vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikaragva
    CBC Senator XXL
    • 03.06.2008
    • 521
    • B. Palanka
    • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

    #16
    Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

    Pa akumulator je nov. Zamenili su mi konacno onaj sto nije valjao. Jutros je verglao besomucno, poceo sam se pitati jel to white horse ili crazy horse.

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      #17
      Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

      Originally posted by nikaragva View Post
      Jutros problem. Vergla auto nece da upali. Verglao dok se nije akumulator ispraznio
      Prvi post. Nešto mi tu ne štima, ako se radi o novom accu! Koliko si to verglao? Ako je problem u elektroinstalaciji, brzo će se pokazati.
      Zdravi bili ...

      Comment

      • nikaragva
        CBC Senator XXL
        • 03.06.2008
        • 521
        • B. Palanka
        • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

        #18
        Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

        Pa verglao sam prilicno dugo.

        Pre oko sat vremena sam uradio test sa probnom lampicom da vidim da li relej pali grejace. I lampica svetli. Povezao klesta na minus, a drugi kraj gurnuo u kapicu od grejaca koju sam skinuo, cim se dao kontakt lampica se upalila (zena mi nije bila srecna sto je na -4 izlazila u 0600 )

        To sam uradio pre pokusaja paljenja. Znaci grejaci dobijaju struju, varnici kada se spoje sa + na akumulatoru, znaci nisu u prekidu, jedino im nisam otpor merio, cekam malo da se razdani.

        Medjutim, auto je posle tog testa upalio na pola kljuca, sto bi rekli.

        Sad mi nista nije jasno. Pre toga sam skinuo relej za grejace, da pogledam kontakte, sve mi deluje ok, vratio ga na mesto, uradio test i upalio auto.

        Juce je verglao kao da nema goriva, na prazno. Da nije mozda onaj CIM modul, ili ko je vec zaduzen da cita kod sa kljuca, mada siguran sam da bi mi javio gresku za to, a nije nista rekao. Sad pretpostavljam da su one greske koje sam nasao, posledica pada napona, usled verglanja i praznjenja akumulatora.

        Comment

        • nikaragva
          CBC Senator XXL
          • 03.06.2008
          • 521
          • B. Palanka
          • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

          #19
          Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

          Opet jutros identičan problem. Definitivno se pale grejači. Ranije sam probao da isključim jedan grejač i pali bez njega kao mina. A sad da ne valjaju svi ne znam baš. Merio sam otpore, kreću se (1.6-1.7-1.8)Ohma. Instrument je kineski, a ja sam amater, tako da kontam da su ti otpori ok, iako ima razlika - merio sam uvek u odnosu na istu tačku mase - na poklopcu glave.
          Tako da bih grejače kao problem otpisao.

          Nekoliko dana, od zadnjeg javljanja, auto normalno palio i radio. Jutros opet vergla i neće da upali. Uzmem fen za kosu, produžni kabel od 25m i ugrejem sa njim dizne. Posle max 10 minuta grejanja, auto upali. Malo je kao trokirao i kao nećkao se, ali je upalio.

          Šta sad? Ne valjaju dizne? Ohlade se pa neće da rade. Da li uopšte to grejanje ima veze sa paljenjem auta, ili se to jednostavno tako potrefilo?

          Comment

          • qwisko
            CBC Veteran
            • 10.07.2009
            • 124
            • Beograd
            • 406

            #20
            Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

            Sa fenom si zagrejao malo naftu pa je zato i upalio. Defiitivno ti je problem do grejanja nafte. E sad, da li su grejaci, relej grejaca ili negde instalacija do njih, to moras da proveris. Uzmi deblji strujni kabl i pri prvom paljenju ujutru dovedi direktno plus sa akumulatora na grejace, drzi nekoliko sekundi pa probaj da upalis. Ako upali onda je ili do releja ili negde do instalacije a grejaci su ok

            Comment

            • nikaragva
              CBC Senator XXL
              • 03.06.2008
              • 521
              • B. Palanka
              • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

              #21
              Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

              Zaboravio sam da napomenem da opcom nije očitao nikakvu grešku.

              A sa istim tim opcom-om imam negde u onim očitavanjima i parametar - temperatura goriva. Da li postoji neko grejanje goriva na mom autu, a da to nije vezano sa grejačima tim što idu u glavu motora (npr. negde posle filtera recimo ili pre, svejedno)?

              Dizne na opcomu na leru i u toku vožnje mi pokazuju maksimalno +-2.55, s tim da čim krenem da vozim te vrednosti nekako teže nuli, na leru se onako "raspu" do te pomenute vrednosti - ne uvek i ne sve.

