pitajte bilo kog prodavca, i nece vam odustati od fiks ideje da njegov vagen trosi iznad 5 do 5,5 litara dizela... i to onog tenkoskog/traktorskog/kamiondzijskog..D2...
i ne znam zasto bi to smetalo ljudima s obzirom da je to tipicna potrosnja dizela bilo koje marke za tu velicinu auta.
npr, Fiat Croma dizel je mogla da prodje i sa manje od 5 litara.
naravno D2 ili D1, iliti loz ulja sto i jeste osnovni tip dizel goriva bio decenijama i koji se jedino i nudio/ koristio.
cisto radi informisanosti za G2 je po DIN normi potrosnja deklarisana 4.6 lit/90. , 6.2/120 i 6.4 po gradu.
prosecna kombinovana potrosnja je taman tu negde oko 5.5 litara.
i nije samo VW sa 1600 dizelskih kubika toliko trosio, isto je i za Reno 1600 dizel, Fiat 1300 i 1900 dizel, Pezo 1500 dizel itd...
ali to su sve slabasni motori sa 20-30 KS prosecno i oko 50KS maximuma u malim laganim autima (za danasnje pojmove) pa nema ni gde da se potrosi neka velika kolicina energije (litara goriva).
G2 je manji od aktuelnih Punta, Pola, Korse, pre svega misim na celnu projekciju (povrsinu) pa je i potreba za energijom pokretanja adekvatno niza.
G2 dizel je bio raketa za neka druga dizel prometala, recimo Ford Granada dizel sa Pezo motorom, ili Mercedes 200 dizel.....uh vremena tih dizela (trom, bucan, prljav, itd).
da ne kopam, ubrzanje 0-100 Forda Granade je negde oko 25-30 sekundi a sa 2300 kubika maximalna brzina koju dostize u voznji je negde oko 115 km/h.
to je bio najveci i najjaci (najluksuzniji, najskuplji, jednom recju top) Fordov model iz evropskog programa 70tih na dizel.
kada se pojavio Golf 1 dizel zaista je bio bitan pomak napred, i VW treba skinuti kapu sto je povukao i ostale u novo poglavlje ali danas je 2008. i sve je drugacije..ne zivi se samo od stare slave.
razumete
cenu kupoprodaje ne odredjuje prodavac niti njegova zelja.
barem ne samo on.
svaki auto i druga roba vredi onoliko koliko je kupac spreman da plati.
nekim autima cena opadne ekspresno brzo, nekima se dugo zadrzava i mali je gubitak tokom godina, nekima raste...
potraznja za polovnim Jugom je porasla u Americi (zbog malecne potrosnje) pa mu je i cena porasla, promenio se odnos na trzistu trenutno usled krize. naravno to je tako periferno ali eto kao kuriozitet.

u nekim zemljama Pezo 504 se jos i danas proizvodi i vise kosta kao polovna od novijih Pezoa.
Volvo 240 vise kosta kao polovni od novijih serija 740 i 940 za isto godiste kod AMera.
u Japanu ili Sibiru Golf dizel bilo koje generacije nikoga ne zanima.
itd...
cena G2 kod nas je sticajem okolnosti takva kakva je jer ima dovoljno kupaca da je plati posto je Golf jos uvek sasvim finansijski isplativ sveukupno.
u tom rangu je i Jugo sto se isplativosti tice.
za isto godiste, kod nas cena proporcionalno brze opada sto je veci motor po kubikazi.
aute od 3000 kubika u svemu superiorne jednom Golfu, Astri, Puntu i slicnim popularnima kod nas nude maltene budzasto cesto.
a potraznja za njima je jako mala , slabo su isplativi pri upotrebi usled poprilicne razlike u ceni registracije.
za nase uslove Golf 2 je optimalna zamena za FIcu 750, Jugo 55 kategoriju kupaca, a takvih je jos uvek jako puno...
koliko znam sampion gubitka vrednosti u Evropi je VW Phaeton, na trzistu prolazi kao jedan od najgorih automobila...posle nekoliko godina upotrebe je maltene bezvredan a isto nosi VW nalepnicu.
u tom rangu je i Reno Vel Satis, kao polovni nude se za saku pirinca i opet gotovo niko nece.
ranije je Jaguar imao takvu reputaciju kao polovni na trzistu s obzirom na konstrukciju i izradu elektrike i cenu odrzavanja u voznom stanju.
svaka cena ima svoje zasto je bas takva, pogotovu kod polovnih automobila.
Comment