Opel vektra b 1.6 16v poslednji put klima je bila ukljucena da radi prosle godine krajem leta i radila je odlicno. Danas cisto iz radoznalosti ajde da je upalim cisto da malo poradi kad ono nista se nedesava. Apsolutno nista nema onog da poveca gas,da se cuje kompresor,da optereti motor bas nista. Samo zasvetli ona lampica na dugmetu i to je to. Inace manuelna klima. Citao sam na forumu kao neke klime nereaguju na temp. nize od 3 stepena danas 15 a klime nema. Jel ima neko na umu sta bi to moglo biti,nadam se samo da to nema veze sa kompresorom
klima uredjaj
Collapse
X
-
...ne mora da znaci da je granica tako nisko na 3 stepena...
Ni ja svoju klimu ne mogu da upalim sve dok temperatura ne predje odredjeni nivo...
Bas juce pitam to u servisu, i rekose da mogu do sutra da pritiskam dugme, nece da je startuje jer senzor ocita nedovoljnu spoljnu temperaturu za pokretanje klime...
Sacekaj da jos otopli...
Comment
-
-
imaju slican rad kao kucne klime
spoljna jedinica meri spoljnu temp a unutasnja meri temp unutra arade kontra dok jedna hladi druga se greje
neke klime nereaguju na temp. nize od 3 stepena danas 15 a klime nema.
spoljna jedinica je kod motora i uvek je u + temp a ukljucivanje zavisi od unutrasnje temp - kucne klime imaju najnizu temp od 16 C
posto dugo nije radila
1. mozda zalepio kompresor ako se ne cuje- probaj da ga kuckas pa ako proradi ili vise puta pali-gasi
2.sa grajanja prebacis na hladjenje-kontra rad moze da pokrene sistem treba mu malo vremena dok obrne proces
3.ako sve radi -duva, cuje se kompresor ( da nije prevruc )a ne hladi - nema gasa ili ulja
4. termostat nedaje tacne vrednosti
na dve god treba obavezna provera gasa i ulja jer se razgradjuje pa gubi svojstva
kad se ne koristi klima treba na 15 dana da se ukljucuje da radi 15-20 min da procirkulise gas i ulje da podmaze klip u kompresoruALFA-naravno, molim jednu u fulu za poneti
Comment
-
-
Moracu da proverim ali cudi me da nema freona.2006 napuljena klima u servisu,prosle godine auto skoro da uopste nije vozen klima kao sto sam napisao nije 3 puta ukljucena ali poslepnji put kad sam je palio radila Ok. Desilo mi se zimus kad je bio onaj veliki sneg nasadio sam auto odozdo moguce da je neka od one 2 cevi sto izlaze iz kompresora malo se pomerila i napukla posto sam primetio da je jedna posle izlaza iz kompresora pre one kao aluminijumske zastite kao vlazna na nekom kao sastavu cevi.Moguce da je to problem?
Comment
-
-
Moracu da proverim ali cudi me da nema freona.2006 napuljena klima u servisu,prosle godine auto skoro da uopste nije vozen klima kao sto sam napisao nije 3 puta ukljucena
pogotovu sto kako kazes nije 3 puta ukljuceno, a kompresor mora da se povremeno aktivira, najkasnije svakih 15tak dana.
klima u autu MORA da se svakodnevno redovno koristi ako se zeli pouzdan i dugotrajan radni vek.
u sistemu se nalazi posebno ulje koje kruzi kroz sistem i podmazuje samo i jedino kada radi kompresor.
sto se tice temperature aktivacije klime, nekih +3C se smatra gornjom granicom a dobra klima (dobro napunjena) treba da radi i pri temperaturama do -4 ili -5C.
tacnije i tada treba da ima dovoljan pritisak isparavanja u sistemu da presostat moze da aktivira rad sistema.
ako na +5C klima ne radi, sistem je poluprazan odnosno prakticno neispravan (iscurelo manje ili vise rashladnog medija) i treba ga podhitno dopuniti na tacnu gramazu.