              Čitavom ovom problemu je prethodilo i trokiranje auta odmah nakon paljenja. Recimo nekih max 2,3 meseca pre prvog problema sa paljenjem. Auto se upali i nekako nejednako radi 10-15-30 sekundi. Ali recimo cim malo stisnem gas, onako na leru (do 1500-2000o/min) zvuk i rad se ispeglaju i radi normalno - ili da sečekam da se samo ispegla za gore pomenuto vreme. To je postalo karakteristično za hladnije vreme, a pošto nam ova zima nije jaka, nikad nisam definitivno da utvrdim da je hladno vreme uzrok. Kada je pre 20-30 dana bilo +15 stepeni, palio je bez ikakvih nenormalnih zvukova i trokinja posle.
              Da li ovaj problem može i na koji način biti vezan sa (ne)paljenjem, odnosno sa diznama, ili je to od samog početka bio i ostao problem grejača?

              Rapisao sam se, ali eto da pomenem da sam od septembra imao problema sa akumulatorom, nije valjao, sad sam dobio drugi. Bilo je tu sto paljenja sa polupraznim akumulatorom, sto vadjenja akumulatora i punjenja, sto paljenja na kablove. Kada verglam napon na akumulatoru je padao na 6V. Da li je to možda to dovelo do gecrkta neke električne komponente koja mi sad pravi problem sa paljenjem? (ako jeste opet ne razumem zašto se to ne vidi sa dijagnostikom)

              Eto kompletna istorija ponašanja auta zadnjih par meseci.
              Last edited by nikaragva; 10.01.2012, 10:46.

              Comment

              • nikaragva
                CBC Senator XXL
                • 03.06.2008
                • 521
                • B. Palanka
                • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                #22
                Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

                Sipao sam aditiv za čišćenje dizni sad zadnji put kada sam natankao pun rezervoar. Ako treba nasuću i taj.

                Napon u trenutku verglanja je oko (10,2 - 10,5)V. Čim pustim ključ vrati se na preko 12 -> 12,2 recimo posle par besomučnih verglanja. Obrtaji ~220-230.

                Nemam drugi relej. Probao sam sa probnom lampom, povezao na red sa kapom grejača i minusom na acc. Svetli lampa na kontakt, znači da relej "šalje" struju na grejače.

                Ne znam da li imam taj predgrejač u filteru goriva, ali otkriću i njega proveriti. Da li on može da pravi problem ove prirode, ukoliko grejači cilindra rade ok? Deluje logično, da ako sam fenom grejao dizne da sam nešto (gorivo) umesto njega ugrejao

                Ako ima vode u gorivu, onda bi trebao da mi javi na displeju onu INSP04 poruku, zar ne? A i nije neki minus, da bi se ledilo. Trebalo bi da bude barem -5 celu noć da bi ta voda zaledila, a mislim čak i niža temperatura.


                PS: hm, nestala je jedna poruka posle moje od franje
                Last edited by nikaragva; 10.01.2012, 11:32.

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  #23
                  Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

                  Originally posted by nikaragva View Post
                  Ne znam da li imam taj predgrejač u filteru goriva, ali otkriću i njega proveriti.
                  U to ne sumnjam, ali me nervira, kad se ne javljaju pravi majstori za opelove motore, pa da objasne, gde se predgrejač nalazi?!
                  Dobro si zaključio, da si fenom, ustvari, zagrejao naftu. Kur-arte tehnika, kojoj pribegavaju kamionđije (i autobusi), loženjem vatre ispod motora, ili zagrevanjem pomoću let-lampe.

                  I usput, što se tiče tačnosti merenja malih otpora el. elemenata, u ovom slučaju grejača: pre merenja, kratko spojiti ispitne kablove i očitati vrednost, koja bi trebala da bude "0". Kod kineskih AVO-metara, vrlo retko, pa tu vrednost treba dodati izmerenoj vrednosti grejača! To navodim, jer je otpor grejača oko 0.5 ohma, uz veoma mala odstupanja (do 0,05 ohma, tj. do 5%). U tvom slučaju grejači su ispravni, ali ne treba isključiti ispravan rad releja.

