Vectra B, X16XEL, '00., automatska klima, sanas sam primjetio da oba ventilatora nikako ne rade zajedno, samo pojedinačno, jedan se pali drugi gasi. Osigurači dobri, kao i releji. Koliko sam čuo, pod klimom bi trebala radit oba ventilatora. Zanima me kako to zapravo treba funkcionirat, jer navodno postoji i neki modul koji regulira brzinu i vrijeme uključenja ventilatora i navodno je taj modul podložan kvarovima.
Rad ventilatora pod klimom
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Re: Rad ventilatora pod klimom
Nije valjda da nikog ne pogađa ovo pitanje?
Ja imam sličan problem - prednji ventilator (onaj između hladnjaka i maske - navodno služi samo za klimu) ima sopstveno smišljeni, samostalno predloženi i jednoglasno usvojeni režim rada
(Ne radi, ne radi, pa stane! hehe)
Ozbiljno, koliko sam čuo, trebalo bi da radi neprestano kad se uključi klima, ali se to jednostavno ne dešava. Rekoše mi majstori (drugo i treće i mišljenje N-tog reda) da mu je to funkcija, ali kod mene se katkad pali i kad klima ne radi, a kad dotičnu uključim vrti oko 20-tak sec. i stane. Ni makac! Uz puno truda i pokretanja na najstručniji mogući način (čitaj: gurka šrafcigerom) pokrene se mrcina, odradi par revolucija i oooooopet stane. Tu već gubimo strpljenje i ja i majstori (1,2,3...N), i gasnimo klimu - kad - u momentu gašenja pokrene se i vrti kao lud!Da p.pizdiš!
Najsrećnije od svega je što goreopisani redosled uopšteno govoreći direktno zavisi (empirijski dokazano) od nadmorske visine, mm Hg, sunčevih mena, mesečevih pega i .... jbm li ga!!!
Ima li ko rešenje? Na još jednom mestu sam čuo da je moguće da nije problem u samom ventilatoru (jer vrti kad on to želi) već u tom modulu kojeg pomenu kolega VEKTRAŠ.
Nemoguće da niko nema odgovor, jer mi Dejan iz Futoga (majstor I klase) kaže "to se toliko dešava - da imam 5000 komada tih ventilatora, sve bi prodao"?!
-
-
Re: Rad ventilatora pod klimom
Imao sam problem na Omegi B pre par godina, nije hteo istovremeno da mi radi ventilator klime i hladnjaka. Kada je upaljena klima, samo je radio ventilator klime. Primetio sam da mi se pregreva kada vozim po gradu. Električar mi je zamenio veliki osigurač u kućištu ispod haube (bio je malo istopljen) i od tada je sve bilo ok - oba ventilatora su radila istovremeno, s tim što pali "drugu brzinu" na velikom ventilatoru kad motor dostigne višu temperaturu.Opel Vectra C 2002
Z18XE
Comment
-
-
Re: Rad ventilatora pod klimom
Hm, nažalost, nije to. Proverio sam sve osigurače (i te velike), svi su u redu. Pazi, "glavni" ventilator radi kao sat - provereno u servisu. Pokreće se na 92 stepena C, radi prva brzina, druga brzina, sve OK. Ovaj mali "pubertetlija" me zeza - opasno pokazuje buntovničku prirodu.
Comment
-
-
Re: Rad ventilatora pod klimom
I ja sam imao manuelnu klimu. Izvini, ali ništa više ne znamKlimu sam servisirao kod jednog mnogo ljubaznog tipa u Zemun Polju (preko puta Galenike), deluje mi stručno. Verovatno on zna nešto. Ako budeš hteo, mogu da ti ostavim telefon,
Opel Vectra C 2002
Z18XE
Comment
-
-
Re: Rad ventilatora pod klimom
Latest update:
Bio danas kod jednog poznatog autoelektričara u NS-u, ostavio mu auto i rekao da uradi kompletnu dijagnostiku ventilatora i ostalog u vezi sa njim. Zvao me posle pola sata, ustanovio je da je sve u redu sa modulom za uključivanje ventilatora, da isti daje struju, ali da je ventilatoru stradala prva brzina - odn. kako je on "stručno" objasnio - "otišle su mu četkice za prvu brzinu"?
