Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BaneT
    CBC Senator XXL
    • 09.12.2005
    • 562
    • Beograd

    znači ne oseća se pod rukom? Teško da je ispod laka, pre deluje da je uticalo na sam lak, ako je stajao ispod recimo drveta duži period.

    Jel možeš da slikaš?

    Comment

    • neshaoct
      Banovan
      • 18.08.2007
      • 1754
      • Beograd, Rakovica

      ...nesto slicno je bilo i na mom autu kad sam ga kupio od bivseg vlasnika...
      Po celoj haubi, krovu, po vrhovima retrovizora...po svim tim ''gornjim'' povrsinama, boja kao da je matirana...
      Auto je metalik teget boje, i te fleke su se bas primecivale...
      Dan ranije kada sam gledao auto, sve bilo ok...ali posle te jedne noci...

      Uglavnom, tu noc je padala kisa, i verovatno je i on bio parkirao ispod nekog drveta...
      Jedno poliranje je sve resilo...
      Sija se k'o nov...

      Comment

      • VladaR
        CBC Veteran
        • 28.01.2008
        • 134
        • Grocka

        Evo fotki:



        Brzine su u H. - Ti ces da me ucis kako se vozi. - Sta si rek'o?? - Nista-nista, hvala cika-Momo. Vracam ga cim popravim moj auto.

        Comment

        • neshaoct
          Banovan
          • 18.08.2007
          • 1754
          • Beograd, Rakovica

          ...te fleke su iste kao meni sto su bile...
          Ovako na slikama izgledaju skroz isto...
          Obicnim pranjem nisam mogao da ih skinem...ni kada okrenem direktno onu vodenu pusku na npr. jedan deo haube, nije mogla da skine...

          Ali, sa poliranjem je sve sredjeno...
          Nije bilo rucno poliranje, vec sa onom masinom...
          Za ceo auto kosta oko 50 evra...

          Comment

          • BaneT
            CBC Senator XXL
            • 09.12.2005
            • 562
            • Beograd

            Malo teško zaključiti sa slika al miriše na lipu pa zapečeno suncem

            Probaj sa medicinskim benzinom, mada će verovatnije biti skinuto poliranjem,tj. 100%.

            Comment

            • X9
              CBC Senator XXL
              • 28.06.2005
              • 3179
              • Wien-Sabac
              • RX-8 i X-9

              moze da se skine dobrim poliranjem.
              jedan nas clan mi se obratio sa molbom da mu objasnim neke postupke ,pa ajde da i vama prenesem.veliki je email,pisano je za njega,nisam prepravljao,pa ko skonta skontao je...



              https://www.b2000.at/hp/index.php?optio ... e&Itemid=1

              mi smo radili sa ovim preparatom,tj.ovom firmom,ali preparati su bili vise pravljeni za nas,nego sto oni sada prodaju ali je to to,znaci ono sto se sada kupi kod njih,dosta je slicno sa onim sa chime sam ja radio.kao sto sam tamo napisao,sve te paste sa zvucnim imenima su za poliranje,ali ne masinsko vec rucno.tj. zamazivanje ociju.u ovom poslu je tesko nesto pokazati preko neta,voleo bih da mogu to da ti pokazem uzivo,trebalo bi nam par dana rada,da se uhodas i razmisljas na pravi nacin.sve je samo praksa i probanje i ponavljanje.nijedan auto nema isti lak,i nije svugde isti postupak.pa da pocnemo:

              ciscenje auta rece da imas dobre preparate,mi smo ih imali u buradima,vecinom su to bili svi preparati ne na hemijskoj bazi.znachi ne smeju biti agresivni,ni bazni ni kiseli.jer ako uüpotrebljavas nesto na tepihu ne mozes i na armaturi ako su preparati agresivni..kojeg proizvodjaca su bili ne znam,rekoh mi smo ih imali na burad,sto i nije bitno rekoh vazno je da kada ih naprskas,da skidaju fleke i prljavstinu,i ne ostavljaju fleke na plastici.

              sto se tice poliranja,napisao sam i tamo,moras znati kakav lak ima auto..trenutno posto je pitanje za bmw-i mercedes i audi,reci cu ti samo kratko:

              audi ..tvrd za poliranje,treba ti "krupnija" pasta,i jagnjece krzno-znaci trazi vecu temperaturu...oprezno da ga ne pregrejes,izgorece lak,to je ono sto ti ja ne mogu ovako objasniti radi se o onome da bi trebao da ti u praksi pokazem,i da ti pokazem kada je temperatura laka prava i kada je previse,i kada je dosta..

