antikorozivna zastita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • painter
    Banovan
    • 04.03.2010
    • 738
    • beograd,m.mostanica

    #16
    Re: antikorozivna zastita

    Hehe! Ofarbaju dobro krov i haubu,a sajtne i rubove uglavnom spricaju preko blata i rdje!
    Legendo,cini mi se da jos nisi napisao koji auto je u pitanju??
    Vid vako: Sto se tice "pitova" tu ti samo sreca moze pomoci.
    1. Oprati dobro patos (i sta vec)
    2.Osusiti dobro
    3.Pronaci sva "zarista".Za ovo treba iskustva i dobro oko da bi se prepoznala korozija i ispod boje i zastite a ne samo ona "rascvetala"
    4.Ocistiti mehanicki,struganjem,brusenjem,peskiranjem...hemij ski samo ako mora i ako je kvalitetan proizvod,i ako umes da koristis,da ne bude gore nego sto je bilo (ja izbegavam maksimalno "antirostove")
    5.Izduvati prasinu od brusenja
    6.Ocistiti antisilikonom(u nuzdi moze alkohol,benzin,razredjivac...)Pravilno ciscenje se vrsi natopljenom krpom pa odmah zatim suvom.
    7.Kupiti osnovnu boju "body zinc fill" (moj izbor),to je dvo-komponentna osnovna boja,preterano dobra i povoljna. Ima u sivoj i smedjoj nijansi. Naneti jedan ili dva sloja... Drzi dobro i ako namazes preko korozije bez ciscenja,lepi na sve metale,a bogami i na plastiku i kozu,zato pazi...
    8.Kada se osusi a to je oko pola sata ili sat,zavisi od debljine nanosa i temperature,naneti farbu ili spric git ili cement git ili "zastitu",zavisi gde se koristi...ako se presusi(nekoliko sati) treba osmirglati finom smirglom (P1000) ili scotchbrite-om.(ovo preporucujem uvek ako se posle nanosi cement git).Ako ima pukotina i zazora medju limovima naneti masu za sastave,"body auto seal"(moj izbor)
    9.Za zastitu odozdo,naneti "body autoflex special" (moj izbor) SAMO na ostecena mesta i SAMO preko osnovne boje,NIKAKO na go lim i nikako na ceo pod. OVAKVE MASE SU ZASTITA OD BUKE,TOPLOTE,HABANJA...ALI NISU ZASTITA OD KOROZIJE! Ako je veca povrsina fabricke zastite citava,sta ce joj jos dodatne? Da ima sta da otpadne?
    10.Kupiti vosak za zastitu lima "body wax 900" u crnoj(braon) nijansi (moj izbor). Njime isprskati CEO pod(dovoljno jednom debelo ili dvaput tanje),moze se prskati po svim metalnim delovima odozdo. Ovaj vosak ce "odbiti" svaku vodu i vlagu od poda. Takodje ce se zavuci u sitne pore koje se nalaze u staroj fabrickoj zastiti pa cak i ako se mehanicki skine kad negde zakacis to nece umanjiti efekat zastite.
    11.Ovo je trebalo pre prskanja poda: voskom se isprska iznutra svaka supljina,sajtne,stubovi,grede,vrata,haube...Ako ima cep skine se pa se crevo provuce tuda,ako nema cep busi se rupa "jelkicom" pa se posle stavi cep. Vrata mogu i skidanjem tapacira,to je najbolje. p.s. kad se zavrsi iznutra vrate se cepovi pa se prska spolja(pod)
    12. Visak voska i autoflexa se odstranjuje antisilikonom a visak osnovne boje nitro razredjivacem. Alati se peru nitro razredjivacem. Obavezna upotreba gas maske pri upotrebi autoflexa a narocito voska!
    Eh sad,ona osnovna je stvarno vrh,a sto se tice "zastite" i voska,sigurno mozete kupiti nesto kvalitetnije ako vam nije zao para. U svakom slucaju,body vrsi posao. Ima automobila koji se drze i posle mnogo godina ali ne moze niko dati garanciju vecu od fabricke... Ovakva zastita je MNOGO bolja od uobicajenih "crnih" zamazivanja(koja uglavnom upropaste vozilo) i - jeftinija!

