Podpitanje:
Da li je moguce, da sam promenom izduva poremetio tok izduvnih gasova. U smislu, sad prolaze brze, jer je sistem otvoren, pa sonda ne uspeva da iscita dobro podatke?
nikad ne vozim brzo, dok me ne pretekne Skoda Octavia karavan 1,9TDI
Definitivno je do izduva. Zalepismo traku preko rupe pozadi i sve radi kao sat. Vruc, hladan. Ne trza, ne gubi ler...
E svasta cu da naucim u ovom zivotu
nikad ne vozim brzo, dok me ne pretekne Skoda Octavia karavan 1,9TDI
Zato je bilo reči da se treba proveriti sonda pre promene.
Kad je otkačena, nema signala i nema korekcije, niko en zna kakava je smeša pa ni motor, to nije dobro a može i jako da nije dobro.. Sve nabrojano od loših stvari može da se dogodi...
Moraš naći način da utvrdiš šta ne valja oko smeše, dizne, falš vazduh ili nešto treće. Turbo motori ne opraštaju greške pa shodno tome en prestiskaj taj gas u maksimalni pritisak dok ne utvrdiš da li ima manje ili više goriva...
Hipotetički, jedna dizna ne valja, curi... To se recimo pokazuje kao višak goriva, sonda javi kompjuteru da smanji ubrizgavanje i on to uradi ali sad tri cilindra nemaju dovoljno goriva i to počne da trza i stradaju tri cilindra.
Sa jednom zapušenom diznom je obrnuto, tovariće ona tri dok se ne udave, strada jedan cilindar.
Kad nema sonde svi rade kako rade i niko ne zna šta rade
Ovo je samo primer da shvatiš zašto je bitno da ECU zna koja je smeša...
Lepljenjem trake preko izduva, samo si povećao otpor izduvnim gasovima i smanjio provetravanje motora. Stabilniji rad, samo dokazuje, da je problem u podešavanju smeše, usled neispravnosti nekog senzora, ili GF čipa. Rekao bih, da si resetovao ECU, a time poništio čipovanje, ako si, makar i na kratko - "otkačio" accu.
evo kako smo resili, trenutno. precnik 30mm, samo za test. skoro da ne trza uopste. probali smo prvo sa 40mm vrlo se malo poboljsalo. Znaci ovaj precnik u srednji lonac ce da zavrsi posao. I dalje nikome nije jasno kako je to moguce, ali definitivno da radi.
pregledan je ceo izduv, od turbine do zadnjeg lonca, sve je novo, celo i stoji kako treba. nema nigde da pusta nista.
nikad ne vozim brzo, dok me ne pretekne Skoda Octavia karavan 1,9TDI
Pa ti izmenja, maltene sve, što se može zameniti! Ostade, još samo goli pištolj (motor).
Šala, ali, već ti je rečeno, da je uglavnom rađeno bez potrebe.
chip je uradjen lemljenjen novog cipa na plocu, ne znam da li to moze da se ponisti resetovanjem ECU?
Samo zamena čipa, nije i chip tunning, koji je trebalo nakon toga uraditi! Pogotovo, nakon promene na izduvnom sistemu. Na putu si, da rešiš problem nestabilnog rada na leru. Ali, rekao bih, da si izgubio performanse, koje pruža stage 1. Ako ne možeš, da izmeriš snagu, proveri maksimalnu brzinu. Ako sam u pravu, ne ćeš postići onu, koju si postizao pre prepravke auspuha i zamene čipa.
Ipak, obazrivo, da ti se ne desi nešto, na šta je Dora upozorio!
merio sam i kompresiju sve je i tu ok. kao sto rekoh, sve je novo. nemam na sta konkretno da sumnjam, sto je najgore.
auto je radjen po zahtevima tog konkretnog cipa. pumpa goriva, intercooler napred, k&n filter, boost controler, protocni lonci.... Horsham Development iz UK vazi za broj 1 na svetu, sto se tice generickih cipova za 200SX. Licno sam otvarao ECU da proverim da li je to taj cip. I sve je kako pise.
Cak sam probao i sa stock ECU, svi simptomi se ponavljaju, kao i sa Stage 1, tako da mislim da tu nije problem.
