1.7 td nema snage, dimi iz auspuha

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stef3ds
    CBC Početnik
    • 29.11.2017
    • 8
    • Beograd
    • Astra 1.6 16v

    1.7 td nema snage, dimi iz auspuha

    Pozdrav

    Reč je o Astri td f model. Gubi snagu na uzbrdici. Kada se da naglo gas iz auspuha izlazi gust crni dim. Dim izlazi zadnjih 10 godina od kako je auto kod mene, ali je znatno bolje vukao. Motor na satu ima 300 000 možda je prešao i više to ne znam. Pumpa i dizne nisu nikada skidane. Sve sam popravljam na autu ali pumpu dizne i turbinu ne mogu. Naj više sumnjam na ove tri stvari a ne na motor jer pali na ključ uglavnom i ovih dana a alnaser je dosta slab. Da je loš motor valjda ne bi palio na ključ na ovoj hladnoći i sa kilavim alnaserom. Turbina gura dosta ulja, ali se nečuje i na ravnome kada proradi auto poleti i dimi dosta.
    Motor radi skroz mirno na leru zbog čega bošista kaže da su dizne ok. ipak je pristao da mu ih donesem da ih ispita. Onnline nailazim na informacije da sa tom kilometražom moraju da se rade i dizne i pumpa i turbina ali isto tako da su dizne dobre ako je na leru ok. turbina se ne čuje i kada skinem crevo sa interkulera do grane i dam gas do kraja sekund dva, gura vazduh nenormalno (Možda je subjektivan osećaj) pritom vestgejt ne mrda.
    Mojja pitanja su:
    Da li auspuh može da pravi problem iako prolazi dim. Da li može da bude delimično zapušen. Auspuh je njegov fabrički.
    Da li od viška vazduha može dim da bude crne boje. Znam da je crni dim višak goriva, bogata smeša (delimično sagorelo). Kada gorivo ili ulje ne sagore uopše onda je valjda gust beli dim iz auspuha?

    Hvala ako neko može ovde da pomogne.
  • ragazzoni
    CBC Senator XXL
    • 24.02.2009
    • 774
    • Obrenovac i okolina
    • Opel Omega 2.0i-16v

    #2
    Dizel motori mogu u Prelaznom režimu izbaciti malo crnog dima, naročito stariji i vremešniji motori. Crni dim može biti od manjka vazduha, viška goriva i NEREGULISANOG ubrizgavanja. Ko razume zna o čemu pričam. Ne znam kolika je količina dima, ali nije baš normalno da to to nije smetalo 10 godina, ukazivalo je to na nešto. Kakva je kompresija, duva li motor?
    ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
    Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

    Comment

    • stef3ds
      CBC Početnik
      • 29.11.2017
      • 8
      • Beograd
      • Astra 1.6 16v

      #3
      Kada sam ga kupio pre 10 godina prvo što je majstor koji je radio veliki servis rekao (a pre nego što je počeo sa radom) je da ga se otarasim hitno. Jer kada je iz motornog prostora dao gas do kraja i držo ga tako 2 3 sekunde izlazilo je baš mnogo crnog dima. Potrošnja je tada u proseku bila 7l (u fabričkim spec - 6.5) i tada je uz bubanj potok petom brzinom izvlačio 120. Saveti komšija, prijatelja... su bili odličan je motor ne diraj ništa. Sada se jedva vuče uzbrdo.
      Kompresiju nisam merio jer nemam alat, kod 2 majstora sam bio i neće da mere kompresiju, ili se plaše odvrtanja dizni ili nemaju ni oni čime uglavnom sigurni su da je motor gotov (kao i onaj pre 10 godina a auto od tada prešao preko 100000). Bošista kaže pumpa, turbo servis u zemunu kaže turbina. Tražio sam svima da mi apsolutno garantuju da kada platim da će to rešiti problem nijedan nije mogao da garantuje. Opet da naglasim MOTOR PALI NA KLJUČ sad u utorak na oko 0 stepeni. zimi dosta teže ali zimi alnaser okilavi načisto pa vergla mnogo sporije. Duva malo na iber. U leru milina kako radi ujednačeno.

