Ja sam juce masinski nanosio vosak pastu na moj kristalno beli hyundai i20, a tek danas procitao da se masinski ne nanose vosak paste Ruku na srce, efekti su ispali odlicno, ali sam se dobro pomucio da skinem ostatak voska sa karoserije nakon voskiranja. Najpre sam ga izvoskirao celog, pa tek onda poceo da skidam vosak i da glancam, tako da je proslo dovoljno vremena da se isti osusi. Napolju je bilo +3C. Da li je to temperatura na kojoj se moze voskirati? Uvek sam vidjao da se navodi da temperatura ne sme biti visoka i da karoserija ne sme biti izlozena direktnim suncevim zracima u toku voskiranja, ali nigde ne pise gde je donja granica temperature. Vosak je jeftina varijanta u pasti, turtle-wax "high gloss car wax". Uzasno sam tesko skinuo ostatak voska nakon voskiranja. Cistom mikrofiber krpom sam skidao, rucno. Ima li neko racionalno objasnjenje za to? Jel zbog niske temperature, masinksog nanosenja vosak paste, loseg voska ili nesto sasvim drugo?
I jos jedno pitanje na koje nisam procitao odgovor u ovoj temi: Da li postoji jos neka razlika izmedju vosak paste i tecnog voska osim agregatnog stanja i nacina nanosenja (tecni sme, a pasta ne sme masinski)? Kako prepoznati koje je vrste porekla vosak (carnauba, ...) ako na ambalazi ne pise poreklo?
Voskovi se takođe mogu nanositi i mašinski (kako carnauba tako i sintetički). Na taj način se ubrzava proces a po nekima i produžuje trajnost nanetog voska. Teško si ga skidao pošto si ga dobro utrljao i to je to, nisi ništa pogrešio (zavisi i od voska do voska, neki idu lakše a neki se zalepe za kola pa se moraš dobro pomučiti). Po meni ne postoji donja temperaturna granica, bitno je da ne smrzava i da se vosak osuši na vozilu.
Što se tiče razlike između tečnog i paste, voskovi u pastama su po meni kvalitetniji (čitaj dugotrajniji) od tečnih voskova. Tečni se lakše nanose za razliku od paste. Mašinski se mogu nanositi kako tečni tako i u pasti (ne svi, piše na ambalaži).
Što se tiče koji je vosak carnauba a koji nije, na svakom ti piše da je carnauba ali postoji razlika u tome u kom je procentu carnauba zastupljena u samom vosku što naravno utiče na cenu (neki prelaze i 1000e za pakovanje).
Dobar je i taj tvoj samo ga češće nanosi i to je to (kad primetiš da ti se kapljice vode ne formiraju na laku već se polako rasipaju znaj da je vreme za novi sloj).
nije mi jasna ni ta stvar "u vise slojeva". Zar karoserija nema odredjenu dozu voska koju primi na sebe i dalje vise ne moze? Zar onaj visak voska koji se ocisti nakon voskiranja nije merilo toga da vise voska ne moze ici na auto? Sto vise preteras sa stavljanjem voska na aplikator (krpu) vise ce biti suvisnog voska nakon susenja koji je potrebno ukloniti kasnije, zar ne?
upravo se o tome radi. velika kolicina voska na aplikatoru a ujedno i na povrsini koja se tretira je bacen vosak. bolje je tanak sloj u vise nanosa. jedna ruka svakako ne moze da pokrije ceo auto i uvek ima neka "rupa". zato se praktikuje da se urade bar dva nanosa kako bi ceo auto tj svaki deo bio podjednako zasticen. evo recimo sta na tu temu kazu ovi iz CG. ne znam za ove nase profesionalce ali moje hobby iskustvo sa CG je fenomenalno.
Po meni vise od 2 sloja voska je bespotrebno.! Sto se tice voskova dostupnih nasem trzistu, nisu losi Turtle Wax Metalic i PTFE, Sonax Extreme 1, AutoMagic EZ Wax, Farecla Top Wax... Meni licno je najvise trajao poljski K2 vosak od 500 dinara, njegova losija strana je tesko brisanje i mogucnost ostavljanja fleka na tamnijim bojama.. Ali za svetle lakove i farove je ekstra!
ferecla trazi dobru pripremu tj cist lak inace od trajnosti nema nista. sonax sam probao na farovima i ok je a za AM EZwax cuo sam samo reci hvale na nekoliko strana.
ono sto sam ja do sada koristio i mogu da preporucim je meguiars x-press liquid wax,meguiars hi-tech yellow wax i dodo juce purple haze. a ono sto bi rado probao je carnu-b wax.
sto tanje u vise slojeva ali i to zavisi koji vosak se koristi. uglavnom manje (tanje) je uvek bolje...
