Bi, veruj mi. Dodgeu je trebao full size od kada su prestali protizvoditi Intrepida tako da je Charger popunio to mesto. A da su napravili Chargera u retro stilu samo bi smetao Challengeru.
Vizuelna definicija muscle cars
Collapse
X
-
Ima logike.Chevrolet je odlucio da iskulira GTO-a, kao i Tran Am/Firebird-a, da ne bi upadali u konkurenciju Camaru. Mozda je Dodge odlucio nesto slicno sa Challenger-om?!
U jbt. toliko smo se raspricali da nisam ni skontao koliko je sati... 6.45h ujutru...jbt, jos malo pa ce zora. Odoh da u'vatim malo sna. Ajde laku noc, pa nastavljamo sutra.
Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!
Comment
-
-
Ja situaciju sa GM gledam malo drugacije.
Chevrolet Camaro i Pontiac Firebird su ugaseni da bi se otvorilo mesto za vecu proizvodnju SUV i Pickupa koji su tada bili na vrhuncu slave (pickupi jos uvek jesu). (Inace vozio sam zadnju generaciju Trans Am i jasno mi je zasto ih ljudi nisu kupovali, nebi ni ja iako mi se dizajnerski svidja (upropastili su interior)).
E sad, Januar 2003. godine Ford predstavlja Mustang koncept na Detroit Auto Show. Iako je koncept, jasno se vidi retro stil i reakcije ljudi su odlicne. GM trazi odgovor i odlucuje da ponudi cuveno ime (GTO) na modelu iz Australije. Mislim da plan GM-a nikad nije bio da zameni Camaro i Firebird sa GTO vec je to samo bila reakcija na novog Mustanga.
Kakav ce '09 Camaro biti neznam, ali sumnjam da ce biti bolji od Mustanga. Isto vazi i za Challengera. Jer kao i tokom 1960ih - Mustang opet ima 3-6 godina iskustva u poredjenju sa konkurencijom.
Comment
-
-
Muscle car je americki pojam koji ima neke svoje standarde koji su podrazumevaju i nijedna druga kola van USA nisu muscle u onom smislu kao u Americi. Dakle, americki muscle je izvedenica velikoserijskog automobila sa 4 sedista sa 2 ili 4 vrata sa pojacanim V8 motorom koji sluzi za ulicne trke. Nisu skupi, dobra su podloga za tuning, retko ima dva ista automobila. Dizajnerski postulati nisu toliko bitni..tj. zavisi kako se gleda na muscle car - uze ili sire. Druga bitna stvar su kupci - koji su to kupci koji voze amerciki muscle. To nisu kupci BMW npr, sigurno.
Ako tako gledamo, tj. ako uzmemo u obzir i "filozofiju muscle car" onda dolazimo do toga da Evropi pandan muscle car su u stvari hothatch kola (Golf GTI & Co.) - to su automobili koji su sportske verzije velikoserijskog automobila, idealni za dorade, dostupni ljudima koji na vrlo slican nacin gledaju na kola...uostalom pogledajte tipologiju vlasnika i videcete da su to vrlo slicni ljudi u Americi i Evropi. U Japanu je slicno ukljucujuci i Subaru STI, Mitsu EVO i Skyline (ovo je mozda najbolji predstavnik "vanamerickog muscle")...
Po meni muscle car ne mora da bude retro. Uostalom, ponovljene muscle manie u Americi ne bi bilo da nije bilo Vipera, a on nije kopija nijednog muscle modela.
Comment
-
-
Ali Viper svojom cenom izlazi iz Muscle ideologije
HEMI je dao najbolju vizuelnu definiciju muscle automobila za sada... Zvuchno ime, agresivna maska, dvoja vrata, relativno nizak krov, maalko veci zadnji tochkovi i to je toAlfista u povoju
Comment
-
-
Viper nije muscle car, ali je pokrenuo interesovanje i otvorio vidike ostalim americkim proizvodjacima da mogu da krenu da prave americka sportska kola oslonjeni na proslost sa pogledom u buducnost. Chryslerov dizajn iz 90-ih je jedna od najuticajnijih u toj dekadi i doprineo je globalnoj poplavi retro dizajna.
Comment
-
-
A po cemu je to ovaj zadnji Mustang znacajniji od prethodnih?
To sto se IROC-Z ugasio ne znaci nista lose. Ugasio se i Chevelle; jel ga to cini losim autom? 'Cuda, Challenger, Torino GT, GTO ... svi su se ugasili; jel ih to cini losim autima?
Viper nije igrao nikakvu ulogu u muscle cars. Viper je bio super-car i bio je u klasi sa ZR-1 Corvette.
