Citroen C5 2002 Automatska klima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #16
    Rekao bih, da si novi vlasnik tog vozila i da nisi dobro upućen u rukovanje. Ili si zaboravljiv kao ja, pa mi često treba vremena, da se opasuljim. Pokušaj sa raznim podešavanjima, da proveriš, kako klima funkcioniše. Pošto ti je izduvavao na obe strane topao vazduh, nisu u pitanju klapne! To, što je promenio smer, sigurno je uključena klima na AUTO, radi odmagljivanja, iako je prethodno bila u manuelnom režimu, jer je kompjuter klime zapamtio, da na osnovu dobijenih podataka od senzora temperature i vlažnosti - tako treba.
    Pročitaj uputstvo za rukovanje, da se podsetiš, kako podesiti klimu za razne režime.
    Btw. i grejanje je klimatizacija. Ako staviš klima OFF, zatvorit će ti klapne i nećeš imati grejanje. Možeš uključiti samo ventilaciju i u tom slučaju, uduvavat će ti samo spoljašni vazduh, najkraćim putem - mimo radijatora.
    O ceni opravke, ne možemo govoriti, dok se ne utvrdi, šta je neispravno: kompjuter, senzori, ili nešto treće.

    Comment

    • oxigennn
      CBC Početnik
      • 23.10.2014
      • 8
      • kikinda
      • citroen C5 2.0 hdi

      #17
      Gospodine Franjo,samo da napomenem da vozim citroen c5 2.0 hdi karavan 2003 god.
      Ovako,evo danas sam opet dosao sa puta koji je bio oko 250km i primetio sam sledece . Ako sednem u auto i upalim grejanje podesim temp na recimo 26'c na obe strane a klima je off na mojoj strani duva topao vazduh a na suvozacevoj prohladan dalje ako ukljucim brzo odmagljivanje stakala primetio sam da takodje na suvozacevoj strani duva hladnije dok na vozacevoj strani duva toplo . I onda kada iskljucim opciju brzog odmagljivanja stakla i ukljucim klasicno grejanje znaci klima je off i auto mod je takodje iskljucen nekako samo se ukljuci grejanje i na obe strane greje toplo eto to je problem. Sad da li se tu klapna po nekada zaglavi ili sta se tu desava ne znam.... Kada se i kako klapna aktivira da li kada podesavm temperaturu ili kada menjam rezime izduvavanja vazduha? Sad ne ide mi se kod majstora da mi razbiju celu tablu za tu klapnu mada sam negde procitao da za ovakav problem ne mora da se skida cela instrument tabla da li gresim ili?
      Franjo ako je moguce voleo bih vas kontaktirati putem mobilnog ako je to moguce. Hvala na pomoci

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        #18
        Mislim da je kompijuter klime otiso.

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #19
          Originally posted by oxigennn View Post
          ... Kada se i kako klapna aktivira da li kada podesavm temperaturu ili kada menjam rezime izduvavanja vazduha?
          Klapne se aktiviraju automatski, a pritiskom na bilo koje dugme za ručno upravljanje, AUTO režim se isključuje i klapne se otvaraju, kako si izabrao. U "A" režimu, nije potrebno uključivati odmagljivanje-odmrzavanje prednjeg, ili zadnjeg vetrobranskog stakla, ako su kompjuter klime i senzori ispravni.
          Proizvođač preporučuje, da se uvek koristi automatska klima! Svi ventilacioni otvori, trebaju biti otvoreni, a optimalno podešena temperatura između 18 i 24 stepena C. Treba imati u vidu, da više postavljena vrednost, ne znači, da će toliko i da greje.
          Predpostavljam, da imaš dvozonsku klimu?
          Predlažem, da temperaturu podesiš na 23 stepena i koristiš AUTO režim, a brže odmagljivanje rešavaš samo povećanjem brzine ventilatora.

          Comment

          • oxigennn
            CBC Početnik
            • 23.10.2014
            • 8
            • kikinda
            • citroen C5 2.0 hdi

            #20
            zdravo

            Hvala na opseznom objasnjenju ,da klima je automatska dvoozonska. Evo jutros sam isao kolima i primetio sam da sada duva topao vazduh ravnomerno na obe strane. A bio sam i kod majstora jutros on sumnja da je otisao motoric za toplo hladno sa suvozaceve strane. Kaze ne mora da se skida tabla da bi se resio problem.
            Taj problem da jedna strana duva toplo a druga hladno je stadardni problem kod c5 koji se pre ili kasnije javi. Nadam se samo da opravka nije preskupa i koliko kosta taj motorcoc izeo bi nov

            Comment

            • ada
              CBC Senator XXL
              • 04.06.2005
              • 2375
              • Novi Sad
              • Svasta nesto

              #21
              Jednu recenicu cu napisati velikim slovima.
              NEMORA DA SE SKIDA TABLA DA BI SE ZAMENIO MOTORIĆ!!!

