Fiberglassing - nabavka, iskustva i sve vezano za isti...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    Fiberglassing - nabavka, iskustva i sve vezano za isti...

    Zanimaju me vasha iskustva vezana za rad sa fiberglasom, gde ga nabaviti, cene i sve vezano za istu temu (shta vam padne na pamet, a vredno je i korisno pomena)... Btw, fiberglass bih radio na manjim povrshinama do 1,5m2

    Ova iskustva me zanimaju, pre svega zbog necheg ovakvog...


    Hvala unapred!
    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    najlakse je da odes do neke marine gde popravljaju camce i porazgovaras posto oni koriste velike povrsine. gadan, prljav, smrdljiv, mokar posao pa ako se moze izbegni. drvo je sasvim ok materijal za tu primenu koja tebi treba.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • maki
      CBC Senator XXL
      • 03.10.2004
      • 878
      • Budva, CG

      #3
      Imas skoro u svakoj prodavnici boja i lakova dugin set,dobijes konzervu sa tim ljepkom,ucvrscivac i poliester mrezu to kosta oko 10 eur,neznam tacno za koju povrsinu je dosta,moracu da vidim na kutiji,strasno je nezgodno da se radi sa tim jer kad pomijesas lijepak i ucvrscivac imas max. 10 min da ga iskoristis,strasno je agresivno tako da rukavice koje koristis mozes max. 2 puta da radis sa jednim parom,a da bi pravio nesto kao na onoj slici treba ti kalup,vise se isplati da das nekom da ti napravi sta hoces nego da se bakces sa tim
      HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

      Comment

      • little
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 912
        • BGD
        • Lancia Ypsilon 1.2 8V

        #4
        Mozes da ga nabavis i kod Fandje, on ga nabavlja na veliko i moze da ti da vec smuckanu masu....
        "zensko si brate"

        Some people are wise and some.. Otherwise..

        Comment

        • maki
          CBC Senator XXL
          • 03.10.2004
          • 878
          • Budva, CG

          #5
          Stim sto ce za te pare koliko plati to malo poliestera i ljepka moc u prodavnici da kupi materijala auto da napravi,ja sam u fandji narucio ukrasnu mrezicu aluminijumsku za branik,on mi je poslao neke komadice, citaj otpadke,koji kad se sastave knap odgovaraju dimenzijama koje sam ja trazio i za to mi je uzeo 10 eur,a za 10 eura sam ja na stovaristu uzeo tablu te mreze od 2 m2 (jedva sam je naso ali 3 komadica i 2 m2 - nebo i zemlja),nije do 10 eur, ali stvarno je bezobrazno sa njihove strane i krajnje neodgovorno,fandjo ni u snu
          HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

          Comment

          • kilson
            Moderator
            • 09.10.2004
            • 3216
            • NoviBGD
            • AR 75 GT

            #6
            Hehe, nishta dok ne uprljash sopstvene ruke, progorish staru trenerku i naterash komshije da pozovu vatrogasce!

            Shto se tiche kalupa, malo sam gledao shta ameri rade (zaludjenici za fiberglas) uzme se recimo lastex (chitaj sestrine helanke ) i zategne se preko kalupa ili postojeceg dela (zavisi shta se pravi) sve se lepo zashtiti i mazhe sa smuckanom smesom. E sad koliko kapiram u Dugi se daje neka bedna kolichina premaza u kompletu?
            Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

            Comment

            • maki
              CBC Senator XXL
              • 03.10.2004
              • 878
              • Budva, CG