1 motor = 1 stator + 1 rotor + 1 komplet četkica (dobro, da ne pominjem komutator i ostalo). Manja brzina se dobija uvođenjem otpornika, jer se smanji jačina struje u kolu i motor okreće sporije.
Bitno: rekli su mi (ali svi) da oba ventilatora rade UVEK zajedno, a ne kao što sam mislio - da manji ventilator služi samo za klimu. Oba imaju 2 brzine (znao sam za veći) i modul ih u redovnom radu pali po podizanju temperature rashladne tečnosti, a u slučaju uključivanja klime, pali ih ODMAH na prvu brzinu. Kako se klima i pali kad je napolju visoka temperatura, vrlo često prethodno nije dovoljno, pa ulaze u drugu brzinu. Kad se klima isključi, oba rade dok temperatura rashladne tečnosti ne padne na zadovoljavajući nivo.
E sad, treba sutra da idem do drugog "garija" da vidi da li se dotični ventilator može osposobiti za rad u prvoj brzini, rekoše mi da je baš ovaj slučaj jako čest - da je otpornik koji služi za smanjenje brzine ventilatora slaba tačka u sistemu, ali i da se može zameniti, ako ne, polovan je 50 ojra. Sitnica u poređenju sa originalom - cca 25.000 din(i još ga niko nema na stanju, poručiš, pa 15-tak dana i više)
Razmišljao sam i da prespojim žičke da ventilator radi uvek u većoj brzini, ali kažu da je tako dosta bučan.
Uglavnom, više informacija sutradan.
POZ
Comment
-
-
Re: Rad ventilatora pod klimom
Rešio ga majstor...
Pošto je otpornik definitivno bio problem, a sam ventilator nije mogao da se otvara da bi se promenio isti (kućište nije sklopljeno šrafovima, već je pikovano varom) "gari" je dodao otpornik na samom vodu ka ventilatoru. Uzeo je neki sa FIATa, paše po vrednosti za VECU, montirao ga na nosač većeg ventilatora pa ovaj, pored svoje redovne hladilačke dužnosti sad hladi i otpornik
Elem, problem rešen, klima radi ekstra i ja spreman za more
Doduše, sa estetske tačke i nije se baš proslavio, pa ću morati to da lepo prepakujem kad se vratim sa mora - sad je frka sa kupovinom i pakovanjem.
Ako je nekom koristilo, meni drago. Popiću u to ime
Comment
-
-
Re: Rad ventilatora pod klimom
Provjerio sam na mojoj Vectri 16 16v 1998 KADA UPALIS KLIMU RADE OBA VENTILATORA u prvoj brzini.
E sad interesuje me ako ventilator klime ima 2 brzine i pali se u odnosu na potrebu (temp vode)
Da li ovaj drugi ventilator ikada radi na prvoj brzini BEZ KLIME.
Jer kako vidim ventilator koji hladi motor samo se pali na drugoj brzini na temp vode od 92 C ??????
Comment
-
-
Re: Rad ventilatora pod klimom
Originally posted by millA kako si znao da taj ventilator ne radi ?!
Originally posted by zdravkocoProvjerio sam na mojoj Vectri 16 16v 1998 KADA UPALIS KLIMU RADE OBA VENTILATORA u prvoj brzini.
E sad interesuje me ako ventilator klime ima 2 brzine i pali se u odnosu na potrebu (temp vode)
Da li ovaj drugi ventilator ikada radi na prvoj brzini BEZ KLIME.
Jer kako vidim ventilator koji hladi motor samo se pali na drugoj brzini na temp vode od 92 C ??????
1. redovna vožnja - podigne se temp. vode u sistemu, pale se na prvu brzinu na 92step C, a za drugu brzinu nemam pojma na kojoj temperaturi,
2. uključivanje klime - ODMAH se pale na prvu brzinu, rade dogod je to dovoljno, kad temperatura pređe neki nivo, onda se pale (opet oba) na drugu brzinu.
Ovo je objašnjenje koje sam ja dobio i uklapa se sa empirijskim rezultatima - radom uživo.
Ako neko zna bolje, molim da objasni, često se dešava da odgovor koji objašnjava praktičan rad ne mora da bude i tačan - jednostavno minus i minus daju plus.
Comment
-
-
Re: Rad ventilatora pod klimom
Ajde i moja iskustva sa klimom i ventilatorina da napisem.