                  Comment

                  • comi 1342
                    Moderator
                    • 28.09.2005
                    • 1126
                    • NS
                    • Giulietta ,PUG 106,

                    #24
                    Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

                    Ni slučajno nemoj raditi to što ti je qwisko savetovao, struja od 60 ampera ide uz veliko varničenje i grejanje spojeva, i velikim izgledima za štetu i povrede, to rade samo iskusni električari !!!
                    1.9CDTI je Fiatov (alfin) multidžet dizel motor. Predgrejač nafte mu je na mestu de se zavrće filter nafte, ali teško da je to problem na temperaturama iznad nule, a i prijavio bi ti i ček i dijagnostika. Ti aditivi za čišćenje mogu da pomognu preventivno,kad je dizna zapušena skidanje je najbolji lek.
                    Postoji još niz parametara koji se gledaju dijagnostikom, a znalcu ukažu gde da lokalizuje kvar, (broj obrtaja na verglanju, korekcije na diznama, testovi aktuatora, količina u****nog vazduha...). ! Nisi napisao godište auta i eventualnu kilometražu, čišćenje dizni kod bošiste i preventivno, brzo vrati pare, a poželjno je preko 100 000 km, čak i na "zapadu". Nisi napisao i na koje gorivo voziš, i na koje je vožen...
                    Po ovome što si napisao, ti imaš veliku želju da sam održavaš auto, ali... malo znanja, izvini ako sam surov. Kupiš dijagnostiku pa misliš da si zaobišao majstore. Nisam automehaničar da im držim stranu, velikih amatera ima svugde, pa i među njima često...
                    I, da, vratih se na prvu stranu, šta ti pokazuje za temperaturu vazduha, koji god da je ? I temperaturu motora kad pokušavaš da pališ ?
                    Last edited by comi 1342; 10.01.2012, 20:13.
                    "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                    "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                    Comment

                    • nikaragva
                      CBC Senator XXL
                      • 03.06.2008
                      • 521
                      • B. Palanka
                      • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                      #25
                      Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

                      Nisam ja kupio dijagnostiku da zaobidjem majstore, ali recimo da sam je otplatio ukljucivanjem opcije "dnevnih" svetala sve ostalo je sad "free".
                      Ne zaobilazim ni majstore-inace, ali ni oni nemaju resenje za moj problem pri opisu ovoga svega i njihovim gledanjem na brzaka, a ja nemam taj luksuz da ostavim auto u servisu duze od jednog dana. Ovako ga upalim kako znam i umem. Jbg, tako je kako je, nikog ne krivim za to.
                      Napisao sam sta sam znao sam da proverim, jer mi je to najbrze. Ovako pokusavam koliko toliko da se priblizim problemu raznim informacijama. Verujem da ima ljudi ovde koji mnogo znaju, ali realno gledano sto bi oni nekome za dzabe pomagali preko foruma. Nekad da, iskrsne neki okrsaj izmedju genija za automobile, pa onda mi sa jeftinijim ulaznicama izvucemo neke informacije i naucimo nesto.
                      Razmisljam da forum sluzi i da se nauci nesto, ako je naravno neko voljan da podeli znanje sa tobom. U protivnom mozemo diskutovati o youtube i o tome koje aute voze poznate licnosti

                      Ako cemo posteno, 70% servisa sluzi i zna samo da promeni ulje i filtere. I prakticno im treba isto vremena kao i meni da nadju resenje za nesto, metodom probanja.

                      Inzenjer sam po struci, pa su mi problemi bilo kakve vrste svojevrsni izazov i vise od svega mrzim da ih sherujem drugima da se bakcu sa njima - nevezano za auto, nego inace.

                      Auto je 2005g, presao je 193,000km. Dizne nisu nikad tretirane nicim sem ovim aditivima, a i to retko. Sipam evrodizel.
                      Broj obrtaja na verglanju 220-230. Isti broj je bio i kada je auto upalio (posle fena) i kada je verglao na prazno. Naveo sam korekcije na diznama kada auto radi na leru. Kolicina vazduha predefinisana i ona koja se unosi je manje vise identicna, odnosno tezi ka toj zahtevanoj. Sto se tice aktuatora, klapne na usisnoj grani su mi zatvorene za stalno (trenutno), problem je u tom aktuatoru koji ih pomera, na testu se cuje da radi, ali se ne pomera nista. Nemam vremena (opet) da oteram kod majstora, da pogledaju sta nije u redu, mozda je samo doslo do razdvajanja fizickog kontakta izmedju njega i usisne grane pa radi na prazno.

                      Kada dam kontakt u autu nesto zuji, i cuje se kao da otkucava neki sat. Taj prvi zvuk zujanje, mi deluje kao pumpa, kao da neki motoric se vrti, ali mi ne dolazi iz pravca pumpe, nego negde tamo prema egr i posudi za vodu (sad bi trebalo imati sliku motora pred ocima). Taj zvuk je stalan, odnosno ne prestaje posle nekog vremena, sve dok ne izvucem kljuc. Ranije mi je to (valjda) predstavljalo davanje kontakta, paljenje pumpe, posle 10-20 sekundi se ugasi i to je to.

