Fiat Stilo jtd 115_povecanja potrosnja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cult
    CBC Član
    • 05.01.2008
    • 15
    • Srbija

    #16
    Re: Fiat Stilo jtd 115_povecanja potrosnja

    Originally posted by dieselman
    ..ma,nista licno...malo sam bio iznarviran ranije..sorry,ako mogu sta pomoci,tu sam...
    hvala, moracu jos jednom na proverupa cemo videti..javicu jer je bas dosta ljudi koji znaju za ovaj problem zainteresovan da sazna sta je u pitanju.
    Originally posted by aleksabgd
    Fiat stilo bez problema u gradu moze da potrosi do 10 l goriva ,voznja kreni stani bulevarom i to je to.Sto se tice problema sa diznama najbolje bi bilo da napravis neki dil sa bosistom i da stavis drugi set dizni cisto da probas ,da budes nacisto da li je problem u diznama ili ne
    I to je poznato ali je kopd mene najveci problem sto se oseti na performansama samog autoa, imas u mom prvom postu opis prolblema, da se ne bih ponavljao. Skoro 95% stvari upucuje na problem sa nekom diznom (mislim da je samo jedna u pitanju) jer je sve ostalo vec isproveravano tako da se opet vracam na dizne.

    Comment

    • Dalibor Vukić
      CBC Senator
      • 08.09.2009
      • 279
      • Beograd

      #17
      Re: Fiat Stilo jtd 115_povecanja potrosnja

      Zbog čega je eliminisan EGR? Time se ne dobija ni na čemu, jer FIAT nije američko vozilo, pa da nikad ne isključuje recirkulaciju, već je EGR isključen kad se naglo da gas. Motor je projektovan da radi sa tim i sad se postavlja pitanje crnog dima na izduvu i povećane potrošnje. Protokomer meri ulazak svežeg vazduha. Ako u cilindar uđe nula recirkulisanog izduva ući će više vazduha koji protokomer izmeri i na osnovu toga ubrizga više goriva. Na drugoj strani više smeše sagoreva i uopšte nedostatak inertnog gasa u cilindru povećavaju temperaturu motora, ali je u ovom slučaju rashladni sistem tako dimenzionisan da može da poništi ovaj efekat. Vrati EGR u radno stanje pa onda kreni dalje.

      Comment

      • neshaoct
        Banovan
        • 18.08.2007
        • 1754
        • Beograd, Rakovica

        #18
        Re: Fiat Stilo jtd 115_povecanja potrosnja

        ...zatvoreni EGR nikada nije direktan uzrok povećanje potrošnje na JTD motorima.
        Uostalom, i kada je ispravan, njega ECU i drži zatvorenim u skoro svim režimima rada.
        Otvara ga kada je motor hladan kako bi pomogao motoru da se što pre zagreje ( što znači da će sporije dostići radnu temperaturu kada je zatvoren EGR, jer bi on baš tada trebao da bude otvoren ) i kako bi manje zagađivao i dimio. Kako motor dostiže radnu temperaturu, on se ionako zatvara.
        Osim u režimu rada hladnog motora, delimično se otvara i pri vožnji na otvorenom putu umerenom brzinom ( kada je potrošnja ionako mala ), kako bi tada išlo dodatno na ruku ekologiji.

        Comment

        • Dalibor Vukić
          CBC Senator
          • 08.09.2009
          • 279
          • Beograd

          #19
          Re: Fiat Stilo jtd 115_povecanja potrosnja

          Ne bavim se previše dizelima i moguće je da grešim, ali koliko ja znam upravo CR sistemi i rade sa većom recirkulacijom nego stariji sistemi, jer je formiranje smeše bolje zbog većeg pritiska, pa se ne stvara previše HC i gornja granica je negde 40% recirkulacije.

          Može li objašnjenje za tvrdnju da se motor zagreva recirkulacijom?

          Jedino što mi pada na pamet je da usporava sagorevanje, pa ima više vremena za prenos toplote, ali opet, što veća temperatura prenos toplote je brži. A temperatura je sigurno veća bez EGR, jer EGR kod dizela jedino i služi da snizi vršnu temperaturu radi smanjenja NOx emisije.

          Comment

          • ale944
            CBC Senator XXL
            • 20.03.2006
            • 1457
            • Beograd

            #20
            Re: Fiat Stilo jtd 115_povecanja potrosnja

            Ne bavim se previše dizelima i moguće je da grešim, ali koliko ja znam upravo CR sistemi i rade sa većom recirkulacijom nego stariji sistemi, jer je formiranje smeše bolje zbog većeg pritiska, pa se ne stvara previše HC i gornja granica je negde 40% recirkulacije.
            egr je prvenstveno tu zbog NOx-a ,da obori temperaturu sagorevanaja i smanji slobodni kieonik koji ne ucestvuje u sagorevanju sto su glavni uzroci formiranja NOx-a, nema veze sa HC, naprotiv, manjkom kiseonika ce rasti HC.
            a noviji motori rade vise recirkulacije sigurno zbog sttrozijih normi.

