Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ragazzoni
    CBC Senator XXL
    • 24.02.2009
    • 774
    • Obrenovac i okolina
    • Opel Omega 2.0i-16v

    #16
    Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

    Dva puta ulja u usis imaš. Prvi put je turbina o kojoj je i bilo reči, a drugi put je zbog motora, NARODNIM jezikom- produvao. Nadam se da su sva creva i oduške čiste i otvorene u punoj dimenziji.
    ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
    Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

    Comment

    • Chubbs
      Everybody lies
      • 29.01.2006
      • 5807
      • Novi Sad
      • Audi A6 1.8T

      #17
      Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

      napisao si u prvom postu o kom se servisu radi, dovoljno je. kontakte, adrese, cene... iskljucivo na pp.
      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        #18
        Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

        Iber tura nastaje kao posledica trosenja ulja. Nije bitno kako ga motor dobije, preko turbine ili preko separatora, iberlaufa... Osim sprecavanja dotoka vazduha nije ga moguce drugacije ugasiti. Kada pocne da arlauce bez ogranicenja obrtaja, obicno se ljudi uplase i pobegnu. Krajnji rezultat je zavarivanje motora a obicno proviri i neka klipnjaca kroz blok. Zbog toga najlakse je gurnuti neku veliku krpu da ga zagusi...
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • dusan147
          CBC Senator
          • 08.03.2008
          • 287
          • Novi Sad
          • GT 1.9 JTDm 16v

          #19
          Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

          Da li sme turbina (koja je remontovana) da i dalje baca ulje čak i ako je sve raskačeno (sva creva, iberlaufi i ostalo).
          Ako duva iz motora (a sve raskačeno) da li je to duvanje toliko veliko da spreči da ulje da ode iz turbine, pa zato kaplje na izlazu turbine (kap na svakih 45 sekundi). Ulaz u turbinu je suv kao barut - nije ništa došlo iz iberlaufa ili iz separatora.
          Uzgred, motor je radio oko sat vremena - sad je to već OK i zvuk i rad (odokativno). Ali iz turbine kaplje...
          Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

          Comment

          • cuculo
            CBC Član
            • 03.09.2009
            • 61
            • Prilep Macedonija

            #20
            Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

            Kume proveri povrato crevo od ulja od turbo prema karteru ili na blok motora mozda je zapuseno ,pozz

            Comment

            • dusan147
              CBC Senator
              • 08.03.2008
              • 287
              • Novi Sad
              • GT 1.9 JTDm 16v

              #21
              Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

              Proveriću i to - ali od čega to da se zapuši, kume?
              Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

              Comment

              • dusan147
                CBC Senator
                • 08.03.2008
                • 287
                • Novi Sad
                • GT 1.9 JTDm 16v

                #22
                Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                Turbina proverena na turbinskom stolu ponovo (pre pola sata) i ne kaplje, a na motoru kaplje na obe strane (i ka auspuhu i ka izduvu u intercooler)...
                Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                Comment

                • ale944
                  CBC Senator XXL
                  • 20.03.2006
                  • 1457
                  • Beograd

                  #23
                  Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                  pa onda ili nije dobro proverena, ili ti je prevelik pritisak ulja na turbini , ili je zapusen sliv.
                  http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #24
                    Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                    Zapusen sliv bi mogao biti , veliki pritisak sumnjam, ali dosta je presao i sliv bih prvo pregledao.
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • dusan147
                      CBC Senator
                      • 08.03.2008
                      • 287
                      • Novi Sad
                      • GT 1.9 JTDm 16v

                      #25
                      Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                      @ale944
                      zahvaljujem na sugestiji - to što ti kažeš ima smisla - o tome sam razgovarao i sa Gumetinom. A proverićemo i sliv - kako kaže djukic (hvala na ideji)
                      Naime u iberturaži (gde sve brzo rotira i to van fabričkih specifikacija) mogla je da "dobije" i pumpa za ulje - vakuum pumpa koja dobija pogon od radilice.
                      Pritisak ulja se u 147ci JTD ograničava ventilom koji ne dozvoljava više od 5bara. Ako je zbog iberturaže ovaj ventil zaglavljen u "položaju 5bara" eto nevolje...
                      Turbina je ispitivana na turbo stolu sa pritiskom ulja od oko 3bara - bio sam prisutan (ljudi su mi prijatelji i pozvali me da gledam) - ništa ne kaplje, a zavrteli smo je na oko 100000o/min, što je više nego u leru gde je puštala kada je na motoru.
                      Znači da se proveri pritisak ulja, tj. pumpa za ulje i ventil, a mogla bi da se proveri i kompresija na cilindrima (pa će se znati u kakvom je stanju motor)...
                      Evo i slika pumpe za ulje sa položajima "zatvoreno" i "otvoreno"...