              #7
              Ovako ti je najbolje da radis,mislim ja sam tako i cini mi se da je naj isplativije,pravio sam obrvice za far,moras da ga skines pa od gipsa ili sa isto tim poliesterom napravis kalup,namazes uljem tanak sloj po kalupu i po faru pa uzmes najlon(plasticnu kesu za zamrzivac kvalitetniju samo je rastavis u jedan sloj) prislonis uz namazani sloj na kalupu jedan komad i na far drugi,utisnes tako da nema mjehurica,onda namazes cetkom prvi sloj tog lijepka na far pa stavis komad izrezane poliesterske mreze pa opet natopis lijepkom,jedan slij je dovoljan,onda preklopis to sa kalupom i stisnes,ostavis tako stisnuto da stoji pola sata dok se ne osusi i onda ga skracujes i oblikujes po zelji,cini mi se da je jedan set dovoljan za 5 m2 ako radis u jednom sloju,pise sve na kutiji,samo ja ne mogu da je nadjem,pa mozes na licu mjesta u prodavnici da vidis kako se koristi za sta i koliko pokriva.U kutiji ti dodje konzerva sa lijepkom,mislim da je 0.8kg,bocica sa ucvrscivacem ,poliesterska mreza,posudica,plasticne rukavice (koje nevaljaju nista) i cetkica
              HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

              Comment

              • kilson
                Moderator
                • 09.10.2004
                • 3216
                • NoviBGD
                • AR 75 GT

                #8
                Jedan sloj? Pa mislim da je to bash tanko? Osim ako nisu u pitanju obrvice ili ukrasne maskice... I molim te reci mi sledece: chime si obradjivao fiber kada se stvrdnuo i kakva je bila (posle obrade) priprema za farbu? Fiber git ili...?

                Thx!
                Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                Comment

                • maki
                  CBC Senator XXL
                  • 03.10.2004
                  • 878
                  • Budva, CG

                  #9
                  pogrijesio sam u vezi podataka o setu,gledao sam konzervu tog lijepka, u njoj dodje 0,75 kg i 0,25 kg ucvrscivaca,a citav set je za 0,65 m2 debljine 1mm,cini mi se da su to 2 sloja.
                  Kad se stvrdne razdvojis ga ,lako se odvoji od fara i kalupa zbog ulja tako da samo ostane zalijepljena kesa,kesu skines nekako,nije problem,ja sam malo po malo gulio,a fiber ispod ostane gladak tako da tu ne treba neka specijalna obrada,kod sjecenja ja sam koristio malu brusilicu sa tankim brusom,otkines priblizno do obiljezene linije a ostalo rucno osmirglas sa smirgl papirom p120,brzo ide jer je tanko, prije farbe sam koristio plastik prajmer max majerov,ostalo mi je malo od nekih stvari sto sam ranije farbao,samo ti nebih savjetovao da to kupujes jer ti treba kompresor a i skup je, litar dodje 20 eur, bolje da uzmes u spreju ima isto neki plastik prajmer a nije skup,samo prije tog prajmera jos malo izravnas sa vodobrusnim papirom,ako ima grubljih ostecenja onda p600 a ako nema p800-p1000, u svakom slucaju zavrsis sa ova dva zadnja da se nebi poslije vidjele sare od smirglanja kad prefarbas.
                  Ja mislim da ima i neki jednostavniji nacin jer ovi sto prave te obrvice nevjerijem da bi ih naplacivali 10 eur par da rade ovako ko sto sam ja,a opet mozda su se ustosili pa im nije problem
                  HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Maki, imaju garant tzv.zenski kalup. Kad je veca serija u pitanju onda se isplati investicija u kalupe ali ako je unikat onda je posao veliki a rezultat glatke povrsine jedino moguc smirglanjem, krpljenjem itd. Kalupi su ispolirani pa ispada iz njih savrseno glatko. Premazuju se specijalnim voskovima da se ne zalepi i veoma je jevtina proizvodnja. Nije mi jasno sta to Fandjo prodaje pripremljeno kad je tehnologija dvokomponentna i brzo se steze.Mozda je SPORA epoxy smola a ne poliester.Epoxy je milion puta bolji nego poliester i jaci ali i skuplji i ne gusi styren iz njega. Na kraju krajeva, ti Maki zivis na moru a tamo obicno ljudi znaju mnogo vise o tim stvarima nego "Vlasi".Takodje vam je i Italija blizu. Pozdrav svima

