Da li ovo lici na problematican akumulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • filipenko
    CBC Član
    • 27.10.2013
    • 12
    • NS
    • Alfa 147 jtd

    Da li ovo lici na problematican akumulator

    Imam Vartu Blue Dynamic 60Ah, dobijena polovna. Kad je toplo (T>15C) sve radi kao svajcarski sat. Kad je hladno (T<10C) krecu bagovi i problemi. Auto je Alfa 147 1.9JTD 85kw. Auto ne vuce struju na masu (struja mirovanja je max. 15mA kad se ugase i inicijaliziuju sistemi, a dozovljeno je 60mA). Alternator dobro puni na 14A, akumulator pokazuje oko 12.5V kad stoji.

    Kad je hladno nekoliko puta sam uocio ove pojave, kad se auto ne vozi par dana a bude hladnije - oseca se da duze vergla i teze pali. U momentu kad krene verglanje dolazi do paljenja ABS, ASR...gresaka koje potom odmah nestanu (verovatno zbog veceg pada napona kad povuce struju preko kljuca). Nakon kretanja u voznji, na oko 5C, je blinkao km/h sto je prestalo nakon nekoliko predjenih km (verovatno se accu dopunio). Takodje, kad je hladno desava se da zadnji gepek ne odreaguje na komandu kljuca i ne otvori se vec samo zablinakju migavci ali se zato otvori gepek cim otvorim rukom neka vrata. Centralna inace radi dobro, bez problema. Auto inace ide kako Bog zapoveda, kocenje, upravljanje, signalizacija...

    Da li vam ove pojave mozda ukazuju na akumulator i kako ga 100% iskljuciti da je on problem pre nabavke novog akumulator
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #2
    Nisi naveo, koliko je accu star!? Ali, preporučio bih, u svakom slučaju, dobar servis u kojem bi se izmerio kapacitet i osvežio accu.

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      #3
      Franjo je u pravu. Jedino što u servisima obično mere tzv. "startnu struju" (A) a ne kapacitet (što i ne može da se izmeri bez skuplje opreme i dužeg vremenskog perioda; iskreno bih se začudio da makar jedan servis to može (i zna) da izmeri, makar se može impovizovati relatino jeftinom opremom, ali nije praktično). Startna struja doduše nije 100% pokazatelj da je akum. dobar (više pokazuje kada je stvarno loš).

      Ako je "cca struja" (ono što mere testeri) manja od 70% onoga što piše na akumulatoru (A) onda ga nosi na reciklažu (pazi obično je EN ali ponekad i u DIN a ovo drugo je 5/8 onog prvog, ne upoređuj "babe i žabe"). Naravno ovo se meri sa napunjenim akumultorom (gradskom vožnjom NIKADA nećeš napuniti već samo dopuniti akumulator)

      Drugi način je da se ubaci potpuno ispravan (sličan) akumulator (pozajmi na dan ili par sati, i da se proba, kad je hladno).
      Iskreno, liči da je do akumulatorske baterije. Po onome što je navedeno.
      Ako je struja punjenja (na leru?) 14A to je o.k. i ostalo je o.k.
      Ono što NIJE u redu to je ponašanje na hladnom (tipično za odsvirale ak. ali i starije i/ili nedopunjene).
      Onih 12,5V je sumnjivo (doduše može biti ±0,5V za multimere jeftinije od 50 ili 100€, uobičajena tačnost 0,35% za DC).
      Zavisi i kako je mereno. Ako je to (kvazi) "potencijal otvorenog kola" (direktno merenje na polovima sa isključenim motorom) onda je to prilično loše. (da ne idem u detalje)
      Zapravno ništa i ne znači (naročito ako je mereno odmah posle vožnje, nešto znači ako je izjutra ali opet nedovoljno).
      Ne bih sada o tome kako se bez uređaja procenjuje vredi li akumulator (samo unimerom) ... duga je to priča a i onako je okvirna.
      Dakle:
      Ili u servis (ali neki dobar a ne "dunđerski") tj. autoelektričara (od zanata) ... ili da probaš sa dobrim akum.
      Ostaje da se može spasiti* (za još ovu zimu) ... najlakše je kuputi nov ... znam nekoliko (skorašnjih) slučajeva (5-6 u mom okruženju) da su ljudi kupili akum. pa je bilo nešto drugo (regler, bendiks ... svašta).

