Re: antikorozivna zastita
Hehe! Ofarbaju dobro krov i haubu,a sajtne i rubove uglavnom spricaju preko blata i rdje!
Legendo,cini mi se da jos nisi napisao koji auto je u pitanju??
Vid vako: Sto se tice "pitova" tu ti samo sreca moze pomoci.
1. Oprati dobro patos (i sta vec)
2.Osusiti dobro
3.Pronaci sva "zarista".Za ovo treba iskustva i dobro oko da bi se prepoznala korozija i ispod boje i zastite a ne samo ona "rascvetala"
4.Ocistiti mehanicki,struganjem,brusenjem,peskiranjem...hemij ski samo ako mora i ako je kvalitetan proizvod,i ako umes da koristis,da ne bude gore nego sto je bilo (ja izbegavam maksimalno "antirostove")
5.Izduvati prasinu od brusenja
6.Ocistiti antisilikonom(u nuzdi moze alkohol,benzin,razredjivac...)Pravilno ciscenje se vrsi natopljenom krpom pa odmah zatim suvom.
7.Kupiti osnovnu boju "body zinc fill" (moj izbor),to je dvo-komponentna osnovna boja,preterano dobra i povoljna. Ima u sivoj i smedjoj nijansi. Naneti jedan ili dva sloja... Drzi dobro i ako namazes preko korozije bez ciscenja,lepi na sve metale,a bogami i na plastiku i kozu,zato pazi...
8.Kada se osusi a to je oko pola sata ili sat,zavisi od debljine nanosa i temperature,naneti farbu ili spric git ili cement git ili "zastitu",zavisi gde se koristi...ako se presusi(nekoliko sati) treba osmirglati finom smirglom (P1000) ili scotchbrite-om.(ovo preporucujem uvek ako se posle nanosi cement git).Ako ima pukotina i zazora medju limovima naneti masu za sastave,"body auto seal"(moj izbor)
9.Za zastitu odozdo,naneti "body autoflex special" (moj izbor) SAMO na ostecena mesta i SAMO preko osnovne boje,NIKAKO na go lim i nikako na ceo pod. OVAKVE MASE SU ZASTITA OD BUKE,TOPLOTE,HABANJA...ALI NISU ZASTITA OD KOROZIJE! Ako je veca povrsina fabricke zastite citava,sta ce joj jos dodatne? Da ima sta da otpadne?
10.Kupiti vosak za zastitu lima "body wax 900" u crnoj(braon) nijansi (moj izbor). Njime isprskati CEO pod(dovoljno jednom debelo ili dvaput tanje),moze se prskati po svim metalnim delovima odozdo. Ovaj vosak ce "odbiti" svaku vodu i vlagu od poda. Takodje ce se zavuci u sitne pore koje se nalaze u staroj fabrickoj zastiti pa cak i ako se mehanicki skine kad negde zakacis to nece umanjiti efekat zastite.
11.Ovo je trebalo pre prskanja poda: voskom se isprska iznutra svaka supljina,sajtne,stubovi,grede,vrata,haube...Ako ima cep skine se pa se crevo provuce tuda,ako nema cep busi se rupa "jelkicom" pa se posle stavi cep. Vrata mogu i skidanjem tapacira,to je najbolje. p.s. kad se zavrsi iznutra vrate se cepovi pa se prska spolja(pod)
12. Visak voska i autoflexa se odstranjuje antisilikonom a visak osnovne boje nitro razredjivacem. Alati se peru nitro razredjivacem. Obavezna upotreba gas maske pri upotrebi autoflexa a narocito voska!
Eh sad,ona osnovna je stvarno vrh,a sto se tice "zastite" i voska,sigurno mozete kupiti nesto kvalitetnije ako vam nije zao para. U svakom slucaju,body vrsi posao. Ima automobila koji se drze i posle mnogo godina ali ne moze niko dati garanciju vecu od fabricke...
Ovakva zastita je MNOGO bolja od uobicajenih "crnih" zamazivanja(koja uglavnom upropaste vozilo) i - jeftinija!
Hehe! Ofarbaju dobro krov i haubu,a sajtne i rubove uglavnom spricaju preko blata i rdje!