Kad je Ford sredinom 1980ih predstavio Mustang GT sa 5.0L i 200 hp to je bio ogroman uspeh. Istih godina Camaro je predstavio IROC-Z sa 5.7L i 225 hp.
I koliko se secam, IROC-Z je ugasen jer je GM prestao da sponzorise IROC seriju tako da nije vise imao pravo da koristi to ime. Uz sve to, kad je IROC-Z ugasen mogao si kupiti Z28 Camaro sa istim motorom, ali vise snage (275 hp).
Comment
-
-
Originally posted by HorsepowerA po cemu je to ovaj zadnji Mustang znacajniji od prethodnih?
To sto se IROC-Z ugasio ne znaci nista lose. Ugasio se i Chevelle; jel ga to cini losim autom? 'Cuda, Challenger, Torino GT, GTO ... svi su se ugasili; jel ih to cini losim autima?
Viper nije igrao nikakvu ulogu u muscle cars. Viper je bio super-car i bio je u klasi sa ZR-1 Corvette.
Kad je Ford sredinom 1980ih predstavio Mustang GT sa 5.0L i 200 hp to je bio ogroman uspeh. Istih godina Camaro je predstavio IROC-Z sa 5.7L i 225 hp.
I koliko se secam, IROC-Z je ugasen jer je GM prestao da sponzorise IROC seriju tako da nije vise imao pravo da koristi to ime. Uz sve to, kad je IROC-Z ugasen mogao si kupiti Z28 Camaro sa istim motorom, ali vise snage (275 hp).
O poslednjem Mustangu se pise, prica, testovi se objavljuju svuda, vode se prepirke - prethodnici su mozda bili dobri, ali nisu bili znacajni, ali ovaj se pamti i pamtice se.
Cuda, Challenger ne mesaj sa americkim kolima iz 80`ih i pocetka 90`ih - razlozi njihog gasenja su drugaciji.
O Viper-u sam rekao - to je auto koji je obnovio muscle kulturu. To ne mozes opovrgnuti. Taj auto je pokrenuo i GM da krene da razvijai unapredjuje Corvette.
Predstavljanje Mustanga od 200ks nije nikakav uspeh u smislu muscle kulture vec je verovatno doneo pare Fordu...ali zasto tada nisu napravili nesto vise - o tome pricam... Sta je to u odnosu na Shelby GT500, Ford GT, novog Challenger-a, buduceg Camara...smesna pojava koju bolje treba zaboraviti...
IROC-Z, tj. Z28 je ugasen jer je tada bilo zlo doba za muscle, a izmedju ostalog i zato sto ta kola nisu bila nesto narocito... srecom pa je proslo, ali treba biti objektivan i ne izdizati nesto sto nije bilo za ponos i ne relativizovati nesto sto je sjajno.
Comment
-
-
Originally posted by starac vujadinOriginally posted by HorsepowerA po cemu je to ovaj zadnji Mustang znacajniji od prethodnih?
To sto se IROC-Z ugasio ne znaci nista lose. Ugasio se i Chevelle; jel ga to cini losim autom? 'Cuda, Challenger, Torino GT, GTO ... svi su se ugasili; jel ih to cini losim autima?
Viper nije igrao nikakvu ulogu u muscle cars. Viper je bio super-car i bio je u klasi sa ZR-1 Corvette.
Kad je Ford sredinom 1980ih predstavio Mustang GT sa 5.0L i 200 hp to je bio ogroman uspeh. Istih godina Camaro je predstavio IROC-Z sa 5.7L i 225 hp.
I koliko se secam, IROC-Z je ugasen jer je GM prestao da sponzorise IROC seriju tako da nije vise imao pravo da koristi to ime. Uz sve to, kad je IROC-Z ugasen mogao si kupiti Z28 Camaro sa istim motorom, ali vise snage (275 hp).
O poslednjem Mustangu se pise, prica, testovi se objavljuju svuda, vode se prepirke - prethodnici su mozda bili dobri, ali nisu bili znacajni, ali ovaj se pamti i pamtice se.
Cuda, Challenger ne mesaj sa americkim kolima iz 80`ih i pocetka 90`ih - razlozi njihog gasenja su drugaciji.
O Viper-u sam rekao - to je auto koji je obnovio muscle kulturu. To ne mozes opovrgnuti. Taj auto je pokrenuo i GM da krene da razvijai unapredjuje Corvette.
Predstavljanje Mustanga od 200ks nije nikakav uspeh u smislu muscle kulture vec je verovatno doneo pare Fordu...ali zasto tada nisu napravili nesto vise - o tome pricam... Sta je to u odnosu na Shelby GT500, Ford GT, novog Challenger-a, buduceg Camara...smesna pojava koju bolje treba zaboraviti...
