Pozdrav svima na forumu!!
Pratim Vas odavno ali samo kao pasivni posmatrač i nailazio sam odgovore na sve moje dosadašnje probleme.
Međutim sada mi je iskrasao problem na koji nemogu da nađem konkretniji odgovor, pa se nadam da mi možete pomoći.
Naime vlasnik sam Peugeot-a 1,9 D 1991. godište
Problem mi se javlja ujutru prilikom prvog paljenja auta.
Auto pali kao mina i sa paljenjem nisam imao nikada problema ali je u poslednje vreme kada je malo zahladilo (temp. oko 6 stepeni) poceo da trese i da izbacuje beli dim na auspuhu.
Takve ali mnogo manje simptome sam imao i tokom prošle zime ali nije bilo ništa izraženo, malo drmne i prestane.
A sada mi se cak i ugasio doduše nisam mu dodao nimalo gasa (nebi ni trebalo) koga inače u tom slučaju i neprihvata već se guši.
To trzanje traje zavisno od hladnoće i vremena stajanja auta od par sekundi do čak celog minuta (ili mi se zbog panike čini da je toliko) ali samo ujutru ili ako ga nepalim 2-3 dana trza i u podne.
Nakon tih par sekundi auto radi kao sat, preko celog leta je radio kao san.
Inače auto ima fantastičnu snagu i kad se malo ugreje samo šapuće i nikakvih bitnih problema nemam sa njim osim ovoga. Na iberlaufu dimi pomalo ali se jedva primećuje i to dok je hladan.
Naftu sipam samo na LUK-OIL-u od kako sam ga uzeo.
Grejače sam proverio i svi su odlični, dizne proverene takođe odlične, ulje promenjeno, (sipam samo original ESSO 10W40 fabrički predviđeno), filter za naftu takođe zamenjen pre 2500km, prošle godine na njemu je bio original filter i slično se ponašao doduše mnogo manje izraženo, Kada sam letos stavio ovaj filter za naftu povremeno mi se palila lampica na tabli od sakupljača trunja ispod filtera što mi se ranije nije dešavalo?
Motor mi troši oko 1l ulja na 6000km što je odlično i nikada nedimi sem pri jakim turiranjima kada izbacuje normalan crni dim.
Da i vodu - odnosno antifriz mi netroši nimalo pa se nisam našao u idejama da meša vodu i ulje ili naftu. Tražio sam odgovore na mnogim sajtovima doduše iz tuđih muka ali odgovor iole precizniji nigde nisam našao pa Vas molim ako je neko imao slična iskustva da podeli samnom i ostalima na forumu.
Znam da će mnogi reći, pa idi kod majstora, ali ja neznam nijednog kod nas u Negotinu kome mogu da verujem a da mi ne prerčka ceo motor tražeći "Šta bi bilo kad bi bilo".
Unapred se zahvaljujem svima i ŽIVELI!!!!
Pratim Vas odavno ali samo kao pasivni posmatrač i nailazio sam odgovore na sve moje dosadašnje probleme.
Međutim sada mi je iskrasao problem na koji nemogu da nađem konkretniji odgovor, pa se nadam da mi možete pomoći.
Naime vlasnik sam Peugeot-a 1,9 D 1991. godište
Problem mi se javlja ujutru prilikom prvog paljenja auta.
Auto pali kao mina i sa paljenjem nisam imao nikada problema ali je u poslednje vreme kada je malo zahladilo (temp. oko 6 stepeni) poceo da trese i da izbacuje beli dim na auspuhu.
Takve ali mnogo manje simptome sam imao i tokom prošle zime ali nije bilo ništa izraženo, malo drmne i prestane.
A sada mi se cak i ugasio doduše nisam mu dodao nimalo gasa (nebi ni trebalo) koga inače u tom slučaju i neprihvata već se guši.
To trzanje traje zavisno od hladnoće i vremena stajanja auta od par sekundi do čak celog minuta (ili mi se zbog panike čini da je toliko) ali samo ujutru ili ako ga nepalim 2-3 dana trza i u podne.
Nakon tih par sekundi auto radi kao sat, preko celog leta je radio kao san.
Inače auto ima fantastičnu snagu i kad se malo ugreje samo šapuće i nikakvih bitnih problema nemam sa njim osim ovoga. Na iberlaufu dimi pomalo ali se jedva primećuje i to dok je hladan.
Naftu sipam samo na LUK-OIL-u od kako sam ga uzeo.
Grejače sam proverio i svi su odlični, dizne proverene takođe odlične, ulje promenjeno, (sipam samo original ESSO 10W40 fabrički predviđeno), filter za naftu takođe zamenjen pre 2500km, prošle godine na njemu je bio original filter i slično se ponašao doduše mnogo manje izraženo, Kada sam letos stavio ovaj filter za naftu povremeno mi se palila lampica na tabli od sakupljača trunja ispod filtera što mi se ranije nije dešavalo?
Motor mi troši oko 1l ulja na 6000km što je odlično i nikada nedimi sem pri jakim turiranjima kada izbacuje normalan crni dim.
Da i vodu - odnosno antifriz mi netroši nimalo pa se nisam našao u idejama da meša vodu i ulje ili naftu. Tražio sam odgovore na mnogim sajtovima doduše iz tuđih muka ali odgovor iole precizniji nigde nisam našao pa Vas molim ako je neko imao slična iskustva da podeli samnom i ostalima na forumu.
Znam da će mnogi reći, pa idi kod majstora, ali ja neznam nijednog kod nas u Negotinu kome mogu da verujem a da mi ne prerčka ceo motor tražeći "Šta bi bilo kad bi bilo".
Unapred se zahvaljujem svima i ŽIVELI!!!!
Comment