Koliko pomazu maglenke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Vedran-
    CBC Senator XXL
    • 03.10.2004
    • 3255
    • Beograd

    #16
    @ Brick i Dranix

    Ne kapiram vas.Zar nije bolje imati sto jace osvatljenje pozadi kada je magla?Cista logika...nije uvek sve najbolje kako zakon kaze...

    I ja isto razmisljam da stavim i sa desne strane sijalicu...

    Uostalom dosta starijih kola imaju obe maglenke pozadi.Pogledajte civic-e iz 90-ih godina...
    Power of dreams !!!

    Comment

    • Dutchman
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 741
      • Vracar centar sveta

      #17
      maglenke su dodatna oprema i po specifikaciji tehnichkog pregleda se ne proveravaju...

      elem na mazdi mx3 je npr fabrichki dva svetla pozadi itd tako d
      se bolje vidi, ako tako netreba zashto su ostavili mesto i instalaciu za tu zadnju maglenku... idiotizam....

      lichno mislim da zakon pishu ljudi koji evidentno ni nemaju ni dozvolu
      Prevelika slika u potpisu!

      Comment

      • 156V6
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 415
        • BEOGRAD

        #18
        U pravu si Dutch... i na 156ici po defaultu koliko ja znam su maglenke na oba stopa(tako je kod mene barem) logika je ovde prostija od zakona kad nesto drechi sa obe strane upadljivije je i lakse uocivljije nego samo sa jedne..Honda slobodno ugradi jos jednu sijalicu ne moze da skodi

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          Ne kapiram vas.Zar nije bolje imati sto jace osvatljenje pozadi kada je magla?Cista logika...nije uvek sve najbolje kako zakon kaze
          nije, vazna je uocljivost svetla u magli a ne jacina.
          simetrican raspored sa 2 sijalice je manje uocljiv od jedne sijalice.

          nauka predvidela a praksa i ispitivanja u realnosti dokazala.

          Uostalom dosta starijih kola imaju obe maglenke pozadi.Pogledajte civic-e iz 90-ih godina
          da, starije konstrukcije vozila nisu previse vodile racuna o sigurnosti i bezbednosti voznje, pa tako i ti Civici.....
          rekoh vec, od 1991. se ugradjuje samo jedna i to obavezno leva i vazi svuda u Evropi.

          maglenka pozadi je obavezna serijska oprema svakog vozila koje je registrovano posle 1991. i uslov za registaciju. po ECE normama je precizno definisano sve- od mesta postavljanja, vrste sijalice, tipa optike, jacine u Kandelama, ugao pod kojim treba da osvetljava itd.

          ne racunam nas zakon iz 1968. koji je jos na snazi sto se svetala i svetlosne opreme tice i blage veze nema sa modernim dobom i modernim autima.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Ivvan
            Moderator
            • 29.09.2004
            • 1574
            • Nis
            • SAAB 9000

            #20
            brick da li si siguran da je 91. godina da nije kasnije?

            Recimo meni na sizikiju koji je prvi put registrovan 92. postoje dva svetla nazad mozda prelazni period?

            Mislim da je sustina da ih ima i da se koriste po propisu,pa neka su i dva mnogo je bolje nego bez njih.
            Turbos make torque,and torque makes fun

            Comment

            • -Vedran-
              CBC Senator XXL
              • 03.10.2004
              • 3255
              • Beograd

              #21
              simetrican raspored sa 2 sijalice je manje uocljiv od jedne sijalice.
              Nije mi jasno!Pa ja kad upalim zadnju maglenku(a stvarno je palim samo po gustoj magli) ljudi mi amblenduju koji voze iza mene.Svetlo je mnogo jako,cak mislim i prejako...
              Sta bi tek bilo da imam takve dve?

              rekoh vec, od 1991. se ugradjuje samo jedna i to obavezno leva i vazi svuda u Evropi.
              OK.Procitao sam...Bas cu da obratim paznju pri voznji na automobile koji imaju obe maglenke pozadi...
              Power of dreams !!!

              Comment

              • Ch@os
                CBC Veteran
                • 02.11.2005
                • 173

                #22
                U Italiji ovaj zakon o zadnjim maglenkama ocigledno ne vazi. Na mom Stilu su fabricki ugradjene obe zadnje maglenke sa kompletnom instalacijom i sijalicama.

