znam jesu one prelepe i leze fantaaastichno na HGTa ali su 17 a ja imam oko 150 konja u nekom planu, ugushice ga, ili nece?
sa 17-icama ces bar 1mesecno na reglazu uz zamenu neke spone ili sl bloka, ako zelis da ti ne lupa i ne trese, ja imam problem sa 205/55/15 a mogu da zamislim sta bi bilo sa 235/45/17 , danko bi se usrao od srece i roki takodje , jer 17 za nase rupe... ko smrt na babu, takodjeHGT nema klasican trap a sva sila je na prednjim tockovima, a sto se tice gushenj, pa otpor podloge i kotrljanja ti se visestruko povecava sto ce ti se najvise odraziti na potezanju a ne u krajnjoj brzini,
17 -ica na puntu je za foliranje , ozbiljan prevoz trazi ozbiljnu gumu i felnu...
Nije to sve tako.Da se felne od 17"krive,krive se i smanjuje se udobnost.. Ali da trap strada mesecno pogotovo sl.blokovi to nema veze.. Takodje da se otpori vis. povecavaju nije tacno .Izbor velicine felne je stvar ukusa,mozda 16" i nije tako lose resenje-kompromisno
moji argumenti su ti sto vozim auto koji ima 10x jaci trap nego tvoj pa ne trpi vecu felnu nego sto je fabrika propisala a i samim tim sto je tvoja konstatacija da je to stvar ukusa vec te diskredutuje kao ozbiljnog diskutanta. dovoljno sam auta promenio do sad i ujedno experimetisao sa razlicitm velicinam felni i profilima guma da znam o cemu pricam. jedno cu ti reci da je staviti 17'' na punta vrlo glupa ideja a o ukusu da ne pricam.
Dakle tvoji argumenti su iskustveni i to je ok. Moja iskustva su drugacija i sta cemo sad?Moj post ili nisi citao ili nisi citao pazljivo pa procitaj ponovo ako hoces. Ja sam reagovao na kostataciju coveka koji kaze,citiram " otpor podloge i kotrljanja ti se visestruko povecava ".Dakle koeficijent otpora kotrljanja je priblizno const., NE ZAVISI od "R " tocka vec iskljucivo od podloge i brzine vozila i krece se oko 0.01-o.02 (za brzine od 190 km/h). Otpor podloge ne postoji,covek je mislio na prijanjanje i ono takodje ne zavisi od R tocka. PARAMETRI SNAGE menjaju se usled promene din. polup. tocka.Zato se i dimenzije guma prema felni biraju da bi promena R bila sto manja.Odnos "R" ne sme da je veci od 1.02-1.05 Sto se tice "barem jednom mesecno promene sl.blokova i kr. spone" stojim da je to proizvoljno.
pazi, da ne ulazimo mnogo u filozofiju... evo eM ce da natrci pa da ti kaze sta i kako posto je on doktoriro to o cemu ti pricas. ja cusamo da ti ponovim da kada se jedan auto konstruise, tim inzinjera radi na tome koja ce dimenzija da ide na njega i to zavisi od nekoliko faktora. ja se sada povlacim iz price posto vidim da i ovde kipi od znanja i iskustva.
Sve sto sam napisao ,stojim iza toga. Ko hoce vecu felnu mora da izabere tanju gumu, idealno bi bilo da Rd tocka bude isti. Ukoliko je tocak veci parametri sn. se smanjuju, ja to ne sporim ali ne visestruko vec u granicama 1-3%. To se vrlo lako proveri na dinamometru. pozz
nije bitan samo RR vec i gazna povrsina. tanja guma automatski znaci veci pritisak na trap posto auto postaje tvrdji, nema profila da ublazi udare. auto gubi na startnosti i povecava se potrosnja.
znam jesu one prelepe i leze fantaaastichno na HGTa ali su 17 a ja imam oko 150 konja u nekom planu, ugushice ga, ili nece?
sa 17-icama ces bar 1mesecno na reglazu uz zamenu neke spone ili sl bloka, ako zelis da ti ne lupa i ne trese, ja imam problem sa 205/55/15 a mogu da zamislim sta bi bilo sa 235/45/17 , danko bi se usrao od srece i roki takodje , jer 17 za nase rupe... ko smrt na babu, takodjeHGT nema klasican trap a sva sila je na prednjim tockovima, a sto se tice gushenj, pa otpor podloge i kotrljanja ti se visestruko povecava sto ce ti se najvise odraziti na potezanju a ne u krajnjoj brzini,
17 -ica na puntu je za foliranje , ozbiljan prevoz trazi ozbiljnu gumu i felnu...
