Uradi sam,styling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maki
    CBC Senator XXL
    • 03.10.2004
    • 878
    • Budva, CG

    Uradi sam,styling

    Evo ovdje bi mogli da razmjenimo iskustva ako je neko nesto radio u kucnoj produkciji ili negdje procitao kako se izradjuju odredjeni dijelovi styling-a.
    Evo da pocnem:
    Izrada "bad look" haube:
    Prvo sto treba uraditi je skinuti masku,onda treba napraviti sablon od kartona,on se radi tako sto se karton prebaci preko cijele sirine haube,po duzini je dovoljno 30-tak cm preko haube sa gornje strane a sa donje sami odredite koliko hocete da bude dodatak,zatim skalperom sijecete karton po zeljenom obliku preko svijetala,sablon uradite sto preciznije da bi poslije imali manje posla sa limom,kad je sablon gotov prenesemo ga na lim (najbolje podcincani lim,malo deblji zbog kasnijeg varenja,komad lima sa krova nekog slicnog automobila ),na limu obiljezimo linije za sjecenje i odsjecemo po istim,nakon toga izrezani komad lima prislonimo uz haubu i skratimo po potrebi(dodatak se vari po rubu haube, 3-5cm od ruba),sledece sto gledamo je da zakoseni krajevi dodatka prate linije fara i da njegova sirina na sredini bude ista,vazno je da zakoseni rubovi budu prislonjeni uz povrsinu fara,kad smo sve pripremili brusimo rubove haube do lima,opet prislanjamo dodatak i pazljivo izmjerimo kako sve treba da izgleda,fiksiramo ga sa stolarskim stegama ili stega-klijestima. Varenje se radi sa CO2 aparatom (aparat za elektrolucno zavarivanje nije preporucljiv jer moze da progori lim),treba sto neprimjetnije zavariti sto se kasnije dobro obrusi tako da git sluzi samo za malo ravnanje,poslije toga se hauba lakira, za ovaj zahvat je pozeljno da imate jos jednog pomagaca jer nije bas jednostavno baratanje sa dodatkom,naravno nakon svega pazljivo prilikom zatvaranja haube,nikad se nezna sta moze da pukne
    HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM
  • maki
    CBC Senator XXL
    • 03.10.2004
    • 878
    • Budva, CG

    #2
    Izrada ravnog poklopca gepeka: ovo nije preporucljivo za auta koja nemaju mogucnost otvaranja gepeka iz kabine.
    Najbolje bi bilo da se skinu vrata gepeka,poslije se skidaju svi plasticni dijelovi (lajsne,dugme od brave,znak ako ga ima...),izmjerimo udubljenje za tablicu (duzina x sirina),dimenzije prenosimo na lim (najbolje komad lima od vrata ili krova,naravno ne vaseg automobila ),obratite paznju da dimenzije budu knap tako da prelaz bude sto manje osjetan kada se izrezani komad lima prisloni uz ivice udubljenja( prelaz nesmije da bude kao izbocina,ako vec mora da bude neka bude kao ulegnuce),dalje brusimo ivice po kojima ce da se vari,varenja se radi isto sa CO2 aparatom,nakon varenja var treba da se obrusi,poslije se pristupa gitovanju,u zavisnosti od toga kako ste napravili prelaz trebace dosta gita i struganja da se sve izravna,gitovanje radimo citavom sirinom vrata,ne samo varenog dijela,kasnije se lakira i montira
    HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

    Comment

    • dexter
      CBC Član
      • 08.10.2004
      • 98
      • Banja Luka

      #3
      mozda bih to radio na yugi ili Golfu 1, ali na nekim boljim autima, da ga ja varim i brusim ne bih se ududio....

      Comment

      • maki
        CBC Senator XXL
        • 03.10.2004
        • 878
        • Budva, CG

        #4
        ja jesam na golfu3,a jos uz ravna 5.vrata ide i pravljenje mjesta za tablicu u braniku,to jos trebam da napisem
        HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

        Comment

        • maki
          CBC Senator XXL
          • 03.10.2004
          • 878
          • Budva, CG

          #5
          a na yugi ili golfu 1,2 sve i da hoces neznam kako bi to izgledalo,stajalo bi mu ko piletu sise,nemaju oni tu liniju za te stvari,ti na golfa1 da stavis obicnu dasku izgledala bi ko spojler jer je sav coskast
          HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

          Comment

          • nole
            CBC Senator
            • 02.10.2004
            • 231
            • Igalo

            #6
            Maki, jesi li radio nesto na kadetu suzi 5 vrata Gledao sam neke slike kadeta sa zatvorenim gepekom kao sto ti kazes za golfa ali mi ne izgleda nesto posebno. Imas li ti neki predlog ili soluciju

