Motoru se osim redovnog odrzavanja moze jos malo posvetiti paznje, ne mora da bude prasnjav, ili masan. Napisacu u nekoliko recenica kako da u svojoj reziji operete motor da blista. 
U principu pranje motora je bezopasno, ako koristite zdrav razum i pazite na neke delove.
Ne morate imati masinu za pranje a mozda i bolje za prvi put. Manje su sanse da nesto zeznete. Jak pritisak moze stetu da napravi. Motor peru sredstva za ciscenje, ne voda pod pritiskom.
Motor se moze oprati na vise nacina, gledao sam da neki suv motor tretiraju sa preparatima a zatim ispiraju cistom vodom. Ja ga prvo malo nakvasim, a onda prelazim na preparate. Takodje sam vidjao i da neki pokusaju samo sa krpom i nekim blagim sredstvom da srede ceo motor, ali po meni to ima efekta na jako cuvanim ili novim automobilima, ili cisto kao odrzavanje vec opranog motornog prostora. Za ozbiljniju prljavstinu potreban je malo drugaciji pristup.
Sto se tice odmascivaca ima raznih varijanti, imate ih ina pumpama i velika vecina radi posao, takodje i pre wash sredstva u jacoj koncentraciji rade dobro, pa i oni kucni odmascivaci ce zavrsiti posao tipa Axel. Ja koristim kombinaciju pre wash-a 1:10, APC-a, i raznih odmascivaca.
Trebali bi da zapamtite par pravila:
- Nikada ne prati vruc motor.
- Obavezno zastititi sve delove za koje ne zalite da dodju u kontakt sa vodom. (alternator, bobine, kablovi, osiguraci i drugo), ako negde ostane prljavstine to cete moci kasnije rucno krpom-cetkicom i sredstvom da sredite. Mozete koristiti najlonsku kesu, pvc foliju, ne koristite aluminijumsku foliju.
- Ne zalivati filter vazduha vodom.
Znaci idemo redom.
Zastitili ste sve delove, skinuli plasticni poklopac motora ako ga ima ( mozete i sa poklopcem prati motor ako hocete da skinete samo sa gornje strane prljavstinu i ako vas to zadovoljava) i koji cete posebno oprati. Ja uvek perem i unutrasnju stranu haube i zvucnu izolaciju.
Nakvasite motor. Uzimate sredstvo - odmascivac i nanosite na motor.
To bi trebalo da izgleda ovako:
Sacekate par minuta da sredstva krenu da reaguju, a zatim cetkom krenete da cistite, to jest mehanicki da odvajate zalepljenu prljavstinu. Odmascivac ne moze sve sam uraditi. Mozete koristiti cetku za felne. Ja koristim fine detailing cetkice, i jednu manju cetku za felne. Istrljam tom cetkom metalne delove motora, a sa manjom finijom cetkicom prelazim preko posuda za tecnosti, guma, creva, pozarnog zida, koseva i dr. Kada ste sve to uradili onda lagano sperete prljavstinu i ostatke od odmascivaca. Ako je potrebno mozete ponoviti postupak. Vodite racuna da vam se sredstvo ne osusi na plastikama jer ce ostaviti fleke ili ostetiti plastike ako je jako agresivno.
Motor bi sad trebao da izgleda ovako:
Zatim treba preci na susenje motora. Naravno kada ste zavrsili mozete sa mf krpom ocistiti ako ste negde preskocili.
Ja motor posle pranja susim sa kompresorom, isteram ostatke vode iz svih dzekova, kablova, svega.. Onda sa mf krpom svuda predjem ako je ostala neka kap cisto da malo uglancam i tu smo vec kod zavrsnice..
Ostalo je samo da stavite neki kvalitetan dressing i motor je kao nov.
Na kraju motor izgleda ovako:



U principu pranje motora je bezopasno, ako koristite zdrav razum i pazite na neke delove.
Ne morate imati masinu za pranje a mozda i bolje za prvi put. Manje su sanse da nesto zeznete. Jak pritisak moze stetu da napravi. Motor peru sredstva za ciscenje, ne voda pod pritiskom.
Motor se moze oprati na vise nacina, gledao sam da neki suv motor tretiraju sa preparatima a zatim ispiraju cistom vodom. Ja ga prvo malo nakvasim, a onda prelazim na preparate. Takodje sam vidjao i da neki pokusaju samo sa krpom i nekim blagim sredstvom da srede ceo motor, ali po meni to ima efekta na jako cuvanim ili novim automobilima, ili cisto kao odrzavanje vec opranog motornog prostora. Za ozbiljniju prljavstinu potreban je malo drugaciji pristup.
Sto se tice odmascivaca ima raznih varijanti, imate ih ina pumpama i velika vecina radi posao, takodje i pre wash sredstva u jacoj koncentraciji rade dobro, pa i oni kucni odmascivaci ce zavrsiti posao tipa Axel. Ja koristim kombinaciju pre wash-a 1:10, APC-a, i raznih odmascivaca.
Trebali bi da zapamtite par pravila:
- Nikada ne prati vruc motor.
- Obavezno zastititi sve delove za koje ne zalite da dodju u kontakt sa vodom. (alternator, bobine, kablovi, osiguraci i drugo), ako negde ostane prljavstine to cete moci kasnije rucno krpom-cetkicom i sredstvom da sredite. Mozete koristiti najlonsku kesu, pvc foliju, ne koristite aluminijumsku foliju.
- Ne zalivati filter vazduha vodom.
Znaci idemo redom.
Zastitili ste sve delove, skinuli plasticni poklopac motora ako ga ima ( mozete i sa poklopcem prati motor ako hocete da skinete samo sa gornje strane prljavstinu i ako vas to zadovoljava) i koji cete posebno oprati. Ja uvek perem i unutrasnju stranu haube i zvucnu izolaciju.
Nakvasite motor. Uzimate sredstvo - odmascivac i nanosite na motor.
To bi trebalo da izgleda ovako:

Sacekate par minuta da sredstva krenu da reaguju, a zatim cetkom krenete da cistite, to jest mehanicki da odvajate zalepljenu prljavstinu. Odmascivac ne moze sve sam uraditi. Mozete koristiti cetku za felne. Ja koristim fine detailing cetkice, i jednu manju cetku za felne. Istrljam tom cetkom metalne delove motora, a sa manjom finijom cetkicom prelazim preko posuda za tecnosti, guma, creva, pozarnog zida, koseva i dr. Kada ste sve to uradili onda lagano sperete prljavstinu i ostatke od odmascivaca. Ako je potrebno mozete ponoviti postupak. Vodite racuna da vam se sredstvo ne osusi na plastikama jer ce ostaviti fleke ili ostetiti plastike ako je jako agresivno.
Motor bi sad trebao da izgleda ovako:

Zatim treba preci na susenje motora. Naravno kada ste zavrsili mozete sa mf krpom ocistiti ako ste negde preskocili.
Ja motor posle pranja susim sa kompresorom, isteram ostatke vode iz svih dzekova, kablova, svega.. Onda sa mf krpom svuda predjem ako je ostala neka kap cisto da malo uglancam i tu smo vec kod zavrsnice..
Ostalo je samo da stavite neki kvalitetan dressing i motor je kao nov.
Na kraju motor izgleda ovako:




Comment