Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Velickovic
    CBC Član
    • 15.07.2009
    • 54
    • Hell

    #46
    Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

    Klip nije mnogo ostecen, dobro je kada nije presecen, imao sa 4 klipa od TDI motora koji su preseceni kao da ih brener seko.
    U kakvom stanju je blok motora?
    Jesi merio kompresuju posle intervencije?

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #47
      Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

      Kazes klipnjace u OK stanju - jeste li ih merili, da neka nije slucajno kriva? To sumnjam da mozete okom da ocenite.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • dusan147
        CBC Senator
        • 08.03.2008
        • 287
        • Novi Sad
        • GT 1.9 JTDm 16v

        #48
        Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

        Cilindri nemaju "riseve" - jedino je cilindar do u**** imao, iznad GMT, naslage koje su očišćene. Merićemo kompresiju kada se sve "namesti"... Klipnjače su upoređene i bile su iste dužine. Opšti utisak je da je JTD nepoderiv...
        Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

        Comment

        • Velickovic
          CBC Član
          • 15.07.2009
          • 54
          • Hell

          #49
          Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

          Cim je klip zapaljen onda je i stublina pregrejana. Ako je poplavela to je los znak, obicno se potrosi brzo nakon pregrevanja.
          Inace je ne volim otvarane motore, to nije to.

          Desavaju se ovakva paljenja klipova, mada sam vidjao i mnogo gore slucajeve. Ovo je samo blago rostiljanje klipa.
          U principu retko ko ce reci da je otvarao motor, kao moj komsija prodao A6 2.5TDI u ''perfektnom stanju'', motor je otvaran 2 puta, zadnji put je hilznovao blok i tako prodao auto.
          Desavaju se svakavi problemi oko automobila, popravis i vozis...

          Comment

          • dusan147
            CBC Senator
            • 08.03.2008
            • 287
            • Novi Sad
            • GT 1.9 JTDm 16v

            #50
            Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

            Nije bilo nikakvog "kaljenja" cilindra, pa čak ni karika (karike su menjane zato što je motor otvaran)...
            Stanje motora (kada je otvoren) nije ukazivalo ni na kakvu havariju (cilindri, klipovi, karike, itd...). Glava je odneta na ravnanje kod "Cubike" (štelovanje ventila i ostalo) - ni kod nje nije bilo nikakvih posledica... Jedino što je ukazivalo na prethodni problem je ono što ti zoveš "blago roštiljanje klipa" br4. Naravno da nije bilo potrebe za hilznovanjem, pa čak ni za honovanjem... Ali ni tu ne bi trebalo imati predrasude... - "takozvani" 2.0JTDm je nastao na sličan način - sa 1910cm³ došlo se do 1956cm³. Baš zgodan marketinški trik...
            Inače...posle incidenta (i zamene uložaka injektora), a pre otvaranja motora, vozio sam Alfu oko tri nedelje, bez ikakvih problema...
            Može da se postavi pitanje - a zašto je motor onda otvaran. E pa zbog toga što je imao iberturažu i što je dijagnostika pokazivala da je na 4-tom cilindru (do u****) kompresija manja za oko 10-12% nego na ostalim.

            viewtopic.php?f=358&t=47074

            Mislim da je otvaranje motora i reparacija tj. "osvežavanje" nešto što bi trebalo raditi na skoro 80% motora starosti kao što je moj JTD. Ulaganje nije malo, ali imaš bolji motor nego pre otvaranja. Kao i u medicini - najbolje je ako može bez hiruške intrvencije... Ali posle nekih intervencija je pacijent bolji nego pre.
            Pored toga - ja sad znam šta imam ispod haube. Koliko vlasnika Audija, BMW, ALfe, VW može to da kaže?
            Moj stav je ovakav s obzirom da imam Alfu, koja mi ne služi samo da se prevezem od tačke "A" do tačke "B"...
            Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

            Comment

            • Velickovic
              CBC Član
              • 15.07.2009
              • 54
              • Hell

              #51
              Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

              Koje karike si stavio?

              Comment

              • dusan147
                CBC Senator
                • 08.03.2008
                • 287
                • Novi Sad
                • GT 1.9 JTDm 16v

                #52
                Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                Kupljene su u prodavnici "Cubi", ali nisam obraćao pažnju na marku, majstor je kupovao, a ja gledao. Mislim, ali nisam siguran, da su karike iz programa firme koju kod nas zastupa "Cubi" - mogao bi da bude "KolbenSchmidt". Znam samo da nije tražena "specijala"...
                Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                Comment

                • Velickovic
                  CBC Član
                  • 15.07.2009
                  • 54
                  • Hell

                  #53
                  Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                  KolbenSchmidt se dosta lose pokazao, tj. kod nas je uglavnom falsifikat.
                  Servis u kome remontujem motore kombija, uglavnom koristi Mahle, i to se donose iz grcke.

                  Comment

                  • Davor
                    CBC Senator XXL
                    • 02.03.2005
                    • 498
                    • Novi Sad

                    #54
                    Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                    Kolbensmidth klipovi se prave u Motinsu i potpuno je isti postupak izrade klipova kao i za Motins klipove,e jedina je razlika u tome sto kad se klip napravi pa je tolerancija ako se na varam 3 mikro metara onda ide u prodaju kao Kolbens smidth a ako je vise onda je Motins.

