U ovoj temi ću Vam pokušati objasniti značaj voskiranja automobila kao i tehnike koje se koriste.
Mnogo ljudi misli da je poliranje i voskiranje kola isto međutim to nije tako, u pitanju su dva različita procesa i možemo ih podeliti na korekciju (poliranje) i zaštitu i ulepšavanje (waxing). Vosak stvara providnu zaštitnu barijeru koja će zaštiti Vaš automobil od spoljašnjih uticaja.
Voskovi se koriste dosta dugo nekih stotinak godina i korene vuku iz proizvodnje luksuznih zaprežnih vozila gde se kao zaštita koristila životinjska mast.
Lakovi na današnjim automobila su izuzetno tanki i bez obzira na to koliko su fini i kvalitetni vremenom će oksidirati, izbledeti i zamutiti se. Razni su faktori koji utiču na to sunčevo zračenje (po meni najvažniji), kisele kiše, atmosferska zagađenja, plač drveća, kočiona prašina. Zbog svega toga mi koristimo vosak koji će stvoriti jednu tanku, transparentnu i lako obnovljivu zaštitu u svakom trenutku.
Pored toga što će stvoriti jednu zaštitnu barijeru vosak će pomoći da Vaš automobil izgleda lepše. Izbor voskova je veliki od prirodnih (Brazilska carnauba), pa sintetičkih i akrilnih.
Prirodni (carnauba) voskovi.
Prave se od biljke copernicia cerifera ili "drvo života" čije poreklo je u Brazilu. To je najčvršći i najtransparentniji prirodni vosak. Oni proizvode dubok sjaj na Vašoj boji te boja izgleda tamnija. Carnauba voskovi imaju dobar beading (termin koji se odnosi na pojavu sitnih kapljica na laku posle voskiranja a uzrokuje ga vodoodbojna karakteristika voska) pružaju dobru zaštitu od vremenski uticaju i popunjavaju manje swirl marks (rade kao fileri). Negativna strana im je to što ne traju dugo i pružaju zaštitu od 30 do 60 dana (ukoliko govorimo o carnauba voskovima koji su nam cenovno pristupačni do cca 50 e).
Sintetički voskovi
Prave se od polimera i akrilnih smola a karakteristika im je da su dugotrajniji i lako se nanose. Karakteriše ih dugotrajnost od pola godine dok neki prizvođači trvde da traju i po godinu da (to u praksi i nije tako).
Negativna strana im je ta što za razliku od prirodnih (carnauba) voskova ne daju toliki sjaj i dubinu i samoj boji (efekat poznat kod prirodnih voskova kao 3D). Još jedna negativna karakteristika im je ta što na svetlijim bojama mogu da istaknu swirls-ove.
Nano voskovi (nano tehnologija)
Nano voskovi premazi od polimera koji su visoko otporni na kisele kiše, deterdžente i minerale. Oni rade tako što molekule polimera stvore jednu neporobojnu barijeru koja se sastoji od molekula koje su znatno manje od molekula vode ili kiseline ili drugih zagađenja koje mogu da naštete Vašem laku.
Kako se nanosi
Ovu su neka osnovna pravila koja se mogu primeniti na sve vrste voskova.
-detaljno operite Vaš automobil;
-ukoliko ste u mogućnosti uvek uradite claying pre voskiranja;
-uvek radite u hladu nikada na direktnom suncu;
-koristite aplikator za nanošenje koji navodi proizvođač. Ukoliko proizvođač ništa ne navodi koristite aplikatore od sunđera ili mikrofibera;

-pročitajte uputstvo, u zavisnosti od proizvođača nanećete vosak na čitav automobil ili na jedan deo;
-takođe ispratite uputstvo proizvođača da li je potrebno da se vosak na vašem automobilu osuši i zamagli se (dry haze) ili ne;
-koristiti malu količinu voska na aplikatoru, nema potrebe da uzalud trošite Vaš vosak;
-kada Vam se aplikator zasiti od voska ukoliko postoji potreba uzmite čist;
-u zavisnosti od proizvođača vosak se nanosi kružnim pokretima ili pokretina napred-nazad;
-pošto ste naneli vosak i vosak se osušio (ili nije u zavisnosti od proizvoda) čistom mikrofiber krpom uglancajte Vaš lak (preporuka je da imate barem 3 mikrofiber krpe pošto se zasite porizvodom u postupku brisanja jer vi sada skidate višak voska). Krpu presavijte da bi dobili što mekšu površinu i umanjili mogućnost stvaranja paukove mreže.

