Odjednom povecana potrosnja - losa nafta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milan_g1
    CBC Senator XXL
    • 07.02.2007
    • 863
    • Karaburma

    Odjednom povecana potrosnja - losa nafta

    LJudi ovako, sa 500 dinara nafte predjem 100 km i malo preko, to mi je neka mera, stalno sipam na ELPu. Pre nekog vremena sipam 700 din i racunam na nekih 120km kad cvrc Milojko, presao 80km i ugasi se auto, a bilo je malo nafte u rezervoaru. Znaci potrosnja veca za duplo!!!

    Sipam ponovo na istoj pumpi za 1000 din i racunam na preko 200 km, presao sam 145 i tu je stao, sve je potrosio!!! Ponovo sam sipao za 1000 din ali na Lukoilu i sad cu da vidim koliko ce da ide, da li je bas toliko bila losa ta nafta ili mene nesto zeza na autu.

    Nisam bio lenj pa sam skinuo filter vazduha, cist i suv, menjan pre 2 meseca.
    Filter nafte je bio pun vode i neke slinave mase!!! Star je par meseci a imam i predfilter pa kontam da nije mnogo prljav od trunja. Vodu sam ispustio na onom ventilu na dnu filtera.

    E sada ono sto me muci a nemam odgovor, auto dosta losije ide, tj mnogo brze koci motorom, oseca se razlika prilikom saltanja, brze spusta obrtaje, kao da ga nesto koci. Kretanje sa punim autom zahteva malo veci gas nego ranije. Kada ga zgazim ide fino na vecim obrtajima, prima gas kao i ranije, ali na manjim obrtajima je dosta tromiji. Najizrazenije je kod kocenja motorom, mnogo manje sada koristim kocnicu jer ga motor bas koci, pre nije toliko. Sam motor ima drugaciji zvuk, malo reskiji, ne znam kako da objasnim.

    Pitanje: Da li je moguce da je zbog filtera nafte, da je on zapusen toliko da na manjim obrtajima pumpa nema toliko snage da povuce dovoljno nafte? Sta jos moze da utice na ovakav rad motora? Vakuum u rezervoaru nije.

    Namerno nisam sipao vise nafte da bih uporedio potrosnju nafte sa ELPa i Lukoila. Ako sada predjem preko 200km sve je ok, ali ako ne onda imam zesci problem.

    E da, znam da ne valja da se vozi na rezervi ali tako se zadesilo, jbg. Pozdrav
    "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"
  • djukic
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2005
    • 2526
    • Beograd

    #2
    Sta se sve nalazi u rezervoaru dizela a talozi se godinama najlakse saznas kada ga vozis do kraja. Po svemu sto si opisao meni to lici na zapusen filter.
    90tih kada sam morao da vozim do kraja cesto sam upravo imao taj slucaj...

    P.S. Ja sipam uvek pun rezervoar i u vek stane oko 60L samo se gotovo svake nedelje cifra pocevava (izgleda da poskupljuje gorivo)
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • milan_g1
      CBC Senator XXL
      • 07.02.2007
      • 863
      • Karaburma

      #3
      Filter je i meni prva pretpostavka, ove godine sam vec promenio 2 komada pa mi je cudno da tako brzo moze da se zapusi, ako je uposte i zapusen, videcemo kad ga zamenim.
      "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        #4
        Pazi moze da bude i sito u rezevoaru, ako vozis na rezevi. U svakom slucaju najbolje i najjeftinije je da zamenis filter.
        Ako vec ga vozas na rezervi skini rezervoar i ocisti ga detaljno.
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • milan_g1
          CBC Senator XXL
          • 07.02.2007
          • 863
          • Karaburma

          #5
          Joj, to odavno planiram ali nikako sa skupim 00, ocistio sam ga zicom i krpicom kroz otvor za plovak, dosta toga sam izvadio ali znam da nije to to, nego tad je bila zima pa nisam mogao da ga skidam, nemam garazu. Sada je vec lakse za takve poduhvate, mozda ga i skinem.