    Comment

    • painter
      Banovan
      • 04.03.2010
      • 738
      • beograd,m.mostanica

      #17
      Re: antikorozivna zastita

      Posle ovakve zastite samo treba proveravati stanje i s vremena na vreme obnoviti vosak (ko nije bas svorc moze pred svaku zimu izdvojiti za ovo,to je oko 50 evra).
      Ne secam se koliko je trajno,ja iz principa ne dajem garancije,ali vidjam automobile koje sam radio pre desetak godina i nikad vise im nije obnovljena zastita,a jos se voze. Na nekima je krenula korozija a na nekima nije. To zavisi najvise od marke vozila,pa od limara i lima kojim je popravljan(ako je varen ili menjani delovi limarije).

      Comment

      • legenda
        CBC Senator XXL
        • 28.03.2009
        • 1345
        • Beograd

        #18
        Re: antikorozivna zastita

        Hvala Painter,jedan deo od onoga sto si naveo sam i koristio...body autoflex sam premazao preko celog poda(nisam znao da ne treba)...body 900 je samo nabijen na vidljivom delu ruba sa unutrasnje strane(ono kad se otvori plastika na gepeku)a u sajtne i ostale delove nije mi farbar-limar stavio iako sam mu doneo 6l(po 3 sa obe strane)...tu cinkovu osnovnu farbu nisam vidjao po farbarama...nisam znao da se vosak stavlja preko poda...mozes li ti to da mi odradis(punjenje voskom sajtni,rubova,vrata,poda i spolja zastita sajtni i rubova)...cenu i adresu mi posalji na pp

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          #19
          Re: antikorozivna zastita

          Izvini legendo.
          Zaista ne mogu pre vikenda, mada nije ni toliko bitno. Painter ti je već rekao: važniji je majstor nego sam preparat (ako je adekvatan). Naravno što bolji materijal to bolje, ali šta je u Srbiji bolje, šta stiže do nas, ...
          Du Pont ima super materijal ali kako se zove i da li ga ima kod nas ?? PPG sasvim O.K. među prve tri firme su, itd.
          Međutim možeš da staviš i kolomaz iz NLO-a ako nije dobro pripremnjeno - džaba. Ako majstor koji farba ne obrati pažnju na detalje - propast. Uostalom painter je sve važno rekao.
          Izvini i što sam smetnuo činjenicu da ti nisi mačiji kašalj. Koliko se sećam radio si (ili bar deo) generalne opravke, te onda i limarija ne bi trebala da bude nešto teško. Limariju radi kada je i vreme za to pogodno (suvlji vazduh), može i zimi ali ne kada je vlažnost 100% propao si 200%.
          Možda nađem nešto drugo i "jače" no vodi računa veoma skupe stvari em mogu biti nepogodne za limariju em ako su baš skupe možda bolje prođeš sa novom limarijom (znam nema da se kupi) ili delom. Možda pojedine delove (manje) možeš i da plastificiraš (naravno da se i estetski uklopi, pretežno delovi koji nisu u vidnom polju).
          Tolko za sada.
          Jeste bitna škola ali i iskustvo. Painter ti je nešto od oba (primenjena nauka) i čini mi se da daje jako dobre savete.
          Pozdrav!
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • legenda
            CBC Senator XXL
            • 28.03.2009
            • 1345
            • Beograd

            #20
            Re: antikorozivna zastita

            Profesore da si ziv i zdrav...ne znam ja to da radim,samo se zamlacujem i bacam pare na vozilo koga je vreme odavno pregazilo...sta da radim kad me hebe emocija-kardio...ovaj preparat sto mi je decko nudio ispod zita,em je bio povoljan,em smo neke lezajeve premazane njime drzali u vodi mesec dana,cisto zezanja radi... kad je izvadjeno ni posle deset dana nisu pokazivali znake korozije...Painteru svaka cast,nego sam ja kivan na ljude,koji se vode kao vrhunski majstori,rade bmw-e i audije a meni su naplatili i lose uradili...isao sam na reklamaciju i njihov odgovor je da ne rade krseve,to su meni prijateljski...mislim moze i to da se resi sa njima,ali nije za forum...klasicna zastita je mozda i najbolja,ne treba traziti toplu vodu...veliki pozdrav