                      Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                      Comment

                      • cuculo
                        CBC Član
                        • 03.09.2009
                        • 61
                        • Prilep Macedonija

                        #26
                        Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                        Pa ovako na turbinskom stolu nosis turbinu bez dovodnih i povratnih creva za podmazivanjem ulja turbine.povratno crevo za ulje od turbine produvaj prema motoru

                        Comment

                        • dusan147
                          CBC Senator
                          • 08.03.2008
                          • 287
                          • Novi Sad
                          • GT 1.9 JTDm 16v

                          #27
                          Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                          Tako ću i da uradim, hvala cuculo...
                          Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                          Comment

                          • djukic
                            CBC Senator XXL
                            • 27.03.2005
                            • 2526
                            • Beograd

                            #28
                            Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                            Ulje se posle podmazivanja turbine sliva u karter i mala opstrukcija dize pritisak na turbini i nesto mora da popusti Izgleda da je taj motor dok je vozen preko bio u sistemu produzenog servisnog intervala pa mozda imas i naslage po njemu?
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • dusan147
                              CBC Senator
                              • 08.03.2008
                              • 287
                              • Novi Sad
                              • GT 1.9 JTDm 16v

                              #29
                              Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                              Ja sam ga kupio sa, "kao" 120kkm, što je, po izgledu i stanju, realna cifra... Ali ko to može da proveri? Zemlja porekla - Belgija.
                              E sad... te naslage na unutrašnjem zidu kartera mi izgledaju kao realna stvar, posebno ako Alfa nije baš redovno održavana (ulje, filteri, itd...). Sa druge strane i iberturaža je dodala tj. napravila dodatne probleme.
                              Ovo što ti kažeš mi je optimistička varijanta u odnosu na verijantu da je pritisak ulja povećan zbog neispravnosti ventila na pumpi za ulje (pumpa je 19300din i čeka se tri nedelje - "Delta"). Ponedeljak je dan za nnogo testova...
                              Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                              Comment

                              • Velickovic
                                CBC Član
                                • 15.07.2009
                                • 54
                                • Hell

                                #30
                                Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                                Originally posted by dusan147
                                Iberturaža nastaje zbog gorenja ulja koje uđe u motor kroz usis, pa je i normalno da su ulošci injektora "spaljeni". Razvijaju se temperature znatno veće od temperature u cilindru u normalnoj eksploataciji (kada sagoreva dizel).

                                Za svaki motor (i transmisiju) je više problematična nagla promena režima rada (start, promena stepena prenosa na niže, kočenje motorom i sl.) nego kontinualan rad u nešto oštrijem režimu... Ako je 3000o/min granica preko koje se ne sme, onda "jače" dizele Audija, BMWa, Alfe, Fiata i Lancie neće niko da kupuje. Možda samo "Fiat Pandu". Danas sam se vozio takvim taksijem - baš lepo vuče.

                                Na žalost separator ulja je kod moje Alfe deo plastične dekle i ne može da se menja, a i čišćenje je praktično nemoguće (slika)...

                                Dakle danas je sve raskačeno (cevi, creva, intercooler, odušci itd.) i motor je bio kao čist atmosferac. Ugrađeni su reparirani injektori i JTD je upalio - ima malo nepravilan rad (što može da bude posledica novih uložaka tj. reparacije injektora), a može da bude i nešto ozbiljnije (klipnjače, klipovi, karike, ventili, ležišta...). Problem je što curi ulje na turbini (izlaz ka intercooleru), pa je vraćena u servis. Ako se ispostavi da je problem sa njom, repariraćemo je... Ako nije problem u turbini, tj. ulje ne može iz nje da ode u karter zbog pritiska u karteru, pa ide u intercooler, šta onda? Naglašavam da je sve prohodno i raskačeno.
                                Ako je ulje spalilo injectore sta je onda uradilo klipovima i karikama?
                                Reparacija injectora? Znam dosta ljudi koji su to radili ali bezuspesno, nikada motor vise nije lepo radio.
                                Ako hoces da ti motor potraje nemoj ga duze voziti preko 3300rpm.

                                Comment

                                Working...
                                X