              Cena novoga motorića je 12000 dinara a polovan se nalazi za 20€. Glavna fora je da uzmeš motorić od c5 restajlinga jer ima dužu nazubljenu osovinu i samim tim je jači i ne oštećuje zupčanik. Naravno motorić sa dužom osovinom ide i u ds1 i u ds2.
              Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
              Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
              Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
              Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

              Comment

              • oxigennn
                CBC Početnik
                • 23.10.2014
                • 8
                • kikinda
                • citroen C5 2.0 hdi

                #22
                Zdrabo

                Ada hvala na pomoci potrudicu se da nadjem motorcic za restajling model to je od prilike 2004-05 godiste ? Sa c5 sam zaista zadovoljan,prava ladja.Da li uopste postoji uputstvo za upotrebu c5 na srpskom ? Trazio sam po netu ali nema nigde na srpskom. Ja sam uz auto dobio uputstvo ali na holandskom. Ako neko ima tel.broj pouzdanog odpada gde bih mogao kupiti motorcic za toplo hladno bio bi zahvalan kada bi postavio broj mob.
                Zanima me jos ovo da li kada je ukljucen auto rezim ,da li tada radi klima ili samo ventilator ili malo jedno malo drugo? Iz posta koji je postavio Franjo kaze da je najbolje koristiti auto rezim a ja iskren da budem od kada su poceli hladniji dani nisam nikada ukljucivao auto rezim . Leti klasika koristim klimu a zimi samo ventilator podesen da duva toplo. Od skoro sam vlasnik c5 par meseci .
                Last edited by oxigennn; 25.10.2014, 08:52.

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  #23
                  Postajem dosadan (po običaju), ali moram:

                  Leti klasika koristim klimu a zimi samo ventilator podesen da duva toplo.
                  Neko greši, jer kod automatske klime, ili hladi, ili greje! Znači, mora biti uključena! Ako želiš samo ventilaciju - isključiš AUTO.
                  Iz pruženih zapažanja, zaključujem, da ti je klima u redu! Čak i motorče! Ako ne funkcioniše kako treba, moguće je, da je greška do senzora, ili do same klapne. Inače, samo je jedna klapna toplo-hladno na mikseru! A ovo o čemu pričamo je nešto drugo: samo nijanse, manje-više toplo, ili hladno. Istovremeno, ne može jedna strana da hladi, a druga da greje!

                  Nadam se, da ti je engleski ipak poznatiji, pa će ti biti jasnije na slici iz korisničkog uputstva:



                  Primedba: ovo je za UK verziju - volan na desnoj strani, pa je kod tebe obratno!

                  U detaljnom uputstvu, nema ničega što ne znaš. Grejanje nije posebno obrađeno, jer sve radi automatski, prema podešenim temperaturama. Sama klima, neznatno povećava potrošnju goriva, pa nema svrhe štediti nauštrb komocije!

                  Nadam se, da si servisirao vozilo i da su filteri u redu (zamenjeni). Osim toga, razmena vazduha vrši se kroz rešetku ispod šoferke, pa treba, da je sve čisto.
                  Last edited by Franjo; 25.10.2014, 11:54.

                  Comment

                  • b_samardzic
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 1557
                    • Smederevo

                    #24
                    Franjo
                    Istovremeno, ne može jedna strana da hladi, a druga da greje!
                    Ne slazem se sa ovim. Moze jedna strana da greje a druga da hladi. Znam da moze.

                    Comment

                    • Franjo
                      Banovan
                      • 14.08.2009
                      • 2831
                      • Inđija - Beograd
                      • Renault megan II res

                      #25
                      Ni teoretski! Druga je stvar, ako je klapna zaglavila, pa uduvava (hladniji) atmosferski vazduh, ali nikako preko isparivača. Iako praktično hladi - nije razlog klima.
                      Negde sam zaturio servisno uputstvo za C5, da slikom potkrepim moje tvrdnje. I, da ne ulazimo u stepen opreme - električni grejači i programiranje predgrevanja, jer je to retkost na našem tržištu.