Baš tako kao što reče Zverko, sloj treba da bude što tanji i potrebno ga je naneti u više slojeva (dva ili tri). Tanak iz tog razloga što se za lak lepi samo deseti ili stoti deo milimetra voska. Debeli sloj je bacanje voska i ništa više. Nije ispravno ako mislite da će Vam debeli sloj voska pružiti dugotrajniji zaštitu tako što će se trošiti više vremena i istrpeti više pranja ili vremenskih uticaja, vosak se ne drži za vosak. Zašto se onda vosak nanosi u više slojeva? Razlog je prost, nikada u prvom nanošenju voska nećete moći da pokrijete kompletnu površinu vozila, uvek će biti površina koje ste promašili. Druga ruka voska se nanosi mnogo lakše pošto je površina sada mnogo "klizavija" te Vam je za drugu ruku potrebno jako malo voska.
Ako pravilno nanosite vosak jedno pakovanje će Vam trajati dosto dugo, te ako kupujete vosak za Vaše vozilo izdvojite koji dinar više za neko kvalitetnije sredstvo, i kao što sam rekao ako ga nanosite pravilno (u tankim slojevima aplikatorom, pritom koristeći kružne pokrete) jedno pakovanje Vam može trajati i par godina.
Šta (negativno) utiče na to da se vosak skine? Predpostavljam da ova sredstva za bezkontaktno pranje koja su prilično agresivna ubrzavaju nestanak voska sa laka. Ili grešim?
Kako i čime prati auto a da premaz potraje?
Zabava nije baš jeftina (ako damo nekom da radi) niti jednostavna (ako radimo sami) a pogotovo je zimi nepraktično za baviti se time. A zimi je vosak na autu potreban koliko i leti, možda i više.
Nešto mi dunulo da ga navoskiram, a onda do proleća povremeno samo da sperem štroku običnom vodom iz onih samouslužnih perača, bez korišćenja deterdženata.
Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...
Većina kvalitetnih deterdženata sadrži nešto voska, radi kondicioniranja ranije nanetog sloja. E, kako to funkcioniše na niskim temperaturama, sigurno znaju perioničari.
Agresivnost sredstva za bezkontaktno zavisi od razmere mesanja sa vodom,ni jedno ne ide samostalno tj u punoj snazi na boju.
Problem vecine perionica je sto koriste sta stignu za pranje a retko ko kvalitetno sredstvo u pravoj razmeri za pravom opremom.
Naravno postoji i faktor brzine pranja pa je moguce da stavljaju jacu koncentraciju da operu iz prve pa samim tim i skidaju vosak.
Takodje dosta zavisi i od samog voska koliko ce trajati na boji i naravno pripreme laka pre voskiranja.
Sredstva za bezkontaktno pranje koja mi koristimo se razblazuju u meri u kojoj ne skidaju vosak ali opet dosta skine prljavstinu sa auta ali i nije presudno da skine iz prve sve posto posle bezkontaktnog ide klasicno pranje metodom dve kofe.
Meni licno samponi sa voskom nisu ostavili neki utisak i nemam ih vise u svom arsenalu,par vrsta klasicnog koncentrovanog sampona i to je sasvim dovoljno ako je na autu neki iole pristojan vosak.
Baš kao što reče Rele agresivnost sredstva zavisi od koncentracije. Obično prewash sredstva idu u razmeri od 1:50 do 1:80 (mada ima i drugih razmera). Kada se nanose ostavljaju se od minut do tri minute (kada se nanose prskalicom) pa do deset minuta kada se nanose u obliku pene (i ovde treba poštovati preporuku proizvođača hemije). Perionice nemaju vremena pa ne poštuju ovo te stavljaju jače koncentracije iz dva razloga, prvi je vremenski a drugi je što žele da uštede pa koriste samo prewash sredstva da bi izbegli naknadno šamponiranje. Jače koncentracije skidaju vosak, deluju kao odmašćivači. Sledeće sredstvo koje uništava vosak je deterdžent za sudove (dosta prozvođača automobila u uputstvima za održavanje decidno navode se ne koriste ove vrste deterdženata pošto isušuju lak). Vosak se između dva redovna voskiranja može održavati i brzim voskovima. Šamponi sa voskom nisu loši, daće sjaj ali neće poboljšati beading. Puškiranje automobila je dovoljno u ovim uslovima, da bi se skinulo blato i so ali nije dovoljno da bi vozilo zablistalo. Pozz
Comment