Pranje motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WEST 014
    CBC Senator XXL
    • 17.08.2010
    • 862
    • Valjevo
    • Audi A4

    Pranje motora

    Motoru se osim redovnog odrzavanja moze jos malo posvetiti paznje, ne mora da bude prasnjav, ili masan. Napisacu u nekoliko recenica kako da u svojoj reziji operete motor da blista.
    U principu pranje motora je bezopasno, ako koristite zdrav razum i pazite na neke delove.
    Ne morate imati masinu za pranje a mozda i bolje za prvi put. Manje su sanse da nesto zeznete. Jak pritisak moze stetu da napravi. Motor peru sredstva za ciscenje, ne voda pod pritiskom.
    Motor se moze oprati na vise nacina, gledao sam da neki suv motor tretiraju sa preparatima a zatim ispiraju cistom vodom. Ja ga prvo malo nakvasim, a onda prelazim na preparate. Takodje sam vidjao i da neki pokusaju samo sa krpom i nekim blagim sredstvom da srede ceo motor, ali po meni to ima efekta na jako cuvanim ili novim automobilima, ili cisto kao odrzavanje vec opranog motornog prostora. Za ozbiljniju prljavstinu potreban je malo drugaciji pristup.

    Sto se tice odmascivaca ima raznih varijanti, imate ih ina pumpama i velika vecina radi posao, takodje i pre wash sredstva u jacoj koncentraciji rade dobro, pa i oni kucni odmascivaci ce zavrsiti posao tipa Axel. Ja koristim kombinaciju pre wash-a 1:10, APC-a, i raznih odmascivaca.

    Trebali bi da zapamtite par pravila:

    - Nikada ne prati vruc motor.
    - Obavezno zastititi sve delove za koje ne zalite da dodju u kontakt sa vodom. (alternator, bobine, kablovi, osiguraci i drugo), ako negde ostane prljavstine to cete moci kasnije rucno krpom-cetkicom i sredstvom da sredite. Mozete koristiti najlonsku kesu, pvc foliju, ne koristite aluminijumsku foliju.
    - Ne zalivati filter vazduha vodom.

    Znaci idemo redom.
    Zastitili ste sve delove, skinuli plasticni poklopac motora ako ga ima ( mozete i sa poklopcem prati motor ako hocete da skinete samo sa gornje strane prljavstinu i ako vas to zadovoljava) i koji cete posebno oprati. Ja uvek perem i unutrasnju stranu haube i zvucnu izolaciju.

    Nakvasite motor. Uzimate sredstvo - odmascivac i nanosite na motor.
    To bi trebalo da izgleda ovako:



    Sacekate par minuta da sredstva krenu da reaguju, a zatim cetkom krenete da cistite, to jest mehanicki da odvajate zalepljenu prljavstinu. Odmascivac ne moze sve sam uraditi. Mozete koristiti cetku za felne. Ja koristim fine detailing cetkice, i jednu manju cetku za felne. Istrljam tom cetkom metalne delove motora, a sa manjom finijom cetkicom prelazim preko posuda za tecnosti, guma, creva, pozarnog zida, koseva i dr. Kada ste sve to uradili onda lagano sperete prljavstinu i ostatke od odmascivaca. Ako je potrebno mozete ponoviti postupak. Vodite racuna da vam se sredstvo ne osusi na plastikama jer ce ostaviti fleke ili ostetiti plastike ako je jako agresivno.

    Motor bi sad trebao da izgleda ovako:






    Zatim treba preci na susenje motora. Naravno kada ste zavrsili mozete sa mf krpom ocistiti ako ste negde preskocili.
    Ja motor posle pranja susim sa kompresorom, isteram ostatke vode iz svih dzekova, kablova, svega.. Onda sa mf krpom svuda predjem ako je ostala neka kap cisto da malo uglancam i tu smo vec kod zavrsnice..

    Ostalo je samo da stavite neki kvalitetan dressing i motor je kao nov.