Jedino je turbo malo veci, taj cip kaze T25, a na autu je T28. Ali je boost i dalje u okvirima zahtevanog 15psi, cak sam skinuo na 12psi da vidim da li to nesto menja, ali avaj. 20psi menja, tu mu vec fali goriva na visim obrtajima.
Za svaku turbinu je idealno da ima auspuh 3 cola i da nema lonca uopšte, Najbolje perofmanse... Bar si ti na ovom forumu gde su trubo majstori to pričali tri hiljade puta...
Uglavnom sam ti rekao dva puta ali ti je slon prdnuo u uvo... Otkačena sonda daje neki srednji signal i ne drma ECU da mulja tamo vamo. Zakačena sonda ISPRAVNO pokazuje lošu smešu i to onda drma ECU tamo vamo da popravi i ti dobiješ cimanje.
Naravoučenije, kad sve promeniš popraviće se garant.
Naravoučenije dva, moraš naći način da vidiš u vožnji da li ima lošu smešu ili koji mu je andrak, ukratko dijagnostika.
Naravoučenije tri, nećeš se smiriti dok ne spržiš turbinu ili ventile.
A ti Franjo brate pa dokle bre.. Pa ČIP TUNING se tako zove zato što se menja ČIP ili nešto u ČIPU i postoje MNOGI ČIPOVI koji bez ikakve prerade daju dobro rezultate. Jedan od njih a ovde na forumu najpoznatiji je recimo SAAB koji ima drastično poboljšanje bez da se ijedan šraf pipne.
Naravoučenije dva, moraš naći način da vidiš u vožnji da li ima lošu smešu ili koji mu je andrak, ukratko dijagnostika.
O tome stalno pričam! Jer chip je chip, a tune je usklađivanje - podešavanje. Ovaj čip se ne podešava sam od sebe, kao autokalibracija, već se uradi i koriguje ECU map. I memorišu podešavanja u memoriji ECU.
ma razumeo sam ja tebe, ali izgleda da nisi ti mene.
da rezimiram ponovo:
stage 1 + lambda + otvoren auspuh - drma, cima, ler nema...
stage 1 + otkacena lambda + otvoren auspuh - ne drma, ne cima, ler perfektan
stage 1 + lambda + zatvoren auspuh - ne drma, ne cima, ler ima
fabricki komp + lambda + otovren auspuh - drma, cima, ler nema
fabricki komp + otkacena lambda + otvoren auspuh - ne drma, ne cima, ler ima (mapa pogresna, lomi kicmu boost na 4500rpm)
fabricki komp + lambda + zatvoren auspuh - ne drma, ne cima, ler ima
evo ja sad da pitam jos jednom, a da se niko ne naljuti , posto nisam strucan. da je u pitanju, ono sto si ti rekao. dizna (curi, ili zapusena), da li bi to zatvaranje auspuha promenilo? tacnije da li bi taj kvar prestao da se manifestuje, ako gasovi sporije cirkulisu kroz izduv? sta zakljuciti iz gornje logike?
ako je neko rad, ja cu da mu doteram auto da pogleda (pa cak i na onu stranu sveta, u Novi Sad ). i to je opcija, posto mi ponestaje novih.
nikad ne vozim brzo, dok me ne pretekne Skoda Octavia karavan 1,9TDI
ILi taj čip ne valja ili nije dobro uzupčen ili je sonda pogrešno stavljena jer nisam zapamtio da li ej imao pre ili nije.
Uglavnom, neko ko ima osciloskop i tester izduvnih gasova može videti bar na leru šta je a ako to vidi verujem da će se i ostalo popraviti...
Možda deluje tako ali se ja ne ljutim ali mi je baš krivo kad neko krene da se maltretira i menja sve redom a nema šanse da pogodi...
Jednostavno neke kvarove mora da utvrdi neko sa alatom i stručan.
Ja nemam te alate a ni znanje sem teorijskog a to ne pomaže. Ti imaš još manje
Opet teorijski, taj auspuh što si postavio ima Jugo a ko ne i veći a on ima svih 55 konja, za recimo 3 puta jače treba i tri puta veći protok. Ako ga zapušiš gušiš motor i naravno da je onda drugačiji sastav izduvnih gasova i to sonda beleži.
Zato to moraš izmeriti i tačka
Comment