                    Comment

                    • maki
                      CBC Senator XXL
                      • 03.10.2004
                      • 878
                      • Budva, CG

                      #11
                      Nije mi jasno sta to Fandjo prodaje pripremljeno kad je tehnologija dvokomponentna i brzo se steze.
                      nije ni meni jasno ali nisam htio da se izlecem,mozda imaju drugacije komponente,ovo sto sam ja koristio kad se pomijesa za 15 minuta je tvrdo ko kamen zato se radi sa manjim kolicinama.
                      A za tu smolu sam cuo od druga ali nisam mogo nigdje da je nadjem,puno se lakse radi sa njom isa tim voskom nego sa ovim poliesterom,ovo je vise za krpljenje barki i sl. ali kad nema drugo moze i to
                      HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Bas tako Maki.Poliester baza se steze UVEK jako brzo i nema spore verzije.Epoxy ima u vise varijanti (obicno razlicite vrste ucvrscivaca) brza se steze za 5 minuta (vreme za rad), imas onda neke od pola sata, ali i one koje su spore od 3-6 sati ili i vise.Da objasnim zasto postoje te spore smole.Kad se epoxy stegne izadje na povrsinu nesto kao vosak i on ne da sledecem sloju da se zalepi pa mora da se posle svakog sloja smirgla.To je glupo pa se zato koristi spora smola koja je i sutra ujutru sveza i posao sa viseslojnom strukturom se nastavlja.Tako se prave camci i jahte od vodootporne sperploce ili sa staklenim vlaknima a bogami i karoserije automobila.Vreme da se ova smola stegne potpuno je oko 10 dana i za to vreme ne sme da padne temperatura ispod 18°C inace se NIKADA ne stegne.To je nezgodno jer kad su velike stvari u pitanju mora zatvoreni i zagrejani hangar.Obicno se greje specijalnim kvarcnim lampama.Svih ovih problema skoro da nema kad su u pitanju mali komadi.Ja nisam nikada cuo da je bilo epoksi smole da se kupi dok je bila bivsa Juga.Verujem da je danas ima u Slo i Hr ali zato u Italiji ima sta hoces samo sto je pitanje da li se isplati trud za tako malu kolicinu a i nije jos rok trajanja vecan. Druga bi prica bila kad bi postojali klubovi pa se nabavi zajednicki i tako i radi i za sebe (clanove ko hoce) i mozda nesto i za prodaju da se isplati materijal posto nije bas dzabe. Ovde brate iznajmis kalup za kayak ili canoe i platis neku malu uslugu i to ti je to. Bolje da ga neko koristi kad vec postoji nego da pada prasina po njemu....Nazalost, Balkan je bar koliko se ja secam bio uvek nesto drugo a sve po sistemu da zajednicku kobilu svi j..... pa zato svako posebno mora da gleda SVOJA posla a to mnogo vise kosta.Nesloga bato cini cuda a sloga jos veca.Samo da se malo dodje pameti.Pozdravljam drustvo

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          ima i kod nas eposkodinih smola po radnjama, vidjao sam Loctite a ima i vise varijanti Sika, za gradjevinarstvo. a u Zemunu Sika ima i predstavnistvo/skladiste/dilerski program pa kome treba. doduse i cena je Sika (CH)
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • kilson
                            Moderator
                            • 09.10.2004
                            • 3216
                            • NoviBGD
                            • AR 75 GT

                            #14
                            Okachi adresu maloprodaje ako nije problem?
                            Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              ne znam za maloprodaju, ovo je zgrada na novom putu ka Galenici sa desne strane, odmah posle lakat krivine. maloprodaje nekih Sika proizvoda ima stovariste srma na samom parcetu auto puta odmah posle raskrsnice za altinu/Ugrinovacka u smeru ka Zmaju/Kvantasu. tu imaju i Sika brosure i kataloge. sa tim nekim epoksidima (trokomponentni) liju se monolitni podovi, bas sam jedan antistaticki sa podlogom od grafita posmatrao proces izrade pre neki dan.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X