            Ako u cilindar uđe nula recirkulisanog izduva ući će više vazduha koji protokomer izmeri i na osnovu toga ubrizga više goriva.
            dizeli ne rade sa stehiometrisjkom smesom, tako da se glavni parametar za kolicinu goriva nije kolicina vazduha.
            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

            Comment

            • Dalibor Vukić
              CBC Senator
              • 08.09.2009
              • 279
              • Beograd

              #21
              Re: Fiat Stilo jtd 115_povecanja potrosnja

              egr je prvenstveno tu zbog NOx-a ,da obori temperaturu sagorevanaja i smanji slobodni kieonik koji ne ucestvuje u sagorevanju sto su glavni uzroci formiranja NOx-a, nema veze sa HC, naprotiv, manjkom kiseonika ce rasti HC.
              a noviji motori rade vise recirkulacije sigurno zbog sttrozijih normi.
              Pogrešno si me razumeo, htedoh da kažem da previše EGR-a stvara HC, ali je to manji problem kod CR nego ranije, jer bolje formira smešu, tako da ima mogućnost za veći EGR u odnosu na prethodne sisteme.


              dizeli ne rade sa stehiometrisjkom smesom, tako da se glavni parametar za kolicinu goriva nije kolicina vazduha.
              Pa da, pretežno na osnovu zadatog - ostvarenog nadpritiska i zahteva za snagom računa količinu goriva, ali i protok ulazi u obračun. Imao sam negde funkcijski blok dijagram EDC-a, videću da nađem i postavim. Protok se koristi uz broj obrtaja i opterećenje i za obračun EGR-a. Sve je dosta povezano kako bi se postigla zadovoljavajuća emisija i bilo šta da zakaže remeti ispravan rad.

              Comment

              • cult
                CBC Član
                • 05.01.2008
                • 15
                • Srbija

                #22
                Re: Fiat Stilo jtd 115_povecanja potrosnja

                Ostadoh duzan da javim sta sam uradio a blagi opis mog trenutnog stanja je sve samo ne i pohvalan. Naime, poceo sam lagano da ludim a i nervi su mi malkice popustili. Ovlasceni Bosch-ov servis, dizne bile na probnom stolu (ne pitajte za parametre-ne znam ih) je ustanovljeno da ubrizgavaju manje goriva i da je to uzrok gorenavedenih problema. Pre ove operacije su testirali auto u voznjji (bosch dijagnostika) da bi iskljucili eventualne probleme sa ostalim komponentama auta a onda su sve dizne podesene na fabricko stanje. Opet test voznja i posle 5.5 sati sam konacno mogao da preuzmem auto.
                Trenutni rezultat: auto bolje radi, potrosnja trstenik-kv 4.8l loodilo
                Ok, ali performanse KV-Raska, vise saltanja, ostrija voznja 6.0 uz opet iste simptome
                Jutarnje paljenje-uzas! Isti simptomi uz nemiran rad i ista kolicina sivo-crnog dima i sada vec ne znam sta da mu radim, osim da mu #@##**....
                Da zakljucim, da ne sirim ovu temu u nedogled, dajte ljudi neki predlog iliti sta bi bilo najpamentnije u ovoj situaciji da uradim?
                Pozdrav

                Comment

                • dusan147
                  CBC Senator
                  • 08.03.2008
                  • 287
                  • Novi Sad
                  • GT 1.9 JTDm 16v

                  #23
                  Re: Fiat Stilo jtd 115_povecanja potrosnja

                  Imam slične simptome (čipovan 1.9 JTD 8v) pri prvom jutarnjem startu na niskim temperaturama.
                  Dok je ler na oko 1000o/min, ne dimi, zatim počinje da dimi svetli dim kako ler o/min opadaju, a posle dostizanja normalnog lera (oko 850o/min) polako se smanjuje količina svetlog dima... Sve to traje nekoliko minuta i dešava se samo pri jutarnjem startu i na niskim temperaturama.
                  Da napomenem da imam izražene vibracije u leru na 850o/min.
                  Sve što si opisao sam uradio i proverio (dizne, MAP, MAF, termostat, EGR, turbinu, sve creva i sve cevi, dijagnostika, itd). Možda još da proveriš kompresiju. Kod mene je kompresija ravnomerna na sva četiri cilindra (što ne znači da je dovoljna) - provera je obavljena "Bosch" dijagnostikom.
                  Posle jedne havarije rađeno je ravnanje glave, stavljane su nove karike, polovan klip i leteći ležajevi, pa sam sada u fazi "nameštanja" karika i ostalog...
                  Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                  Comment

