Stelovanje paljenja na Yugu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vujke
    Admin
    • 29.09.2004
    • 1673
    • Mladenovac
    • Daewoo Lanos 1.5SX

    Stelovanje paljenja na Yugu!

    dakle, u pitanju je jusha 55, sa elektronskim paljenjem. Imali smo nocas nesrecu da je razvodnik bio labav i okrenuo se, tako da smo morali da nastelujemo na sluh s pomocu cangli
    Sutra bi to trebalo doterati malo bolje, pa me zanima moze li se to u domacoj izvedbi samo sa probnom lampicom i tako to

    pozdrav | vujke
    while(!asleep()) {sheep++;}
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Moja preporuka je posto znam kakvo je stanje sa benzinom na trzistu (kvalitet) da se odvuce radje u malo kasnije.
    Motor je po prirodi takav da ukoliko mu je paljenje prerano reaguje na turiranje iz lera na gore sa zveckanjem ventila.
    Probaj par puta da ga krenes turirati sa polaskom od lera, i kad ga dobijes da nezvekece ventilima, zakljucaj razvodnik.
    To sa stroboskopom nemako mi zvuci kao nagadjanje u uslovima u kjima je motor eksploatisan.
    Sad , mozda neko ipak ima bolji fazon jer ipak sam dugo odsutan i od tih motora i od goriva
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • vujke
      Admin
      • 29.09.2004
      • 1673
      • Mladenovac
      • Daewoo Lanos 1.5SX

      #3
      he, dok sam imao z128 sa platinama znao sam kako, al sa ovim cu da se poigram sutra pa kako bude U sustini kod njega treba samo razvodnik da natrefim, a u stvari auto sad ide solidno ali pomalo zvrknu ventili, vlasnik hoce da se ne cuju, ali se brinem kakva ce mu biti potrosnja ako oteram paljenje dalje u +.

      while(!asleep()) {sheep++;}

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Sto vise paljenje na ranije ode, tim manja potrosnja a vece sveketanje ,i obratno
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • Lucky
          CBC Veteran
          • 08.12.2004
          • 184
          • Prokuplje

          #5
          Po nekom pravilu paljenje se steluje tako sto okreces razvodnik dok ne dodjes do najaceg lera e tu je rano paljenje, onda ga okrenes na levo da se spusti ler za nekih 100-inak rpm i to je tu, mada u tvom slucaju ako zveknu po malo imas malcice ranije paljenje, okreni razvodnik na levo za najmanji moguci podeok

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Dali je razvodnik kontrolisan vaccumom ili centrifugalac?
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Originally posted by Yugo Sport
              Po nekom pravilu paljenje se steluje tako sto okreces razvodnik dok ne dodjes do najaceg lera e tu je rano paljenje, onda ga okrenes na levo da se spusti ler za nekih 100-inak rpm i to je tu, mada u tvom slucaju ako zveknu po malo imas malcice ranije paljenje, okreni razvodnik na levo za najmanji moguci podeok
              Rotor se okreće u smeru kazaljke na satu, ako okrene ulevo dobiće još ranije paljenje.

              Za BOOST-a vakumski.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • luka.l
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 490
                • Beograd
                • ВАЗ 21213

                #8
                Evo da ne bih otvarao novu temu, nadam se da ne smetam.

                U pitanju je Zastava 750.

                U svakom slucaju, kada se otpusti saug (i to ne sme do kraja jer se gasi...mada to razumem posto ne moze da se ugreje auto nikako kad mu ventilator radi non stop, i na ovoj temperaturi) prilicno neravnomerno radi. Znaci stresa se po malo. Cas brze, cas sporije vrti. Da li bi to moglo da se resi stelovanjem i da li je neko rad da objasni kako se to radi?

                Pozdrav!
                - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                - "I vi ste dobro."

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Originally posted by luka.l
                  Evo da ne bih otvarao novu temu, nadam se da ne smetam.

                  U pitanju je Zastava 750.

                  U svakom slucaju, kada se otpusti saug (i to ne sme do kraja jer se gasi...mada to razumem posto ne moze da se ugreje auto nikako kad mu ventilator radi non stop, i na ovoj temperaturi) prilicno neravnomerno radi. Znaci stresa se po malo. Cas brze, cas sporije vrti. Da li bi to moglo da se resi stelovanjem i da li je neko rad da objasni kako se to radi?

                  Pozdrav!
                  Nema veze što se ventilator vrti stalno, verovatno ti ne radi termostat pa zato ne postiže temperaturu. Trebalo bi ipak da ga ugreješ pre nego šteluješ ali probaj ovako.
                  Na karburatoru imaš dva šrafa za štelovanje, jedan sa oprugom koji ide direktno na polugu gasa i drugi u zavisnosti od godišta karburatora može biti sa oprugom ili bez ali je on samo uvrnut u karburator.

                  Prvi šraf je za broj obrtaja a drugi za fino podešavanje smeše.

                  Svako štelovanje dok je saug malo podignut neće valjati, prema tome mora biti spušten do kraja. Odvrneš prvi šraf koliko je moguće da bi motor i dalje radio pa onda sa drugim podesiš najmirniji rad. Zatim sa prvim podesiš željeni broj obrtaja.