    Na kraju motor izgleda ovako:










    Last edited by WEST 014; 06.04.2014, 14:35.
  • banekg
    CBC Senator XXL
    • 06.09.2010
    • 1274
    • Nis
    • Toyota Carina e 2.0

    #2
    Sta je dressing? Hvala.
    Long Live CBC!!!

    Comment

    • WEST 014
      CBC Senator XXL
      • 17.08.2010
      • 862
      • Valjevo
      • Audi A4

      #3
      Skoro su me na drugom forumu pitali, pa sam dao neku svoju definiciju za dressing:
      razni preparati cija je svrha da nakon ciscenja regenerisu, stite i poboljsaju izgled plasticnih, gumenih i koznih delova na automobilu....
      E sad imas dressinge za razlicite stvari, za gume, za spoljasnje plastike, za unutrasnje, za motorne plastike itd..

      Comment

      • banekg
        CBC Senator XXL
        • 06.09.2010
        • 1274
        • Nis
        • Toyota Carina e 2.0

        #4
        Jasno mi je, hvala.
        Long Live CBC!!!

        Comment

        • zoranbg
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2005
          • 4098
          • Rooster's Hill , Beog
          • Grande Punto 1.2

          #5
          a ne skidas kleme sa akumulatora?
          ne bih ja motor toliko kvasio , skupa je elektronika ako se spali.
          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

          Comment

          • slobodank
            Moderator
            • 26.11.2007
            • 1338
            • Stara Pazova
            • Fiat Idea 14.16v lpg

            #6
            Da dodam koju

            Ja sam ih dosta oprao i imao sam samo jedan problem i to sa razvodnom kapom (stojadin), napravio se kondenz i bilo je potrebno par skidanja/sušenja.
            West je gore naveo da je potrebna zaštita i to stoji (ako odete u neku perionicu videćete da to ne rade, nakvase motor momački posle ga izduvaju, pa neće da pali, pa kasnije upali i tako).
            Delove možete zaštiti kesama ili streč folijom. Ako se neko plaši da će oštetiti ecu i to nije problem, skinu se kleme i ecu se skine za par min (vodite računa o pinovima prilikom vraćanja). Kod dizela je to mnogo lakše.
            Kako oprati motor ako nemate ništa od alata i hemije. Jednostavno odvezete ga u perionicu i tamo zahtevajte da sami zaštitite delove za koje smatrate da je to potrebno. Svaka perionica će vam tu izaći u susret pošto svi oni imaju strah da kola posle neće upaliti. Malo sačekate da se motor ohladi, par kesa, folija, selotejp i to je to. Perionice prilikom pranja koriste i toplu vodi 60-80 c tako da će vam one u većini slučajeva dobro oprati motor. Na vama je da ga malo prebrišete i stavite neki dresing. Posle ovog pranja u većini slučajeva s priručnim sredstvima moćete sami održavati higijenu motora.
            Ako ipak radite sami. Nemate hemiju, tu vam može poslužiti Axel. Ne zalivate motor crevom, koristite baštensku prskalicu . West je naveo da hemija a ne voda pere motor. Naprskajte motor sačekajte da hemija malo odreaguje, četka u ruke trljate metalne delove nekom tvrđom četkom a za plastične koristite neku mekšu kako ih ne bi izgrebali.. Postupak će te ponoviti i par puta pogotovo ako je npr stradao dihtung dekla. Od stvarčica iz kuće može vam poslužiti i kućni paročistač pogotovo kod uglova itd. Za sušenje vam mogu poslužiti mali kućni usisivači koji imaju opciju izduvavanja. Kasnije ga malo prebrišete krpom, dresing i to je to.
            Ja sam motor na mome puntu prao dosta puta, nikada nisam ništa štitio i nikada problem (tvrdim da su puntići otporni na pranje motora, naravno u granicama razuma).
            Posle prvog pravom pranja, i pod uslovom da motor ne flisuje kasnije održavanje je veoma lako i svodi na čišćenje prašine i otklanjanje malih zaprljanja.
            Naravno tu je i brdo tutorijala na youtube

            Last edited by slobodank; 07.04.2014, 10:19.


