posto sam nov zamolio bi vas da mi pojasnite sta gubim a sta dobijam skidanjem katalizatora sa astre g 1.7dti 2000g i dalice to da remeti rad motora,i dalice biti veca buka motorapozzzz
Da li je pitanje hipotetičko (teoretsko), ili ti je neko od "majstora", predložio kao rešenje nekog problema?
Zbog značaja katalizatora i lambda sonde za pravilan rad motora (novije generacije), nije preporučljivo odstranjivanje katalizatora. Ranije, dvostepene sonde, imale su samo funkciju merenja kiseonika u izduvnim gasovima i statičko podešavanje ubrizgavanja i sagorevanja. Novije, trostepene, šalju kontinuirano podatke ECU o trenutnom stanju, koji automatski reguliše ubrizgavanje (optimizira mešavinu), kako bi se lambda faktor održavao približno 1.0, tj. 100% sagorevanju. Uklanjanjem katalizatora i ostavljanjem sonde u bajpas cevi, ista će da "laže" ECU. Rezultat je najčešće povećana potrošnja goriva!
Inače, katalizator funkcioniše slično DPF (FAP), jer se regeneriše (spaljivanjem čađi) na temperaturi između 400-800*C, koja se postiže pri dobrom sagorevanju u motoru. Ako je zapušen, znak je, da je loše podešeno ubrizgavanje, kroz duži vremenski period. Isti efekat daju i bogata i siromašna mešavina, različita od 14,7:1.
I ja planiram da na Focusu TDCi skinem katalizator i raspitao sam se u vez tih stvari.Svi kazu da ne skodi motoru i da je tu samo zbog ekologije,kao i EGR ventil.
Takodje kazu da do euro 3 standarda,dizeli imaju jednu sondu i skidanje katalizatora nema nikakve veze sa njom.
Ne škodi, ali sonda ima veze sa katalizatorom. A o skidanju katalizatora bih razmislio, jer su Ameri uveli eko standarde pre EU3, iako kod dizela dosta kasnije nego kod benzinskih motora. U sprovođenju mera su rigorozni, jer im je tu znatan izvor prihoda, zbog velikih taksi, po onoj: plati, pa klati. Rekli bi, da im to ne pada teško iz razumljivih razloga: veći standard, veće plate... Ali, s druge strane i velika beda. Što bi rekli, u proseku sarma. Međutim, slična situacija u pogledu eko-taksi nam se približava, što se vidi u okruženju. U HR sam iskusio odavno, na yugu. Generalno opravljen motor na testu izduvnih, kao iz fabrike, ali ga hebaše godine. U to vreme petnaest.
Ipak, nisu samo zbog ekologije, već da "na licima mesta" u toku vožnje, koriguju odstupanja lambda faktora, kao što sam naveo, a time smanjuju bespotrebno rasipanje energije.
Slazem se da katalizator treba da bude tamo gde mu je i mesto ali kad pocne da gusi i smrdi vise nego kad ga nema a pritom mu je cena abnormalna za nase uslove,jedino preostaje da ga odstranimo hirurskim putem.
Franjo, on ima dizel motor euro 2, nema niti jednu lambda sondu, a dizel motori ne prave smešu, u****vaju samo vazduh, razmisli o tome.
Daj nam neki primer za katalizatore koji se samočiste, a i zašto samo PK kaiševi od dizela imaju zube, (iz one teme o golfu) ?
Gorane, ako imaš decu, a i ako nemaš, nemoj skidati katalizator bez potrebe, niti navoditi ljude na isto.
A i ne važi za sve motore da se može skinuti bez posledica.
"Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
"Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."
COMI pretpostavljam da decu spominjes zbog ekologije i zagadjenja.
Mozda me nisi dobro razumeo ali ja nikoga ne navodim na to da skida katalizator niti cu ja da ga skidam zato sto mi je dosadno vec zato sto je zapusen,gusi auto i dimi vise nego sto bi dimio da nema katalizator.Da imam para sigurno bih ga zamenio novim originalnim.
Ne spadam u grupu vozaca koji skidaju katalizatore,ubacuju protocne lonce i blokiraju EGR zbog dodatnih KS.