      Voleo bih kada bi bilo da se kupi manometar da izmerim pritisak turbine na usisu. Vidim na netu samo neki set od 500 evra. Oko usisne grane mi je sve masno kao i veći deo menjača zbog čega mislim da je neko crevo od turbine bušno i samo zaptivanje izmedju glave i usisne grane da je loše. Skidao sam sva creva i nigde se ne vidi da je bušno. E sad možda se pokaže pukotina tek kada se naduvaju creva a kako to da ispitam. Da li ima neka boja pa da se pod pritiskom pretvori u gas i da se vidi gde pušta? Ovo sam video na internetu, ali nisam našao kod nas, samo za proveru klime?

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4
        start sprej pa polako oko mesta gde sumnjas.cuces promenu u radu motora.
        koliko ti trosi ulja ?
        verovatno sve sve pomalo doakalo,
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • kalimero1
          CBC Senator XXL
          • 01.11.2010
          • 318
          • zagreb
          • c5

          #5
          nek ti ga netko drži na 2000 okretaja a ti prođi rukom po crijevima od turba do interkulera
          ako je koje šuplje osjetit češ također ti i interkuler može puštati,na turbini pogledaj luft
          na osovini ako se previše klima nemože dobro puniti pogotovo ako je aksijalni luft prevelik.

          Comment

          • stef3ds
            CBC Početnik
            • 29.11.2017
            • 8
            • Beograd
            • Astra 1.6 16v

            #6
            Zorane probaću ovo u subotu i javiću šta je bilo. Predpostavljam da treba da prskim oko sastava usisne grane i glave dok je motor na leru i da ovaj metod ne mogu da primenim na creva jer je u njima valjda stalno pozitivan pritisak i sprej neće biti u****n. Turbina gura ulje prilično, ali ne znam koliko je normalno pa ne znam da li je kod mene to mnogo, ali gura. Ako je motor doakao, neću dalje da se trudim, ali opet naglašavam PALI NA KLJUČ NA OKO NULA STEPENI I JAKO LEPO MIRNO UJEDNAČENO RADI I NA LERU I KADA SE DODAJE GAS. Zbog toga mislim da motor nije uzrok. Ulje kaplje mnogo sa vakum pumpe pa ne mogu da znam koliko troši motor koliko vakum pumpa a koliko turbina.

            Kalimero Ovo isto nije problem da proverim sutra ili u subotu pa ću javiti šta se dešava.

            Još jednom da pitam da li kod nas postoji manometar da se priključi negde da se izmeri pritisak sa turbine i neka boja (smoke machine na engleskom) da se vidi da li curi negde vazduh iz turbine?

            Pokušaću ako nabavim odgovarajuća crevca u subotu i test preliva dizni pa ću i to javiti. Biće sve ovo korisno nekome i ja sam gomilu stvari odradio zahvaljujući forumima.

            Comment

            • kalimero1
              CBC Senator XXL
              • 01.11.2010
              • 318
              • zagreb
              • c5

              #7
              možeš kupiti manometar za cca 100-200kn do 2 bara a tvoja turbina ako nagura 1,5 auto mora iči ko lud
              u dućanu sa alatom traži vakuummetar on ti na jednu stranu mjeri vakuum a na drugu pritisak,pošto je to stari auto vjerovatno
              ima običnu turbinu,pogledaj jel ti regulacija lagano ide od kraja do kraja jer i tu može biti problem
              možda moraš samo razraditi štangicu.

              Comment

              • stef3ds
                CBC Početnik
                • 29.11.2017
                • 8
                • Beograd
                • Astra 1.6 16v

                #8
                Regulacija (rasteretni ventil vestgejt jel taj?) ne mrda kada dam pun gas i držim tako sekund dva: to su mi u turbo servisu rekli da je normalno i da taj ventil radi samo kada je motor opterećen, znači po njima ne može u mestu nego samo kada se vozi auto. Ne znam kako da pri 80 na sat uzbrdo kada je motor pod velikim opterećenjem da vidim da li se otvara poluga, i ako se otvori da li se otvorila zato što treba ili prerano pa gasovi više ne idu na turbinu. Predpostavljam da taj aparat može da stvori pritisak u na tom ventilu i da se vidi na kom pritisku se otvara?

                To ima da se kupi mislim da služi i za proveru curenja antifriza.

                Inače početni položaj štanglice - polugice je da je zatvorena i gasovi idu na turbinu i potrebna je znatna sila da bi je šrafcigerom pomerio u otvoren položaj što mislim da je dobro jer se onda neće ni u vožnji tako lako otvoriti i isključiti turbinu.