radi provere stanja kolicine rashladnog medija (ne kazem freon jer se on odavno ne koristi u automobilima, zamenjen je drugim mesavinama) moze se na nekoliko sekundi rucno izvrsiti kratko spajanje kontakta na presostatu.
ako se aktivira kompresor znaci da je samo iscurelo, ako se na aktivira postoji veci problem.
pri punjenju treba ubaciti i UV pokaznu tecnost, pa potom pronaci gde sistem curi, i gde je probijeno zaptivanje.
onda to mesto popraviti/ zameniti/ remontovati.
ako curi na kompresoru, moje misljenje je da jeftinije i pouzdanije novi kompresor nego remontovati stari koji verovatno nece jos dugo pogotovu u situaciji kada nije redovno prema uputstvu za upotrebu koriscen.
95% uzroka kvara klime na autu je neredovno koriscenje, ostalo je prljavstina na kondenzatoru i isparivacu.
inace klima nema nikakvo dopunsko odrzavanje osim ciscenja isparivaca i kondenzera odnosno zamene filtera vazduha.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
2.sa grajanja prebacis na hladjenje-kontra rad moze da pokrene sistem treba mu malo vremena dok obrne proces
3.ako sve radi -duva, cuje se kompresor ( da nije prevruc )a ne hladi - nema gasa ili ulja
za taj stepen zastite postoji poseban prekidac pritiska, presostat, koji je serijski elektricno vezan u liniju 12V napajanja kompresora (ili preko pomocnog releja sa istom funkcijom).
na dve god treba obavezna provera gasa i ulja jer se razgradjuje pa gubi svojstva
niti gubi svojstva.
isto kao sto radi frizider ili zamrzivac u stanu, ili klima uredjaj jednom se ( vazno ispravno) ugradi i vise se ne otvara.
ulje se razgradjuje kada je klima neispravno ugradjena, nije vakuumirana pa je ostala voda unutar sistema koja hemijski reaguje sa uljem.
klima sistem je hermeticki zatvoren sistem (kada je ispravan) i nema nikakvu potrosnju niti ulja niti rashladnog gasa.
sve sto nestane je prosto iscurelo usled losijeg zaptivanja na nekom mestu, izgubljena hermeticnost.
najcesce su to O gumice usled nekvaliteta izrade ili usled stajanja sistema van pogona duze vremena kao mesta gde je rizik curenja najveci.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
ja nerazumem neke kako tumace da se klima ne pali ako nije odgovarajuca temperatura napolju
kao sto je brick rekao
ako nema pritiska kompresor se nemoze aktivirati
kompresor se pali i gasi na osnovu pritiska u sistemu a ne na osnovu temperature koja je napolju ili unutar vozila
sada razlika je izmedju vozila koja imaju manualnu i digitalnu kontrolu klime
digitalna klima ce kontrolisati temperaturu unutrasnjosti kabine vozila , ali nece kontrolisati kompresor
kompresor ce uvek raditi istim tempom i hladice istim tempom,ali digitalna kontrola ce kontrolisati kada ce se da ga startuje i koliko ce dugo hladiti
Comment
-
-
ko sto rece saab power, kompresor je regulisan promenama pritisaka unutar sistema a ne spoljnom temperaturom (koja uopste ne utice osim na sposobnost isparavanja rashladnog sredstva kada je jako hladno i u minusu).
kako se danas koristi pretezno R134a a R12 je izbacen, tako je i tema spoljne temperature postala bespredmetna kao uzrok problema.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Re: klima uredjaj
Originally posted by djolexlOpel vektra b 1.6 16v poslednji put klima je bila ukljucena da radi prosle godine krajem leta i radila je odlicno. Danas cisto iz radoznalosti ajde da je upalim cisto da malo poradi kad ono nista se nedesava. Apsolutno nista nema onog da poveca gas,da se cuje kompresor,da optereti motor bas nista. Samo zasvetli ona lampica na dugmetu i to je to. Inace manuelna klima.
Comment
-
Comment