posledice po dizel motor kada radi na niskim obrtajima?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vulebg
    CBC Član
    • 11.08.2008
    • 64
    • Beograd

    #16
    Posto svi nesto pisu, ali niko da konkretno kaze kako i posle koliko vremena modernom turbo dizelu smetaju visoki obrtaji, ajmo sada konretno :
    Benzinac: 150ks na 6300 rpm
    Turbo Dizel: 150ks na 4000 rpm
    Benzinca cesto razvlacimo do 6300rpm, dizela cesto razvlacimo do 4000rpm. Ne stalno, ali cesto (recimo svako osmo shaltanje).
    Kako i posle koliko vremena ce se to odraziti na dizela, a kako na benzinca?
    Vozio sam Elantru, a sad vozim Stila, koji sam ja shmeker majko moja mila.

    Comment

    • Dren
      CBC Senator XXL
      • 24.08.2005
      • 1068
      • Sarajevo

      #17
      Pa to im ne bi trebao biti problem ni jednom ni drugom, uz redovno odrzavanje, kvalitetno ulje i slicno... Tj. habanje bi trebalo ostati u fabricki predvidjenim mjerama, i ne vidim razloga zasto i jedan i drugi slucaj koje si naveo ne bi izdrzali bez velikih zahvata na motoru, bar u prvih 250.000-300.000 km...

      Comment

      • Bojan1212
        CBC Senator XXL
        • 15.07.2008
        • 468
        • Zemun
        • Honda Accord

        #18
        Originally posted by vulebg
        Posto svi nesto pisu, ali niko da konkretno kaze kako i posle koliko vremena modernom turbo dizelu smetaju visoki obrtaji, ajmo sada konretno :
        Benzinac: 150ks na 6300 rpm
        Turbo Dizel: 150ks na 4000 rpm
        Benzinca cesto razvlacimo do 6300rpm, dizela cesto razvlacimo do 4000rpm. Ne stalno, ali cesto (recimo svako osmo shaltanje).
        Kako i posle koliko vremena ce se to odraziti na dizela, a kako na benzinca?
        Tema je da li stete dizel motoru niski, a ne visoki obrtaji

        Comment

        • MirkoDamnjanovic
          CBC Senator
          • 26.09.2008
          • 291
          • Srbija
          • Cetvorotockas

          #19
          Svim motorima stete niski obrtaju jer se necistoce taloze i pocnu da guse motor. Prva manifestacija je gubitak snage motora.

          Treba ga voziti oko 2000, a povremeno malo izduvati na 3000-3500 na otvorenom.

          Moj reno 21 2,1 diesel je bez ikakvih problema presao 200 000 km u ovakvom rezimu.

          Comment

          • milan_g1
            CBC Senator XXL
            • 07.02.2007
            • 863
            • Karaburma

            #20
            hehe, moj vw ima minimum duplo!
            "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

            Comment

            • Marko_G
              CBC Član
              • 25.10.2008
              • 44

              #21
              Re: posledice po dizel motor kada radi na niskim obrtajima?

              Originally posted by nikaragva
              Ok, razbistrili smo visoke obrtaje.
              Jel moze link ka toj temi?


              Ja sam sad uzeo jednog pug-a 407 koji ima 2.0 HDi (100kw) motor pa bih da
              ga sacuvam sto vise koliko je to moguce... Ja imam pitanje koje je mozda za drugu temu ali
              pitacu ovdje, ne otvara mi se druga tema...

              Citao sam na drugom forumu (od obicnih vozaca da naglasim, nisu majstori ili profi vozaci...) da je motorno kocenje lose za disel motor!
              Da lose djeluje po dizne cini mi se da su pricali, jer nafta valjda podmazuje te dizne kad se daje gas a kada
              se koci motorno onda nema nafte je li, i da dizne tada zaribaju...

              Ima li u ovome istine sta vi mislite...??

              Comment

              • panto
                CBC Veteran
                • 04.11.2007
                • 148
                • ljubic

                #22
                Re: posledice po dizel motor kada radi na niskim obrtajima?

                Vožnja u režimu visokih obrtaja vam je isto što i trčanje uz stepenice, a niski obrtaji obrnuto. Probajte malo, pa će vam dosta toga biti jasno. Što se tiče uticaja motornog kočenja na dizne, je zanemarujući. Ako nema nafte, dizne ne rade a već su podmazane. Zašto bi onda zaribale? Dizne unistava samo lose i prljavo gorivo.

                Comment

                • milan_g1
                  CBC Senator XXL
                  • 07.02.2007
                  • 863
                  • Karaburma

                  #23
                  Kocenje motorom prouzrokuje vecu potrosnju ulja, produvavanje pored karika (ako nisam u pravu ispravite me), pa si mozda zbog toga cuo da je stetno, ali sa diznama nema nikakve veze.

