Kazi mi da li ovde mozda planiras da postavis kanale za klimatizaciju ili samo pokusavas da nadjes idealno mesto na kojem ces postaviti spoljnu jedinicu!?
Distribucija grejanja, moze li ovo ovako?
Collapse
X
-
800 KWh ti je po sadasnjim cenama oko 4000 dinara zajedno sa Tv pretplatom koja je 350 dinara... ja toliko placam,iako imam centralno grejanje..i to ti je zelena zona + plava(skuplja ) jer da bi ostao u najjeftinijoj zelenoj zoni trebao bi da trosis oko 400 KWh mesecno,ne vise.... Crvena zona(najskuplja) je preko 1000 KWh nisam siguran ..vidi na : www.edb.co.yu
evo nasao sam:
Postoje tri zone potrošnje (na mesečnom nivou od 30 dana):
• Zelena: do 350 kWh - 11,66 kWh dnevno,
• Plava: 350 - 1600 kWh - 41,66 kWh dnevno,
• Crvena: iznad 1600 kWh - sva potrošnja preko 53,33 kWh dnevnoLakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Comment
-
-
Smesno jeftino.
Elem, dakle plava zona.
Plava VT 5,45 MT1,37
kakava je vremenska raspodela izmedju VT i MTAtt mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Originally posted by BOOSTInace nece ici u dnevnuvec u spavacu sobi i bice ventilacijom evakuirana dalje u kruzni sistem. Razredjnje te pare ide na 200+ m3 vazduha.. sumnjam da bi bilo i merljivo zasicenje.U stvari ne čini mi se, već tako i piše.
Ali to nije bitno, ako već misliš da vlaga neće predstavljati problem.155+75=230
VIVA LA VITA!!!
Comment
-
-
Boost, misliš da možeš sa jednim inverterom od 1.3 kWh da zagreješ sav taj prostor?
Toplotni gubici se uzimaju da su (u grubo) oko 40 W/m3 za kuće stare gradnje. To znači da ako imaš jednu sobu od 60 m2 i visinu od npr. 2.7m samo za nju treba 6.5kW toplotne energije, odnosno tu bi došli radijatori sa npr. ukupno 40 rebara da bi prostorija imala temperaturu 20 stepeni kada je napalju -18.
Nema načina da sa 4 kW (koliko ima taj inverter u idealnim uslovima, i to ne na -18, tada ima možda 1.3 kWh) zagreješ blizu 120 m2 kad je napolju -18.Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)
Comment
-
-
Originally posted by BOOSTDakle zamisao je da se primarno vazduh tera u kupatilo gde ce podizanjem pritiska u istom (sve dobro zaptiva) a u isto vreme i****vanjem vazduha iz spavace sobe napraviti podpritisak u spavacoj koji ce se dopunjavati pasivno kroz spojnu rupu kupatilo-spavaca.
Na ovaj nacin bi se podigla temperatura u kupatilu na nivo da netrazi ikakvo dodatno grejanje a visak energije (preko balansne tacke gubitak/doliv ) bi prelazio u spavacu sobu u kojoj se ocekuje nekih 17-18 Cº . Izvodljivo uz dovoljnu kolicinu strujanja vazduha.
Kuca nije starije gradnje duplo je mlanja od mene i ucestovao sam u nekim tehnickim izvodbama gradnje iste.
Treba li i po koliko puta da se ponovim, ako Galanz 12-ica sa radnim rezimom 50% on/off uspaeva da drzi 23 celzijusa kad je napolju 0 celzijusa ja nerazmisljam o tome da li je dovoljno ili nije.
Pitanje je gde i kako postaviti kanale sa forsiranom ventilacijom izmedju prostorija ?
BTW: Ovde kod mene kod zeta kuca stara 30 godina se greje sa Panasonikovim invertotom 12-icom 120m2 totalno i odrzava 21 celzijus u najudaljenijem delu kuce sa pasivnim razvodom vazduha. NA -14 celzijusa spoljne temperature.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
12-ica sa invereterom il bez, na -15 sumnjam da moze da ima COP (coef.of.performace= grejna snaga/el snaga) veci od 1.5-2, ako i toliko ima,
sto znaci da efektivno imas 2-2.5 kw grejanja, sto je malo za toliki prostor, pa nek to 100 puta radi kod tvog zeta.... i kod mog suraka bmw 320 trosi 5 litara a ide 250...
...razmisli o ground water based topl.pumpi, prilicno su jeftine u zadnje vreme, a moze i da se prepravi obicna 12-ica ili dve, za podno grejanje idealno, a moze i varijanta sa vazduhom, mada je podno najprijatnije.http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off
Comment
-
-
Ajde jedno pitanje:
Koliko dana godinje je temp ispod -10 celzijusa
Il se Svedska spustila na jug il je Srbija pomerena na sever, nish mi nestima..