              mercedes...milina bozja,mekan lak,lak za obradu,ne trazi velike temperature i radi se sa finijom pastom.

              bmw.zavisi da li je metalik ili akrilna..ako je akrilna ,veca temperatura i grublja pasta prvo,ako je metalik,srednja temperatura i finija pasta.moras pronaci par pasti koje ti sam odredis da ti odgovaraju i zavrsavaju posao.

              bezi od zvucnih imena,kao sto sam vam i tamo na forumu napisao,prave paste nemaju zvucna imena,i veoma su skupe.

              http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Paint-Se ... 0205233610

              nije losa, a nije skupa..procitaj opis ovog preparata,tu ti isto pise ono sto sam ja govorio o pripremi laka,koja je 50 posto uspesnog poliranja.ako se lak ne ocisti ti ne poliras lak,vec poliras tj mazes prljavstinu i lak zajedno.

              http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ArmorAll ... 0223592110

              mnogo dobra stvar za kozu...ali ajde da ti olaksam...chime peres ruke?(ovo vazi za glat kozu)..onda chime mazes ruke?i na kraju da bi imao sjaj,mozes ovaj ili Nigrin preparat za kozu..



              preparat za gume,****s mazanje secernom vodicom i te fore,silikonima i tim sranjima,ovo samo naprskas na gumu (na kraju svega 15 minuta pre nego musterija dodje po auto)i sva prljavstina sama sleti sa gume i impregnira gumu za narednih par nedelja da ne treba nista sa njom da radi samo je spere...ona ostaje i dalje crna i elasticna.

              http://www.arexons.it/arexons/cms/auto/ ... -0800.html

              pasta krupna

              http://www.arexons.it/arexons/cms/auto/ ... -0804.html

              fina pasta

              ultra fina

              http://www.arexons.it/arexons/cms/auto/ ... -0821.html

              zavrsna pasta
              kao sto sam tamo napisao,poliranje traje oko 8 casova,zajedno sa pripremom(pranjem susenjem zasticivanjem).

              moras imati dobre sampone za pranje auta,najbolje nadji neki ovlasceni servis,i vidi sta oni tamo koriste za pranje motora(znaci tecnosta za pranje motora,obicno je zelene ili plave boje),preprskaj ceo auto,pretrci ga brzo pravim sundjerom ali da nista ne preskocis,i odmah isperi.posle toga ide sampon koji omeksava lak,i skida sve dublje prljavstine sa njega,njega ostavis deset minuta da odradi na laku.opet ga isperes,normalno ako si imao mrtvih insekata onda to prvo skines pre svega sa samponom za to,nikako sa nechim grubim(platneni dzak -ovo sam video kod mene u Sapcu,poslao peraca u pizdu materinu,samo se time jos vise izgrebe lak).

              zadnje pranje je normalan sampon.susenje sa mikrofiber krpom,SVE ostalo grebe lak!!!!!

              ubacivanje u komoru,postavljas reflektor na primer pored haube tako da baca svetlost na nju..pogledas i vidis stanje laka,bez reflektora nema posla!!!!stanes ispred haube i polako pocnes sa masinom da nanosis pastu( ne previse ,cak sto manje bolje,neces brzo zaprljati polirtanjir ).pokreti su levo desno i uvek malo prelazis preko starog traga,od gore na dole...znaci prvo naneses polako,i onda polako sve ponovo samo sa vecom brzinom...i trazis odgovorajajucu pastu.najbolje podelis haubu na vise delova i trazis onu koja pri istom postupku daje najvise rezultata..i onda pocnes prvu grublju pastu,pa onda finiju.najbitnije su ti ravne povrsine jer one najpre zapadnu za oko

              znaci hauba i gepek,i krov..vrata isto tako radis,samo zastiti trakom sve lajsne,da se ne bi posle muchio da ih chistis...kod brava obrati paznju tu imas najvise ogrebotina od noktiju,tu se malo duze zadrzi.svaka ogrebotina se moze ispolirati samo ako nije zagrebana do lima.

              krupniju pastu nanosis sa jagnjecim krznom,finiju sa nekim sundjerom(znachi materijal koji je na rotacionom tanjiru).

              uspeh je skinuti 70% od postojecih ogrebotina.

              zadnja stvar je tzv.voskiranje...preparat za to,isti postupak,samo drugi alat,tu ti treba rotirajuca i vibraciona polirka,sa sundjerom na tanjiru i sa vise prelaza na radnoj povrsini sa manjom brzinom pokreta-znaci veca temperatura na laku.

              uf nadam se da si me razumeo,i da sam ti malo pomogao...zaboravi sve paste na silikonskoj bazi,karanauba vosku to ti je za amatere,ili sve one koje obecavaju puno bez upotrebe polirke.
              ako moze neka ti neko nabavi ove prizvode,ako ces bas da se bavis profesionalno:
              Der Shop rund um Autopflegemittel von MacBrite


              pozdrav

              miki
              "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

              No ROTOR no MOTOR...