                  Kod Fiće je razvodnik uvek problem jer osovina ima dosta zazora pa rotor šeta levo desno. Treba i to proveriti jer utiče na stabilan rad motora.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Upravo iz tog razloga sam i pitao kakvo je navodjenje paljenja na 55-ici, mislio sam da je i dalje centrifugalni kao na sistemima sa platinama, no vidim da su napredovali. Inace, na svim 4-cilindrasima je malo zez sa stabilitetom razvoda zvog oscilacija u brzini rada motora koje na centrifugalnim sistemima daju fenomen razlicite tacke paljenja od takta do takta , bas kako si i naveo na Fici, stim sto je na njima razlika jos drasticnija

                    Za sisteme sa navodjenejm razvodnika preko bregaste zna da bude problema chak i sa eventulanim lancem ili lose rashpanovanim, ili loshhim kaisem za pogon bregaste . Ceste sitnice koje znaju da zadaju glavobolju "jednom delu majstora"
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      pitao kakvo je navodjenje paljenja na 55-ici, mislio sam da je i dalje centrifugalni kao na sistemima sa platinama
                      ako je obican Jugo 55 u pitanju, znaci karburator, razvodnik je centrifugalni isti kao sa platinama sto se tice dinamicke regulacije ugla paljenja.

                      inace sistem paljenja Juga i Golfa 2 (1,3 i 1,6) je identican sto se tice komutatora, razvodnika i hall senzora.
                      pravi se 3 podvarijante- Bos, Cajavec, Iskra i delovi su nejdusobno zamenljivi s tim da Cajavecova verzija dalje malo jacu varnicu (bolja je od Bosa i po izradi).

                      ali taj razvodnik ima manu da hoce u praksi da se dogodi da sam rotor (ne ruka) razvodnika mehanicki dobije previse lufta sto remeti centrifugalnu regulaciju i motor "se ljulja". jedini lek je obrada na strugu ili jeftinije zamena komplet razvodnika.
                      vidjao i resavao u praksi takve problemcice
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Lucky
                        CBC Veteran
                        • 08.12.2004
                        • 184
                        • Prokuplje

                        #12
                        Originally posted by Dora
                        Originally posted by Yugo Sport
                        Po nekom pravilu paljenje se steluje tako sto okreces razvodnik dok ne dodjes do najaceg lera e tu je rano paljenje, onda ga okrenes na levo da se spusti ler za nekih 100-inak rpm i to je tu, mada u tvom slucaju ako zveknu po malo imas malcice ranije paljenje, okreni razvodnik na levo za najmanji moguci podeok
                        Rotor se okreće u smeru kazaljke na satu, ako okrene ulevo dobiće još ranije paljenje.

                        Za BOOST-a vakumski.
                        JBG. meni je na levo suprotno od kazaljke na satu. Trebao sam da kazem suprotno od kretanja kazaljke na satu

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Originally posted by Yugo Sport
                          Rotor se okreće u smeru kazaljke na satu, ako okrene ulevo dobiće još ranije paljenje.

                          JBG. meni je na levo suprotno od kazaljke na satu. Trebao sam da kazem suprotno od kretanja kazaljke na satu
                          Suprotno od kazaljke na satu je rano paljenje, na levo je rano paljenje.

                          U smeru kazaljke je kasnije paljenje i desno je kasnije paljenje.

                          Madam se da je sd jasnije. Rotor se okreće u smeru kazaljke, zaokretanje razvodnika u suprotnom smeru dovodi kontakt na razvodnoj kapi brže (bliže) rtoru pa je tako paljenje ranije. Suprotna radnja ga udaljava pa je tako paljenje kasnije.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • vujke
                            Admin
                            • 29.09.2004
                            • 1673
                            • Mladenovac
                            • Daewoo Lanos 1.5SX

                            #14
                            Originally posted by BOOST
                            Probaj par puta da ga krenes turirati sa polaskom od lera, i kad ga dobijes da nezvekece ventilima, zakljucaj razvodnik.
                            odradjeno, ali zveketanje se javlja u 4-oj i 5-oj. Da li da dalje okrecem razvodnik? U dilemi sam, jer je vakuum crevo prslo i uvlaci falsh vazduh, morace prvo to da sanira, jer ne znam koliko utice. Inace motor radi i bez njega

                            pozdrav | vujke
                            while(!asleep()) {sheep++;}

                            Comment

                            • tenzo RS
                              CBC Senator XXL
                              • 01.11.2004
                              • 309
                              • Krusevac
                              • Saab 9-3 TiD

                              #15
                              Originally posted by vujke
                              Originally posted by BOOST
                              Probaj par puta da ga krenes turirati sa polaskom od lera, i kad ga dobijes da nezvekece ventilima, zakljucaj razvodnik.
                              odradjeno, ali zveketanje se javlja u 4-oj i 5-oj. Da li da dalje okrecem razvodnik? U dilemi sam, jer je vakuum crevo prslo i uvlaci falsh vazduh, morace prvo to da sanira, jer ne znam koliko utice. Inace motor radi i bez njega

                              pozdrav | vujke
                              ...vakum ti sluzi samo za ler i za niske obrtaje...trebalo bi to da saniras sto pre...ako se cuju detonacije pokasni paljenje jos malo obavezno...koji benzin koristis?
                              8 i 300...u firungu !!!

                              trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                              Comment

                              Working...
                              X