Stelovanje paljenja na Yugu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vujke
    Admin
    • 29.09.2004
    • 1673
    • Mladenovac
    • Daewoo Lanos 1.5SX

    #16
    mislim da drugar sipa MB95 i zali se da mu trosi 8+L/100km
    while(!asleep()) {sheep++;}

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #17
      Vaccum ima veze sa opterecenjem motora, ne direktno sa obrtajima, jer se moze voziti relativno viskokim obrtajima i visokim vaccumom.

      Ili?
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • tenzo RS
        CBC Senator XXL
        • 01.11.2004
        • 309
        • Krusevac
        • Saab 9-3 TiD

        #18
        ...hmmm...pa kad se proverava paljenje onda samo na leru se vidi promena sa vakumom dok na vecim obrtajima nema razlike...e sad, i kad se proverava na vecim obrtajima motor se navrti ali bez opterecenja...
        8 i 300...u firungu !!!

        trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #19
          Sto znachi da ima max vaccum opet
          Kompenzacija je zbog bogacenja smese jer niti pali niti gori istom brzinom
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            hmmm...pa kad se proverava paljenje onda samo na leru se vidi promena sa vakumom dok na vecim obrtajima nema razlike
            hm, rekao bih da je nesto neispravan taj sistem paljenja. vakuumska dinamicka kontrola paljenja treba da radi u kompletnom opsegu obhrtaja motora u funkciji potpritiska. barem je tako na originalnom Jugovom (Bos) razvodniku sa vakuum portom.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • tenzo RS
              CBC Senator XXL
              • 01.11.2004
              • 309
              • Krusevac
              • Saab 9-3 TiD

              #21
              Originally posted by brick
              hmmm...pa kad se proverava paljenje onda samo na leru se vidi promena sa vakumom dok na vecim obrtajima nema razlike
              hm, rekao bih da je nesto neispravan taj sistem paljenja. vakuumska dinamicka kontrola paljenja treba da radi u kompletnom opsegu obhrtaja motora u funkciji potpritiska. barem je tako na originalnom Jugovom (Bos) razvodniku sa vakuum portom.
              ...ispravno je, ali kao sto je boost rekao, vakum zavisi od opterecenja motora a kad paljenje proveravas na npr 5000 obrtaja motor je neopterecen...zbog toga vakum izgleda nema znacajnu ulogu a ne postoji nacin proveriti paljenje kad je motor opterecen i kad je moguce da vakum dolazi do izrazaja...
              8 i 300...u firungu !!!

              trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                vakuum direktno zavisi od opterecenja i on preko membrane i polugice pomera osnovu hall zavojnice koja se nalazi u rotoru.

                zbog toga vakum izgleda nema znacajnu ulogu a ne postoji nacin proveriti paljenje kad je motor opterecen i kad je moguce da vakum dolazi do izrazaja...
                ne kapiram zasto bi kod tebe na motoru bilo nemoguce proveriti dinamicko paljenje kada je na svakom drugom autu sasvim moguce i redovno se radi u svrhu kontrole krive paljenja/razvodnika ?
                da li si probao da meris na sledeci nacin, meni je uvek uspevalo bez i najmanjeg problema-

                postavis stroboskop po propisu na prvi cilindar,
                odspojis i zacepis vakuum crevo razvodnika ka usisnoj grani tako da je razvodnik na atmosferskom pritisku.

                tada podesis staticko pretpaljenje po fabrickoj proceduri za dati od fabrike broj obrtaja. istovremeno meris i broj obrtaja.

                kada to podesis polako povecavas broj obrtaja motora (razvodnik je jos uvek na atmosferskom pritisku) i pratis preko stroboskopa "pomeranje" repera paljenja. kontrolom/zapisivanjem konstatujes da centrifugalna dinamicka kontrola pomera paljenje na ranije po fabrickoj krivi ili ne.

                sada prikacis vakuum generator na razvodnik paljenja i belezis broj obrtaja (motor na leru ili blisko oko lera zavisno od primenjenog vakuuma). crevo fabricko je i dalje zapuseno.

                pocinjes od atmosferskog pritiska i polako povecavas vakuum sto pratis na stroboskopu koji treba da pokaze da se reper pomera. ispratis/zabelezis iznos vakuuma prema poemrenom paljenju i uporedis sa fabrickom krivom.

                treba da se poklopi i centrifugalna i pneumatska kriva korekcije paljenja prema dijagramima i tacno znas na cemu si i gde bi mogao da bude kvar.


                ne vidim razlog zasto na Jugu (koji, koje godiste) ne bi funkcionisalo jer sam na nekoliko Juga to probao i radi, na Ladi, na Pasatu, na drugima radi procedura najnormalnije.

                jedino je zgodno imati pomocnika da belezi, da mu se diktira i da napravi tabelu da bi podaci sa merenja bili precizniji/pravilno zabelezeni.

                ako se desi kao sto kazes da je kod tebe da na promenu vakuuma razvodnik ne reaguje onda je razvodnik za popravku/remont ili zamenu kao neispravan.

