klima uredjaj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djolexl
    CBC Član
    • 04.12.2007
    • 32
    • serbia

    klima uredjaj

    Opel vektra b 1.6 16v poslednji put klima je bila ukljucena da radi prosle godine krajem leta i radila je odlicno. Danas cisto iz radoznalosti ajde da je upalim cisto da malo poradi kad ono nista se nedesava. Apsolutno nista nema onog da poveca gas,da se cuje kompresor,da optereti motor bas nista. Samo zasvetli ona lampica na dugmetu i to je to. Inace manuelna klima. Citao sam na forumu kao neke klime nereaguju na temp. nize od 3 stepena danas 15 a klime nema. Jel ima neko na umu sta bi to moglo biti,nadam se samo da to nema veze sa kompresorom
  • vujke
    Admin
    • 29.09.2004
    • 1673
    • Mladenovac
    • Daewoo Lanos 1.5SX

    #2
    iscurelo verovatno. nema dovoljnog pritiska u sistemu pa presostat ne dozvoljava startovanje kompresora.
    while(!asleep()) {sheep++;}

    Comment

    • neshaoct
      Banovan
      • 18.08.2007
      • 1754
      • Beograd, Rakovica

      #3
      ...ne mora da znaci da je granica tako nisko na 3 stepena...
      Ni ja svoju klimu ne mogu da upalim sve dok temperatura ne predje odredjeni nivo...
      Bas juce pitam to u servisu, i rekose da mogu do sutra da pritiskam dugme, nece da je startuje jer senzor ocita nedovoljnu spoljnu temperaturu za pokretanje klime...

      Sacekaj da jos otopli...

      Comment

      • Car
        CBC Senator XXL
        • 07.07.2005
        • 900
        • Beograd

        #4
        Ja sam se danas zezao s klimom i radi najnormalnije.
        Pokazivalo da je 15-16 stepeni napolju, ako se dobro secam.

        Comment

        • neshaoct
          Banovan
          • 18.08.2007
          • 1754
          • Beograd, Rakovica

          #5
          ...radila je i meni na Bravi pri ovim spoljnim temperaturama...
          Ali, evo sada na Stilu valjda ima taj senzor koji Brava nije imala...

          Comment

          • sasa km
            CBC Senator
            • 23.10.2007
            • 241
            • kosovska mitrovica

            #6
            imaju slican rad kao kucne klime
            spoljna jedinica meri spoljnu temp a unutasnja meri temp unutra arade kontra dok jedna hladi druga se greje

            neke klime nereaguju na temp. nize od 3 stepena danas 15 a klime nema.

            spoljna jedinica je kod motora i uvek je u + temp a ukljucivanje zavisi od unutrasnje temp - kucne klime imaju najnizu temp od 16 C
            posto dugo nije radila
            1. mozda zalepio kompresor ako se ne cuje- probaj da ga kuckas pa ako proradi ili vise puta pali-gasi
            2.sa grajanja prebacis na hladjenje-kontra rad moze da pokrene sistem treba mu malo vremena dok obrne proces
            3.ako sve radi -duva, cuje se kompresor ( da nije prevruc )a ne hladi - nema gasa ili ulja
            4. termostat nedaje tacne vrednosti
            na dve god treba obavezna provera gasa i ulja jer se razgradjuje pa gubi svojstva
            kad se ne koristi klima treba na 15 dana da se ukljucuje da radi 15-20 min da procirkulise gas i ulje da podmaze klip u kompresoru
            ALFA-naravno, molim jednu u fulu za poneti

            Comment

            • SAAB PoWeR
              CBC Senator XXL
              • 26.04.2005
              • 1394
              • tu iza coska(Milwaukee USA)

              #7
              a sto ne proveris dali imas freona u seistemu , ako nema pritiska kompresor se nece upaliti ...
              _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

              Comment

              • djolexl
                CBC Član
                • 04.12.2007
                • 32
                • serbia

                #8
                Moracu da proverim ali cudi me da nema freona.2006 napuljena klima u servisu,prosle godine auto skoro da uopste nije vozen klima kao sto sam napisao nije 3 puta ukljucena ali poslepnji put kad sam je palio radila Ok. Desilo mi se zimus kad je bio onaj veliki sneg nasadio sam auto odozdo moguce da je neka od one 2 cevi sto izlaze iz kompresora malo se pomerila i napukla posto sam primetio da je jedna posle izlaza iz kompresora pre one kao aluminijumske zastite kao vlazna na nekom kao sastavu cevi.Moguce da je to problem?

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  Moracu da proverim ali cudi me da nema freona.2006 napuljena klima u servisu,prosle godine auto skoro da uopste nije vozen klima kao sto sam napisao nije 3 puta ukljucena
                  mene uopste ne cudi da nema rashladnog sredstva.

                  pogotovu sto kako kazes nije 3 puta ukljuceno, a kompresor mora da se povremeno aktivira, najkasnije svakih 15tak dana.

                  klima u autu MORA da se svakodnevno redovno koristi ako se zeli pouzdan i dugotrajan radni vek.

                  u sistemu se nalazi posebno ulje koje kruzi kroz sistem i podmazuje samo i jedino kada radi kompresor.

                  sto se tice temperature aktivacije klime, nekih +3C se smatra gornjom granicom a dobra klima (dobro napunjena) treba da radi i pri temperaturama do -4 ili -5C.
                  tacnije i tada treba da ima dovoljan pritisak isparavanja u sistemu da presostat moze da aktivira rad sistema.

                  ako na +5C klima ne radi, sistem je poluprazan odnosno prakticno neispravan (iscurelo manje ili vise rashladnog medija) i treba ga podhitno dopuniti na tacnu gramazu.

                  radi provere stanja kolicine rashladnog medija (ne kazem freon jer se on odavno ne koristi u automobilima, zamenjen je drugim mesavinama) moze se na nekoliko sekundi rucno izvrsiti kratko spajanje kontakta na presostatu.
                  ako se aktivira kompresor znaci da je samo iscurelo, ako se na aktivira postoji veci problem.

                  pri punjenju treba ubaciti i UV pokaznu tecnost, pa potom pronaci gde sistem curi, i gde je probijeno zaptivanje.

                  onda to mesto popraviti/ zameniti/ remontovati.

                  ako curi na kompresoru, moje misljenje je da jeftinije i pouzdanije novi kompresor nego remontovati stari koji verovatno nece jos dugo pogotovu u situaciji kada nije redovno prema uputstvu za upotrebu koriscen.

