Da li je normalno da Tdi dimi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #16
    Slusaj:
    Nezanimam se naftaricama uopste, ali znam kakko sistemi rade.

    SAAB na svojim dieselima ima ANTI DIM funkciju inplementiranu u programu za navodjenje motora.
    Drugim recima nedimi ali ne zbog motora koji po svojoj prirodi MORA da dimi prilikom pocetka svakog ubrzanja.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      svaki dizel mora da stvori crni dim (manje ili vise intenzivan, tj vidljiv) kada se dovede u fazu maksimalnog ubrizgavanja.
      to je prosto osobina dizel ciklusa sagorevanja, koja se manje ili vise pokusava maskirati elektronskim ogranicenjima.

      svaki motor koji propusta produkte sagorevanja u karter, a sto se vidi na cepu za ulje, je u fazi da ima povecane zazore tj pohaban je.

      sto je vise pohaban, vise dima od sagorevanja propusta, vise curi kompresija...

      cinjenice su neumoljive, bez obzira sto je vlasnicima tesko da ih prihvate.

      motor koji dimi vidljivo na cepu za ulje je zreo za popravku ma sta vlasnici mislili kako "super ide".
      vise nije u stanju zazora kao novi, i zato je dim posledica trajnog ostecenja tj habanja.

      da li ce to biti 120, 150, 250 ili 350. 000 km je sasvim drugo pitanje i zavisi od mnogo faktora, od nacina upotrebe vozila, odabranog ulja, klime u kojoj se vozi pretezno itd.

      jasna je razlika novog dizela i nekoga posle 200.000km po stepenju habanja.

      to sto ponekada se desi da dimi i novi(ji) dizel sa malo kilometara samo pokazuje da ta fabrika jos nije savladala potrebnu preciznost izrade.
      da ne kazem, da pusta 2.gu klasu izrade sa fabricke trake.
      (citati profit iznad svega, pa i zmurenje na kvalitetu moze da prodje)

      ili je takav auto koriscen sa neadekvatnim uljima koja su dovela do ubrzanog habanja za malo kilometara/ sati rada.

      cilj je apsolutno zaptivanje komore sagorevanja, tj nikakav dim.
      kvalitet motora , stanje, je blize tome (kao novi) ili dalje (kao pohabani) u praski od slucaja do slucaja.

      pojava dima ukazuje da je stanje blize pohabanosti.

      koliko to iznosi , pokazaju merenja.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • iwcham1979
        CBC Senator XXL
        • 17.07.2007
        • 741
        • Nis
        • Seat Altea 2.0Tdi

        #18
        A bre Brick. Daleko od toga da su ti postovi losi, ali moras da kazes nesto bzvz! (VW I Audi nisu JOS savladali potrebnu preciznost izrade)
        Uzgred, covek je rekao da nov 2.oTdi dimi, a ja sam bez veze izveo zakljucak da je njegov nov. Ja ne mislim da moj motor ide dobro. Nisam veverica. Znam da konkretno taj motor ne moze da ide bolje, da trosi manje goriva i ulja.... kako je moguce da motor sa tim zazorima koji bi trebalo da rezultiraju gubitkom kompresije.... tako ide? Pa taj auto je za onu Ocevu novu Skodu sto ne dimi mali zmaj. Cak je i manje bucan
        Reako si da pohaban dizel ide kao da je nov. Kako to objasniti? A i cinjenica je da retko ko kaze za non PD Tdi da dimi! Na drugu stranu, svi Pd Tdi dime. Sto sam dobio odgovor sa Tdi Club foruma:

        "It's not an issue. They all have some blow-by.
        Drive more, worry less "

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #19
          iwcham1979 , odokativna procena stanja motora je hladan start. Sve drugo je irelevantno po pitanju kompresije. Dok su klipovi hladni najveci je gubitak kompresije kad se zagreju manje osetna razlika chak ako postoji izvesno produvavanje motor sladje ide u obrtaje

          Lepo ti brick kaze, u radionicu i generalka (pazi ovo je shala )

          Nego samo ti natovari jos uglja u rezervoar i cepaj
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • iwcham1979
            CBC Senator XXL
            • 17.07.2007
            • 741
            • Nis
            • Seat Altea 2.0Tdi

            #20
            hehe. Ovo me cisto zanimalo da odgonetnem, jer mnogi ljudi gledaju ovo kod polovnih dizela. Mozda je to imalo smisla kod onih 84g, pa sam hteo da saznam da li je to slucaj i sa novim, ili se ljudi zanose! Sto kazes, ugalj u auto i teeraj. Ne frkam se ja licno. Ce se cuje kad se cukne, ce da stane kad crkne i to je to. A i onako imam merak na jedan 1.8T

            Comment

            • iwcham1979
              CBC Senator XXL
              • 17.07.2007
              • 741
              • Nis
              • Seat Altea 2.0Tdi

              #21
              Evo odgovora od extra majstora iz Hr. Ljudi cepaju i teoriju i praksu tako da je ovo stavlja tacku na dilemu!!!