              Comment

              • BaneT
                CBC Senator XXL
                • 09.12.2005
                • 562
                • Beograd

                čisto da se nadovežem na post mikimazde. Nije napisao jednu stvar koja se nekako provlači u celom postu a nije naglašena. U pitanju je brzina okretanja polir sunđera. Jako bitna stvar a koja utiče itekako na lak tj. boju. Moja topla preporuka je da onaj ko nema osećaj u ruci ne ulazi u ovu priču. Lično mene opušta i gotivno mi je da to radim ali ume da bude

                Comment

                • nikolaf7
                  CBC Veteran
                  • 23.12.2007
                  • 181
                  • beograd

                  Gledajte bre kakav entuzijasta! Sta uradi od kola, i dizalicu mu je oprao!
                  http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... ther+wheel

                  Evo jos jednog
                  http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... ther+wheel
                  If God rides a Harley............
                  The Devil rides a Duke!

                  Comment

                  • BaneT
                    CBC Senator XXL
                    • 09.12.2005
                    • 562
                    • Beograd

                    nikolaf7

                    Pogledao sam prvi link, pa reko samo da kratko prokomentarišem zbog eventualno onih koji bi probali da urade onako nešto. NEMOJ da vam padne na pamet da polirate na suncu kao on...on ima mašinicu koja se kod nas ne može kupiti, a koja dosta brže odradi posao nego klasična polirka (ali ne i kvalitetnije).

                    Comment

                    • The Punisher
                      CBC Senator XXL
                      • 01.03.2006
                      • 503
                      • Beograd Wozhdovatz
                      • Ford Taunus TC1

                      Polir masina (ruska) koja moze da se kupi kod nas za sitne pare (40 evra):



                      ima podesavanje broja obrtaja od 300-3000 i precnik nastavka za sundjere 180mm.

                      Bilo bi dobro da se usredsredimo na proizvode (marka, model) koji mogu da se nadju u Srbiji i to po ovim stavkama kako rade profesionalci, mozda u 2 kategorije ekonomik i profi.

                      1. sampon za skidanje skorele prljavstine (prvo pranje)
                      2. sampon za svakodnevno pranje
                      3. glina za skidanje dubinske prljavstine
                      4. repair kit za tackaste ogrebotine
                      5. polir pasta za masinko grubo poliranje
                      6 polir pasta za masinsko fino poliranje
                      7. sredstvo za reparaciju boje plasticnih delova
                      8. polir pasta za poliranje plastike, farova, stop svetala
                      9. sredstvo za pranje felni
                      10. sredstvo za pranje i odrzavanje instrument table i ostalih unutrasnjih plastika
                      11. sredstvo za pranje sedista i itisona
                      12.
                      https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                      Comment

                      • BaneT
                        CBC Senator XXL
                        • 09.12.2005
                        • 562
                        • Beograd

                        The punisher, ja imam upravo ovu polirku. Kao što sam već rekao ova nema elektronsku kontrolu obrtaja, tako da kad se pritisne o površinu obrtaji se smanjuju ali se to potenciometrom nadomesti. Inače fenomenalna je za brušenje drveta.



                        Kad sam je kupio odmah sam je otvorio i malo podmazao, mada ima dosta masti u sebi (koju bi trebalo malo bolje rasporediti).

                        12. Polir sunđeri : jagnjeća koža, tvrdi, srednje tvrd, mekani i ultra mekani
                        13. Polir pasta za "zatvaranje boja"
                        14.

