Koliko maglenke pomazu u takvim situacijama?Ima li efekta?
Koliko pomazu maglenke
Collapse
X
-
Originally posted by AlekreKoliko maglenke pomazu u takvim situacijama?Ima li efekta?
-
-
Mislim da se jedino u srbiji placa kazna za fabricke maglenkeJackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
- Kako to misliš, kočim?
Comment
-
-
Ugradnja maglenki kosta nesto smesno kod nekog plasticara mada sigurno imas fabricko mesto za maglenke.Atest ti nije potreban a kazna se placa u slucaju ako vozis sa upaljenim svetlima za maglu kad nje nema 1500dinara.
Comment
-
-
Imam mesto nego cisto pitam koji je kes u pitanju.
Znam za tu kaznu pisali su ortaku ali me zbunilo ono fabricke maglenke,kao da je posedovanje maglenki protivzakonito.“Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”
Comment
-
-
Korisne su, ali dosta zavisi i od nacina ugradnje (bolje su postavljene na Ignisu nego na Almeri). Najcesce su mi potrebne na relaciji Zemun-Pazova gde vidljivost zna da bude i 1 metar.
Po zakonu su zabranjene kada nema magle i po gradu, kada najvise smetaju, pogotovo zadnje.Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.
Comment
-
-
svetla za maglu pomazu dosta ali samo kada su ispravno montirana i podesena kako treba.
mogu da budu (po zakonu) zute ili bele boje, napred obavezno u paru i koriste H3 sijalicu.
nazad je svetlo za maglu crvene boje, jedno i montira se sa leve strane vozila.
koristi ili klasicnu 21W sijalicu ili halogenu (onu malu, ne znam oznaku napamet).
maglenek napred se montiraju sto je nize moguce i treba da se podese tako da osvetljavaju odlicno bokove ispred/poredvozila (bele i zute linije na putu odnosno stubicesa macijim ocima) i dobro napred do daljine od oko 20tak metara.
ali, sve i sa najboljim maglenkama vidljivost je losa i treba se adekvatno sporo voziti da se moze uociti prepreka na putu.
takodje, za jedan prst otvoriti prozor vozaca i osluskivati sta se napolju dogadja.
iako je i najgusca magla zvuk se prostire bez smetnji i kao takav nosi puno informacija koje mogu pomoci.
posto se pominje gusta magla prema Pazovi mislim da sam doziveo i gore.
dolina pored Save (ZG-BG autoput) oko Kutine, Ivanic Grada je tradicionalno puna magle, a najgore sto sam ikada u zivotu doziveo po pitanju magle je u dolini reke Une, Bosanski Novi gde uporedo idu uzani put i zeleznicka pruga sa nekoliko ukrstanja.
tu je vidljivost bila manja od 30cm, odnosno ne vidi se gde se hoda.
posto je put krivudav, uzan nisam mogao da se zaustavim, spora voznja i prvi motel/restoran/parking i sacekao da se magla razidje.
posle toga, nigde jos nisam sreo tako gustu maglu koja satima moze da "stoji" u mestu.
jos jedna stvar iz iskustva- duga svetla su totalno beskorisna u magli i imaju efekat samozaslepnjenja.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Uh i mene nerviraju zadnje u gradu extra... dodushe kod mene je na prekidachu za svetlo prvi polozaj prednje drugi polozaj ukljuchuje i zadnje...
zadnje maglenke iz meni nepoznatog razloga na kolima sa simetrichnim shtopaljkama se isporuchuju samo sa levom sijalicom... iskreno ja sam i desnu stavio... koliko su nashi panduri pametni da mi ne naplate kaznu shto je nemam ... a kad vec postoji instalacija stavish sijalicu bolje svetli a i lepshe je kad je simetrichno....
Chesto pored dunava ima magle a na obrenovachkom pre neko veche je vidljivost na delovima puta bila i 1 metar... sticajem okolnosti cale me je isto pitao ima li razlike i mogu vam reci da ima ne toliko u daljinu vec bolje osvetljavaju put i vidite liniju i rupe... ali u svakom sluchaju su tu gde im je mesto i ja ih koristim kad god je potrebno....Prevelika slika u potpisu!