          Ne vozim ja stalno na rezervi, uglavnom imam pola rezervoara ali tako mi se zadesilo u zadnje vreme

          Pozdrav
          "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

          Comment

          • milan_g1
            CBC Senator XXL
            • 07.02.2007
            • 863
            • Karaburma

            #6
            Bacio sam pogled u rezervoar kroz otvor za plovak, sito je ok, zamenio sam filter vazduha, stavio sam Unico (kakvi su?), ponovo sam ispustio vodu iz filtera nafte ali ovaj put nije bilo vode nego samo neki slinavi mulj!!! I to ga je bilo poprilicno! sada iz filtera istice samo cista nafta tako da cu ga ostaviri jos malo da vidim kako ce biti sa sledecim tenkiranjem.

            Inace danas kada sam se vracao kuci sa posla mi je ostao bez nafte, na 137 km, to je presao sa 1000 din odnosno 10l. Sto je mnogo mnogo je za taj motor, pre sam prelazio 210-220km bez brige! Sada sam namerno sipao 5l nafte da vidim dokle ce...

            Negde sam procitao da dizel ako nema dovoljno vazduha podize potrosnju pa sam zbog toga kupio nov filter, nije skup pa sto da ne, primeti se malo drugaciji zvuk, a ozda i tripujem...
            "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

            Comment

            • Probisvet
              CBC Senator XXL
              • 07.06.2005
              • 423
              • FRANCUSKA

              #7
              Kad se setim '80 sipam za crvendaca pa kad predjem na rezervu opet crvendac pa kad je bila nestasica onda sam ga punio do vrha pa onda opet crvendac da ga dopunim do vrha sta ces vremena se menjaju pa i navike

              Comment

              • remus
                CBC Senator XXL
                • 25.12.2004
                • 695
                • Zrenjanin

                #8
                Milane jel znas da treba i zadnji most da skines da bi skinuo rezervar sa g1?
                VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                Comment

                • djolexl
                  CBC Član
                  • 04.12.2007
                  • 32
                  • serbia

                  #9
                  Mislim da ti je ta losa nafta zeznula dizne. Moj savet ti je pravac dobar bosista proveri dizne a nije iskljuceno i da je u tom talogu sa dna rezervora bilo i vode da je nesto zeznolo i u pumpi. Nisu skupe dizne oko 20e sa ugradjom bosch a imas i firad italianske odlicne su a jeftinije od bosch. Reglaza pumpe ti isto tako nije skupa oko70-80e i opet si onaj stari.

                  Comment

                  • milan_g1
                    CBC Senator XXL
                    • 07.02.2007
                    • 863
                    • Karaburma

                    #10
                    Znam da je veliki sex skinuti rezervoar, pa se i neckam da li da pocnem ili ne. Bas zbog toga sam stavio providan predfilter za krupnije necistoce pa ga menjam po potrebi.

                    Sinoc sam malo ganjao pun auto, petoro ljudi u kolima i uzbrdo drugom ujeda, vuce kao pre, snage mu ne fali, izgleda da mu je znacio nov filter vazduha i sto sam ispraznio mulj iz filtera nafte. Videcu koliko ce da predje sa ovih 5l sto sam juce sipao pa posle toga ako treba menjam filter nafte i predfilter i mozda mu osvezim naftu sa Liqui Molly Super diesel aditivom. Tek posle toga mogu da razmisljam o diznama i pumpi, dizne su zamenjene prosle godine pred zimu.
                    Pozdrav svima
                    "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                    Comment

                    • milan_g1
                      CBC Senator XXL
                      • 07.02.2007
                      • 863
                      • Karaburma

                      #11
                      Izmerena potrosnja je 8.3l/100km, to je bas puno za ovaj motor. Sta jos moze da bude uzrok odjednom povecane potrosnje? Da su dizne u pitanju verovatno bih to osetio u radu motora, seckanje i stucanje? Pumpa verovatno onda, nema sta drugo, ili ima?