                Kako god proveriću sve što je gore nabrojano i kada javim rezultate videćemo šta dalje. Naravno ako neko ima još neki predlog na primer da ne valja motor vrlo je dobrodošao

                Šalim se naravno, šta ću drugo

                Comment

                • Keketarac
                  CBC Senator XXL
                  • 01.09.2007
                  • 588
                  • Novi Sad
                  • Seat Ibiza 1.2 TSI

                  #9
                  1. Merenje kompresije. Obavezno. Osnovno kod svakog dizela.

                  Ako je kompresija dobra i ujednacena, posle 300.000 km je zasluzio servis dizni, pumpe i turbine. Zamenu svih dihtunga gde curi ulje. Ukoliko na turbini pusta dosta ulja, moze da uleti u iberturu.

                  Ako kompresija nije dobra...

                  Da li se isplati tolika investicija...proceni sam.

                  Offtopic: vlasnike dizela koji dime kao parnjace treba kazniti da sat vremena nedeljno provode pored svog auspuha.

                  Comment

                  • stef3ds
                    CBC Početnik
                    • 29.11.2017
                    • 8
                    • Beograd
                    • Astra 1.6 16v

                    #10
                    Kako bi onda kaznio 99% vozača koji skidaju dpf i katalizator umesto da stave novi. Voziš nov auto pa još nemaš taj problem i lako ti je da sudiš drugima a kada ti se zapuše ovi filteri pa ti lupe cifu od 1000 2000 evra skinućeš ih ko i svi.

                    Comment

                    • comi 1342
                      Moderator
                      • 28.09.2005
                      • 1126
                      • NS
                      • Giulietta ,PUG 106,

                      #11
                      To što neko, ili nažalost većina u ovoj jadnoj zemlji, radi pogrešno, nije opravdanje da i ti ili bilo ko radiš isto tako.
                      Tu smo gde jesmo zato što većina rezonuje kao ti, posle kriv NATO, CIA snajka, i masoni ...
                      "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                      "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        #12
                        Dobro rečeno.
                        Takve pojave su česte (i prosto užasne). Standard nam je zaista bedan, ali ... većina će kupiti starog dizela (snižene cene baš zbog npr. dotrajalog dpf-a) ili benzinca (zbog katalizatora koji je dotrajao, između ostalog) ... i uvek (bar 80%) će biti automobil više klase stariji i u lošijem stanju, nego manji, noviji i u boljem stanju. Nije sve ni u parama, malo je i u mentalitetu (da ne pričam da se dizeli više cene i zbog mogućnosti kupovine goriva na crno (od kamiondžija, npr.) i slično).
                        Automobil je skupa stvar i priličan luksuz za prosečnu platu u Srbiji (ali MORA da se ima). NIje samo kupiti nego i održavati. Sve to nekako ide, dok ne počene da otkazuje u nizu (npr. ovaj slučaj ... možda će se pokrpiti (nadam se) ali je činjenica da je motor sa preko 300k km, verovatno i svih 400; stigao do meseca - ali bi hteli i nazad ... na žalost, to je (industrijski standard) obično "put u jednom pravcu" jer većina motora ima radni vek od oko 5000rh, a mogu se "dokotrljati" i do 7500 (ili čak 10 "hiljadarki" u izuzetnim slučajevima) ... ali mi bi uvek više, što nije baš realno.
                        Iskreno, automobil "golf klase" stariji od 10 god. teško da bih mogao da održavam (uz registraciju, osiguranje i sve ostalo, zimske gume (npr.)), pa zato se taljigam u mojoj kanti ... bar je propisno održavam (još par godina i ide na reciklažu, doduše ... već trebam da menjam diskove, amortizere (sve još fabrički) i još koješta, sve se manje isplati).
                        Nije u vezi teme (direktno) ALI kao što smo više puta zaključili, za 5000km godišnje (ili manje) bolje je automobil ne kupovati, nego (npr.) bacati dimnu zavesu za sobom. Za potrebe od preko 20k km, dizel je "must" (moranje), ali opet, ako se raspada (ili će u bliskoj budućnosti) ne isplati se. Naravno i u takvim slučajevima razmotriti benzinac sa TNG-om (ako nije neophodan svaki litar prtljažnika). Između je stvar afiniteta.

