Brodski motor ; Ima li mu pomoci?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • prolupator
    CBC Senator XXL
    • 02.09.2005
    • 3968
    • Zemun

    #31
    Pa od cega su ti klipovi, kosuljice, karike? Od titanijuma, optoceni dijamantima?! Za dva cilindra?!!! E, stvarno... Za te pare odvedi porodicu nekud na more (Karibi, Dominikana) da pamtite ceo zivot ili po potrebi iznajmi brod. Manje kosta, nije te briga i ne placas odrzavanje...
    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

    prolupator.mojblog.rs

    Comment

    • Rendjo
      CBC Senator XXL
      • 26.06.2006
      • 340
      • Zadar HR

      #32
      Pa i ja si mislim nešto tako..usput sa motora su mi pokrali anlaser i alternator dok je bio na kraju mada mislim da im neće bit od neke pomoći jer je vjerojatno i tu more napravilo kuršlus Tako da ako ga ikad budem palio to će biti na način kako su palili naši stari... čik na usis i kurblaajj A čuj ja bih volio da ga ja mogu sam složiti ali mi treba vremena Kad bi ga sam remontirao možda bi se isplatilo... ali ja nisam mehaničar mada teoretski dosta znam o motorima... ali teoretiku ukomponirati u praksu je malo teže Uza sve te pare ne bih znao kako će mi motor se ponašati u brodu jer mi ga oni žele upaliti preda mnom na radnom stolu a ti se Miki poslije misli kako će to na brodu funkcionirati

      Comment

      • Rendjo
        CBC Senator XXL
        • 26.06.2006
        • 340
        • Zadar HR

        #33
        Evo me dečki od majstora..ja kažem da imam posla s lopovima a vi sami prosudite nakon što vam ispričam Skalkulirao mi frajer cijenu puštanja u pogon od 1700 do 2200 eura Rekoh im ja;dečki..vjerojatno se to meni ne isplati pa vi meni njega satavite i ja vam dam 50 eura za vaš posao..a oni će meni:Što češ ga sastavljati,to možeš bacit ća ako ga ne napraviš u roku od 2mjeseca..pitam ja njih pa dobro ako ga nečete sastaviti očete ga vi otkupiti pa ga vi složite sebi?Oni:Ma interesirao se nama jedan dečko da bi ga kupio pa ako budeš htio prodati vidi sa njim(aha,a maloprije je bilo govora o bacanju motora u staro željezo,a sad vidi čuda nekome bi koristio) =] JA rekoh..pa daj mi broj njegov pa ću ja razgovarati s njim..a on meni kaže:Javit ću mu ja ako vi budete htili motor prodavati..Dakle..baci ga u smeće je bila prića(zakrljila je radilica po njegovoj prići a sad mu više ne vjerujem da ga bog medom maže)..Ovaj moj prijatelj me uvjerava(nema kruva od toga Rendjo baci to ća..)a siguran sam da očekuje da mu prodam motor za neku sitnu paru a tu mi nabija cifru nerealnu Ne živcira me toliko što me želi prevariti jer s tim se susrečem svaki dan nego mi smeta što misli da sam idiot da to popušim a još prijatelji kao Sve je bilo u redu dok mi nije počeo nagovarati da motor bacim u smeće a zatim kao jedan dečko se nudi da bi ga kupio..a ja moram pogađati ko šalje tog dečka Fuj koji pokvarenjaci =]

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #34
          bacit ća ako ga ne napraviš u roku od 2 mjeseca..
          koliko ja čitam napisano - AKO ga sada ne popraviš postojeće kvar oštećenja materijala će toliko napredovati da će biti samo za bacanje.

          AKO ga sada uradiš kako treba može da se popravi.

          tako da, AKO sada to neko kupi nije za smeće ...


          barem dok ne protekne tih 60-tak dana koliko je procenjeno.

          koliko košta takav novi motor ?

          od toga zavisi i procena da li je popravka isplativa.

          pri tome imaj u vidu da je to proizvod malog proizvodjača, male serije su pravljene i shodno tome i cene rezervnih delova su bitno veće nego za npr automobile koji se prave u milionima komada jednog modela motora.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Rendjo
            CBC Senator XXL
            • 26.06.2006
            • 340
            • Zadar HR