                  95% uzroka kvara klime na autu je neredovno koriscenje, ostalo je prljavstina na kondenzatoru i isparivacu.

                  inace klima nema nikakvo dopunsko odrzavanje osim ciscenja isparivaca i kondenzera odnosno zamene filtera vazduha.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    2.sa grajanja prebacis na hladjenje-kontra rad moze da pokrene sistem treba mu malo vremena dok obrne proces
                    nema obrtanja procesa, nema kontra rada u sistemima u autu.

                    3.ako sve radi -duva, cuje se kompresor ( da nije prevruc )a ne hladi - nema gasa ili ulja
                    kompresor ne moze (i ne sme) da se cuje niti da aktivira ako nema rashladnog gasa.

                    za taj stepen zastite postoji poseban prekidac pritiska, presostat, koji je serijski elektricno vezan u liniju 12V napajanja kompresora (ili preko pomocnog releja sa istom funkcijom).

                    na dve god treba obavezna provera gasa i ulja jer se razgradjuje pa gubi svojstva
                    nema nikakve provere niti gasa niti ulja, niti je to moguce na razgradnju.
                    niti gubi svojstva.

                    isto kao sto radi frizider ili zamrzivac u stanu, ili klima uredjaj jednom se ( vazno ispravno) ugradi i vise se ne otvara.

                    ulje se razgradjuje kada je klima neispravno ugradjena, nije vakuumirana pa je ostala voda unutar sistema koja hemijski reaguje sa uljem.

                    klima sistem je hermeticki zatvoren sistem (kada je ispravan) i nema nikakvu potrosnju niti ulja niti rashladnog gasa.
                    sve sto nestane je prosto iscurelo usled losijeg zaptivanja na nekom mestu, izgubljena hermeticnost.

                    najcesce su to O gumice usled nekvaliteta izrade ili usled stajanja sistema van pogona duze vremena kao mesta gde je rizik curenja najveci.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • SAAB PoWeR
                      CBC Senator XXL
                      • 26.04.2005
                      • 1394
                      • tu iza coska(Milwaukee USA)

                      #11
                      ja nerazumem neke kako tumace da se klima ne pali ako nije odgovarajuca temperatura napolju

                      kao sto je brick rekao
                      ako nema pritiska kompresor se nemoze aktivirati

                      kompresor se pali i gasi na osnovu pritiska u sistemu a ne na osnovu temperature koja je napolju ili unutar vozila

                      sada razlika je izmedju vozila koja imaju manualnu i digitalnu kontrolu klime

                      digitalna klima ce kontrolisati temperaturu unutrasnjosti kabine vozila , ali nece kontrolisati kompresor

                      kompresor ce uvek raditi istim tempom i hladice istim tempom,ali digitalna kontrola ce kontrolisati kada ce se da ga startuje i koliko ce dugo hladiti
                      _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        ko sto rece saab power, kompresor je regulisan promenama pritisaka unutar sistema a ne spoljnom temperaturom (koja uopste ne utice osim na sposobnost isparavanja rashladnog sredstva kada je jako hladno i u minusu).

                        kako se danas koristi pretezno R134a a R12 je izbacen, tako je i tema spoljne temperature postala bespredmetna kao uzrok problema.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Probisvet
                          CBC Senator XXL
                          • 07.06.2005
                          • 423
                          • FRANCUSKA

                          #13
                          Re: klima uredjaj

                          Originally posted by djolexl
                          Opel vektra b 1.6 16v poslednji put klima je bila ukljucena da radi prosle godine krajem leta i radila je odlicno. Danas cisto iz radoznalosti ajde da je upalim cisto da malo poradi kad ono nista se nedesava. Apsolutno nista nema onog da poveca gas,da se cuje kompresor,da optereti motor bas nista. Samo zasvetli ona lampica na dugmetu i to je to. Inace manuelna klima.
                          Dali tebi uopste reaguje elektro magnetna spojnica koja se zalepi i pocne se okretati kompresor. Pogledaj to i onda ces videti i ostalo dali je prazan ili nesto drugo je u pitanju?

                          Comment

                          • vujke
                            Admin
                            • 29.09.2004
                            • 1673
                            • Mladenovac
                            • Daewoo Lanos 1.5SX

                            #14
                            Re: klima uredjaj

                            Naravno da mu ne reaguje, u tom slucaju bi kompresor radio na 'prazno'. Upravo i jeste svrha presostata da zastiti kompresor od habanja kada u sistemu nema pritiska.
                            while(!asleep()) {sheep++;}

                            Comment

                            • djolexl
                              CBC Član
                              • 04.12.2007
                              • 32
                              • serbia

                              #15
                              Apsolutno nista se ne desava. Znaci mora da postoji neki problem gde sistem gubi gas ujedno i pritisak pa kompresor nemoze da se pokrene,nemoguce da je gas samo od stajanja izceznuo i da sad nista ne funkcionise.

                              Comment

                              Working...
                              X