Kod mene sad +1 celziju napolju, snega nisam video ove godine...
Razmisljao sam o zemlja / ? ali ja sam 2300km od mesta desavanja.. kome verovati!
Za podno otpada, nepada mi napamet da maltretiram matorce sa radovima dizanje parketa itd itd..
sto znaci da efektivno imas 2-2.5 kw grejanja, sto je malo za toliki prostor, pa nek to 100 puta radi kod tvog zeta.... i kod mog suraka bmw 320 trosi 5 litara a ide 250...
Kuca koja je u pitanju je drvene konstrukcije sa diodnim prozorima i 35cm staklene vune , oklop, svuda.
Naravno, ima bar 2KW curenja toplote od elektricnih aparata, rasvete itd itd...
Energiju poznajes ali ne i kako su napravljene kuce i stil zivljenja ovdeAtt mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
moj stil zivljenja je na 25+ C...sve ispod mi ne prija
kolika je dubina podzemnih voda u Vrbasu (tj. oko tvoje kuce) ?
temp podzemnih voda zimi je relativno konstantna, 8-10 C, pa isparivac grejes tom vodom, i to sasvim lepo radi... cop 4+....a leti za hladjenje koliko hoces....razradjujem ovih dana sistem kontrole jedne takve pumpe, koja ce za pocetak biti napravljena od stare 12-ice... pa ako uspe eksperiment, kopaj bunar pored kuce da ugradimo jednu
...il bre sta se zaebavas, ubaci radijatore pa lozi kotaohttp://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off
Comment
-
-
sada po zimi da kopa.ajde bre čoveku je frka da reši problem grejanja a pogotovo ****ne kaljeve peći i teglenja drva
Princip rada inverter klima uređaja
Inverter Kompresori kod standardnih klima uređaja uobičajeno rade konstantnom brzinom.
Jedino sa inverterskom tehnologijom brzina rada kompresora prati elektronski.
Kompresor radi najvećom brzinom ukoliko je velika razlika između spoljašnje temperature i temperature u prostoriji, a najsporije kada su postignuti zadani uslovi
Posledice toga su značajna ušteda energije te povećani komfor boravka u takvom prostoru.
Inverterski uređaj kontroliše brzinu rotiranja kompresora varirajući ovisno o učestalosti ili naporu.
Kako bi se regulisala brzina rotiranja kompresora, snaga se elektronski menja.
Inverterski uređaji podižu ili spuštaju temperaturu prostorije menjajući brzinu rotiranja kompresora.
Nakon što se postignu zadana vrednosti, inverterska tehnologija smanjuje brzinu rotiranja kompresora kako bi se uštedila energija
Inverter se sastoji od dva različita pretvarača koji garantuju maksimalnu uštedu energije.
Inverterskim načinom rada vrlo brzo se postiže zadana temperatura jer na početku rada kompresor radi maksimalnom snagom (PAM – pulse amplitude modulation).
Kada je postignuta zadana temperatura brzina rotiranja kompresora regulisana je elektronski zavisno o potrebi (PWM – pulse width modulation).
Tako prilagodjen rad kompresora štedi energiju i novac.
e sada o kanalima i kako se to primenjuje u praksi
ne govorim ništa napamet nego sa iskustvom
imam par kuća i stanova gde je to radjeno i pokazalo se veoma efikasno
samo da napomenem da se to radilo pre useljenja u kuću ili stan i da je sve to pokriveno spušteni plafon odradjen sa gipsom
ugradjivane su plafonske ili kanalne klime zavisi od zasteva i rasporeda prostorija.
Kanalske ili plafonske klime su vrste split-sistema koje se koriste za centralnu klimatizaciju prostorija ili klimatizaciju veceg broja prostorija.
Sastoje se od spoljne jedinice i jedne ili više unutrašnjih jedinica, koje se proizvode se u raznim oblicima zavisno od nacina montaže.
Slika dole predstavlja jedan primer gde je sa unutrašnjom jedinicom ostvarena klimatizacija 4 prostorije sa 9 mesta izduvavanja.
U zadnje vreme su se pojavili tipovi koji imaju mogucnost prikljucenja dovoda spoljnog vazduha, što dodatno doprinosi ionako velikom komforu. Najnovija mikroprocesorska tehnologija je omogucila pojavu tipova koja sa samo jednom unutrašnjom jedinicom omogucava klimatizaciju više prostorija.
Mogu se montirati na više nacina, u aluminijumskim cevima ili direktnim razvodjenjem iz klime fleksibilnim cevima do rešetki za izduvavanje, viseci sa plafona ili ugradnjom u spušteni plafon.