            #35
            Ali brick ja sam kupio generalno sređen motor od vw 1.6d za 900 eura..a ovaj mali 2cilindra vodom hlađen za 2000 + ne znam koliko još eura reparacija baš mi i ne ide u glavu + nemam anlasera i alternatora što znaći ni akumulatora a gdje je još kopča I još moram platit nekoga ko će mi stavit to u brod i povezati a motor se može drukčije ponašati na stolu nego u brodu.I eto ti začas cijena skoći do 2500 eura..a motor je stariji od mene Radije kupim neki lombardini zrakom hlađeni za upola manju cijenu i nek šiba a uostalom imam novi nerazrađeni tohatsu vanbrodski benziner od 6 ks za prvu pomoć će biti dobar.Ukratko od ovog motora nema kruha al radije ću ga bacit u smeće nego da ga prodam njima.Brick,ukratko mogu kupiti za te pare puno bolji motor sa papririma i s kopčom..Znao sam da ti motori nisu jeftini ali ovo je previše..jednostavno iz ovoga isčitavam prevaru..Motor je torpedo i mislim da je to domaća proizvodnja..U Rijeci su se pravili..a danas se tamo još proizvode vojni terenski kamiončići..

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #36
              Rendjo,
              Torpedo (verovatno model ARAN) je odlican motor za profesionalce koji traje kvazi vecno.
              Reci "drugarima" da si ga bacio u more i pokazi im gde tacno.
              Ja bi pokusao da taj motor sredim makar i sam. Ipak je to relativno prosta naprava a bas taj motor je posebno jednostavan. Delova IMA.
              Raspitaj se bolje. Sta mislis zasto se toliko otimaju o taj motor tvoji "prijatelji"? Zato sto ne valja? Pitaj starije ljude koji ga imaju ili su ga imali pa ces cuti pravu istinu.
              Kucaj nesto u Google pa ces saznati vise o istoriji fabrike i cija je ustvari licenca taj i oni drugi motori za traktore koji su se proizvodili u Torpedu.
              Definitivno je steta da se takav motor olako baci u smece ako vec mislis da koristis pilotinu permanentno.
              Lombardini ili Hatz i slicni vazduhom hladjeni motori koji se danas uglavnom koriste za agregate ili male gradjevinske masine i alate su igracke za taj Torpedo mada vodeno hladjenje trazi izvesno odrzavanje a posebno u slanoj sredini. Nisi ti pravi Bodul vidim ja.

              Comment

              • zemunac72
                CBC Veteran
                • 08.12.2006
                • 154
                • zemun

                #37
                kao prvo,naj gluplja stvar je ugraditi u camac motor sa vazdusnim hladjem.....plovis po vodi a hladis se vazduhom.....kao drugo... sve uzmi od tih strucnjaka,kupi 20 litara nafte i sve komplet potopi u naftu.....
                zivis na moru....nadji mi smestaj u apartmanu za cetvoro,za 10 dana i ja ti uradim motor,sledece godine naravno...u nafti sve moze da stoji i nista nece propadati vise nego sto je propalo.uostalom,radilicu i blok motora odneses kod majstora na obradu...kad ti obradi radilicu reci ce ti koja je specijala,blok se vraca na std. znaci hilznuje se,klipovi mogu da se vrate stari ako su dobri....samo se zamene karike....i trajace nekih 20ak godina.nemoj da dozvolis da te prave budalom,nadji nekog mehanicara kad budes isao po mnotor,neka prekontrolise da li su dali sve delove

                Comment

                • Rendjo
                  CBC Senator XXL
                  • 26.06.2006
                  • 340
                  • Zadar HR

                  #38
                  Ne znam za djelove..zar još i to da mi naprave Više sam žalostan nego ljut,što me tako nasadi osoba koja se za prijatelja izdaje Ne vjerujem im više ništa poslije ove procjene.Zemunac..prijatelju ako budeš kad prolazio ovuda pošalji pp pa možemo piće popit a smještaj za 4 ti ne mogu obečat..jer ne znam kako stojim s mogučnostima ni sutra a kamoli godinu unaprijed

                  Comment

                  • Rendjo
                    CBC Senator XXL
                    • 26.06.2006
                    • 340
                    • Zadar HR

                    #39
                    Originally posted by dranix
                    Lombardini ili Hatz i slicni vazduhom hladjeni motori koji se danas uglavnom koriste za agregate ili male gradjevinske masine i alate su igracke za taj Torpedo mada vodeno hladjenje trazi izvesno odrzavanje a posebno u slanoj sredini. Nisi ti pravi Bodul vidim ja.
                    Ja sam bodul..a što i falilo tim zrakom hlađenim motorima..znam da su dosta bučniji ali i jednostavniji pa samim tim i manje kvarljivi..nema problema sa hlađenjem i pregrijavanjem..pa vojska davno prije kao i sada je preferirala zrakom hlađene motore jer su izdržljiviji i puno lakši za održavanje

