Pad napona na bobini

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dekideki
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2005
    • 1914
    • Beograd

    Pad napona na bobini

    montirao sam elektronsko paljenje skoro.
    - bobina "Iskra"
    - razvodnik kompletan, kablovi komutatora i sam komutator "Rudi Cajavec"
    inace:
    - silikonski kablovi (neki "made in USA")
    - NGK BP6E V-Line 4
    Elem,
    sve radi ko bombona, ali imam nesto neocekivano:
    kad upalim svetla (citaj veci potrosac struje), imam manji pad napona na bobini i autu malo padnu obrtaji. MALO, ali oseti se. koliko se razumem, to znaci i da imam pad napona i na izlazu bobine, odnosno slabiju varnicu, zar ne? napomena - PUN akumulator, provereno dobar. napomena2 - alternator original iz 1981. "Iskra", ali samo 33A. inace, do sad nisam imao tih promena pri paljenju bilo cega od potrosaca dok sam imao kontaktno paljenje (sa platinskim dugmadima).

    sta da radim? Alternator 45A? odakle pad napona? mislim da mi je i potrosnja veca samim tim, kad vozim nocu.
    .
  • Trivo
    CBC Senator
    • 02.06.2005
    • 202
    • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

    #2
    Hm,mozda ima veze a mozda i nema u svakom slucaju nece da skodi.To sto ti malo smanji broj obrtaja,mislim da je u redu,paljenjem svjetala dodatno opterecujes alternator koje se preko remenice normalno prenosi na radilicu.To ti je vjerovatno vec poznato.
    Evo juce sam vozio bratovu primeru kad je padao onaj snijeg,upalio sam sve zivo,znaci grijaci retrovizora,zadnjeg stakla,ventilator na 4,svjetla,radio,brisaci.Broj obrtaja je bio spao na oko 500 a inace je oko 600-700.Kako koji uredjaj gasis tako se malo po malo povisuje br obrtaja.
    Ako imas instrument prikaci ga i vidi kako se ponasa napon u raznim uslovima opterecenja,u leru,pri gasu,sa puno ukljucenih potrosaca i sl.
    Kod mene na bubi od kad sam mijenjao regler sta god da ukljucim(a toga nema bas mnogo ) napon je uvijek isti,13.0 do 13.1V.
    VW 1200 1972god.
    VW Golf 1.3 1988god.
    FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Normalna pojava.
      Opterecenje na alternatotu usled povecanja generisanja, dakle povecana elektromotorna sila cini veci otpor na motoru. Pad napona inace relatiran sa padom obrtaja.
      Skroz normalno i nema sta da menjas i da mislis vise o tome
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • dekideki
        CBC Senator XXL
        • 26.07.2005
        • 1914
        • Beograd

        #4
        ok, hvala.
        .

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          ako ti bas smeta, stavi kapacitetniji akumulator od recimo 72/74Ah pa ce biti manje opterecenje alternatora.

          ako stavis jaci alternator bice jos vece opterecenje motora, i bice jos izrazeniji pad snage motora.

          101 i inace ima jako slab motor, konstruktivno je tanak sa obrtnim momentom na leru i tu nema pomoci. bar ne jeftino.

          posto si naveo i bobinu smatram da si stavio bobinu za elektronsko paljenje, a izvadio onu za paljenje sa platinama (nisu iste karakteristike).

          inace, dok su platine (i bobina za njih) mogle da propuste oko 5-6A sada elektronsko paljenje ( i njena bobina) mogu da dostignu i 15A.

          svrha jace struje je "dublje" punjenje bobine magnetnim poljem i posledicno veca energija varnice ( sto i jeste cilj).

          ja ne bih posebno obracao paznju, vozi tako nista se nece pokvariti samo dobro proveri sve mase i sve spojeve- na njima se cesto dogodi poveliki pad napona a ti se spojevi obicno zanemaruju (uzimaju zdravo za gotovo da su ok).
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Imas i opciju da uzmes bobinu sa startnim otpornikom.

            Bobina ima nizi otpor od normalnih te se redovno napaja preko otpornika snage.

            Pri startu dobija plus direktno zajedno sa elektromagnetnom shpulnom anlasera.

            Vrlo cesto montirane u severnim krajevima
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • dekideki
              CBC Senator XXL
              • 26.07.2005
              • 1914
              • Beograd

              #7
              naravno, SVE na paljenju je promenjeno (nabrojah na pocetku) i bobina je nova, adekvatna. teska srca sam je promenio, izbacio sam staru "Magneti marelli" za kontaktno paljenje inace originalnu koja je kupljena s kolima.

              sad imam 45Ah black horse silver power, btw. jako sam zadovoljan. mislim da ga imam vec cetvrtu zimu, i stvarno je O.K.

              korisni saveti, ljudi. hvala svima!
              .

              Comment

              Working...
              X