instrument tabla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Darko_NS
    CBC Senator XXL
    • 02.12.2004
    • 557
    • Srpska Atina

    instrument tabla

    problem su one ubodne sijalice (ili kako se vec zovu) sto osvetljavaju
    cajgere, da li postoje da se kupe navlake u boji sto menjaju boju sijalice

    please help meeeee
  • Wiz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3104
    • Nish

    #2
    Ako su diode kupi ih u toj boji,mada sam vidjao i sijalice u boji,ili ih jednostavno ofarbaj,ja sam to radio sa sijalicom za migavce

    Comment

    • Darko_NS
      CBC Senator XXL
      • 02.12.2004
      • 557
      • Srpska Atina

      #3
      aha kontam wiz, a u kakvim prodavnicama da trazim tu farbu jer
      nikad se nisam susretao sa tim

      Comment

      • luka.l
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 490
        • Beograd
        • ВАЗ 21213

        #4
        A sto ne stavis LE diode? Pa bar na Fandju imas buljuk saveta kako sminkati kola. Pogledaj malo te teme. Ima tamo u nekoj temi, slikao sam, kako sam osvetleo kont. tablu od skode crvenim svetlom. Dve LE diode po cajgeru...daju 10 000 mcd jaku svetlost svaka. Jedino sto dve redno vezane diode rade na 2 x 2.4V = 4.8~5V, ali to je bar lako resiti naponskim regulatorom koji od 8-15V nestabilisanog napona pravi tacno +5V i kosta svih 24dinara, a dovoljan je da struje za neke 33 diode...dakle bice sasvim dovoljan.
        - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
        - "I vi ste dobro."

        Comment

        • Darko_NS
          CBC Senator XXL
          • 02.12.2004
          • 557
          • Srpska Atina

          #5
          Originally posted by luka.l
          A sto ne stavis LE diode? Pa bar na Fandju imas buljuk saveta kako sminkati kola. Pogledaj malo te teme. Ima tamo u nekoj temi, slikao sam, kako sam osvetleo kont. tablu od skode crvenim svetlom. Dve LE diode po cajgeru...daju 10 000 mcd jaku svetlost svaka. Jedino sto dve redno vezane diode rade na 2 x 2.4V = 4.8~5V, ali to je bar lako resiti naponskim regulatorom koji od 8-15V nestabilisanog napona pravi tacno +5V i kosta svih 24dinara, a dovoljan je da struje za neke 33 diode...dakle bice sasvim dovoljan.
          znam da ima saveta, nego ako si nekad otvarao jugov cajger mogao si
          da vidis da ima 3 diode koje ulaze nekakve zelene plasticne kupole (da bi se dobilo zeleno osveteljenje) e sad problem je sto sam ja izgubio te zelene plasike.

          ajde videcu ja da odem u neku elektro radnju i kupim to sto si mi
          predlozio, pa ako nesto ne budem znao, pitacu te naknadno

          Comment

          • Wiz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3104
            • Nish

            #6
            ja sam farbao nekom farbom koju sam naso u garazi,a zasto ne stavis folije u boji i zalepis je oko sijalice

            Comment

            • kilson
              Moderator
              • 09.10.2004
              • 3216
              • NoviBGD
              • AR 75 GT

              #7
              Nemoj nishta da farbash, lepish folije itd... Efekat ce biti slab. Idi direktno na LE diode kako ti je Luka opisao, em je manje cimanje, cena smeshna, a izgledace savrsheno.

              Poz.
              Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

              Comment

              • Wiz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3104
                • Nish

                #8
                LED kao prva opcija,ostalo je alternativa

                Comment

                • @lix
                  CBC Senator XXL
                  • 17.12.2004
                  • 875
                  • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                  #9
                  E pa evo jedna alternativa:
                  akrilne boje za vitraz staklo. Boja trpi visoke temperature, ne ljusti se a potpuno je prozirna. Boju mozes kupiti u bolje snabdevenim farbarama ili u svakoj umetnickoj radionici. Pakovanja su mala (mada mozes sa tim pakovanjem da ofarbas 100-tinak sijalica) i ne kosta puno (do 300 din)


                  Pozdrav
                  Što više za što manje

                  Comment

                  • brusjr
                    CBC Član
                    • 12.04.2005
                    • 51
                    • Hr

                    #10
                    promjena table

                    Oprostite mi na neupućenosti. Nov sam u svemu što se stylinga auta tiče. Imam Moskvič 1500sl i htio bih promjeniti tablu i staviti od citroena bx gti. Zanima me da li je netko radio nešto slično i da li se to uopće može. Jer, ova nova ima obrtomjer, ja nemam, mislim da bi trebali biti isto što se riče pokazivača benzina i temperature vode, ali nisam siguran. Ima još jedan problem, ova moja stara tabla nema konektore već se sve žice spajaju direkt, što na novoj nije slučaj, nego samo konektori.
                    To je jedan dio. Drugio dio mog pitanja je da li je moguće i kako zamjeniti cajgere tako da svjetle. Naime, pločicu kilometarsata sam skinuo, skenirao i isprintao tako da mi sada brojke "svjetle" jer svjetlo prosijava kroz njih. Još da sredim i cajgere, bilo bo super.
                    Eh, da ima još jedna stvar koja me zanima. Da li je moguće zamijeniti kilometar sat sa nekim drugim modelom iako je drugačija skala? Ovaj moj je do 160, a ugradio bih do 220. Nije mi radi toga već radi pokazivača kilometraže koji se može resetirati jer imam gas u autu.