              BORA TDI PD, 2002. Temperatura ulja na va¹em vozilu je znatno veæa (
              oko
              100°C ) nego na OCTAVIJI 1,9 TDI. Dok je motor hladan ili polu topli
              taj dim
              se ne vidi. Navedeni podaci o stanju va¹eg motora su dobar znak.
              Mijenjajte
              ulje u motoru i filtere na vrijeme ili malo ranije nego ¹to navodi
              proizvoðaè.

              Pozdrav,

              AUTOSERVIS - MEIÆ
              Cvjetno naselje 16
              10430 SAMOBOR CROATIA
              . e-mail: info@autoservis-meic.hr
              . fax: +385 (0)1 3362-765
              . telefon: +385 (0)1 3362-765
              . mobitel: +385 (0)91 25 25 353

              ko ne zna nije lose da pogleda njihov siajt:

              Autoservis-Meic e-mail: info@autoservis-meic.hr fax: +385(0)13362-765 telefon: +385(0)13362-765 mobitel: +385(0)912525353

              Comment

              • bakara
                CBC Senator XXL
                • 29.01.2005
                • 977
                • nBGd

                #22
                Pametan neki majstor
                pozdrav

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #23
                  I sta je naravoucenije?
                  Promenis ulje i odmah na pijacu da prodas auto dok nije poceo da dimi?
                  Uff, sto bi to bilo jevtinooo....

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    to sto ponekada se desi da dimi i novi(ji) dizel sa malo kilometara samo pokazuje da ta fabrika jos nije savladala potrebnu preciznost izrade.
                    da ne kazem, da pusta 2.gu klasu izrade sa fabricke trake.
                    (citati profit iznad svega, pa i zmurenje na kvalitetu moze da prodje)

                    ili je takav auto koriscen sa neadekvatnim uljima koja su dovela do ubrzanog habanja za malo kilometara/ sati rada.

                    @iwcham, jel ti citas sta pise ili ono sto bi ti zeleo da pise


                    (VW I Audi nisu JOS savladali potrebnu preciznost izrade)
                    to si ti rekao a zasto si to rekao poznato je samo tebi.

                    za tvoju informaciju, svaki primerak motora je prica za sebe pogotovu posle toliko kilometara kroz eksploaataciju.
                    i svaki je za sebe razlicitih uzroka zasto se ovako ili onako ponasa.

                    uopste nije bitno ime fabrike, mehanicki zazori su cinjenica koja se proveri/izmeri kroz posledicu blow by pored karika.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • CannoN
                      CBC Senator XXL
                      • 15.09.2007
                      • 485
                      • Beograd

                      #25
                      Pa to su turbo motori i meni je nekako logicno da se produvavanje pored karika u karter desava bez obzira na kilometrazu.
                      I nov motor ima neki zazor - zavisno od kompresije manji ili veci.

                      Mene to ne bi zabrinjavalo ali opet ja nisam konstruisao te motore pa da tvrdim sa sigurnoscu da je pojava normalna

                      Comment

                      • Eon
                        Moderator
                        • 10.03.2005
                        • 4225
                        • Beograd-NBG-44
                        • Superb 2.0 4x4 DSG

                        #26
                        I novi Fordovi 2.0 TDCI dime...
                        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          I nov motor ima neki zazor

                          sve se slazem.

                          ideal je da je zaptivanje motora apsolutno.
                          u realnosti nista nije idealno pa ni zaptivanje.

                          koliko je bolje motor konstruisan, izradjen ima manje tolerancije usled termike to je i zaptivanje bolje.
                          jednom recju, bolji motor.

                          bilo novi, bilo stari, bilo marke A bilo marke B.

                          osnove rada, i pravila kakav treba da bude termodinamicki ciklus sagorevanja je univerzalni i isto je za sve.

                          motor u boljem stanju je blizi idealu, motor vise pohaban je dalje od ideala.

