Da li je normalno da Tdi dimi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iwcham1979
    CBC Senator XXL
    • 17.07.2007
    • 741
    • Nis
    • Seat Altea 2.0Tdi

    Da li je normalno da Tdi dimi?

    Oko ovoga sam nailazio na razne polemike, i jos uvek ne znam da li je normalna pojava. Kad se odvrne poklopac za ulje, ili se izvuce merac ulja dok motor radi (dostigao radnu temperaturu) iz motora izlazi dim. Na mom bivsem Golfu je bilo prilicno izrazeno, na Bori, manje, i rekose mi na nekom stranom forumu da je to "natural" za Tdi, tako da sam i ja to shvatio kao tako, posto je auto lepo isao, nije trosio, nije dimio na auspuhu... Danas mi pade napamet da pogledam na ocevoj Octaviji Tdi. Auto je presao samo 27000km tako da je bio veoma pogodan za eksperimentic Kad sam ponovio proceduru, video sam da, vidi cuda, dima NEMA NI MALO!!!! Mozes da se sagnes da udises vazduh iz motora. Ovo ipak navodi na cinjenicu da se radi o istrosenosti motora koji dimi? Ali opet, nikakvih tragova zamora u voznji, potrosnje ulja.... Da li neko zna da pojasni ovo? Mnogi se smeju ljudima koji pri kupovini polovnog dizela novije generacije odvrcu cep za ulje da bi videli da li motor "duva"!? Jedan moj drugar tako godinu dana nije mogao da kupi auto, jer su svi dimili na poklopcu. Na kraju sam ga ja ubedio da to nema veze, i kad je kupio auto, nije ni gledao, i evo lepo se vozi, iako, kad je pogledao posle, isto dima prilicno!! Mozda nije lose da se lepo odgovori i zbog onih koji to gledaju prilikom izbora dizel polovnjaka, kao i zbog onih koji se smeju ovoj prvoj grupi, hvala!
  • jevtic
    CBC Senator XXL
    • 26.11.2006
    • 729
    • beograd

    #2
    motor u octaviji je novije generacije.


    možda tio ima veze?
    ex - fabia 1.9 tdi
    golf 2.0 tfsi

    Comment

    • Type_R
      CBC Senator XXL
      • 26.05.2007
      • 900
      • Valjevo

      #3
      Veoma interesantno pitanje. Ja sam se kod mog majstora naslusao raznih prica o TDI motorima VW grupacije. Po njegovim recima vise se i neseca koliko je generalnih uradio na golfovima cetvorkama i audijima. Kazem po njegovim recima mada nema razloga da laze jer i sam vozi jedan takav.
      Inace mislim da ne bi trebalo da dimi na cep ulja a pogotovu ne na merac!
      3SG(T)E EXPERT

      MAN service

      Comment

      • StevoTDI
        CBC Član
        • 14.12.2007
        • 68
        • Beograd

        #4
        E i ja mislim da ne bi smeo da dimi, bar ne onako puno, pomalo je ok
        zadnji put kad sam gledao kod sebe na nekih 30000ak hiljada nije dimio na cep, a na merac ni da ne spominjem... Ja sam cuo da je gadan problem ako dimi na merac...
        Na auspuh dimi onaj belicasti dim prilikom ubrzavanja a posle ne, to bi trebalo da je normalno...
        Bas me zanima pro misljenje o ovome

        Comment

        • SrdjanV
          CBC Veteran
          • 28.03.2005
          • 137
          • Raska

          #5
          Ako dimi na meracu za ulje,taj je motor "odsvirao" svoje...A za dimljenje na poklopcu sam cuo da je normalno,jer moj prijatelj ima Fabiu TDI PD i u ovlascenom servisu u Cacku su mu rekli da je to normalno

          Comment

          • iwcham1979
            CBC Senator XXL
            • 17.07.2007
            • 741
            • Nis
            • Seat Altea 2.0Tdi