Iako predstavlja trajno rešenje, zbog svoje relativno velike cene, ovakav sistem klimatizacije je još uvek u malom broju zastupljen pri izgradnji objekata na našim prostorima.
e toliko o klimama
ebiga ne mogu toliko pisati bole me prsti.
ja sam više za praktičan rad nego rezglabanje o teoriji
e ovako Boost ne moj da se sekiraš.ova investicija sa kanalima je najbolja ,a i košta što trenutno nije aktuelno jer je to posao da starci izadju iz kuće na 5-6 dana i to nikome ne treba sada i po ovom vremenu.
obrati pažnju na donje dve slike i raspored prostorija
blago onom ko rano poludi pa mu zivot prodje u radosti i veselju
Audi ima crveno T
Comment
-
-
Ale944 je u pravu,centralno grejanje i nema zime.Vi u Vrbasu trebalo bi da imate gas.
Ja sam sebi ove godine, u stvari prosle, napravio centralno grejanje.Ne izadje ni puno para kad sam sebi radis.Prava milina, svugde toplo nema lozenja dima, ciscenja peci.
Comment
-
-
Ja sam pokupio nek lose osobine ovde pa neverujem rusima. A koliko znam ni sede na slavini.
Toliko o gasu.
Centralno postoji , to je jedna od opcija koja treba da se odradi sa ubacivanjem toplotne pumpe i planirana je ali je neizvodljivo ovako hitno kako nalaze situacija.
Imam osecaj da necitate osnovni razlog i neshvatate hitnost investicije.
Imam vec 2 klime na kuci nek bude jos jedna koja radi i na minusu, cena struje je bukvalno smesna da bi reagovao na to.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
boost, ne navodis glavne bitne parametre.
koliko W energije zelis da transportujes u sobu a koliko u kupatilo.
od toga zavisi zapremina vazduha i temperaturna razlika, koja ce prenositi toplotnu energiju.
vazduh je jako malog toplotonog kapaciteta pa stoga su obicno potrebni veliki protoci.
za veliki protok a da se zadovolji minimum preporucenog komfora (brzina strujanja vazduha, buka) potreban je odgovarajuci veliki poprecni presek kanala.
okvirno racunaj da 1.000W toplote zahteva oko 120 m3 minimum protoka na sat, vazduha zagrejanog na +50C.
to okrugli kanal-cev fi 120mm moze da omoguci.
ja koristim alu cevi tipa Semidec holandske firme DEC.
nisam odusevljen kvalitetom na duzi rok.
za to sto ti hoces obicno se ide na fi 160mm, zbog pada pritiska na pravcu i na kolenima 90stepeni za tu ocekivanu duzinu trase.
kupatilo je po normi +24C a spavaca +18.
to znaci da bi trebalo da se ugrade damperi- regulatori protoka radi bas takvog podesavanja.
sto se tice klime pri grejanju, najvazniji faktor je koji je radni fluid, koji je "freon" u upotrebi.
od njega zavisi kolika je najniza temperatura pri kojoj ce isparavati, i uopste raditi klima.
inverter u sustini ne radi ista bolje energetski od obicne klime zimi, jedina razlika je u tome sto se inverteru namerno vestacki umanjuje grejni kapacitet sa padom temperature da se ne bi ledio isparivac.
i samo tada sa umanjenim kapacitetom moze da radi do -15C (pise sitnim slovcima da je inverterima deklarisan rad na +7C suvog termometra, i za te uslove je data toplotna snaga/efekat).
kompresori i sve ostalo je potpuno identicno i jedina razlika je elektricna "regulacija jacine rada".
upravo ovih dana se u praksi po N-ti put pokazao ceo niza mana oko zaledjivanja (Panasonik konkretno) tzv 12000 Btu jedinica.
sve 9ke koje imam rade besprekorno i ne zaledjuju se i do -10C a jedino 12ice se lede toliko mnogo da led prepokrije isparivac pa postane izolator i izgubi se svrha grejanja. (greje ali uz COP 1).
sa kanalima i razvodom toplog vazduha moze dosta toga da se uradi, ali je klima od 12000 Btu preslaba da transportuje vazduh na toliku daljinu.
takva klima ima oko 340 m3 na sat maksimum u rezimu izduvavanja.
u rezimu grejanja ima oko 160m3 na sat na maloj brzini.
sa brzinom ventilatora na najjace raste protok ali drasticno opada temperatura vazduha na samo oko +25-+30C a to je prakticno vrlo neprijatno za osobe koje tu borave iako se zapravo zagreva prostorija.