            Comment

            • WEST 014
              CBC Senator XXL
              • 17.08.2010
              • 862
              • Valjevo
              • Audi A4

              #7
              Kleme ne skidam iz razloga sto moze de se izgubi kod od radija itd. Aku dobro umotam u foliju i nema brige.

              Comment

              • rados
                CBC Senator XXL
                • 02.03.2011
                • 539
                • G.Milanovac SRBIJA
                • OPEL ASTRA G Z16XE

                #8
                nesto gledam ovo pranje motora;lako je prati ovakav motor,da doteram ja nivu koja se koristi na koridoru 11 auto puta.kad mi dodje na popravku dodje mi da kukam ima kolica blata,e to treba oprati

                Comment

                • WEST 014
                  CBC Senator XXL
                  • 17.08.2010
                  • 862
                  • Valjevo
                  • Audi A4

                  #9
                  Stavio sam sliku od kolegine Alfe jer je lepo slikano tretiranje motora sredstvima. Meni je sasvim svejedno koliko je motor prljav, hemija radi svoje mnogo vise od vode pod pritiskom. Nije tesko oprati ga a mnogo lepse izgleda.


                  uploading pictures


                  print screen windows xp

                  Comment

                  • rados
                    CBC Senator XXL
                    • 02.03.2011
                    • 539
                    • G.Milanovac SRBIJA
                    • OPEL ASTRA G Z16XE

                    #10
                    salim se prika, hemija i pritisak rade svoje nego dodje niva pa ima 2 kofe smonice 2 blaguse,trave,granja,peska...............pa neznam sta da joj radim a hitno im da se uradi.

                    Comment

                    • WEST 014
                      CBC Senator XXL
                      • 17.08.2010
                      • 862
                      • Valjevo
                      • Audi A4

                      #11
                      Posto nema poklopac motora, malo nakvasis to blato, onda lepo od toga umesis jednu kocku i napises na njoj Lada

                      Comment

                      • rados
                        CBC Senator XXL
                        • 02.03.2011
                        • 539
                        • G.Milanovac SRBIJA
                        • OPEL ASTRA G Z16XE

                        #12
                        ma jok kad god dodje od blata napravom po 5 cigli i spremam za kucu

                        Comment

                        • Mrcela
                          CBC Veteran
                          • 23.02.2013
                          • 191
                          • Zemun
                          • Citroen C5 HDi 98 kw

                          #13
                          Evo kako motor izgleda kada se redovno čisi ,i nema potrebe za hemijom i velikim pritiskom.
                          Evo nekoliko slika:






                          -Жиле-

                          Comment

                          • rele
                            CBC Član
                            • 09.11.2008
                            • 25
                            • Sremska Mitrovica
                            • panda '03,R4 '91, R5 '81

                            #14
                            Lepo odrzavas auto


                            Kao sto West rece i ja radim neku slicnu varijantu ali uz skidanje akumulatora osim u slucajevima gde to dovodi do ozbiljnijih komplikacija( barem po recima vlasnika).
                            Nakon izduvavanja vode ako imam lufta ostavim da se jos par sati prirodno susi.

                            Kod mene to ovako izgleda:

                            pocetno stanje


                            image hosting site no sign up

                            zavrseno


                            post img

                            image hosting free



                            free upload pictures

                            image upload


                            image free hosting

                            temp image upload


                            free image hosting

                            image upload

                            Comment

                            • Mrcela
                              CBC Veteran
                              • 23.02.2013
                              • 191
                              • Zemun
                              • Citroen C5 HDi 98 kw

                              #15
                              Svaka ti čast,ovo izgleda k'o novo.
                              Čim čistiš onaj tapacirung na haubi?
                              -Жиле-

                              Comment

                              Working...
                              X