                        Pošto pali ("ko mina") možda ovde i može nešto da se uradi. Poslušaj savete i nađi dobar servis (majstora). Prvo dobra dijagnostika (ali prava i iskrena a ne "povlađujuća") da znaš koliki te troškovi ZAISTA čekaju. Onda presaberi da li ti se isplati ili ne. Nadam se (iskreno) da može da posluži još par god. ALI realno, taj motor (vozilo) ti je tek da "premostiš" do kupovine drugog. Odradio svoje (pošteno, 10 god. od kad nije u idealnom stanju).
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • BJL
                          CBC Senator
                          • 20.05.2013
                          • 275
                          • backa palanka
                          • golf 3 1.8

                          #13
                          Ako pali ko mina na ovoj temp. (Od 0 do 3 stepena) verovatno mu je kompresija ok. Ja bi za pocetak uradio najjeftiniju opciju a to su dizne, video kako se ponasa posle toga, ako je sitvacija malo bolja tako bi prezimio zimu i na prolece se lomio oko odluke, dal uloziti jos 4oo do 5oo e u njega ili prodati auto pa te pare dodati i kupiti nesto kolko tolko bolje

                          Comment

                          • stef3ds
                            CBC Početnik
                            • 29.11.2017
                            • 8
                            • Beograd
                            • Astra 1.6 16v

                            #14
                            Pozdrav ljudi i hvala na komentarima.

                            I ja sam bio srećan pre 10 godina kada sam kupio dizela sa ''malom kilometražom'' jer realno tada smo se skoro svi (mnogi i sada) ložili da dizel prešo 100 200 hiljada košta u nemačkoj 5 a mi ga ovde platili 3 hiljade. I dalje često čujem kako je najbitinije to što dizel troši 2 3 litre manje od benzinca i tu se uglavnom sve završva. I što ja sada kada sam malo iskusniji nego pre 10 godina da se ubedjujem sa ljudima da niko pa ni nemci ne poklanjaju tek razradnjenog dizela. Njima je tu sve prosto i jasno 5 litara nafte prema 8 litara benzina 750 prema 1150 dinara šta tu pobogu nije jasno. A i ta sreća kada kupimo perfektnog dizela za male pare, nema cenu

                            Nego. Probao sam danas da uradim test preliva dizni. Dizna ima dva izlaza za prelivna crevca. Oba izlaza na sve četiri dizne sam sproveo u 4 flaše upalio auto i ni posle 3 4 minute ni kapi nafte u flašama. ovo mi uopšte nije jasno, mada na jutjubu svi taj test rade na elektronskim diznama, ne znam zašto meni tu neide nafta. sa boš pume lepo curi nafta sa izlaznog creva, ali sa dizni ni kap.

                            kupio sam start sprej - čistač kočnica i prskao oko u****. otišo je dihtung izmedju grane i glave jer motor ubrzava kada prskam i čuju se jaki udarci kao bilijarske kugle kada se sudare 3 udarca u sekundi od prilike. Predpostavljam da su to eksplozije spreja u cilindru jer se to nečuje kada dam gas. I dalje mi nije jasno kako radi tako mirno uleru sa falš vazduhom. Predpostavljam da se tu gubi dosta vazduha kada radi turbina, malo je masno i na dnu interkulera pa verovatno i tu malo gubi vazduh, sve po malo i valjda zato dimi i ne vuče.

                            Comment

                            • ragazzoni
                              CBC Senator XXL
                              • 24.02.2009
                              • 774
                              • Obrenovac i okolina
                              • Opel Omega 2.0i-16v

                              #15
                              Naopako, radiš preliv dizni sistema pumpa-dizna i čudiš se što nema goriva kao na ELEKTRONSKIM DIZNAMA i kupio start sprej-cistac kocnica. Poslušaj savet ljudi koji troše svoje vreme i nemoj razvlačiti pitu kolko košta dizel u nemačkoj kolko troši, da li je pušio kad si ga kupio i td. COMI1342 ti je dao lep savet. Ovog puta mi je stvarno žao što nemam mogućnost da temu zaključam.
                              Last edited by ragazzoni; 03.12.2017, 21:53.
                              ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                              Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                              Comment

                              Working...
                              X