Problem sa punjenjem akumulatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    nijebitno
    ... na tom istom D+ prikljucku kada je otkacen sa alternatora i kada je dat kontakt trebalo bi da se izmjeri prakticno napon akumulatora, ako je sve u redu na liniji regler-signalna lampa-kontakt brava-akumulator. Ako grijesim neka me neko ispravi.


    Ovo mi zvuci zanimljivo,ukoliko je tacno,pa neka neko potvrdi jer koliko ja kapiram tako bi mogao da proverim da li je u pitanju regler ili ne?
    tačno je, to sam i ja na drugi način opisao i osnova je rada alternatora.


    dakle, sada pričam samo o D+ kontaktu tj žici.

    dat kontakt, na D+ žici koja je otkačena i visi u vazduhu MORA da bude 12V (ili 12,2 V ili slično svejedno).

    sijalica na instrument tabli MORA da je ugašena.

    žicu D+ spojiš privremeno na blok negde tj na masu. sijalica MORA da se svetli.

    to je ispravno stanje.


    dalje, kada se vrati D+ žica na regler.

    motor isključen, dat kontakt. regler prespaja interno na masu i sijalica MORA da svetli.

    motor upaljen, na kontaktu je naravno, regler interno prespaja (genriše no nije bitno sada) na 12V i sijalica MORA da se ugasi.

    ispravno stanje.

    dakle, regler ima 2 stanja- povezan je izvod i na masu i na 12V zavisno od toga da li alternator miruje ili se okreće.

    1) regler 2 komada su zamenjena bez uspeha.
    2) četkice su dobre
    3) alternator 2 komada su zamenjeni bez uspeha

    4)sama sijalica instrument table svetli, znači ispravna

    5) D+ linija koja povezuje sijalicu i regler nije ispitana
    6) nije ispitano da li radi kontakt brava-instrument tabla- sijalica kako treba.


    redosled-

    1) izmeri na kraju D+ žice (kraj kod reglera) stanje sa datim kontaktom , stanje bez datog kontakta i stanje sa kontaktom i žicom prislonjenom na masu.

    pronadji bilo koju shemu aletarnatora i shemu punjenja od bilo kog auta i prouči malo.
    biće ti odmah jasno ovo o čemu pišem, isti je princip kod svih auta.
    ovo zato što mi liči po osnovu čudjenja i pitanja da ti nije baš jasno kako to sve radi, a dok nije jasno teško je uraditi dijagnozu sistema ma koliko se mi ovde trudili da uputimo.
    znači shemu toka struje od bilo kog auta na papiru pogledaj, tj odštampaj i biće ti neuporedivo lakše ispratiti šta se dogadja.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      Ne bih se baš složio da alternator pravo punjenje aku vrši tek preko 2000 obrtaja (dinamo da). Upravo tome sliži regler, normalo puni već preko 900 obrtaja, ako je ispravan naravno
      iz prakse, i podataka proizvodjača, još nisam naleteo na postojanje takvog alternatora.

      obično pravo punjenje se dostiže negde od 2300-3800 obrtaja.
      na 900 obrtaja po pravilu ima oko 30-40% jačine struje punjenja u najboljem slučaju.

      no alternatori su danas izuzetno jaki pa čak i predimenzionirani pa uspevaju i na leru da proizvedu dovoljno struje, toliko struje koliko su nekada proizvodili najjači alternatori na 5000 obrtaja pa praktično i nema više problema oko slabijeg punjenja sve dok se auto redovno koristi i vozi bar svaki treći dan.

      samo punjenje alternator započinje na oko 500 obrtaja, tada se i gasi lampica, sa oko 10% jačine struje.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • master_deki
        CBC Veteran
        • 29.01.2008
        • 138
        • nis

        #18
        Odvezao sam auto kod elektricara i problem je resen...nije bio u pitanju ni alternator,ni regler,cetkice ili nesto slicno vec samo pogresna elektricna veza,znaci neka zica je pogresno bila vezana a koja nije hteo da mi kaze (valjda mala tajna velikog majstora )...
        Hvala svima na pomoci i savetima i cujemo se sa nekim novim problemom (nadam se ne u skorije vreme)

        Comment

        Working...
        X