                      U radu motor jako malo dimi, crni dim bukvalno ne postoji u normalnim uslovima voznje, tek pri turiranju, ustvari kada ga drzim malo duze na visokim obrtajima izbacuje malo crnog dima, vrlo malo, znaci da ne dobija previse nafte nego bas koliko treba, jel tako? Da ima previse nafte dimio bi crno. U voznji se skroz ok ponasa samo sto je potrosnja duplo veca. Ima li ko jos neku ideju osim pumpe i dizni?

                      Pre mi je u gradskoj voznji trosio malo preko 5l a na otvorenom je potrosnja bila smesna, sada mi je 8l po gradu bas mnogo.
                      "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                      Comment

                      • milan_g1
                        CBC Senator XXL
                        • 07.02.2007
                        • 863
                        • Karaburma

                        #12
                        Zadnje izmereno je 6.5l mesovito grad-otvoreno.
                        Nije toliko strasno ali je i dalje to poveca potrosnja za ovaj motor
                        "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                        Comment

                        • Madison
                          CBC Član
                          • 12.05.2008
                          • 86
                          • Krusevac/Bg

                          #13
                          izmeri jos jednom, mozda ce da se smanji
                          Ne, ozbiljno, koliko vidim nije nista radjeno od proslog puta, a smanjila se potrosnja...ko ce ga znati...
                          Jeste malo veca potrosnja, ali ne i nesto preterano, meni u gradu trosi 7l, ali je doduse td 80 konja...
                          Guns don't kill people. My cousin does!

                          Comment

                          • milan_g1
                            CBC Senator XXL
                            • 07.02.2007
                            • 863
                            • Karaburma

                            #14
                            Jedino sto je radjeno jeste da su zamenjeni filteri! I sipao sam Wurth aditiv za dizel za bolje sagorevanje i ciscenje sistema, mozda je on malo pomogao. I dalje merim pa cu da se cujem sa bosistom ponovo, mozda i odradim konacno reglazu pumpe, 50 Evra nije toliko strasno
                            "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              Najizrazenije je kod kocenja motorom, mnogo manje sada koristim kocnicu jer ga motor bas koci, pre nije toliko
                              informacija da nafta, i uopste gorivo ma kakvo da je nema apsolutno nikakvog uticaja na ponasanju tokom kocenja motorom, jer se uopste en koristi.

                              ako zaista imas promenu koju opisujes, problem je u mehanici motora i nema veze sa pumpom, diznama, gorivom, flterom, rezervoarom, vodom, algama, bilo cime jer se jedino koristi vazduh koji se kompresuje klipovima za taj efekat.


                              inace, po opisu imas problem sa algama.

                              kupi koncentrat za suzbijanje algi.

                              i napuni taj rezervoar makar jednom.

                              dizel bi trebalo maksimalno izbegavatai voziti i pri rezervi a kamoli da se dozvoli da se isprazni.

                              jedno od osnovnih pravila voznje dizela je uvek najmanje 1/2 rezervoara a po mogucnosti najmanje 3/4 rezervoara pogotovu ako auto duze vremena stoji parkiran, odnosno po nekoliko noci prespava bez recirkulacije nafte kroz rezervoar.

                              i filter nafte ako je bio tako zaprljan, odmah menjaj.

                              promeni jedno 5-6 komada u toku meseca, sve dok potpuno nestanu tragovi slina tj taloga koji se povlace iz rezervoara.

                              najbolje bi bilo posle svakog tocenja dizela u rezervoar da promenis filter nafte.

                              sve dok se ne ocisti sistem od taloga.

                              a onda redovno sipaj biocid protiv algi. najmanje jednom godisnje pred jesen/zima sezonu a potom posle na prolece.

                              kasnije kada se sistem potpuno ocisti od mikroorganizama samo vodi racuna da je rezervoar uvek napunjen i nece se stvarati alge dugi period vremena.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X