                  • cult
                    CBC Član
                    • 05.01.2008
                    • 15
                    • Srbija

                    #24
                    Re: Fiat Stilo jtd 115_povecanja potrosnja

                    Mislio sam a i morao mnogo ranije da proverim kompresiju ali jedina stvar koja me je od toga odvratila (barem do sada) je nikakva potrosnja ulja i sto auto u mahovima ide kao nezdrav tj. kako bi inace trebao da ide. Dao sam sebi fore da ovo resim dok ne prodje zima a onda, ukoliko nista ne bude urodilo plodom-sut karta. Onio sto mi najvise ide na zivce je sto nekada ide a nekad papucica u patos- auto ide ali sa zadrskom i bez zivosti dok u pojedinim momentima ide kao nezdrav. javice se valjda jos neko sa nekom idejom sta bi jos u servisu trebaloda se iskontrolise pa ke vidime..
                    Pozdrav

                    Comment

                    • dusan147
                      CBC Senator
                      • 08.03.2008
                      • 287
                      • Novi Sad
                      • GT 1.9 JTDm 16v

                      #25
                      Re: Fiat Stilo jtd 115_povecanja potrosnja

                      Ovo poslednje što kažeš: "...čas ovako...čas onako..." - navodi na mogući problem sa sklopovima za promenu geometrije turbine.
                      Problem može da bude vakuum aktuator (cilindar i klip/ručka koji zaglavljuju i nekom položaju zbog, na prim, korozije), zaglavljena krilca turbine (zbog nagomilane gareži), nedovoljni vakuum podpritisak u instalaciji (oštećen rezervoar vakuuma koji drži vakuum pa pusti)...
                      Lako se proverava: po startovanju motora poluga aktuatora morta da ode 10-12mm ka cilindru aktuatora, a ako ne ide - zaglavljena je (WD40 rešava stvar ako je problem poluga). Ako poluga ne ide zbog toga što su zaglavljena krilca turbine, potreban je remont/čišćenje turbine...
                      Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                      Comment

                      • cult
                        CBC Član
                        • 05.01.2008
                        • 15
                        • Srbija

                        #26
                        Re: Fiat Stilo jtd 115_povecanja potrosnja

                        Originally posted by dusan147
                        Lako se proverava: po startovanju motora poluga aktuatora morta da ode 10-12mm ka cilindru aktuatora, a ako ne ide - zaglavljena je (WD40 rešava stvar ako je problem poluga). Ako poluga ne ide zbog toga što su zaglavljena krilca turbine, potreban je remont/čišćenje turbine...
                        To je jedna od prvih stavki koju smo iskontrolisali i funkcionise bez greske.. Juce na jednom forumu procitah da je lik imao skoro identican problem kao i ja, opisuje cak i sivkasti dim za koji su mu iz servisa "Zeravica" rekli da je nesagoreli dizel.Detaljnijom pretragom su utvrdili da je u stvari bila neka membrana na klapni koja zatvara svez vazduh? (vectra 2.0dti) koja se pokrece vakumom a isti pokrece i EGR kao i tu klapnu na usisnoj grani?
                        E sad, vrag ce ga znati kao i to da li je i kod mene (ako je uopste slican sistem) slucaj ili ne.
                        U svakom slucaju tebi i ostalima hvala na savetima a problem do daljeg ostaje

                        Comment

                        • dusan147
                          CBC Senator
                          • 08.03.2008
                          • 287
                          • Novi Sad
                          • GT 1.9 JTDm 16v

                          #27
                          Re: Fiat Stilo jtd 115_povecanja potrosnja

                          Ta "klapna" na usisnoj grani bi mogao da bude leptir koji na JTD služi samo za gašenje motora (zatvori se samo pri gašenju, a inače je otvoren). U vožnji je leptir stalno otvoren. Ako nešto nije u redu sa vakuum aktuatorom (koji upravlja radom leptira) moguće je da se leptir delimično zatvara u toku vožnje što ugrožava performanse. Ako se vakuum crevo skine sa aktuatora (i zapuši šrafom da bi ostao vakuum u sistemu) leptir će stalno da bude u horizontalnom položaju tj. otvoren... To možeš da probaš i sam.
                          Sve u svemu - zainati se i reši to - sve najbolje...
                          Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                          Comment

                          • cult
                            CBC Član
                            • 05.01.2008
                            • 15
                            • Srbija

                            #28
                            Re: Fiat Stilo jtd 115_povecanja potrosnja

                            Hvala ti jos jednom na savetu, probacu i to a kada otopli jos par stvari iako sam vec na ivici da mu j...m sve po spisku..
                            Pozdrav

                            Comment

                            Working...
                            X