(jednostavno nije predvidjena za to sto je tebi ideja, taj model i tip klime).
moralo bi se napraviti kompletan kanalni razvod sa potisnim ventilatorima.
niti je brzo a pogotovu nije jeftino, i tesko se ovde nadje neko ko to hoca a zna da uradi za tako mali po obimu posao.
ja ti predlazem efikasno, ekspresno i komforno resenje koje i nije tako preskupo.
uljani radijatora sa termostatskom regulacijom i eventualno tajmerom.
kupatilo ce zagrejati veoma brzo i bice odlican osecaj mikro klime jer ce se zagrejati zidovi i pod (ako su od keramike), po mom iskustvu dovoljno je koristiti samo 1.vi stepen od oko 800W.
za spavacu sobu, zasebni uljani radijator.
ukupna cena je oko 80-90 evra.
potrosnja struje ce biti vrlo bliska radu klime (COP klime kao sto je rekao Ale je ocajno mali, blizak 1:1) , pri ovako niskim temperaturama kakve su kod nas vec danima.
i da, u pravu si, ovde je dosla svedska zima.
17 ledenih dana kada ni u podne temp nije presla 0C, 18 dana potpuno bez Suncanih intervala. u decembru smo imali za 7C nizu temperaturu od prosecne, jako hladni decembar.
temperatura je trenutno -8C a ona tzv osetilna -13C uz jak vetar koji duva.
pricam ti iz iskustva i proba sa klimama, uljanim radijatorima, elektro kaloriferima, infra grejalicom, i toplovazdusnih grejanjem putem razvodnih kanala.
na brzaka i ofrlje kanalni sistem nece raditi kako treba, a za dobro postavljanje treba podosta grubih radova u kuci (pripreme) izvrsiti.
plus, ovde moras narucivati takvu opremu. obicno oko mesec do dva meseca sto znaci da bi oko pocetka marta moglo da postane funkcionalno ovo sto ti je pocetna ideja.
zato predlazem sada uljani radijator, a onda na leto-jesen otvoriti projekat toplovazdusnog grejanja i uraditi kako treba sa svim elementima.
za 20m2 i neka je 60W po m2 termickih i ventilacionih gubitaka zbirno (jako dobra izolacija) uz 24 sata dnevno potrebna je energija oko 29kWh.
za mesec dana je to oko 900kWh.
oko 60tak evra mesecno.
za 3 meseca oko 150 evra (samo je Januar hladan mesec) trosak energije.
oko 100 evra trosak iunvesticije.
ukupno 250 evra ocekivani trosak.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
sada sam pazljivo pogledao predlozenu skicu.
kako je predlozeno, nece uopste raditi.
pise da je predvidjeno, pasivni potisni vod na delu iz kupatila u spavacu sobu po ulasku se spusta na visinu poda.
topli vazduh ne moze da ide nadole pasivno, i nece uopste ulaziti na tom mestu u sobu.
na tom mestu je nuzno neophodan ventilator koji ce stvoriti razliku pritisaka i pogurati topli vazduh.
da bi postojao prirodni uzgon moze da se usis iz sobe postavi na oko 1/2 visine pregradnog zida dneva soba- kupatilo a sledeci prodor na visini 2/3 visine zida kupatilo- spavaca soba.
povratani tok, sa prinudom moze da ostane na nivou plafona.
za info, uobicajeni kupatilski odsisni ventilator fi 100mm sa oko 2200 obrtaja ima mogucnost protoka do oko 30 m3 na sat.
to je oko 200-250W ciste toplote kada se odbiju gubici u transportu zbirno za kupatilo i za sobu.
oko 10W po kvadratu i za ventilacioni i za termicki gubitak zidova.
osim ako nije kuca radjena po Minergie standardu (pasivna, U oko 0.10-0.15) za ovu spoljnu temperaturu kakva je kod nas nece moci zagrejati te 2 prostorije ni pod razno.
nije na skici navedeno, ako ima jos i prozora to drasticno pogorsava termicki bilans koji zahteva dodatnu toplotu.
da skratim, kako je predlozeno sanse da uspesno zagreje su manje od 1% samo na bazi recirkulacije vazduha od klime.
20 kvadrata je oko 50 kubika vazduha.
uz 2 izmene vazduha po satu, sto je uobicajeno, ventilacioni gubici iznose oko 50*2* 30 (delta temp) * 0.33 (koeficijent za vazduh) izrazeno u W.
to je oko 990 W za delta temp od 30stepeni, samo ventilacioni gubici.
unutrasnja +22C spoljna -8C.
boost, daj vise podataka o strukturi slojeva zida, i povrsine pa cu da sracunam transmisione gubitke okvirno.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment