Re: Punjenje akumulatora bez skidanja klema
Pravilo je, da se kleme skinu za, sve vrste akumulatora prilikom dopunjavanja (obnavljanja, recharge). Izuzetak je, ako se želi kratka dopuna i startovanje pod punjačem. Za klasične olovne sa elektrolitom, pravilo je da se skinu sa vozila zbog bezbednosti po vozilo usled curenja kiseline, pa i eksplozije. Kod Ca/Ca ta opasnost ne postoji, ali ima dosta razloga da se i oni skinu s vozila, od pada "+" kleme i kratkog spoja, do topljenja izolacije kablova ako akumulator više "vuče" a el. zaštita otkaže.
Za ispravnost alternatora nije merodavan pokazatelj naponon punjenja, već struja punjenja u Ah. Napon punjenja reguliše regler i on će pokazati oko 13 V, davao alternator 100 mA ili 30 A. Majstori uglavnom izbegavaju takvo merenje, već se oslanjaju na napon i kontrolnu sijalicu, da li se pali ili gasi.
Nisi napisao koliko je akumulator star, jer i on ima svoj vek, koji je opet zavisan o puno faktora: da li je odgovarajući kapacitet za tvoje vozilo, opšte stanje instalacije vozila i uslovi korišćenja (noćna vožnja i sl.). Bilo je puno slučajeva, da novi akumulator u kratkom roku otkaže zbog greške u proizvodnji.
Ako nakon dopunjavanja akumulatora u kratkom roku, na primer preko noći ili vožnje padne napon ispod 12 V, zameni akumulator jer ne "drži vodu" - gecrkt!
Pravilo je, da se kleme skinu za, sve vrste akumulatora prilikom dopunjavanja (obnavljanja, recharge). Izuzetak je, ako se želi kratka dopuna i startovanje pod punjačem. Za klasične olovne sa elektrolitom, pravilo je da se skinu sa vozila zbog bezbednosti po vozilo usled curenja kiseline, pa i eksplozije. Kod Ca/Ca ta opasnost ne postoji, ali ima dosta razloga da se i oni skinu s vozila, od pada "+" kleme i kratkog spoja, do topljenja izolacije kablova ako akumulator više "vuče" a el. zaštita otkaže.
Za ispravnost alternatora nije merodavan pokazatelj naponon punjenja, već struja punjenja u Ah. Napon punjenja reguliše regler i on će pokazati oko 13 V, davao alternator 100 mA ili 30 A. Majstori uglavnom izbegavaju takvo merenje, već se oslanjaju na napon i kontrolnu sijalicu, da li se pali ili gasi.
Nisi napisao koliko je akumulator star, jer i on ima svoj vek, koji je opet zavisan o puno faktora: da li je odgovarajući kapacitet za tvoje vozilo, opšte stanje instalacije vozila i uslovi korišćenja (noćna vožnja i sl.). Bilo je puno slučajeva, da novi akumulator u kratkom roku otkaže zbog greške u proizvodnji.
Ako nakon dopunjavanja akumulatora u kratkom roku, na primer preko noći ili vožnje padne napon ispod 12 V, zameni akumulator jer ne "drži vodu" - gecrkt!
Comment