            Comment

            • painter
              Banovan
              • 04.03.2010
              • 738
              • beograd,m.mostanica

              #21
              Re: antikorozivna zastita

              Sest litara voska je ogromna kolicina! Obzirom da je gust skoro kao voda ( ) veoma malo se trosi. Sa sest litara se uradi ceo auto i spolja i iznutra,i to vise puta.
              Vlaznost zimi ne bi trebalo da bude problem,lakirersko-limarska radionica bi trebala da ima ventilaciju i grejanje,jel? Problem je u brzini rada,leti ipak brze susi sto je bitno za zasticivanje posle pranja odozdo,a i brze "oslobadjanje" radnog prostora...
              Plastifikacija delova,sto se mene tice - nikako!Moze za dobro pocinkovane delove ili nerdjajuce,ali i onda je problem ako se ogrebe,kako popraviti?? Mora da se guli pa sve nanovo. Moze se i prefarbati ali i to je posebna prica... A sa plastifikacijom je ista prica kao i s ostalim zanatima u Srbiji: pitanje je koji materijal i koji majstor...

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                #22
                Re: antikorozivna zastita

                Baš tako!
                Plastifikacija može da bude (i često je kontraproduktivna). I naravno da može da se radi zimi uz ventilaciju i grejanje.
                Samo je zimi još značajnije da majstor bude dobar i da ima iskustvo jer je prinaučenim lakše da 'podlije' upravo kada se sporije suši.
                Ali od svega je najvažnije: da je majstoru STALO i da kako kažeš (legendo) ne tretira auto kao krš nego kao da je novi BMW, Audi ili Mercedes koji je čuknut pa treba vratiti u prethodno stanje (naravno nije isto što i ceo stari auto kada se radi, pre svega mislim na pažnju koju treba da posveti). Pare će ti uzeti (kao što već jesu) i ovako i onako. Prijatelje i rodbinu izbegavaj jer će te manje koštati ali je verovatnoća fušeracije veća.
                Dakle bolje 20% skuplji majstor (ne mora da radi skupe automobile) kome je stalo nego da daš X evra i dobiješ mućak.
                Kako znati da mu je stalo do posla? To moraš da proceniš (menadžerska osobina).
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • painter
                  Banovan
                  • 04.03.2010
                  • 738
                  • beograd,m.mostanica

                  #23
                  Re: antikorozivna zastita

                  Ovo je samo za legendu a posle moze i da se brise: nasao sam dve fotke u kompu: Kompletno farbanje i zastita golf 3. Ali kao sto Ti rekoh, na fotki se ne moze lepo videti... a i slikano je mobilnim...


                  Comment

                  • legenda
                    CBC Senator XXL
                    • 28.03.2009
                    • 1345
                    • Beograd

                    #24
                    Re: antikorozivna zastita

                    Lepo izgleda,ali bio si u pravu mora to uzivo da se pogleda...moras odrzati neko predavanje kako bi boja fabricki ili ti po skolski trebala da izgleda

                    Comment

                    • The Punisher
                      CBC Senator XXL
                      • 01.03.2006
                      • 503
                      • Beograd Wozhdovatz
                      • Ford Taunus TC1

                      #25
                      Re: antikorozivna zastita

                      Odlicna tema.
                      https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                      Comment

                      • painter
                        Banovan
                        • 04.03.2010
                        • 738
                        • beograd,m.mostanica

                        #26
                        U,dobar Ti ovaj taunus kupe! Tvoj? Farbao sam dva,jedan srebrno metalik i ne secam se dal je kupe,a drugi narandzasta perla (lamborginijeva),ali taj je s cetvoro vrata,i jedan je od najboljih oldtajmera kod nas!Postavicu fotke kad ih dobijem od vlasnika..

                        Comment

                        Working...
                        X