                Comment

                • Trivo
                  CBC Senator
                  • 02.06.2005
                  • 202
                  • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

                  #23
                  @brick
                  "najgore sto sam ikada u zivotu doziveo po pitanju magle je u dolini reke Une, Bosanski Novi gde uporedo idu uzani put i zeleznicka pruga sa nekoliko ukrstanja.

                  tu je vidljivost bila manja od 30cm, odnosno ne vidi se gde se hoda."


                  Meni pricas .Karakteristika samog grada(i citavog tog podrucja u krugu 25 km) je da je magla oko 250-300 dana u godini,da u jesenjem periodu i zimskom se i nedize tj ostaje preko cijelog dana,da ljudi najcecse stradaju udarajuci u neobiljezene traktore ili sletajuci sa ceste.
                  Ono sto je provjereno(i znam iz 25-godisnjeg iskustva) da taj kraj treba izbjegavati za putovanje od 23.00-08.00 u ljetnjem i od 20.00-09.00 u svim ostalim periodima.
                  Dzaba maglenke i ostala svjetla,stati u kraj i odspavati
                  VW 1200 1972god.
                  VW Golf 1.3 1988god.
                  FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

                  Comment


                  • #24
                    A izgleda takav zakon ne važi ni u Rusiji, na ladi 111 pozadi dve maglenke (lada 2003 godište), nije bilo problema na tehničkom, sad prvi put čujem za jednu maglenku.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      Na mom Stilu su fabricki ugradjene obe zadnje maglenke sa kompletnom instalacijom i sijalicama
                      jesi li ti prvi vlasnik ?

                      ako nisi kako znas da neko nije dodao sijalicu ?

                      UVEK se pravi kompletna instalacija za obe maglenke (jeftinije) i shodno trzistu na kome ce se prodati auto ugradjuje 1 ili 2 sijalice.

                      u Evropi su pravila jasna, definisana standardom.

                      van Evrope je sareno a negde i nema standarda (kao sto je kod nas jos uvek) koji je cvrsto definisan.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        Dzaba maglenke i ostala svjetla,stati u kraj i odspavati
                        ja sam ovo primenio, nemam reci da opisem kako je tu magla gusta...strava.

                        jos isao prvi put u zivotu i ne poznajem put

                        mada, to bi bila dobra trasa za testiranje svetala i tako to, mogle bi fabrike da uzivo vide rezultate svetala koje izlaze iz fabrike....ako vec testiraju ponasanje vozila na severnom polu i u pustinjama mogli bi i svetla da testiraju u realnim uslovima, recimo
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          brick da li si siguran da je 91. godina da nije kasnije
                          prilicno, ne i potpuno.

                          iste godine je i uvedena obavezno podesvanje farova po visini a prema opterecenju vozila.

                          vazi za trziste Evrope, tada zapadne Evrope.

                          bilo je raznih modela i pre i posle te godine koji su se prodavali ovde koji nisu odgovarali aktuelnim standardima, sa nekih zaliha, iz drugih zemalja itd.

                          kod nas je nasim propisima jos uvek dozvoljeno i jedno i dva svetla pozadi, propisi nisu uskladjeni jos.

                          poenta je da u ljudskoj psihologiji jaci efekat stvara nesimetrican izvor svetlosti i izaziva brzu reakciju vozaca a na 2 sveta se mozak lakse privikne.

                          vrseno je testiranje vozaca i na osnovu toga su i doneti propisi, odnosno izmenjeni.
                          nije to prosti hir administracije.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Ch@os
                            CBC Veteran
                            • 02.11.2005
                            • 173

                            #28
                            Originally posted by brick
                            Na mom Stilu su fabricki ugradjene obe zadnje maglenke sa kompletnom instalacijom i sijalicama
                            jesi li ti prvi vlasnik ?

                            ako nisi kako znas da neko nije dodao sijalicu ?
                            Prvi sam vlasnik. Auto kupljen nov- sa Fiatovog placa u Francuskoj.

                            Comment

                            • Wiz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3104
                              • Nish

                              #29
                              Mozda kod francuza ide sa 2 malo su cudni oni sa svetlima recimo zuta svetla npr tako da moguce da za njihovo trziste ide sa 2 nazad

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #30
                                Ne sumnjam da Francuzi imaju malo vise razloga za svetla za maglu ali ih i Nemci pa ni ostali nemaju nista manje. Vodio se rat godinama da ukinu zuta svetla u farovima i konacno se uspelo a sad i ovo
                                Kad smo kod toga. Smetaju li vama plava svetla? Za mene su veci uzas nego ona zuta francuska ranije a jos se niko ne zali.

                                Comment

                                Working...
                                X