U pitanju je Vectra 1.6 16v 1997 sa manuelnom klimom,
dakle kad sam je kupio klima je radila ali cim malo duze vozim po gradu ili na otvorenom pa naidje brdo temperatura je skakala u crveno.
Kod majstora smo x puta prali hladnjak spolja i iznutra (stvarno je bilo katastrofa prljavstine) i situacija se vrlo malo poboljsala ali i dalje cim se optereti tepmeratura u crveno. Navodno ventilatori rade, tj kad mi je temp. skakala u crveno iskljucim klimu otvorim haubu i jedan i drugi ventilator rade kao ludi.
Onda sam na parkingu upalio klimu otvorio haubu i cekao da vidim sta se desava kad koji ventilator pali.
I krene klima lepo da radi temperatura motora normalno stoji ventilatori vrte. Pocnem malo da ga turiram da bi izgledalo kao da sam ga opteretio da bi podigao temperaturu motora kad se unutrasnji ventilator iskljuci i temperatura pocela da skace. Cim je usla u crveno i unutrasnji ventilator se ukljuci dok onaj sto stoji izmedju branika hladnjaka radi svo vreme.
Nadjem elektricara zamo za opele na Altini i pravac tamo. Prvo je proverio pomocu TEH2 proverio stvarnu temperaturu motora kad ode u crveno (posto ona kazaljka na tabli zna malo da laze) onda je nasao da masa na motoru nije bas najbolja (to sredio dodavanjem jednog kabla od akumulatora do motora), i ispitivanjem ventilatora ustanovio da je na tom unutrasnjem vent. otisao otpornik za trecu brugo brzinu (od tri ).
Samo je prespojio zice i sad kad treba da se upali 2 brzina on upali 3 a kad treba 3 ona ostane na njoj.
Tako da se vec dve godine vozim sa klimom i po gradu i na otvorenom pun ili prazan, temperatura stoji daleko od crvenog.
Mozda sam malo udavio ali se nadam da ce ovo sigurno pomoci.
Comment
-
-
Re: Rad ventilatora pod klimom
Samo jos da dodam da elektromotor pri pokretanju povuce duplo jacu struju nego u radu.
Moze da se poveze druga brzina da se ukljucuje odma kad se upali prva brzina ali je veliki strujni udar pa posle duze upotrebe dolazi do pregorevanja releja i spojeva tj buksni
Comment
-
-
Re: Rad ventilatora pod klimom
Originally posted by b_samardzicSamo jos da dodam da elektromotor pri pokretanju povuce duplo jacu struju nego u radu.
Moze da se poveze druga brzina da se ukljucuje odma kad se upali prva brzina ali je veliki strujni udar pa posle duze upotrebe dolazi do pregorevanja releja i spojeva tj buksni
Comment
-
-
Re: Rad ventilatora pod klimom
Poz svima!
Stigoh sa od(mora), pa reko' da podelim iskustva:
Desila se neka promena u radu toliko puta pomenutih ventilatora
Naime, izgleda da je sad glavnom ventilatoru (unutrašnjem) stradala prva brzina! Dok se se vozim otvorenim putem, nema nikakvih problema sa temperaturom - naravno, ovo nije epohalno otkićeMeđutim, u gradskoj voznji se temperatura relativno brzo podiže na nivo u blizini 100 +/- 2 stepena (ne čuje se ništa od ventilatora dok se ne dođe do te tačke). Tada se vrlo glasno uključuje ventilator (pretpostavljam da je 2 brzina u pitanju), radi dok se temp. ne spusti na oko 95-96 i onda se isključi. Tada temperatura brzo opet postigne nivo 100, i priča ide u krug. Ali, kada je klima uključena, ništa se od ovog ne dešava, jer kad se uključi klima pali se i prednji ventilator i temp. nikad ne prelazi 90 stepeni, uvek je oko 85-87. Kako isključim klimu, kreće rast temperature.
Nisam još stigao do majstora, ali mi je sad i ovo i prethodno sumnjvo
Javim vam kad proverimo sve
POZ
PS. Veca je inače klizila po auto-putu kao po loju! Nikakvih problemčića za pređenih cca 2200 km, fini cruise noćnom vožnjom (pu, pu, pu - da ne ureknem)
Comment
-
Comment