                      Comment

                      • oxigennn
                        CBC Početnik
                        • 23.10.2014
                        • 8
                        • kikinda
                        • citroen C5 2.0 hdi

                        #26
                        lep dan

                        Samo da se nadovezem nisam ukljucivao klimu niti auto rezim od kada su poceli hladniji dana,ukljucen mi je ECO mod i tako mi radi grejanje u kabini.Mislim da nema potrebe da mi radi kompresor klime u zimskom periodu ako vec moze da se greje na ECO modu. Trenutno duva toplo na obe strane tako vec par dana nisam nista dirao a smer duvanja mi stoji duva pravo na vozaca i na noge. Napomenucu da mi je pre par dana takodje bio ukljucen Eco mod i onda sam u par navrata ima taj problem da jedna strana duva topao/vozaceva/ a suvozaceva hladniji vazduh. Eto to je bio problem . Sad ne znam iz kog razloga duva uvek toplo na obe strane . Da li se klapna zaglavila ili je motoric za toplo hladno zakazao pa mi je tada jedna strana grejala a druga ne ne znam . Znam samo da mi sada trenutno duva topao vazduh na obe strane. Veliki sam perfekcionista volim na autu sve da bude ispravno pa me brine zbog cega se javio gore navedeni problem i da li ce se opet javiti?

                        Comment

                        • b_samardzic
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 1557
                          • Smederevo

                          #27
                          Ako levu stranu stavis na 15 stepeni a desnu na 30 a u autu je 22 stepena leva ce da hladi a desna da greje.

                          U kabini su i isparivac klime i redijator grejanja. ECU odredjuje polozaj klapne a ona direktno proporcionalno

                          sprovodi vazduh dalje u kabinu preko oba grejna tela srazmerno polozaju klapne.

                          oxigennn
                          - Zimi klima itekako daje komfor u voznji. Odmagljivanje stakala je prioritet klime, topli vazduh

                          nije tako dobar kao isuseni vazduh. Pogotovo kad je auto hladan tu jedino klima pomaze.

                          Comment

                          • Franjo
                            Banovan
                            • 14.08.2009
                            • 2831
                            • Inđija - Beograd
                            • Renault megan II res

                            #28
                            Pogrešno tumačenje, ali zahteva detaljnije objašnjenje, što na ovom mestu nema svrhe. Ono, što je bitno, vrednosti ne odgovaraju temperaturi u stepenima C, već komfora. Optimalne vrednosti su oko 21, a po sopstvenom osećaju "normalno" je između 18 i 24.

                            A/C se uvek "ravna" prema spoljnjoj temperaturi. Podešavanja treba izvršiti i memorisati sa startovanim motorom (osim temperature): ventilacija i smer izduvavanja. Ako je sve ispravno, automatski će odraditi i odmagljivanje i odmrzavanje. Po potrebi, ručno se može ubrzati pritiskom na odgovarajuće dugme, a po obavljenom "poslu" kompjuter će vratiti na automatski rad.

                            ukljucen mi je ECO mod
                            Ovo mi nije jasno. Predpostavljam, da se radi o uključenoj recirkulaciji!?

                            Comment

                            • oxigennn
                              CBC Početnik
                              • 23.10.2014
                              • 8
                              • kikinda
                              • citroen C5 2.0 hdi

                              #29
                              zdravo

                              Franjo Eco mod(economic mod) ne radi se o recirkulaciji za recirkulaciju postoji posebno dugme. Eco mod je klasicno obicno grejanje znaci bez klime i auto moda. Kod mene se klima gasi pritiskom na taster ECO. Ako je Eco mod iskljucen a radi ventilator onda se klima automatski pali a gasi se kada se ukljuci eco mod. Mislim da nemate c5 ili barem stariju verziju 2003-4 tastere o kojima govorim imate na svakom c5 tog godista. Danas sam bio do majstora koji takodje vozi c5 i pitam ga kako se koristi grejanje i da li treba koristiti auto mod. On mi kaze zimi nema potrebe da ti radi klima i kompresor sem u posebnim situacijama kada treba odmagliti stakla . Kaze za sve ostalo dovoljno tinje eco mod u prevodu obicno grejanje eto.

                              Comment

                              • b_samardzic
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 1557
                                • Smederevo

                                #30
                                To su striktno stepeni i spoljna temp. nema nikakve direktne veze sa unutrasnjom.

                                Kad je unutrasnja temp. znatno razlicita od zadate temperature ECU uzima

                                spoljasnji vazduh ako je manja razlika od zadate. Kad je zadata razlika velika

                                hladjenje ili grejanje sve jedno je na max kako se priblizava zadatoj vrednosti

                                na 2 stepena razlike klapna pocinje da smanjuje temperaturu izduvavanja

                                sve dok se ne postigne zadata.

                                I jos jednom nije tacno da auto klima na osnovu spoljasnje temperature

                                unutra pravi komfornu temperaturu, cak sta vise takva izjava je vise za politicare

                                koji pricaju da bi nesto pricali a nista ne kazu. A POLITIKA JE ZABRANJENA NA FORUMU

                                Comment

                                Working...
                                X