Po završenom voskiranju verovatno će zaostati voska u ponekim šupljinama (preporuka je da gume oko prozora i crne plastike zaštite trakom) za šta će Vam trebati mala četkica da te delove osčistite. Za ostatke voska na laku koje ne možete da uklonite koristite last touch proizvode.
Cene
Cene se kreću od 5 evra za neke hobi varijante do par hiljada evra (verovali ili ne).
Zanimljivost.
Koliko je tržište auto voskova široko i razvijeno u svetu govori nam i to što su pojedini proizvođači izbacili jestive serije auto voskova te kada glancate Vašeg ljubimca možete malo i da gricnete
To bi ukratko bilo to, pitajte a ja ću Vam odgovoriti.
Mnogo ljudi misli da je poliranje i voskiranje kola isto međutim to nije tako, u pitanju su dva različita procesa i možemo ih podeliti na korekciju (poliranje) i zaštitu i ulepšavanje (waxing). Vosak stvara providnu zaštitnu barijeru koja će zaštiti Vaš automobil od spoljašnjih uticaja.
Voskovi se koriste dosta dugo nekih stotinak godina i korene vuku iz proizvodnje luksuznih zaprežnih vozila gde se kao zaštita koristila životinjska mast.
Lakovi na današnjim automobila su izuzetno tanki i bez obzira na to koliko su fini i kvalitetni vremenom će oksidirati, izbledeti i zamutiti se. Razni su faktori koji utiču na to sunčevo zračenje (po meni najvažniji), kisele kiše, atmosferska zagađenja, plač drveća, kočiona prašina. Zbog svega toga mi koristimo vosak koji će stvoriti jednu tanku, transparentnu i lako obnovljivu zaštitu u svakom trenutku.
Pored toga što će stvoriti jednu zaštitnu barijeru vosak će pomoći da Vaš automobil izgleda lepše. Izbor voskova je veliki od prirodnih (Brazilska carnauba), pa sintetičkih i akrilnih.
Prirodni (carnauba) voskovi.
Prave se od biljke copernicia cerifera ili "drvo života" čije poreklo je u Brazilu. To je najčvršći i najtransparentniji prirodni vosak. Oni proizvode dubok sjaj na Vašoj boji te boja izgleda tamnija. Carnauba voskovi imaju dobar beading (termin koji se odnosi na pojavu sitnih kapljica na laku posle voskiranja a uzrokuje ga vodoodbojna karakteristika voska) pružaju dobru zaštitu od vremenski uticaju i popunjavaju manje swirl marks (rade kao fileri). Negativna strana im je to što ne traju dugo i pružaju zaštitu od 30 do 60 dana (ukoliko govorimo o carnauba voskovima koji su nam cenovno pristupačni do cca 50 e).
Sintetički voskovi
Prave se od polimera i akrilnih smola a karakteristika im je da su dugotrajniji i lako se nanose. Karakteriše ih dugotrajnost od pola godine dok neki prizvođači trvde da traju i po godinu da (to u praksi i nije tako).
Negativna strana im je ta što za razliku od prirodnih (carnauba) voskova ne daju toliki sjaj i dubinu i samoj boji (efekat poznat kod prirodnih voskova kao 3D). Još jedna negativna karakteristika im je ta što na svetlijim bojama mogu da istaknu swirls-ove.
Nano voskovi (nano tehnologija)
Nano voskovi premazi od polimera koji su visoko otporni na kisele kiše, deterdžente i minerale. Oni rade tako što molekule polimera stvore jednu neporobojnu barijeru koja se sastoji od molekula koje su znatno manje od molekula vode ili kiseline ili drugih zagađenja koje mogu da naštete Vašem laku.
Kako se nanosi
Ovu su neka osnovna pravila koja se mogu primeniti na sve vrste voskova.
-detaljno operite Vaš automobil;
-ukoliko ste u mogućnosti uvek uradite claying pre voskiranja;
-uvek radite u hladu nikada na direktnom suncu;
-koristite aplikator za nanošenje koji navodi proizvođač. Ukoliko proizvođač ništa ne navodi koristite aplikatore od sunđera ili mikrofibera;

-pročitajte uputstvo, u zavisnosti od proizvođača nanećete vosak na čitav automobil ili na jedan deo;
-takođe ispratite uputstvo proizvođača da li je potrebno da se vosak na vašem automobilu osuši i zamagli se (dry haze) ili ne;
-koristiti malu količinu voska na aplikatoru, nema potrebe da uzalud trošite Vaš vosak;
-kada Vam se aplikator zasiti od voska ukoliko postoji potreba uzmite čist;
-u zavisnosti od proizvođača vosak se nanosi kružnim pokretima ili pokretina napred-nazad;
-pošto ste naneli vosak i vosak se osušio (ili nije u zavisnosti od proizvoda) čistom mikrofiber krpom uglancajte Vaš lak (preporuka je da imate barem 3 mikrofiber krpe pošto se zasite porizvodom u postupku brisanja jer vi sada skidate višak voska). Krpu presavijte da bi dobili što mekšu površinu i umanjili mogućnost stvaranja paukove mreže.

Po završenom voskiranju verovatno će zaostati voska u ponekim šupljinama (preporuka je da gume oko prozora i crne plastike zaštite trakom) za šta će Vam trebati mala četkica da te delove osčistite. Za ostatke voska na laku koje ne možete da uklonite koristite last touch proizvode.
Cene
Cene se kreću od 5 evra za neke hobi varijante do par hiljada evra (verovali ili ne).
Zanimljivost.
Koliko je tržište auto voskova široko i razvijeno u svetu govori nam i to što su pojedini proizvođači izbacili jestive serije auto voskova te kada glancate Vašeg ljubimca možete malo i da gricnete

To bi ukratko bilo to, pitajte a ja ću Vam odgovoriti.
Comment