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #40
                      Glavna razlika je sto su moderni motori laksi ali zato imaju i laksi zamajac pa moraju brze da se vrte a stvaraju uzasne vibracije.
                      Taj Torpedo je stari dobri spori dizel koji ne zahteva skoro nikakvo odrzavanje, gori sve mesavine i vrste dizela. Jedina mana mu je velika tezina ali to nije hendikep za vecinu vecih plovila.
                      Evo bas sam nasao da neko iz Slavonije cini mi se prodaje ARAN za nekih 300 eura. Cisto da znas.
                      Ovde se takvi stari Britanski slicni motori (vidi LISTER-PETTER) prodaju takodje za 200-300 eura. Obicno su sluzili na rotacionim aparatima za zavarivanje ili kao agregati na prikolicama. Koriste ih jos uvek profesionalni ribari koji imaju manja plovila.
                      Moderno je mozda bolje ali je skuplje i vise se kvari a i komplikovano za rukovanje i odrzavanje. Jos uvek postoje low tech ljudi koji vole staro zlato. Za takav motor recimo nije neophodno da ima anlaser jer se samo komplikuje odrzavanje. Kazem low tech sto znaci gasne lampe od board, fenjeri i tako to.
                      Ribarima takav tip sporog motora vise odgovara jer vecinu aktivnosti rade pod malim gasom dok barataju mrezama ili vrskama. Za transport se moze koristiti bilo koji drugi moderniji motor. Naravno da ce i potrosnja biti znatno veca.
                      Nemoj se nadati da je jedan YANMAR ili moderna Volvo Penta nesto posebno. Da, ako se redovno koristi i odrzava. Ako ne, onda su problemi zagarantovani. Ipak je zivot motora na brodu mnogo suroviji nego onaj u autu.
                      Sto se vrste hladjenja tice ipak je to Dalmacija a ne Norveska, Svedska ili Island pa da se plovi po hladnoci. Znas i sam kako je kad pripece pa ti samo jos vreo motor sa fenom za kosu nedostaje u blizini. Ja na takvoj brodici zamisljam i obaveznu jaceru sto sve nije zdravo ako motor previse greje okolinu. Takodje se vodom hladi i izduv a i vodeni je prigusivac buke. Naravno da sve ima svoje prednosti i mane.

                      Comment


                      • #41
                        Priča sa brodskim motorom se nastavlja... zvao me onaj sinoć da me pita što ću s motorom? Platit ću mu rastavljanje 50 eura ali kad sam mu rekao da ga sastavi kaže on meni... a ko će to prijatelju sastavljati, ne može se to, nema od tog motora ništa i sve tako nešto. Kaže da je to sve rasuto itd, itd... Mene zanima što vi mislite... jel se taj motor može sastaviti ili on to meni daje mig da mu ostavim motor umjesto 50 eura što bi mu dao za rastavljanje a vjerojatno će tražiti preko 100 eura za sastavljanje? Mislim da sam zaglibio sa tim kaubojima i da i ako uzmem motor da će faliti pola djelova

                        Comment


                        • #42
                          Inače morao sam se nanovo registrirati jer mi forum nije prihvatao dosadašnju lozinku

                          Comment

                          • prolupator
                            CBC Senator XXL
                            • 02.09.2005
                            • 3968
                            • Zemun

                            #43
                            E, svasta s tobom... kad bi znao sta hoces, mozda bi to i dobio ?

                            Jesi li pitao za delove negde osim kod lokalnih dripaca? Jesi li se interesovao dali neko daje remontovan motor u zamenu sza rashodovan i sl?

                            Hajde, angazuj se malo ?
                            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                            prolupator.mojblog.rs

                            Comment


                            • #44
                              Ne mogu to sad tražiti... organiziram svadbu za 250 ljudi idući mjesec... i organiziram si mjesto za stanovanje tako da svaka para mi dobro dođe. Nakon svadbe ću to početi raditi... kad budem znao s čim raspolažem. Nego htio sam da čujem vaš komentar na ovog što kaže da se motor ne isplati niti sastavljati, da je to sve u rasulu... a neće mi ga ni sastavi ?! Zašto se zariban motor ne bi mogao složiti? Da li je možda bolje da ga ni ne sastavljam nego da potopim djelove u neku kantu od 100l nafte? Zanima me vaše mišljenje?

                              Comment

                              • prolupator
                                CBC Senator XXL
                                • 02.09.2005
                                • 3968
                                • Zemun

                                #45
                                100l nafte + kanta = 100e min.
                                OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                                prolupator.mojblog.rs

                                Comment

                                Working...
                                X