Nije to sve tako.Da se felne od 17"krive,krive se i smanjuje se udobnost.. Ali da trap strada mesecno pogotovo sl.blokovi to nema veze.. Takodje da se otpori vis. povecavaju nije tacno .Izbor velicine felne je stvar ukusa,mozda 16" i nije tako lose resenje-kompromisno
o cemu ti druze pricas, koja bre udobnost, ajmo malo fizike ako povecas gazecu povrsinu na sta se ona odrazava, na shoferku, na sta se bre direktno prenose dinamichki udari sa podloge nego na trap ciji su sastavni delovi i silen blokovi pored spona amortizera bocnih stabilizatora i ostalog, nemoj bre da pricas napamet
Logika, ako je pneumatik tanji, automatski manje amortizuje neravnine na putu,rupe kamenje i sl, sta apsorbuje te udarce nego elementi trapa, mozda kn filter i protokomer
...kada dobro razmislim, tesko mi je da se shvatim....
znam jesu one prelepe i leze fantaaastichno na HGTa ali su 17 a ja imam oko 150 konja u nekom planu, ugushice ga, ili nece?
sa 17-icama ces bar 1mesecno na reglazu uz zamenu neke spone ili sl bloka, ako zelis da ti ne lupa i ne trese, ja imam problem sa 205/55/15 a mogu da zamislim sta bi bilo sa 235/45/17 , danko bi se usrao od srece i roki takodje , jer 17 za nase rupe... ko smrt na babu, takodjeHGT nema klasican trap a sva sila je na prednjim tockovima, a sto se tice gushenj, pa otpor podloge i kotrljanja ti se visestruko povecava sto ce ti se najvise odraziti na potezanju a ne u krajnjoj brzini,
17 -ica na puntu je za foliranje , ozbiljan prevoz trazi ozbiljnu gumu i felnu...
Nije to sve tako.Da se felne od 17"krive,krive se i smanjuje se udobnost.. Ali da trap strada mesecno pogotovo sl.blokovi to nema veze.. Takodje da se otpori vis. povecavaju nije tacno .Izbor velicine felne je stvar ukusa,mozda 16" i nije tako lose resenje-kompromisno
o cemu ti druze pricas, koja bre udobnost, ajmo malo fizike ako povecas gazecu povrsinu na sta se ona odrazava, na shoferku, na sta se bre direktno prenose dinamichki udari sa podloge nego na trap ciji su sastavni delovi i silen blokovi pored spona amortizera bocnih stabilizatora i ostalog, nemoj bre da pricas napamet
Logika, ako je pneumatik tanji, automatski manje amortizuje neravnine na putu,rupe kamenje i sl, sta apsorbuje te udarce nego elementi trapa, mozda kn filter i protokomer
Stojim 100 % iza svega napisanog na ovu temu i drago mi je da vecina kapira poentu. Dakle DOBRE gume pa makar i 18",prave felne,dobar trap i amortizeri i nema zime..
sve to stoji ali isto tako se na proslom skupu moglo videti da ovde svi ne znaju sve kao npr sta je smer rotacije na gumi. nebitno, poenta cele price je, da ces sa 17'' cesce ici kod trapadzije nego sa 15''. isto tako ces sa 17'' imati tvrdji auto ali stabilniji vs. udobnost i ljuljanje. sve ima svoje. e sad, treba naci kompromis izmedju ta dva a to je 16'' i odgovarajuci profil na njoj. italijani su poznati po tome sto imaju nezne trapove tako da ih je samim tim steta opterecivati dodatnom mukom. kad ovi nasi debili budu radili ulice kako valja i kad ne bude imalo rupa onda cemo voziti na felni. do tada min /45 to samo ako se mora pogoto sto se fiata tice.
Comment