                      Znaci da rezimiramo, auto je kako je vreme postalo hladnije (ispod 10 stepeni) poceo da trokira posle paljenja, da radi nejednako, kao traktor. Ako se ostavi u leru da radi (10-20-30 sekundi) sam se "unormali", ili ako malo pipnes gas, 2,3 puta, onda se ranije "unormali". Sto je hladnije napolju sve je izrazeniji taj nenormalan rad. A evo u zadnje dve nedelje je dodat i problem sa paljenjem (dva puta se desilo). Da li su ta dva problema vezana ne znam.

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        #26
                        Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

                        Radi se o prvom jutarnjem palenju, tako da je temperatura motora, ulja, goriva i sistema hlađenja blizo nule. Kod reno lagune i megana, predgrejač ima zaseban osigurač od 70 A, a grejači drugi (ili druga dva, za svaki relej posebno). Proveri na tvojoj astri, jer je zbog velikih struja, koju vuku grejači, sigurno identična situacija. Zato, proveri, da li do (pred)grejača dolazi struja, te u slučaju da nema napona +12V, proveri osigurač. Može i obrnutim redom, a ispravnost grejača goriva, možeš ispitati na isti način, kao što si ispitao grejače motora.

                        Da, nisi napisao, da li si nakon zagrevanja motora, pokušao da ga ugasiš i nakon nekog vremena ponovo startuješ bez problema?

                        Comment

                        • nikaragva
                          CBC Senator XXL
                          • 03.06.2008
                          • 521
                          • B. Palanka
                          • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                          #27
                          Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

                          Da, taj problem se iskljucivo (doduse dva puta do sad) desavao samo ujutro, oko 6-7 sati. Sad kada sam se vracao upalio je bez problema (odnosno imao je trokiranje koje uvek imam u manjoj ili vecoj meri, posle duzeg stajanja).

                          Nisam jutros probao odmah da ugasim pa upalim auto. Probacu sledeci put. Ostao mi je strah u kostima od loseg akumulatora, da kad jednom upalim ne gasim barem sat vremena
                          Last edited by nikaragva; 10.01.2012, 21:09.

                          Comment

                          • comi 1342
                            Moderator
                            • 28.09.2005
                            • 1126
                            • NS
                            • Giulietta ,PUG 106,

                            #28
                            Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

                            Džaraj po toj dijagnostici, i nađi temperaturu rashladne tečnosti (motora), temperaturu goriva, i temperaturu u****nog vazduha. Pre problematičnog paljenja, ako može.
                            Puno puta na ovom forumu su majstori besplatno podelili znanje sa drugima, i još puno puta će, nadam se...
                            "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                            "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                            Comment

                            • nikaragva
                              CBC Senator XXL
                              • 03.06.2008
                              • 521
                              • B. Palanka
                              • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                              #29
                              Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

                              Eto vidis. Sve te parametre nisam pamtio ni gledao, ali da sam znao za to, to bih prvi put odmah uradio i imao spremne informacije. Onda sa kakvim takvim predznanjem dodjem pred majstora i kaze to to i to, tako i tako, vrednosti takve, i onda covek odmah zna sta da gleda i resi mi kvar dok ne krenem sa posla kuci.
                              Jer taj kvar nije lako repodukovati, ocekujem sad naredne dve nedelje paljenje bez problema, tako da mi onda ti parametri (mozda) nece puno znaciti, ako auto pali normalno. Ili mozda bas hoce, videcemo.
                              U svakom slucaju hvala svima na zalaganju.

                              Comment

                              • Franjo
                                Banovan
                                • 14.08.2009
                                • 2831
                                • Inđija - Beograd
                                • Renault megan II res

                                #30
                                Odg: vergla nece da upali, astra 1.9cdti, 110kw

                                Nismo se dobro razumeli: nisam mislio odmah po palenju, već kad postigne neku temperaturu, a najbolje radnu. Rekao bih, da to potvrđuje sumnju na grejač goriva. Trokiranje nakon dužeg stajanja i ohlađenog motora na oko +7 C, ili niže, uzrokovano je istim kvarom, ako se to dešava, samo, kratko vreme, nakon starta motora. Ako je u vožnji sve u redu i ne prijavljuje grešku, problem je samo u prvoj minuti nakon starta. Kod reno vozila, sve se rešava u prvih 20 sekundi: da li će da upali - ili ne. To be - or not to be!

                                Comment

                                Working...
                                X