            Comment

            • maki
              CBC Senator XXL
              • 03.10.2004
              • 878
              • Budva, CG

              #7
              Samo sam na golfu3 radio,malo sam eksperimentisao,na kraju je dobro ispalo
              Neznam za zadnja vrata,ali naprijed bi moglo da se uradi na haubi,kod kadeta cini mi se da je vec malo produzena hauba,tako da se lako moze napraviti "bad look",a nazad to je jedino rijesenje sto se tice ravnanja,


              HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

              Comment

              • maki
                CBC Senator XXL
                • 03.10.2004
                • 878
                • Budva, CG

                #8
                Pravljenje prostora za tablicu u zadnjem braniku:
                Skinemo branik,nadjemo metrom sredinu,obiljezimo,uzmemo okvir od tablice i na njemu nadjemo sredinu,postavimo ga na branik tako da se dvije sredine poklope,uzimamo traku za zastitu (krep traka za lijepljenje),zalijepimo gornju stranu okvira za branik ali tako da traka prelazi na branik oko 1-2 cm,mora da bude ravnomjerno jer se po toj liniji reze,tako uradimo i sa dvije strane sa strana,donja strana se ne reze,onda ubodnom pilom izrezemo branik po obiljezenim linijama,nadjemo komad plastike slicne kao plastika branika (najbolje od nekog starog branika),napravimo par pravougaonika sirine 2-3cm(zavisno koliko hocete da bude udubljenje za tablicu) duzinu stavite u zavisnosti od plastike koju imate na raspolaganju,ovi pravougaonici se vare sa lemilicom za gornju izrezanu ivicu i branik,kasnije se izradjuju trouglovi za supljine sa strana,koji se pricvrscuju na isti nacin kao i pravougaonici, kada je to gotovo branik se gituje da se sve izravna i poslije lakira. Sa gornje strane mogu jos da se stave i sijalice za osvjetljenje tablice sa nekog drugog auta koji ima tablicu u braniku ili stare sa auta ako mogu da stanu

                HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                Comment

                • TETAK
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 3034
                  • Čačak, Srbija

                  #9
                  Maki brate, prilično hrabro od tebe.Možda bih se usudio na prepravke te vrste sa nekim već ranije havarisanim vozilom ali ovako na živo....sav sam se naježio!
                  Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                  Comment

                  • maki
                    CBC Senator XXL
                    • 03.10.2004
                    • 878
                    • Budva, CG

                    #10
                    Znas kako,citao sam o tome u nekim stranim casopisima pa ebiga,na poslu imam dosta vremena za razmisljanje pa mi svasta padne na pamet,
                    a imam dosta alata kuci i eto,za svaki poduhvat najduze vremena treba za susenje farbe,tako da jedan dan i sutradan ujutro se montira,izuzev kad se ulijenim pa zapustim kao za felne,sve sam pripremio i stoje u garazi a ja nikako da se nakanim da ih prefarbam
                    HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                    Comment

                    • TETAK
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3034
                      • Čačak, Srbija

                      #11
                      To se sobzirom na geografsko poreklo podrazumeva!
                      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                      Comment

                      • maki
                        CBC Senator XXL
                        • 03.10.2004
                        • 878
                        • Budva, CG

                        #12
                        Pa nije bas tako,ja sam trenutno na zasluzenom odmoru,a i radio sam neke druge stvari, i kisa me omela i.... nije da se pravdam ali tako je
                        HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #13
                          Vidite malo ovo

                          http://www.j-body.org/forums/read.php?f ... 74&t=54674

                          Comment

                          • kilson
                            Moderator
                            • 09.10.2004
                            • 3216
                            • NoviBGD
                            • AR 75 GT

                            #14
                            Originally posted by dranix
                            Pa ovo i nema bash veze sa uradi sam varijantom... Al' nema veze, ono shto mi je interesantno je materijal od kojeg su pravili kalup za nanoshenje fiberglasa. Znash li koji je to konkretno materijal?
                            Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              Materijal je slican kao pur-pena.Kupuje se u tablama i sluzi za toplotnu izolaciju.Ne znam ime jer ga nisam nikada koristio. Zatekao si me. Nije mi bio cilj ceo auto nego recimo da se uradi neki spojler ili nesto sitnije a to je u domenu uradi sam. Zanimljivo je da se ta pena lako struze (brusi) bez kidanja i mozes BRZO da napravis svaku formu ako imas talenta za vajarstvo ... Mislim da bi onaj beli materijal mogao da bude i stiropor. Epoksi smola ne napada stiropor ali je zato poliester smola rastvara jer sadrzi stiren (ono sto gusi). Neko je nekada ovde ili na VG pitao Tetka za coveka koji radi delove za Shelby pa odatle ideja da nabacim ovaj link.

                              Comment

                              Working...
                              X