                  A i ta povecana potrosnja ulja kod ispravnom motora je zanemarljiva...
                  Ali cela ova prica nema veze sa naslovom teme...
                  "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                  Comment

                  • gordibg
                    CBC Početnik
                    • 19.11.2008
                    • 3
                    • Beograd

                    #24
                    Pozdrav! Kada je rec o stetnosti niskog br. obrtaja kod dizel motora najveci problem se javlja sa zimskim periodom. Naime, posto dizel motor radi sa izuzetno siromasnom smesom u odnosu na benzinski motor, mnogo teze dostize radnu temperaturu cak i u gradskoj voznji, a na leru pogotovo. To je najkriticniji momenat od startovanja dizel motora i najvise se vezuje za povecanu brzinu trosenja klipnog sklopa, cilindara.....,a u prilog tome ide i zgusnuto ulje, tesko nabacivanje ulja na cilindre, niska temperatura ulja takodje utice na podmazivanje....i sve to ako se sabere. Naucnici su izracunali, da na tzv. suvi start motora otpada oko 30% ukupnog veka motora. O ovome sam citao jos odavno i u Perkins i VW tehnickoj dokumentaciji, ne pamtim kojoj, mislim da je bila iz perioda 1Z i AHU motora TDI pa vazi nadalje i navodili su i preko kog vremenskog intervala treba izbegavati ler gas...
                    Prilikom starta dizel motora, sto narocito vazi za nas vozni park (bofl ulje 15w40 i gusce), bi trebalo motoru omoguciti u zimskom periodu kratak period rada na leru, do minut, dva,a zatim krenuti i blago ga opteretiti bez igranja sa gasom i visokih obrtaja. Normalnu voznju nastaviti od 50 stepeni rashladne tecnosti. Od otprilike 70 stepeni je vec otporan i na veca naprezanja. Ovo je narocito bitno za gradske uslove, gde motor u manjim gradovima i ne dostigne radnu temperaturu tokom cele zime. Motor je u opasnosti sve do 50 stepeni i u letnjem periodu, sto ljudi cesto zaboravljaju....
                    Sto se tice kocenja motorom, ekspanzija je slabija zbog manje ubrizgane kolicine (mehanicki regulatori na pumpi- kolicina za ler, a Common Rail cut off rezim, pa i nema ubrizgavanja), tako da je i manje opterecenje na svim elementima, a za stvaranje naslaga na ventilima i kompresionom prostoru nema nikakvih osnova, jer je presiromasna smesa, pa se sve svodi na probleme vezane za podmazivanje i kriticna naprezanja na hladnim delovima motora.
                    Nadam se da sam malo pomogao na ovu temu.

                    Comment

                    • TETAK
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3034
                      • Čačak, Srbija

                      #25
                      Jedino što može da zasmeta dizel mašini na malim obrtajima (1500 rpm i manje) je moguć nedostatak u podmazivanju, odnosno relativno nizak pritisak ulja u motoru.
                      Moj JTD ima max. obrt. moment na 2000 rpm i najviše voli da se vrti upravo u tom području, odnosno od oko 1800 rpm pa tamo do oko 3000 rpm.Na ovaj način se postiže i veoma mala potrošnja goriva.
                      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #26
                        U motoru ce postojati dovoljan pritisak ulja maltene cim se doda najmanji moguci gas, cim se krene iz mesta, jer pumpa daje mnogo vise pritiska nego sto je motoru realno potrebno, zato i postoje restrikcioni ventili koji taj pritisak ogranicavaju, tako da pritisak ulja tesko da je faktor ovde.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • CannoN
                          CBC Senator XXL
                          • 15.09.2007
                          • 485
                          • Beograd

                          #27
                          Bez obzira da li je dizel ili benzinac najbolje je drzati ga u opsegu najveceg obrtnog momenta - u tom rezimu se najmanje energije ulozi za dobijeni rad i to je opseg u kome su sklopovi izlozeni manjem opterecenju.

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #28
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • Chila
                              CBC Senator XXL
                              • 18.07.2008
                              • 401
                              • Kos. Mitrovica

                              #29
                              Mislim da sad pocinjemo polako da mesamo neke stvari!
                              Svaki motor,bez obzira dal se radi o dizel ili benzinskoj varijanti,je osmisljen i konstruisan tako da moze da radi u nekim ekstremnim uslovima,gde je spoljasnja temperatura - ili +,na manjim ili vecim brojevima obrtaja i slicno.
                              Voznja na niskim brojevima obrtaja (40 u cetvrtoj) moze da izazove gusenje motora koje izaziva secanje i trokiranje sto opterecuje (u mehanickom smislu) ne samo motor nego i transmisiju i svaki prenosni elemenat.Tu se javljaju visestruka naizmenicna operecenja tih elemenata st omze da dovede do nihovog fizickog ostecena,i to nema veze sa gorivom,diznama i podmazivanjem jer su svi ovi uslovi zadovoljeni!Medjutim,to ne znaci da ce se nesto zasigurno i slomiti,znam ljude koji ceo zivot tako voze pa nista,ali treba ovo izbegavati!
                              Isto vazi i za visoke br.obrataja usled kojih se javljaju uvecane inercijalne,centrifugalne i centripetalne sile koje u mnogome usloznjavaju opterecenje delova motora,ali ni to ne znaci odmah da ce se motor raspasti,jer je on konstruisan da u predvidjenim granicama izdrzi ta ekstremna opterecenja,ali to opet znaci da ga ne treba redovno maltretirati!
                              Znaci ne treba ici iz krajnosti u krajnost vec se drzati nekih preporucenih i optimalnih brojeva obrtaja u kojima se odrazava i ekonomicnost,ali kad treba da se izcupa onda valja po malo i zisnuti
                              Ovo oko temperature ne bih komentarisa jer je to lepo objasnjeno u nekim od prethodnih postova!
                              Samo vas gledam ...

                              Comment

                              Working...
                              X