      * jer zaista mislim da taj nije u dobrom stanju. Ako je staiji od 4 god. 95% je do njega.
      Last edited by expendable; 16.11.2013, 15:54.
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        #4
        Za one koji NE čitaju duže od dva reda: Da, ovo je sigurno "problematičan" akumulator. Da li je i "ciknuo" ... nije baš izvesno.
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • TheWickerMan
          CBC Senator XXL
          • 11.09.2007
          • 791
          • DE
          • AR Giulietta TCT

          #5
          Bliknanje sata kod Alfi je znak dotrajalog akumilatora ili neki uređaj nije usklađen sa Canbus komunikacijom

          Comment

          • filipenko
            CBC Član
            • 27.10.2013
            • 12
            • NS
            • Alfa 147 jtd

            #6
            Ne znam koliko je star

            Dobijen je na prolece uz kola, kad sam ga i kupio. Ne pise na malom papiru. Ali verujem da oni ne daju one koji su iole dobri. Od proleca, leta i jeseni nije bilo nikakvih problema, i na +40C, preslo se 8000 sa njim. Ali cim zahladni ispod 10C eto ovih bubica. Ako je stariji od 5 godina verovatno ona aku.

            Ovo sa gepekom moze biti problem hladnog lema u modulu centralne, jer i to moze biti povezano sa hladnocom a opet ne mora, vec sa strujom. Kod zelatinoznih znam da samo napon nije dovoljan parametar, jer i kad su skoro prazni i losi oni daju oko 12V na izvodima. Ali dzaba ako nema snage za odrzavanje i pokretanje.

            Za alternator sam greskom napisao A namesto V, mislio sam da ga puni na 14V, sto je OK, posto ga dopuni. Premerim ga recimo an 12V i posle voznje u miraovanju bude 12.7.
            Last edited by filipenko; 16.11.2013, 20:59.

            Comment

            • TECA
              CBC Senator XXL
              • 14.10.2007
              • 2355
              • Oz

              #7
              Da li vam ove pojave mozda ukazuju na akumulator i kako ga 100% iskljuciti da je on problem pre nabavke novog akumulator
              Ne postoji majstor koji ti sa 100% sigurnoscu moze garantovati da je do baterije.Los anlaser,napajenje do njega,masa,mogu praviti slicne probleme.Nova baterija uglavnom resava problem,a da li ce zbog losih spojeva,dotrajalih biksni,cetkica,koji ce vremenom postajati sve losiji i uzrokovati slicne probleme-ni jedan majstor ne zeli tu odgovornost na svojim ledjima.I da nadjes majstora da ti to sve pregleda ima da kosta kao nova baterija.Nista nije napravljeno da traje vecito....najednostavnije probati ,pozajmiti, ispravnu bateriju i ako da rezultat kupiti novu.A struju punjenja zanemariti,jer uglavnom se pogresno tumaci,ta merenja prepustiti strucnjacima(napunjena,ispravna baterija, prima struju tek nesto iznad 0A,a los regler-altrnator,ako ne puni dovoljno, vuce ampere u minus-to se vidi i merenjem voltaze ali malo duze traje,s toga pravi majstor radije koristi ampermetar).

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                #8
                Posle vožnje u mirovanju 12,7V nije neki rezultat. A ni onih 12,0V pre toga.
                Posle vožnje treba upaliti svetla (duga) minut-dva. Ostaviti par sati da stoji. Onda premeriti. Onda bi 12,7V bilo koliko-toliko dobro. Još bolje posle tih par sati (sa iskljčenim motorom, naravno) upaliti svetla (što više potrošača) pa premeriti napon ... 12,0V je ono što daje solidan akmulator ... neki deseti deo volta manje ali ne i od 11,7V.
                Ovo nije baš 100% zasnovano (ali jeste solidan metod, iako naravno ima boljih metoda) ali je najlakše improvizovati (uz samo mulitmetar). Doduše mora biti i tačniji od proseka (kao što sam gore naveo). Zapravo ako je ovaj napon 11V ili manji onda je dovoljno da se akum. proglasi trubom (metoda samo nije precizna kada je rezultat oko 12V; ovo je improvizovano merenje pod otporom koje jeste merodavno).
                Sve u svemu prilično se slažem sa "TECA"-om (pažljivo pročitaj). A zaista je verovatno do akumulatora.
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • elektrotuby
                  CBC Početnik
                  • 13.11.2013
                  • 3
                  • Backi Breg
                  • Suzuki Alto

                  #9
                  Po mome misljenju i opisanim simptomima sumnjam na akumulator da je na izdisaju mada bi trebalo proveriti voltmetroma sa opterecenjem kako drzi napon akomulator a nebi bilo lose ni sa ampermetrom izmeriti struju punjenja alternatora.