            #6
            Sta to znaci "odsvirao svoje". Moj Tdi dimi i na meracu za ulje vec 70k km, i ide bez ikakvih problema, ne trosi ulje, ne dimi na auspuhu, ne trosi gorivo. A opet ovaj nov 1.9tdi 77kw ocev ne dimi ama bas nigde Ajde neki expert da objasni ovu enigmu plz

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              Ovo ipak navodi na cinjenicu da se radi o istrosenosti motora koji dimi?
              kao sto si sam rekao, cinjenica je neumoljiva.

              kada dimi radi se o pohabanom motoru, koji je blize ili dalje na korak do remonta, tj odradio je svoj radni vek.
              naravno, kada se generalno remontuje, stanje se vraca na normalu, vise ne dimi itd, dobijaju se zazori na fabrickoj meri.

              dizel koji dimi vidljivo na cepu gde se doliva ulje, je odaaavno mnogo izvozen, i zreo za zaobilazenje ako se ikako moze.

              to sto vecina dizela kod nas dolazi u vec stanju da je blizu popravke je opste poznato, na zapadu gotovo niko nece da proda dizela dok ga nije dobro izvozao silne km.

              potpuno ispravnih dizela kod nas je jako malo, i naleteti na njih je kao premija na lutriji

              inace, dizel koji dimi i koji je pohaban (zazori veci) delimicno i dalje ide gotovo isto, sve do same granice kada vise ne moze da se upali.


              tako da po osecaju tesko moze da se oseti koliko je dizel blizu remontu, na osnovu jedne probne voznje.

              potrosnja ulja je bolji indikator ali nije i jedini, posto kompresione karike mogu da se pohabaju i da dimi a da se to ne vidi tako eksplicitno na potrosnji ulja.

              uglavnom kao sto je receno, mnogo TDI je vec proslo kroz remonte..
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Type_R
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2007
                • 900
                • Valjevo

                #8
                Sve si lepo objasnio i naravno 100% tacno, samo sto vlasnici TDI-ja ne mogu da se pomire sa tom cinjenicom pa zato i ne prihvataju ovo kao tacan odgovor.
                3SG(T)E EXPERT

                MAN service

                Comment

                • iwcham1979
                  CBC Senator XXL
                  • 17.07.2007
                  • 741
                  • Nis
                  • Seat Altea 2.0Tdi

                  #9
                  Ma ne radi se o Tdi dizelima samo. Odnosi se na SVE polovne iz uvoza. Cini mi se da kad bi se kladio sa bilo kojim vlasnikom Tdi/Hdi masine iz 2002/2003g da ce da dimi, da bi zgrnuo silne pare!!! Isto sam gledao i na Crdi, i na 307 i 206 Hdi. A posto sam najvise gledao polovnih Tdi-a, AMA BAS NI JEDNOG nisam video da ne dimi na meracu za ulje. I A6-ice, i 1.9, i 2,5.... znaci sviii, i svi 2002/2003 (sto opet navodi na cinjenicu da je Brick 100% u pravu) Mada, ovo sto je brick napisao nije konsistentno sa cinjenicama, iako zvuci kao jedini moguci tacan odgovor Ono s cime ja ne da ne mogu da se pomirim, nego sto mi nikako ne ide u glavu, je da taj sto je "odsvirao svoje" potrosi 500 grama ulja na 10k km, pali posle par dana na -10 na pola kljuca, ne zadimi na auspuhu ni pri cold startu , ima prosecnu potrosnju 5.8, i izlazi uz ogroman uspon sa jedva malo gasa, i nabija u sediste kad mu se da gas! Zar ima logike da se motor u takvom stanju tako ponasa Ja samo to pitam, i to me buni. To sto Brick opisuje treba da prati neravnomeran rad, bucnost motora, gubitak snage, plavi dim, zuckasti talog na cepu za ulje. Takodje otpada i pravilo da generalno turbina rikava mnogo pre motora!