                          nikakvi izduvni gasovi ne treba da prolaze u karter motora, to je cilj/ ideal.

                          motor koji dimi ima upravo takav prolazak izduvnih gasova, ne zaptiva potpuno.

                          vise ili manje dima, i koliko je prihvatljivo je diskutabilno o stvar dogovora.

                          u pitanju je po pravilu i balansiranost cene vs zaptivenosti.
                          bolja zaptivenost obicno trazi vise ulozenih para u kvalitetniji materijal, kvalitetniju izradu tacnije precizniju itd...

                          nasi motori su odraz kompromisa koji se svuda prave, da bi dobili sto jeftiniji motor za izradu koje ce prihvatljivo dugo i prihvatljivo dobro da funkcionise.

                          cilj nije idealni motor, vec pre profit fabrike. bilo koje prakticno danas.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • iwcham1979
                            CBC Senator XXL
                            • 17.07.2007
                            • 741
                            • Nis
                            • Seat Altea 2.0Tdi

                            #28
                            Evo ga i jedan Renault Megane sedan diesel, 2007g, 130ks, 6 brzina, sa 30000km koji dimi. Malo pre komsija i ja garaziramo aute istovremeno, pa sam ga pitao da proverimo! Rece Bakara da euro 4 dimi, ali ocigledno je da se, ko sto rece Brick, malo i skrtari, jbg! Kad se malo razmisli, i ima logike. Stari mercedesi su mogli da ubiju i milionce. To ne mogu ni u snu ovi novi! Da li je sto je previse snage na ccm ili nesto drugo....

                            Comment

                            • campi
                              CBC Veteran
                              • 11.06.2005
                              • 169
                              • Srbija

                              #29
                              Kako stari mercedesi mogu daubiju milion kilometara?

                              Evo ovako..mogu da ubiju ..ili ne...pre su pravljen avozial da budu funkcionalnija i dugotrajnija MNOGOOOOOOOOOOOOOOOOOO vise......elem .komsija mi j ekonstruktor masinac u jednoj firmi u kojoj proizvode neke masine zadnjih 3 godine konstrukciju masinskih sklopova rade uspomoc nekog nemackog programa gde BUKVALNO odredjuju koliko ce neki naprimer zupcanik da traje.....KAKO?
                              U program s eunose parametri tipa momenti sila..broj obrataj i jos dosta toga izmedju ostalog je stavka koja se unosi koliko s eocekuje da pri zadatim rezimima rada treba neki deo da bude ispravan program onda vrsi proracune i daje jednostavno inzenjeru podatak koju leguru i materijal koristiti pri izradi koje vrste cementaciaj i tvrdoce koje vrste obrade masinske treb a da se odrade......tek posle toga kada inzenjer nadje neki optimum stampa dati deo sa opisom i salj ega na izradu gde je sve u DETALJE receno kako i sta.....
                              E saddd pitah komsiju pa KAKO znaci li to da vi NAMERNO oslabljujete neke delove na masinama ono u smislu samo da proguraju garanciju ...kaze on BAS TAKO.....toliko smo uigrani a i program je POUZDAN da bukvalno to je pitanje dali ce deo crknuti ovog ili sledeceg meseca ako je tako isprojektovan.......tko da mislite o tome nista nije slucajno...na odrzavanju s eustvari uzima kod bilo cega NAJVECI novac

                              Ovo sto sam naveo vazi za mehaniku o elektronici NECU NI DA mislim tu SIGURNO na jos laksi nacin recimo u ECU moze da se stavi mali podprogram da recimo posle nekog vremena "otkaze" neki deok elektronskog kola itd.............dakel da zakljucimo sto im vise dajemo para NJIMA VISE MUZIKE


                              P.S. Iz tog razloga malo koji auto konkretno fabrika NEMA zelju da napravi kvalitetan auto koji ce da traje NJIM Ase to neisplati ....sve je konfekcija .....prosto pokusajte da se setite kad aste zadnji put nosili cipele kod obucara?

                              Comment

                              • boolero
                                CBC Veteran
                                • 07.10.2004
                                • 175
                                • Beograd

                                #30
                                Ne verujem da ih prave da crknu sa namerom, pre ce biti da traze balans cena/kvalitet.

                                Zamisli recimo da milion ljudi kupi gnoja 5, i on crkne cim prodje garancija...kome ce da prodaju gnoj 6 ?
                                OTS

                                Comment

                                Working...
                                X