IROC-Z, tj. Z28 je ugasen jer je tada bilo zlo doba za muscle, a izmedju ostalog i zato sto ta kola nisu bila nesto narocito... srecom pa je proslo, ali treba biti objektivan i ne izdizati nesto sto nije bilo za ponos i ne relativizovati nesto sto je sjajno.
Ford je koristio Fox platformu za Mustanga sve do 2004. Ne samo da nije povecavao snagu do '99 vec je cak smanjio '96 kada je 5.0L sa 225 hp ugasen i ubacen 4.6L sa 215 hp.
Camaro je dobio novi dizajn '93 godine posle 11 godina. Motor ostao isti, ali posto je tehnologija napredovala za ocekivati je bilo da ce snaga skociti.
Z28 nikad nije bio ugasen, Z28 je postojao sve dok Camaro nije ugasen 2002. A rekao sam ti razlog zasto je IROC-Z ime ugaseno, jer GM vise nije igrao ulogu u tom trkanju tako i nisu imali pravo da vise koriste ime.
Gde je uloga Vipera u svemu tome? Camaro i dalje imao isti motor, za Corvette se moze reci istu stvar, a Mustang je jos smanjio velicinu motora.
Comment
-
-
starac je u pravu... Viper jeste probudio amerikance krajem 80tih i prilicno je zasluzan sto je oktansko ludilo ponovo pocelo. stvar sa muscle automobilima 80tih koji su bili muscle samo po imenu je to sto su se oni prodavali samo po inerciji. mozda su bili lepi, sigurno su imali slavno ime ali da su ostali takvi, nestali bi jer nisu mogli da se mere sa konkurencijom, bili su zastareli i bili su spori jer velika trojka nije htela da ulaze u njihov razvoj. moderni muscle automobili su odlicni jer pored imagea, istorije, imaju i dizajn, snazne motore i opremu i tehnicki su napredni...sve ono sto je potrebno da se svetu pokaze ko je gazda =] Ako je muscle kultura bljesnula polovinom 60 tih, jedva da je tinjala 70tih i 80tih ali krajem 90tih i posebno sad, plamen je ponovo jak. naravno, ne treba ocekivati da ce opet biti kao nekad sa po 5 muscle modela od svakog proizvodjaca ali dovoljno je da svi zajedno imaju 5 modela pa da ponovo podignu klasu na noge. sa druge strane, ono sto posebno pozdravljam je to sto su ameri usetali u supersportsku klasu sa viperom, ZR1 i GT 40 i lupili prilican samar blaziranim evropljanima dok su uporedo razvijali muscle.
@ horsepower
daleko je bolje da imas dva prava pravcata muscle modela nego da imas 20 koji su to samo po imenu...
Comment
-
-
Ma daj, Ford je planirao da ugasi Mustanga daleko pre Vipera. A razlog zasto ga nisu ugasili znas i sam, a znamo obojica da Viper nije bio taj razlog.
Chevrolet nije imao razlog da gasi Camaro posebno zato sto je Camaro bio bolje prodavan od Mustanga. Camaro i Firebird su krajem 1980ih imali zajednicku prodaju od preko 200,000 primeraka godisnje (pocetkom 1980ih i preko 300,000 primeraka godisnje) sto je bolje nego recimo sto se prodavao mnogo hvaljeni 2005 Mustang.
Uz to, kad je izasao Viper vec si mogao da kupis ZR-1 Corvette sa svega 25 hp manje. Sta je to uradio Viper, a da nije uradila Corvette?
Ne kazem da Viper nije igrao nikakvu ulogu u povratku muscle cars, ali daleko od toga da je igrao kljucnu ulogu.
Comment
-
-
hauba duzine trecine auta, presek zamisljenog produzetka a stuba i poda obavezno iza centra tocka, a pozeljno iza celog tocka. Agresivna prednja maska, sa sto vise ostrih linija (farovi naravno mogu i okrugli). Zadnja svetla u osnovi pravougaona, visina istih nikako veca od sirine zadnje gume, a ni od polovine visine zadnjeg dela gledano od gornje ivice branika, a ni od samog branika. Zadnji deo dovoljno robustan i masivan, nikako spusten unazad kako kod fox mustanga jer onda auto lici na dzukca koji je podvio rep. Hauba duga i sto ravnija, nikakviih oblina tu ne treba jer onda prednja maska gubi agresivnost. Jedina oblina koja je potrebna je zaobljeni muscle kuk iznad zadnjeg tocka, kao kod '69-'70 mustanga. Znaci necu da auto klizi kroz vazduh sa malim aerodinamickim otporom, nego da ostrim prednjim delom sece vazduh.Be quick or be dead!
1.8 Citroen Xsara VTS '98
Comment
-
Comment