Okretanje motora (anlaserom) nije isto kad ima dizne i kad nema. Isto tako nije isto kad ima dizne a otvoreni su ventili ili sabija vazduh. Meri se struja u tim trenucima i izračunava.
Jel' to onda znači da pouzdanost merenja zavisi i od stanja anlasera - ako je "da" onda to baš nije pouzdana metoda...
Ali je verovatno sasvim prihvatljiva da se utvrdi ujednačenost kompresije po cilindrima.
Ako "dotrajali" anlaser (i instalacija u celini) vuče više struje za "verglanje" nego "novi" anlaser, a više struje se vuče kada je kompresija veća - onda znači da se sa "dotrajalim" anlaserom dobiju bolji rezultati merenja kompresije dijagnostikom, nego što je realno?
U vezi sa ventilima - imam utisak da je problem (čekićanje i grub zvuk) više izražen kada je motor zagrejan - na šta to ukazuje?
Objašnjenje je figurativno, pametna sprava zna sve mane i dobre strane motora. Sa pametnom spravom, metoda je prilično pouzdana. Isto tako ni manometar se ne nosi svaki put na baždarenje pre merenja kompresije.
Comment