                    Comment

                    • dusan147
                      CBC Senator
                      • 08.03.2008
                      • 287
                      • Novi Sad
                      • GT 1.9 JTDm 16v

                      #55
                      Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                      U te detalje nisam upućen, ali sam iz razgovora sa ljudima shvatio da su i karike i klipovi "KolbenSchmidt" i da dolaze direktno iz fabrike (nema zastupnika kod nas). S obzirom da klipove nisu imali na lageru, a čekaju se oko nedelju dana i mora da se kupi četiri komada (oko 200€), odlučio sam se za polovni klip (25€) kao zamenu za nagorelog. Kasnije sam saznao da "Delta" prodaje klipove za oko 370€ i da se čekaju oko dve nedelje...
                      Inače, zaboravio sam da kažem da su na JTD menjani i leteći ležajevi, iako spolja nisu odavali utisak dotrajalosti.

                      Ako nije "off" da ispričam jednu anegdotu/vic na temu "original-falsifikat"... Elem, došli neki Nemci u jednu NS firmu da im se napravi jedan mašinski deo i zahtevali vrlo stroge tolerancije. Ovi naši pristali, prošlo neko vreme i Nemci došli da vide kako ide sa proizvodnjom. Naši naravno nisu ništa uradili i podmetnu Nemcima njihov sopstveni uzorak da ga mere i testiraju da li je u toleranciji ili ne. A Nemci - ili da bi oborili cenu ili da elegentno odustanu od posla - kažu: e tolerancije nisu zadovoljene... Poenta: kome verovati šta je original, a šta kopija.
                      Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                      Comment

                      • Velickovic
                        CBC Član
                        • 15.07.2009
                        • 54
                        • Hell

                        #56
                        Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                        ''KolbenSchmidt'' uvozi firma iz Nis-a, vrlo lose iskustvo sa njihovim delovima. Verovatno je u pitanju turska ili kineska kopija.
                        Kad god sam kupio od njih zeznuo sam se, secem se prosle godine kada smo promenili karike na kombiju preso je nekih 12.000km i produvao skroz, otvorili motor karike se istrosile skroz.
                        Prosle zime kupio karike za VAG 1.7D promenili ih, pre 2 meseca smo redili kompletan remont istog motora karike su bile kao nove bez ikakvog habalja. Nema pravila koga sta zadesi, remont je uradjen sa delovima iz grcke videcu koliko ce da izdrzi.
                        ''KolbenSchmidt'' koji se donosi iz Grcke je 30% skuplji nego u nis-u, ali sam klip je 50% tezi i masivniji.

                        Imam dosta iskustva sa delovima i remontima motora. Odrzavam vozni park u mojoj firmi vec 9god.

                        Comment

                        • dusan147
                          CBC Senator
                          • 08.03.2008
                          • 287
                          • Novi Sad
                          • GT 1.9 JTDm 16v

                          #57
                          Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                          Danas "izmerena" kompresija korišćenjem "Bosch" softvera za dijagnostiku - na svim cilindrima je 25.4-25.5. Prilično ujednačeno - jedino mi nije jasno u kojim to jedinicama je izraženo? Ne uzgleda mi kao da je u barima...
                          Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                          Comment

                          • Dalibor Vukić
                            CBC Senator
                            • 08.09.2009
                            • 279
                            • Beograd

                            #58
                            Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                            U Amperima. Meri se razlika od minimuma do maksimuma struje starta. Obzirom da je dizel u pitanju to je dosta mala vrednost. Pretpostavljam da imaš nov akumulator ili neki jači od fabričkog?

                            Comment

                            • dusan147
                              CBC Senator
                              • 08.03.2008
                              • 287
                              • Novi Sad
                              • GT 1.9 JTDm 16v

                              #59
                              Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                              "Varta" "Blue Dynamic" od 74Ah, 680CCA stara oko godinu i po... Ali kako pravi razliku po cilindrima - dok nije bila sređena glava i klip, izmereno je oko 25.5 na prva tri i 24.2 na 4-tom cilindru...
                              Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                              Comment

                              • Dalibor Vukić
                                CBC Senator
                                • 08.09.2009
                                • 279
                                • Beograd

                                #60
                                Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                                Najveće opterećenje anlaser trpi kada klip stiže na paljenje, a najmanje kada su svi klipovi na pola hoda (ne važi za rasparne motore). Opterećenje anlasera se direktno ogleda u struji armature, dok se struja pobude manje menja. Zato se na osnovu ukupne struje anlasera - struje starta može videti koliki otpor pri kretanju stvara pristizanje svakog pojedinačnog klipa u tačku paljenja. Što je kompresija manja (ili kompresioni stepen, ako je došlo do poremećaja geometrije motora), to je manji krajnji pritisak, a time i maksimalna struja. Minimum struje je gotovo uvek isti, tako da je razlika minimalne i maksimalne struje vrednost koja pokazuje koliki je doprinos svakog cilindra na opterećenje anlasera. Znači da nema veze sa pritiskom u bar-ima (osim ako skener nema neki algoritam izračunavanja za svaki auto, a Bosch to nema), već se samo vidi relativni odnos. Zato se može desiti da svi cilindri budu i podjednako loši pa da se potkrade greška. Po meni uvek bi trebalo nakon testa skenerom potvrditi rezultate manometrom.

                                Comment

                                Working...
                                X