Legendo,cini mi se da jos nisi napisao koji auto je u pitanju??
Vid vako: Sto se tice "pitova" tu ti samo sreca moze pomoci.

1. Oprati dobro patos (i sta vec)
2.Osusiti dobro
3.Pronaci sva "zarista".Za ovo treba iskustva i dobro oko da bi se prepoznala korozija i ispod boje i zastite a ne samo ona "rascvetala"
4.Ocistiti mehanicki,struganjem,brusenjem,peskiranjem...hemij ski samo ako mora i ako je kvalitetan proizvod,i ako umes da koristis,da ne bude gore nego sto je bilo (ja izbegavam maksimalno "antirostove")
5.Izduvati prasinu od brusenja
6.Ocistiti antisilikonom(u nuzdi moze alkohol,benzin,razredjivac...)Pravilno ciscenje se vrsi natopljenom krpom pa odmah zatim suvom.
7.Kupiti osnovnu boju "body zinc fill" (moj izbor),to je dvo-komponentna osnovna boja,preterano dobra i povoljna. Ima u sivoj i smedjoj nijansi. Naneti jedan ili dva sloja... Drzi dobro i ako namazes preko korozije bez ciscenja,lepi na sve metale,a bogami i na plastiku i kozu,zato pazi...

8.Kada se osusi a to je oko pola sata ili sat,zavisi od debljine nanosa i temperature,naneti farbu ili spric git ili cement git ili "zastitu",zavisi gde se koristi...ako se presusi(nekoliko sati) treba osmirglati finom smirglom (P1000) ili scotchbrite-om.(ovo preporucujem uvek ako se posle nanosi cement git).Ako ima pukotina i zazora medju limovima naneti masu za sastave,"body auto seal"(moj izbor)
9.Za zastitu odozdo,naneti "body autoflex special" (moj izbor) SAMO na ostecena mesta i SAMO preko osnovne boje,NIKAKO na go lim i nikako na ceo pod. OVAKVE MASE SU ZASTITA OD BUKE,TOPLOTE,HABANJA...ALI NISU ZASTITA OD KOROZIJE! Ako je veca povrsina fabricke zastite citava,sta ce joj jos dodatne? Da ima sta da otpadne?

10.Kupiti vosak za zastitu lima "body wax 900" u crnoj(braon) nijansi (moj izbor). Njime isprskati CEO pod(dovoljno jednom debelo ili dvaput tanje),moze se prskati po svim metalnim delovima odozdo. Ovaj vosak ce "odbiti" svaku vodu i vlagu od poda. Takodje ce se zavuci u sitne pore koje se nalaze u staroj fabrickoj zastiti pa cak i ako se mehanicki skine kad negde zakacis to nece umanjiti efekat zastite.
11.Ovo je trebalo pre prskanja poda: voskom se isprska iznutra svaka supljina,sajtne,stubovi,grede,vrata,haube...Ako ima cep skine se pa se crevo provuce tuda,ako nema cep busi se rupa "jelkicom" pa se posle stavi cep. Vrata mogu i skidanjem tapacira,to je najbolje. p.s. kad se zavrsi iznutra vrate se cepovi pa se prska spolja(pod)
12. Visak voska i autoflexa se odstranjuje antisilikonom a visak osnovne boje nitro razredjivacem. Alati se peru nitro razredjivacem. Obavezna upotreba gas maske pri upotrebi autoflexa a narocito voska!
Eh sad,ona osnovna je stvarno vrh,a sto se tice "zastite" i voska,sigurno mozete kupiti nesto kvalitetnije ako vam nije zao para. U svakom slucaju,body vrsi posao. Ima automobila koji se drze i posle mnogo godina ali ne moze niko dati garanciju vecu od fabricke...

Comment