                  Comment

                  • ferry
                    CBC Veteran
                    • 31.01.2007
                    • 101
                    • Beograd

                    #10
                    Taj koji kaze da mora da dimi gresi i to debelo cini mi se, evo mojih iskustava, inace prvi TDI koji posedujem:
                    ne uocava se da dimi na cepu, a ni na meracu, bio hladan ili zagrejan, ide k'o blesav, potrosnja ulja zanemarljiva ( 200 - 300 ml na 10k km. )

                    Comment

                    • iwcham1979
                      CBC Senator XXL
                      • 17.07.2007
                      • 741
                      • Nis
                      • Seat Altea 2.0Tdi

                      #11
                      Ali tvoj nije Pd, sto je veoma vazno! 81kw, to je motor do 2001g, ako se ne varam. Malo sam radio research i po stranim i domacim forumima. Evo sta kaze covek koji je ovde kupio novog 2.0Tdi:

                      "To sa dimljenjem je sasvim normalna pojava.
                      2.0 TDI motor potpuno nov dimi
                      Pritisak u samom motoru je velik, velike su snage koje isporučuju ti agregati, velik je pritisak ulja u sistemu i to je potpuno normalna pojava.
                      Meni je pomalo čudo da ne dimi...
                      Moj stari Golf IV TDI nije bio PD motor i nije dimio, pa sam se sa tim dimljenjem susreo prvi put kada sam video PD motor. Pitao sam ovlašteni servis o čemu je reč i dobio takav odgovor.
                      TO JE SVE NORMALNO I TAKO TREBA DA BUDE"

                      Comment

                      • bakara
                        CBC Senator XXL
                        • 29.01.2005
                        • 977
                        • nBGd

                        #12
                        Potpuno normalno za novi euro 4 motor da malo dimi?
                        Ajd` razmisli jos jednom....
                        pozdrav

                        Comment

                        • Eon
                          Moderator
                          • 10.03.2005
                          • 4225
                          • Beograd-NBG-44
                          • Superb 2.0 4x4 DSG

                          #13
                          A mozda da se malo razmisli o poreklu dima....
                          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Da vidite tek kako diesel auta sa partikel filterom dime kad pocnu da ciste filter i krenu proces odgorevanja
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • iwcham1979
                              CBC Senator XXL
                              • 17.07.2007
                              • 741
                              • Nis
                              • Seat Altea 2.0Tdi

                              #15
                              Pa nesto mi sumnjivo da euro 3 ili da euro4 treba da dimi. I ovaj mog oca je Tdi pa ne dimi! Takodje mi sumnjivo da je je gore opisani motor "odavno izvozio svoje"

                              Ovo mu dodje malo bolje objasnjenje, ali opet ne odgovara na pitanje:

                              "U principu ne bi trebalo ako je motor potpuno zdrav, a opet zavisi i od spoljne temperature. Jedan od nacina za proveru stanja motora je kad odvrnes cep ulja i ako stoji na mestu uz blago podrhtavanje motor ne duva tj. dobar je, a isto tako kad das gas treba da cep privuce. Ovo se radi na vruc motor. Vrlo pouzdana metoda.
                              E sad ako baca dim na meracu, kad je katastrofa motor onda i ulje baca, to je alarmantno. A i kad dimi na leru, plavicasto, ne paru.
                              Dim iz auspuha kod novijih dizela sa turbinom je normalna pojava pri naglom ubrzanju, a pogotovo kad ga primera radi vozis 50 cetvrtom pa naglo das gas tad neuspe da sagori gorivo pa u prvom mahu izbaci oblacak dima. A desava se da dimi i kad je EGR ventil zacepljen ili pumpa nije dobro nastelovana.
                              Tvoj slucaj je sasvim normalan i po meni nemas mesta za brigu, samim tim sto kazes da pali na ''pola kljuca'', potrosi 0.5l na 10.000km. Ne sekiraj se."

                              Comment

                              Working...
                              X