                        Comment

                        • X9
                          CBC Senator XXL
                          • 28.06.2005
                          • 3179
                          • Wien-Sabac
                          • RX-8 i X-9

                          Originally posted by Bane Telekom
                          čisto da se nadovežem na post mikimazde. Nije napisao jednu stvar koja se nekako provlači u celom postu a nije naglašena. U pitanju je brzina okretanja polir sunđera. Jako bitna stvar a koja utiče itekako na lak tj. boju. Moja topla preporuka je da onaj ko nema osećaj u ruci ne ulazi u ovu priču. Lično mene opušta i gotivno mi je da to radim ali ume da bude
                          nisam naveo bas iz ovog razloga sto si ti napisao da ne bi posle bilo "eto Miki napisao ovom brzinom a ono nije".....
                          ne moze se sve objasniti preko neta,rekoh i ovom momku preko email-a i vama trebalo bi mi par dana da vam sve nekako i pokazem i plus da naleti neki auto koji ne spada ni u koju kategoriju laka,zahteva neke blesave metode ,da bi videli i te varijabilne sisteme i probleme...
                          sve ima svoje i za sve treba vremena
                          ako vas nesto zanima ovako jos sto se da objasniti recite,pitajte,dok me jos secanje sluzi
                          "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                          No ROTOR no MOTOR...

                          Comment

                          • The Punisher
                            CBC Senator XXL
                            • 01.03.2006
                            • 503
                            • Beograd Wozhdovatz
                            • Ford Taunus TC1

                            popuni samo jos ovu nasu anketu od 1. do 14. pa da zatvaramo temu
                            https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                            Comment

                            • ile
                              CBC Veteran
                              • 15.03.2007
                              • 101
                              • Reading UK

                              Drugari,

                              Jos jedna saglasnost sa ovim.

                              Prosao sa kurs masinskog poliranja ovde u engleskoj i poliram hobisticki masinom vec poduze vreme. stvar je super kad se zna sta se radi, ali cak i vrlo mala nepaznja tipa zadrzavanje masine na jednom mestu jer se covekmalozamisli ili prica sa nekim moze spaliti lak i probiti do boje automobila.

                              za vezbanje nabavite staru haubu sa nekog otpada za neku sicu i na njoj vezbajte sto vise mozete pre nego sto odete masinom na auto.

                              neki opsti savet po pitanju obrtaja je sledeci:

                              raditi na maloj povrsini tipa 35x35cm i masinu kostantno krecite. nikako se ne sme stajati u mestu.

                              -razmazivanje paste ili mleka 600 rpm 2 prelaza

                              -pocetak rada abrazivnih cestica 1200rpm 2-3 prelaza

                              -poliranje na 1oko 1500 rpm 5 do 10 prelaza u zavisnosti od paste. vrlo je vazno da pasta maltene izcezne u ovom procesu i da od melcno belkaste boje na povrsini koju polirate ostane nesto kao tanki uljani film. tako cete znati da su se abrazivne cestice iz paste toliko usitnile da vise nista ne rade.

                              - sada vratite masinu na oko 100 do 1200 obrtaja i predjite jos jedno 2 do 3 puta da jos malo uglacate povrsinu i to je manje vise to.

                              - obrisete taj tanki uljasti film sto meksom mikrofiber krpom i pogledate sta ste uradili.

                              -predjite na sledeci 35x35 cm deo.

                              ovo su najosnovnije smernice i ima jos tona toga sto treba znati pre nego sto se masinom dodirne automobil..

                              inace postoji jedan fenomenalan pdf prirucnik na engleskom za ovu zanimaciju.

                              evo i linka:

                              http://www.detailingworld.co.uk/forum/i ... ishing.pdf

                              ako vam link slucajno ne radi ili ne mozete da skinete ovo, javite se na pm, pa cu vam to poslati na mail.

                              sto se nabavke polirnih opasti i mleka tice ne znam kako je u srbiji, ali mislim da prodavnice boja i lakova treba da imaju 3m seriju koja je jako dobra.

                              verujem da bi i neke od ovdasnjih prodavnica bile voljne da posalju stvari u srbiju. to bi bilo sigurno malo skupo, ali je roba jako kvalitetna.

                              od pasti toplo preporucujem MEGUIARS broj 83 i broj 80. pakovane su u litarsko pakovanje i ovde kostaju izmedju 15 i 20 funti svaka.

                              sto se polirnih sundjera tice preporucujem 3m plavi najfiniji, crni srednji, i narandzasti grubi. svi su velicine 6 inca i sa njima je mnogo lakse raditi nego sa velicinom 8 inca. takodjem preporucujem farekla crni sundjer.

                              eto toliko od mene. ako vas nesto dalje od ovog zanima slobodno pitajte.

                              evo i slike moje drage skode nakon gore opisanog procesa.