                    Oprostite ako sam na krivom dijelu foruma.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      sve je moguce prepraviti, ili nanovo konstruisati pa tako i instrumentaciju.

                      e sad pitanje je koliki fond para ste namenili tome, i koliko imate sami znanja za eksperimente i konstruisanje ili ce to morati neko drugi a koga treba platiti.

                      prvi korak, je mehanicko prilagodjavanje nove instrument table, znaci novi nosaci, preuredjenje pregradnog zida izmedju kabine i motora (prethodno se izvadi motor i sve iz prednjeg dela kabine).
                      dalje sledi kozmeticki deo, da svi ti radovi i lice na nesto znaci lakiranje, oblaganje gumom, plutom ili nekim drugim materijalom.


                      treci korak, je elektricno prilagodjavanje.

                      manje vise svi instrumenti (osim obrtomera) idu kao kompelt znaci sam pokazivac(skala) mora da bude kompatibilan sa tacno odredjenim davacem (senzorom).

                      sam senzor mora da ima mehanicki identicne osobine kao i stari originalni, ili da se pravi prelazni element- reducir. to zahteva dodatni rad na prilagodjavanju motora za nove senzore.

                      sam kilometar sat moze da bude mehanicki i elektricni. ako je mehanicki njegova promena zahteva i reviziju menjaca, odnosno pinjona u menjacu na nacin da se promeni za adekvatan po prenosnom odnosu.

                      kako njega nece biti kao rezervnog dela preostaje da se rucno napravi, a prethodno proracuna i konstruise.


                      ako je elektricni, onda se menja pinjon u samom kilometar satu ili na drugi nacin prepodesava (recimo softverski preko komjutera) da bude uparen sa starim elektro senzorom kretanja vozila.


                      i poslednji korak, kada kilometar sat proradi, preostaje bazdarenje i atestiranje. kilometar sat/pokazivac brzine/ je po zakonu vitalan bezbednosni element i mora da bude atestiran pre pustanja u funkciju u javnom saobracaju.

                      moja je procena da trosak prepravki u tolikom obimu u materijalu moze da kosta oko 200 eura a potreban rad negde u opsegu 100-500 eura zavisno od komplikacija na koje se naidje.

                      na to jos dodati atestiranje, takse i ostalo za papiroloski posao.

                      sve u svemu, procenio bih da je za ulazak u radove potrebno obezbediti oko 1.000 eura za pocetak i imati rezervu za neplanirane radove.

                      da li se isplati je stvar procene.

                      samo da kazem da je procena odokativna, i da puno zavisi od inventivnosti onoga ko radi prepravke i raspolozivog vremena.

                      zao mi je, ali ja tako vidim stanje stvari
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • SreckoBG
                        CBC Član
                        • 23.02.2005
                        • 79
                        • Novi Beograd

                        #12
                        Da li je neko probao da koristi foliju u boji umesto sijalica u boji. Npr. na Vektrinoj tabli je providna plastika ispred svega. Kako bi bilo kada bih stavio foliju na tu plastiku? Dobila bi se zeljena boja svetla. Ako bih stavio svetlo-plavu foliju, u kombinaciji sa zutim svetlom, dobio bih zelenu tablu. Da li je izvodljivo? Ima li neko iskustva sa folijama, uopste?

                        Comment

                        • grnca
                          CBC Veteran
                          • 13.03.2005
                          • 139
                          • Zrenjanin
                          • Vectra1.6&Citroen C2

                          #13
                          Ja sam u vektri B promenio sijalice sa Osramovim ali od 8w i sad sijaju kristalno belo . Neverovatno kako je lepo kad ti sija kristal belo zajebi i plavu i crvenu ovo je pun pogodak
                          i naravno osvetljavaju pola kabine covece ludilo
                          ljudi se zaprepaste kako je lepo
                          Trojke su Djuro sta???

                          Osnovne jedinice diverzantskih grupa!!!

                          Opel Vectra 1.6 16v + 20% gratis

                          Comment

                          • SreckoBG
                            CBC Član
                            • 23.02.2005
                            • 79
                            • Novi Beograd

                            #14
                            Ja sam jednom slucajno stavio malo jacu sijalicu od one koju sam izvadio i za malo nisam oslepeo. Ne treba jaca, samo da je u boji. Koja ti je bila jacina pre tih 8w?

                            Comment

                            • brusjr
                              CBC Član
                              • 12.04.2005
                              • 51
                              • Hr

                              #15
                              Vjerojatno se ponavljam, ali mi nitko nije ništa rekao da li postoji migućnost da se cajgeri (kazaljke) koje orogonalno u satu ne svjetle nekako preprave da svjetle? Čisto onako da se bolje vide u mraku. Jer, što se skale sata tiče, u mom Moskviče je metalna kao i u Ladi, što znači da se slabije vidi po mraku. E, ja sam ju skinuo, skenirao, isprintao na foliju i papir, tp dvoje povezao i vratio umjesto metalne tako da se sad brojevi lijepo vide, ali me sad muči kazaljka. Ima li tko kakvu ideju?

                              Comment

                              Working...
                              X