim da se unisti.
                  tako sam i celo vreme bio bez mogucnosti da zakljucam kasetu.


                  da li je tacno ili ja nisam naisao na dovoljno sposobne majstore ne znam, ali na vise mesta sam cuo da svedske brave su dovoljne same za sebe kao zastita auta.

                  to kvacilo koje deluje zajedno sa klinom je takodje zatvoreno, nepristupacno.

                  postupak zamene kvacila (iz serviserskog uputstva, ja nisam probao) je da se u bravu stavi originalni kljuc, zakrene za tacno naznacen ugao i onda se pojavi mala rupica na obodu kvacila.

                  u tu rupicu se gurne tanka iglica koja nesto pritisne i onda moze da se skine kvacilo, kontakt brava i dalje rasklopu sta vec treba.
                  bez originalnog kljuca ne moze da se pridje toj rupici.

                  znam za nekoliko ljudi koji su imali peh da im se zalomi kljuc u bravi pa su nekoliko meseci gledali auto na parkingu, tokom 90tih kada je bilo tesko stupiti u kontakt sa fabrikom za naknadni originalni kljuc.

                  nadam se da sam uspeo u pokusaju..
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • ĆOMI
                    CBC Senator XXL
                    • 31.08.2006
                    • 1705
                    • Braće Jerković,Vozd
                    • Stilo JTD 16V

                    #84
                    Pa i zeder kada se zakljuca je u tom takozvanom "stand by" polozaju.On je zakljucan i kljuc moze da se izvadi.Cim okretanjem volana leziste(ili ti rupa)naleti na klin on automatski upada u nju i on je zakljucan.Ponovo kazem,vec sam dosadan,isto kao fabricko zakljucavanje volana na svim kolima!
                    OPEL CLUB SERBIA

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #85
                      Ijao Brick napisao si roman i objasnio rupu na saksiji koju je otkrio svaki vozac u praksi.
                      Ti si tvrdio da se momentalno zakljucava i ne mrda ni milimetar. Ja znam da se mora okrenuti volan malo levo ili desno da upadne klin, kvacilo ili slajzvrcna kako god....
                      Pogledaj sta sam ti citirao pa pogledaj sta si odgovorio na to...
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #86
                        u zakljucanom polozaju volan ne moze da se okrece, da se mrda nimalo.

                        u stand by rezimu nije zakljucan, i ne moze da se vozi u tom polozaju.

                        u otkljucanom polozaju moze da se okrece volan bez ogranicenja.

                        sva 3 stanja potpuno razdvojena i jasna i nema konstrukcione mogucnosti koja se dogodila sa Zederom.

                        klin odmah ulazi u rupu u polozaju zakljucano i dalje nema mrdanja ni pod kojim uslovima niti milimetar.
                        tacno sam opisao, u zakljucanom polozaju nema mrdanja niti se moze okrenuti volan.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Skyline GT-R
                          CBC Senator XXL
                          • 13.02.2005
                          • 806
                          • Chicago - My Kind Of Town

                          #87
                          Covek te lepo pitao KONKRETNO.ALi ti izgleda toliko volis da pises da i ne citas!

                          Nije sporno da li moze da se mrdna milimetar ili ne.Sporno je sto si reko da kad se zakljuca, MOMENTALNO klin ulazi u rupu, tj volan je ODMAH blokiran po zakljucavanju, ne moras da ga okrenes NI MALO da bi se zakjljucao!



                          Edit 023: Pripazi na recnik i ton izrazavanja!

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #88
                            Originally posted by brick
                            tacno sam opisao, u zakljucanom polozaju nema mrdanja niti se moze okrenuti volan.
                            Pa ni sa Zederom. Mislim ne branim ja Zeder niti imam namere da ga stavljam jer moj auto će neko uzeti ako stavim na sedište 100 evra. Mada i onda možda mazne samo 100 evra...
                            Za mene je dovoljna i ova fabrička brava koja i pored svih provera može da se zaključa kad tad u vožnji i uopšte mi ne treba još jedna mogućnost za to.
                            A to da ne može da se desi, ma nema šta ne može da sedesi kad ne treba i toga što čovek nije napravio a da se ne pokvari. Samo je pitanje statistike.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • TETAK
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3034
                              • Čačak, Srbija

                              #89
                              Tačno tako brate.Nego, gde parkiraš auto sa tih 100 eura!?
                              Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #90
                                Jel tih 100 eura u zlatnim udicama

                                Comment

                                Working...
                                X