                barem ja tako razumem funkcionisanje tog klasicnog sistema paljenja.
                ja sam tu proceduru naucio iz knjige, doduse ne secam se vise koje ali meni vrsi posao. tacnije vrsila nekada dok sam imao auto sa razvodnikom i karburatorom.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • nole
                  CBC Senator
                  • 02.10.2004
                  • 231
                  • Igalo

                  #23
                  Malo cu i ja da se upetljam u temu posto sam danas radio slicnu stvar na Aleka. Ima neravnomjeran rad sto je prije posledica struje nego karburatora. Kada kazem neravnomjeran, znaci trza i trese pa na momenat radi normalno. Ja sam po obicaju sacekao noc (sinoc) i pogledao kablove. Vide se varnice na svecicama i na jos poneka mjesta po kablovima. Kupljeni su novi kablovi, svecice i platine te sam sve zamijenio i nastelovao. Malo je bolje ali nije to to. Na ler opet ista stvar a u voznji se ne osjeca nista osim trzanja nizbrdo (opet zbog paljenja). Malopre kad sam dosao na posao sa njim (moj kadet je na ekskurziji po CG jer sam ga ustupio bratu od strica dok je u CG) nisam uspio da vidim te varnice jasno jer ima osvetljenja ali kad dodjem kuci pogledacu opet. Sto se tice platina, uvijek imamo problema sa njima ali kada upalim kontakt i okrecem ruku platine bacaju varnicu. Sto se tice jacine probao sam sa kablom od bombine, stavio sam ga na deklo i okretao ruku. Kako baci varnicu na platine tako izbaci iz kabla na metal u duzini od oko 1 cm sto bi trebalo da bude OK. Upali ko mina ali trese, jednostavno kao da neko kablo ili svecica ne valja.
                  Slicno se desilo kada sam kupio kadeta, treskao je sve dok nisam poskidao blokade. Kasnije su i kablovi otisli a kada sam kupio nove bila je ista stvar - varnice su se vidjele u mraku na spoju kabla i svecica. Ja sam preko tih kablova (imaju metalnu zastitu na kraju) nabio nekakav gumeni cep, sa nekih starih blokada i auto je tada radio savrseno. Nikada vise se nisu pojavljivale varnice i motor je pran nekoliko puta i sve je OK

                  Sada ja pitam Vas, ko ima iskustva sa kablovima, da li je vjerodostojno kontrolisati na ovaj nacin. Po meni je to najbolja metoda, ako gubi gubi u vidu varnice a varnica se najbolje vidi nocu. Ima li nesto sto sam propustio a nisam trebao ....

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #24
                    Kondensator?
                    Nisi spomenuo nigde da si ga menjao?

                    Pravilo #1 kad se krene sa menjanjem platina, neceka se da ode skroz, jer je kao takav vec razlog crkavanja platinskih dugmadi.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • nole
                      CBC Senator
                      • 02.10.2004
                      • 231
                      • Igalo

                      #25
                      Pa to Boost, junacino. Toga se nisam sjetio a vec je jednom mijenjan samo je pitanje nalaska i ispravnost istog kao novig. Hm .... ne, necu ga naci tek tako mada razvodnik je valjda isto od lade pa mozda budem srecne ruke. A sta sa nestabilnim radom, na momenat on radi da valja ??? Ne znam kakve su odlike kondezatora kada crkne, mislim kakvi su simptomi ???

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #26
                        Pa kondisi pred crkavanje imaju svoje trenutke radosti
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • nole
                          CBC Senator
                          • 02.10.2004
                          • 231
                          • Igalo

                          #27
                          I ja cu imati te trenutke ako bude do toga

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #28
                            Originally posted by nole
                            Pa to Boost, junacino. Toga se nisam sjetio a vec je jednom mijenjan samo je pitanje nalaska i ispravnost istog kao novig. Hm .... ne, necu ga naci tek tako mada razvodnik je valjda isto od lade pa mozda budem srecne ruke. A sta sa nestabilnim radom, na momenat on radi da valja ??? Ne znam kakve su odlike kondezatora kada crkne, mislim kakvi su simptomi ???
                            Većina su od 0.5 mikrofarada tako da svi pasuju. Jedino je sistem pričvršćavanja različit. Bitno je da je kućište na masi tako da svaki može da e prilagodi.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #29
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • nole
                                CBC Senator
                                • 02.10.2004
                                • 231
                                • Igalo

                                #30
                                E sto se tice prilagodjavanja .... tu sam majstor . Ima zica i rajzovanje da radi svoje . A kako mu samo stoji retrovizor od kadeta, moracu i desni da napravim samo sto ima spresnijih stvari. Sto se tice kondisa mozda ga i imam posto je moj stari kada je bio u Moskvu kupovao nekih djelova ali su mu masu toga uvalili sti je za Moskvichev motor (kao i pomenuti razvodnik) a kod nas je Ladin 1600

                                Momci .... sta da Vam kazem. Hvala i pozdrav za drustvo

                                Comment

                                Working...
                                X