td5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • the Mitar
    CBC Početnik
    • 23.08.2009
    • 4
    • beograd

    td5

    Ako neko zna, ili ima ličnog iskustva, zanima me kako se pokazao dizel motor u "Land Roverima" od 99.god., kada ih je kupio "BMW", tačnije radi se o motoru sa oznakom na karoseriji "TD 5", a ugradjivao se u "Diskaverije" i "Difendere". Konkretno znam, da je do tada njihov klasičan "Englez" sa 4 cilindra TDi bio super u eksploataciji, sa malom potrošnjom, i velikim brojem predjenih km., i naravno sa vrlo malo elektronike, tačnije, koliko je neophodno.
    Pokušavam na stranim forumima ukapirati, ili dokučiti što bliže istini, ali sve je ipak to iz ugla (u odnosu na nas), razmaženih vozača, kojima su dostupne sve moguće garancije, servisi, proverena ulja i goriva, itd...
    Inače sam veliki "fan" ozbiljnih,jednostavnih i iskoristivih terenaca, pa me izmedju ostalog, kopka i to pitanje.
    Nadam se da ne gnjavim, veliki pozdrav.
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Re: td5

    Taj "klasicni" kako ti napisa prethodnik oznake Tdi sa 4 cilindra se u praksi pokazao kao daleko bolji, pouzdaniji i ekonomicniji. Ovaj Td5 je (nazalost) jedan od onih slucajeva kada se potvrdjuje pretpostavka da novitet ne mora nuzno da znaci i opste poboljsanje. Inace je motor u potpunosti razvio Rover, i on nema nikakve veze sa BMW-om iako je u to vreme Rover bio u vlasnistvu bavaraca.

    Jedini razlog zasto je Td5 zamenio Tdi je bilo nuzno zadovoljenje ekoloskih standarda Euro 3 koji su ubrzo stupali na snagu. U svemu ostalom je podbacio, i pored cinjenice da je na papiru izgledalo drugacije i da je na papiru imao 12 % vise snage od odlazeceg Tdi motora. Naime u oba slucaja se radi o istoj radnoj zapremini od 2,5 litra. Medjutim Td5 je sa cilindrom vise i nominalno poboljsanjima pre svega u elektronskoj upravljackoj jedinici trebao i morao da napravi mnogo vecu razliku. Povecanje snage je bilo samo 11 KS kod Defendera, odnosno 25 KS kod Discovery modela (drugacije mape). Obrtni moment od 300 Nm se moze smatrati pristojnim ali nista vise od toga, jer je potencijala bilo za vise od toga. Sta vise, vlasnici su se uglavnom zalili na slab odziv na nizim turama motora, pa se moze zakljuciti da krivu obrtnog momenta nisu "ispeglali" kako je to bilo za ocekivati.

    Konkretno, Td5 iz godina koje tebe interesuju je kao sto rekoh doneo manje unapredjenja nego sto se to ocekivalo. Medjutim ono sto je primerno "unapredio" je bila potrosnja goriva, tako da iz iste radne zapremine, u poredjenju sa "starim" Tdi dizelasem trosi 17 % vise goriva, sto je zaista neshvatljivo mnogo ako se sa druge strane zna da se u Defendery dobija samo 11 KS vise. Sem toga, za svoje godiste se radi o konstrukcijski dosta naprednom motoru, sa puno elektronike koju je za Rover razvio Lucas, a u cemu se nije proslavio. Vlasnici recimo u Velikoj Britaniji su imali dosta primedbi na elektroniku i pouzdanost senzora ovog motora, zbog cijih je cestih problema u radu "patio" i elektronski menadzment motora, odnosno bilo je cestih problema sa "gremlinima" u radu motora.

    I ono sto je mozda najvaznije, ovaj motor je pokazao kroz vreme tendenciju da pokaze svoju slabost u vidu pucanja glave. Takvih prijava je bilo jako puno u Roverovim servisima u Velikoj Britaniji na modelima Defender i Discovery starim vise od 7 godina. Jos jedna "hronicna" bolest koja je mucila ove motore je i pumpa za ulje koja je konkstrukcijski bila slabo resena i nije dugo trajala. I kao sto rekoh, elektronika, koje je bilo jako puno, pa i sam ECU su bili nepouzdani i cesto su pravili probleme vlasnicima ova dva modela tih godista.

    Iz svega se moze zakljuciti da je kao eventualan izbor stari Tdi bolja varijanta, jeste malo slabiji ali je pouzdaniji i sa daleko manje elektronike koja je zadavala mnogo problema vlasnicima i donosila vise stete nego koristi cak i na novi(ji)m primercima ovih modela. Naravno, bolji od oba je naslednik "linije" dizelasa u ova dva modela Rovera, to jest Ford-ov Duratorq dizelas od 2,4 litra, ali je on poceo da se ugradjuje tek 2006. godine i naravno spada u neku sasvim drugu "ligu".

    Ako nisi uspeo ukapirati sa stranih foruma sta je blizu istini, evo ovo ti je neka rezimirana verzija price.

    Nadam se da je od pomoci...
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • the Mitar
      CBC Početnik
      • 23.08.2009
      • 4
      • beograd

      #3
      Re: td5

      Odgovor je bio više nego iscrpan i kvalitetan, na čemu se zahvaljujem . Na žalost, taj stari dobri Tdi, ne spada po ekološkim standardima u vozila koja se mogu uvoziti . A tako bi dobro došao jedan klasičan "110", nadam se da će uskoro i kod nas kako bude sve veća poplava uvoza plastikandera, svemu pasti cena, pa će neki neupućeni korisnik, finog i očuvanog Tdi Engleza, poželeti da proda, u želji da vozi nešto sa ksenon farovima i raznim senzorima, na "šasiji" pretopljenih čaša za jogurt , no to su već neka moja razmišljanja...
      Još jednom hvala, i pozdrav svima!

      Comment

      Working...
      X