Comment
-
-
Ja sam za ovih par godina vozjne samo 2 puta vozio po ekstra gustoj magli i to oba puta na relaciji Nova Pazova-Batajnica. Trebalo mi je oko 45 min da stignem kuci
jos jedna stvar iz iskustva- duga svetla su totalno beskorisna u magli i imaju efekat samozaslepnjenja.
Probao sam par puta da vozim sa dugim ali bas zaslepljuje od tada vozim sa kratkim svetlima po magli“Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”
Comment
-
-
Imao sam priliku da jednom vozim po extra gustoj magli na Obrenovackom putu.Vidljivost je bila svega nekoliko metara.Probao sam sve varijante sa svetlima i najbolje sam video kad sam farove drzao na pozicijama i naravno upaljenje maglenke...Power of dreams !!!
Comment
-
-
Obrenovacki put (stari, koji ide kroz Ostruznicu) je katastrofa kada se spusti magla, ne preporucujem cak ni dnevnu vonznju po istom zbog gomile rupa i seljaka koji uce da voze/loze se. Doduse ortak mi je rekao da su ga komplet sredili sada.
Magistralni put ka Obrenovcu je takodje bio uzas za voznju po magli, dok ga skoro nisu ponovo oznacili. Sada se lepo vide linije i po najguscoj magli.
Isto vazi i za oba puta ka Bataji (preko Zemuna i magistralni).
Igrom slucaja sam vozio sestrinog decka kuci u Bataju, (nagutali su se suzavca na koncertu Exploited-a), preko magistralnog, u utorak, kada se spustila magla. Apsolutno se nista nije videlo na vise od 1m, ako i toliko. Oblaci magle su bili kao zidovi, samo udjete i izadjete.
U jednom trenutku je magla bila na 2.5-3m visine, kao plafon u kuci, bila je toliko gusta da se ulicno osvetljenje nije videlo. Nista cudnije nisam video...
Inace to vece u povratku sam naleteo na budalu koja je, kada je videla maglu, naglo ukocila ispred mene (brzina cca 80km/h, put vlazan). Uplasio se covek ocigledno, najbitnije je da je posle vozio svo vreme iza mene, a kada smo dosli na autoput BG-ZG, gde je vidljivost bila savrsena, prestigao me je (vozio sam oko 110)...
Obavezno poslusajte brick-ov savet za otvaranje prozora, jer ima gomila vozaca koji ne znaju da voze i/ili nemaju (ispravna) svetla za maglu i to jedini nacin da znate sta se desava ispred i iza vas.
Comment
-
-
zadnje maglenke iz meni nepoznatog razloga na kolima sa simetrichnim shtopaljkama se isporuchuju samo sa levom sijalicom...
namerno zbog boljeg uocavanja maglenke crvene boje su asimetrice da bi se razlikovale od stop svetla jer su iste jacine.
ako si stavio i desnu sijalicu savetujem da sto pre izvadis i vratis auto u ispravno stanje, u stanje u kome zadnja maglenka ostaje u funkciji upozorenja.
nije slucajno po tehnickoj normi samo leva zadanja pozicija namenjena maglenki za sva vozila uza od 2.05 metara sirine a samo siroka vozila imaju 2 crvene maglenke pozadi.
postojao je davnih 80tih jedan kratak period kada je zakonski bilo dozvoljeno i resenje sa 1 sijalicom pozadi i sa 2 sijalice a od 1991. svaki novi automobil proizveden za trziste Evrope sme da poseduje samo levu sijalicu da bi mogao da prodje tehnicki pregled i da se registruje za upotrebu.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
ja s kolegom bio u autu (on vozio) i idemo u federaciju. Zaustavi policija... standardno , da vidimo opremu , ovo ono, ajd sad stopove, zmigavce pali maglenke kad ne radi mu jedna tj. jedna razbijena i oce covjek naplati kaznu.. Ovaj popizdi i nogom razbije na autu drugu.. (piat uno... neke slj. maglenke sa buvljaka...). Pisao policajac prijavu al na sudu mu sve odbacili.... Et cisto da podelim sa vama :-)
Comment
-
Comment