                  Comment

                  • filipenko
                    CBC Član
                    • 27.10.2013
                    • 12
                    • NS
                    • Alfa 147 jtd

                    #10
                    Merenje

                    Mereno na 10C, na 0 bi sigurno bilo jos gore.


                    Ubacio kljuc na MAR poziciju, upalio radio, sve maglenke, sva 4 zmigavca, duga svetla, grejanje kabine klimom, vent na max. i stakala. Auto je ugasen. Izmerio sam napon od 11.7V na akumulatoru. Mislim da ne bi smelo biti ispod 12V na -10C a ne na +10C, jer kapacitet opada sa nizom T. Sta vi kazete na ovo?


                    Dakle, cak iako je sve pogaseno sigurno padne oko 11V kada bih zaverglao

                    Comment

                    • Franjo
                      Banovan
                      • 14.08.2009
                      • 2831
                      • Inđija - Beograd
                      • Renault megan II res

                      #11
                      Taj accu je na izdisaju! A, pogrešno tumačiš i pad napona pri startu motora (verglanju). Isto, dokazuje loš accu, a moguće i alternator i regler. Ne zaboravi, da alternator, čim se pokrene, proizvodi struju! Koliko, zavisi od broja obrtaja.

                      Izmeri napon accu, sa upaljenim motorom, mora da se kreće između +13,5 V i +14,7 V. Ugasi motor, nakon petnaestak minuta rada i izmeri napon accu. Ako je manji od +12,3 V. accu je loš.

                      Tačnu i brzu dijagnozu u servisu, pomoću clamp!

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        #12
                        Prilično loš rezultat, ali zavisi koje je napunjenosti bio pre uključivanja potrošača.
                        Ako je bio pun ak. (12,6-12,9V nakon mirovanja od min. 8h) onda je ak. loš, ako je bio tek na 12,2V (polunapunjen) onda još (možda) nije na izdisaju. Sa takvim (otprilike) opterećenjem (25A) meri se (i daje specifikacija) "rezervni kapacitet".
                        Za 50Ah neće biti 2h (do pada napona na 10,2V) nego tek nekih 80min. (odličan, nov, akum.). Ako je oko 60min. onda je još uvek za korišćenje. Naravno treba i vremena za to i dobar punjač (da se posle dopuni). Uglavnom taj "plato" (na početku pražnjenja) treba da je na 12,0V (ili čak i 12,3V), tj. jedno vreme (5-10min.) treba da drži taj napon da bi kasnije lagano opadao (napon).
                        Nedovoljno podataka. Trebalo bi (bar) i gustina elektrolita da se izmeri (uz napon "otvorenog kola", i napona pri opterećenju).
                        Sve u svemu, Franjo i ja smo ti dali par saveta koliko da se proceni (ali ne i oceni) akumulator (bez posebnih uređaja, samo unimer). Trebalo bi bar (još) izmeriti gustinu elektrolita i "startnu struju" (CCA).
                        Ne deluje sjajno. Možda i izdrži ovu zimu (a onda će bar do sledeće jeseni) ALI nemoj se previše uzdati u njega (i odvoj novac za novi). Slažem se da treba ispitati i ostale elemente elektro sistema (makar ono osnovno, iako si ranije naveo da ne liči na tako nešto).
                        I pre svega: dopuni akumulator! Ali dobrim punjačem (ne onim što "razvaljuju" velikom strujom u startu, nego ili "inteligentnim" ili sa podešavanjem) pa ćeš videti da li služi ili ne (taman sledeće nedelje bliže nuli, pa neće skroz "ciknuti" a ako z*za onda lepo zameni do sledećeg vikenda i šlus).
                        Nov akumulator (takođe) obavezno dopuni (ne na vozilu, ili na vozilu ali vožnjom od min. 2h).
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        Working...
                        X