Imam Nissan dizel iz 1986 god koji ide na D2 i nema nikakav katalizator pa dok radi u leru mozes da stojis na pola metra od izduva i nista se ne oseca i ne vidi a ovaj TDCi stipa za oci na 20m.
Filteri novi,dizne OK,pumpa OK,znaci ostaje jos da vidim katalizator ali prvo cu da ga skinem i probam da operem nekom hemijom i pod pritiskom i da ga vratim na auto.Ako pranje ne bude dalo rezultate ne gine mu izbijanje.
Nema lambda sondi na ovim 1,6 hdi motorima, pisao je neko da tek od pre par godina, mislim BMW, ima nešto u izduvu sa funkcijom kao lambda sonda. Ali to mora meriti na drugačiji način, tj drugačijim tipom dobijanja podataka o sastavu izduvnih gasova. Lambda sonde na principu benzinskih bi prestale da daju bilo kakvu informaciju čim bi upalio dizel motor, totalno zagaravljenje i zapušenje.
Gorane, nisi napisao zbog čega hoćeš da skidaš kat, ali dobro je da si svestan bar delom, da to nije tu zbog toga "Švabo izmislio da nam uzima pare ". Ne vredi prati obične katalizatore, kad se zasiti platina (valjda) voda je vrati u prethodno stanje, to malo pomaže kod FAP filtera, ako pomaže. Prodaš stari pa kupiš neki zamenski, ako si dovoljno s(a)vestan, ako je uopšte do njega...
Boost jednom napisa, da smo mi sa comon rail motorima bez filtera čađi, najštetniji za ljudska pluća, mnogo finija garež iz njih, pluća ne reaguju iskašljavanjem, nego se sva taloži u nama...
"Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
"Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."
Skinuo bih ga zbog toga sto ima predjenih preko 300hkm i sigurno je zapusen.U prilog tome ide i neki kiseli smrad iz auspuha.
Kod Focusa je bas na gadnom mestu,kaci se direktno na izduvnu granu,tako da ne moze neki univerzalni koji bi se stavio umesto njega.
Daj nam neki primer za katalizatore koji se samočiste, a i zašto samo PK kaiševi od dizela imaju zube, (iz one teme o golfu)?
U vezi PK, pročitajte bolje, jer nisam tako napisao! I neki benzinci i neki dizeli imaju timing belt, a neki samo belt, kao u ovom slučaju, ali to nije tema.
Kad već osporavate moje navode, odgovorite, zašto se oxygen sonda ugrađuje ispred katalizatora, a druga (ako je vozilo ima) iza?
Zašto se, katalizator ugrađuje što bliže izduvnoj grani i koje temperature su na tom mestu?
Šta je lambda sonda i koja je njena funkcija?
A zamena, ili uklanjanje katalizatora, samo ako je neupotrebljiv, odnosno nepopravljiv, što treba da ustanovi stručno lice.
Koje,bre,strucno lice?
Ovde su sva strucna lica prevaranti koji hoce da ti uzmu pare.
Necu da se pravim pametan pa oteram auto kod bosiste da mi sredi diznu na tdci i on mi uzme 90e a nezna da dizna treba da se kodira pa mi se auto gasi posle toga.Odem posle u ovl Delphi servis,oni mi kodiraju diznu,uzmu jos 50e i iscitaju mi gresku u pritisku raill-a pa kazu crkla pumpa daj 500e.Ja skinem regulator pritiska,operem ga u UZ kadi i auto radi kao Doxa,svi simptomi i problemi nestali.
I o kojim strucnim licima da pricamo?
To su druze sve monteri koji znaju da zamene stari deo novim.
Nema oxigen sondi na dizel motorima, Franjo ! To što ti zoveš lambdom kod dizel motora su sonde koje mere razliku pritisaka pre i posle katalizatora ili FAP filtera. U ovoj temi razrađuješ lambda sonde na dizel motorima, u onoj o pločicama ti pišeš diskovima, u temi o PK kaišu kažeš da prebroji zube na kaišu, dokle više ?
"Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
"Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."
Comment