Originally posted by Dutchman
farbanje delova motora
Collapse
X
-
Aluminijum je nezgodan materijal za farbanje sam po sebi. Obavezno bi trebalo upotrebiti primer (podlogu) za aluminijum. Posle toga u najmanje 2-3 sloja. Postoje razne efekt boje i one sto su otporne na habanje, grebanje (dvokomponentne). Boje za visoku temperaturu se ne ljuste sa aluminijuma zato sto one izgore same vec zato sto ne mogu da se dovoljno dobro zalepe za aluminijum. Najbolje bi bilo da se ispeskari to sto se farba ali to prevazilazi okvir amaterskog posla. Meni se ipak cini da se sve greske obicno desavaju zato sto svi zure da sklope motor i ne ceka se dovoljno na susenje a takodje se na brzaka priprema i povrsina.
Do nekih 150°C se ne racuna da je visoka teperatura ali boja treba da bude mnogo dobro suva pre nego sto se naglo optereti povisenom temperaturom sto je slucaj sa poklopcem glave motora naprimer. Vidi se sve lepo na fotkama sto je postavio Sri. Sa plastike se nije oljustilo nista a sa aluminijuma je pocelo. Znaci, sama boja je dovoljno dobra.
Comment
-
-
Evo kako sam ja uradio na mojoj sad vec bivsoj civic
Prvo sam skinuo ceo poklopac motora zatim sam ga namazao dobro sa paint stripper (taj proces sam ponovio cetri puta), kad sam skinuo sve do jedne tackice od stare fabricke boje onda sam ga dobro osusio i na temperaturi od oko 20C u garazi (da nema vetra da nosi prasinu itd) farbao sa sprej crvenom bojom koja je odporna do 1200C (tako barem pise na spreju). Proces sam ponovio ja mislim tri ili cetri puta, ispalo je sasvim ok, a traje jos i dan danas (auto sam prodao burazovom kumu tako da vidjam cesto i farba je sasvim ok, ista kao i pre godinu dana)
Comment
-
-
Dutchman @ co
Powdercoating imas i do 1300C otpornosti.
Ja sam koristio za deklu ventila titan boju i ide do 280C direktno i 430C otpornosti na zracenje (10cm udaljenosti)
Ima crni super heat resist, koristi se za zastitne plehove oko katalizaota, taj ide do 1300C (10 cm razdaljine za zracenje) i 670C na direktno.
Prvo ispreskareno:
pa powder coated:
Ni udarci chekicem nisu uspeli da ga povrede.
Medjutim!
Za krajnju zastitu sam direktno po zavrsenom poslu koristio SPRAY , FIXATIVE, koristi se za krajnje fixiranje boja, primera radi, umetnici ga koriste za fixiranje kad prelaze na sledecu reljefnu boju i na kraju se sve fixira.
Ovo je skoro nemoguce za otkloniti, nista nepomaze, deluje kao bezbojni lak a lak nije jer je na celuloidnoj bazi.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
@Boost
Nazalost ze,lja srbija nudi samo obichan powder coat... chak kad sam radio felne sama sredina je ispucala posle 7 - 8 meseci od grejanja usled kochenja ... samo prednje poshto su mi nazad doboshi.
Kod nas se niko ne bavi Powdercoatingom profesionalno sve su dundjer firme i firme koje zarad bolje zarade pruzaju uslugu poshto vec imaju mashine...Prevelika slika u potpisu!
Comment
-
-
Originally posted by Ch@osPowder coat je tehnologija farbanja koja se sve vise koristi u svetu zbog
svoje netoksicnosti pri samom procesu jer se NE koriste organski rastvaraci. Samo u Americi od svih ofarbanih povrsina u 75% slucajeva je
odradjeno ovom metodom farbanja.
Sto se tic temperaturne otpornosti, postoje prahovi koji su nakon prve
termo obrade otporni na mnogo vise temperature. Ovo sto se kod nas koristi zaista ne znam koliko mogu da izdrze. Gama prahova za obradu
metala, plastike i drveta je ogromna od epoxi-osnovnih, dekorativnih do
UV bezbojnih zavrsnih.
cak naprotiv...koristi se i te kako...evo ti primer...
OCCInjection is good,but I'd rather be blown!
Comment
-
-
.
Comment
-
-
[quote=Black Knight]Originally posted by "Ch@os":31lupwqvPowder coat je tehnologija farbanja koja se sve vise koristi u svetu zbog
svoje netoksicnosti pri samom procesu jer se NE koriste organski rastvaraci. Samo u Americi od svih ofarbanih povrsina u 75% slucajeva je
odradjeno ovom metodom farbanja.
Sto se tic temperaturne otpornosti, postoje prahovi koji su nakon prve
termo obrade otporni na mnogo vise temperature. Ovo sto se kod nas koristi zaista ne znam koliko mogu da izdrze. Gama prahova za obradu
metala, plastike i drveta je ogromna od epoxi-osnovnih, dekorativnih do
UV bezbojnih zavrsnih.
cak naprotiv...koristi se i te kako...evo ti primer...[/quote:31lupwqv]
...koristi se i te kako...
...pa sta sam ja napisao...
No btw, najbolji primer je obrada karoserije kod BMW (skuplji modeli) gde
se do skora koristio zavrsni UV lak na vodenoj bazi. Posto se nije pokazao
u nekim segmentima bas najbolje preslo se na UV clear-coat powder tehnologiju t.j. nanosenje zavrsnog bezbojnog laka plastifikacijom.
Inace OCC pratim svako vece od 23:00 na Diskaveriju vec jako dugo.
Comment
-
-
Ofarbao sam dekl, i fino izgleda. okacicu slike kad budem stigao. Prvo sam stavio temeljnu, vozio neko vreme, pa ismirglao, naprskao crvenu boju, susio, pa naprskao auto lakom.
Nego zanima me farbanje creva. Kako se farbaju, sa cim? Dali se kruni boja?
Comment
-
-
Originally posted by Bane TelekomNego zanima me farbanje creva. Kako se farbaju, sa cim? Dali se kruni boja?
temeraturi su izlozena ta creva, ima li aktivnih savijanja creva u toku rada motora, ima li kontakta sa "agresivnim" tecnostima (benzin, kociona ulja itd)
Comment
-
Comment