                              evo i par slika jednog mog pacijenta Jaguara X-Type





                              ziveli

                              Igor

                              Comment

                              • bgd
                                CBC Član
                                • 30.06.2008
                                • 22
                                • Beograd

                                Originally posted by mikimazda
                                poliranje...
                                sta smatramo pod poliranjem auta?
                                poliranje je apsolutno ozbiljna stvar i tom poslu treba prici sa ozbiljnoscu..poliranje nije uzmi krpu tamo neku pasticu,i trljaj..ok moze i to ali je daleeeeeko od POLIRANJA..
                                pre poliranja auto treba oprati mlazom vode pod pritiskom,da se skine prasina sa laka i gruba prljavstina.onda sa posebnim sredstvom za skidanje ostalih masnih i kojekavih naslaga ocistiti lak,prakticno ga pripremiti za poliranje i iz svih njegovih pora ili ogrebotina izbaciti necistocu..auto OSUSITI...kojekakve fore tipa poliranje na mokro je tako smesno,da se prosto radi o amaterstvu.auto ubaciti u predvidjen prostor gde ce se odraditi poliranje,ne sme biti prasine (slicni uslovi kao kod farbanja), veoma dobro osvetljenje mora biti u prostoriji..ovo je samo mali deo pripreme za poliranje,a priprema je vec 50 procenata uspesnog posla..
                                da bih znao kojom pastom da poliram auto moram znati kakav lak je na autu..NE POSTOJI univerzalna pasta...najbolje i najskuplje paste su one za koje verovatno nismo culi,i pakuju se u veoma malim pakovanjima
                                nije samo pasta bitna,vec i materijal kojim poliras i na koji nanosis pastu,tj,koji je u dodiru sa lakom.negde ces morati da upotrebis jagnjece krzno,negde specijalne sundjere itd...pa sledeca stavka je brzina okretanja slajferice kojom radis i da li se radi ivicom tanjira za poliranje ili celom povrsinom.sa malo paste ili mnogo.
                                znaci treba prvo imati sve preduslove za jedan posao i plus naci odgovarajucu pastu.kako se trazi odgovarajuca pasta?
                                na jednom delu laka gde ima plitkih ogrebotina trazices pastu za plitke ogrebotine,i obrnuto..onda isto tako probati razlicite metode poliranja,pri tom mislim veci broji obrtaja i manji..
                                sama priprema i pronalazenje odgovarajuce paste traje oko sat vremena,ako znas sta radis...
                                pocinje se od ravnih povrsina gde se prati kako se lak ponasa u dodiru sa pastom i tanjirom za poliranje,sve ovo uz REFLEKTOR sa strane koji baca direktno svetlost na lak,jer samo na taj nacin imas pregled sta si uradio i da li si napravio HOLOGRAME...
                                od vrste laka i stepena izgrebanosti istog zavisi i kolicina prelaza i izbor paste.meni se desavalo da najbolji rezultat dobijem mesanjem dve ili tri paste ...
                                kada se lak na autu ispolira,bez HOLOGRAMA,pristupa se nanosenju zastitnog voska koji je nanosi vibracionim pistoljem na vazduh..isto postoji vise vrsta zastitnog voska,i najbolje je isto raditi sa reflektorima koji su upereni u povrsinu koja se obradjuje.
                                posle jednog pravog poliranja u pravoj firmi ista daje garanciju na godinu dana na svoj rad.auto mozete voziti svaki dan u perionicu na cetke i ne sme biti ogrebotina..
                                ceo postupak osrednjeg auta traje dobrih OSAM casova napornog rada..
                                ja sam eto prilikom ne nalaska posla u struci,a nisam hteo da sedim kuci,a aute volim ,zaposlio se pre par godina u jednoj firmi koja radi samo aute tipa Ferari,Jaguar,Lamborghini,razne vrste oldtimer-a,i gde je poliranje jednog takvog auta veoma slozen proces,i ne moze ga svako raditi...
                                mogu da se pohvalim da za dva meseca koliko sam tamo radio,i koliko sam shvatio posao,imao sam privilegiju da radim na veoma lepim i skupocnim autima...moje fotografije jos uvek su na reklamama te firme,i ponekad svratim na kafu sa starim majstorom koji i dan danas zali sto nisam ostao...ali jebiga struka je struka

                                moj prvi izazov JaguarXKR kabriolet

                                evo mene na jednoj od reklama

                                najbolje objasnjenje za holograme
                                pozzz
                                Gde ovo može da se dobije u SRBIJI???

                                Comment

                                Working...
                                X