Punjenje Exide akumulatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mupe
    CBC Senator XXL
    • 05.10.2006
    • 822
    • bg
    • Laguna 3 GT 2.0T 205

    #16
    Evo i konačnog izveštaja. Neka ostane ovde, ako još neko bude u sličnoj nedoumici kao ja. Nakon još oko 3 sata punjenja, napon je (sa povezanim punjačem) došao do nepunih 15,5V. Prekinuo sam punjenje i izneo akumulator na (tmurno) dnevno svetlo i onda više nije bilo dileme - indikator je pozeleneo i jako se lepo vidi. Na mestu gde sam ga punio i gde je svetlo vrlo slabo, nije se video.

    Nakon nekih sat vremena izmerio sam 13,1V na akumulatoru, što je otprilike protok vremena nakon koga sam juče merio 12,9V.

    Montirao sam akumulator u automobil, tako da neću moći da izmerim napon otvorenog kola, ali čini mi se da sam postigao ono što mi je i bio cilj, odnosno da je akumulator sada dobro napunjen.

    Expandable i Dora, hvala puno na svim savetima!

    Comment

    • comi 1342
      Moderator
      • 28.09.2005
      • 1126
      • NS
      • Giulietta ,PUG 106,

      #17
      Originally posted by expendable View Post
      P.S.
      Dakle ako nije "zeleno" onda sigurno ne valja a ako jeste onda verovatno valja, ali što se tiče napunjenosti, uz odgovarajući napon, veoma je pouzdan (indikator).
      Citroen iz mog potpisa imam 3 ipo godine(stvarno predugoooo), sa Fiaam aukuom koji ima indikaciju sa kuglicom. Ne videh kuglicu upoće, a sa autom se vozam 40000 km. Znam da mi je jedna ćelija lošija, izgleda baš ta, ali ne menjam dok ide... Ali, ja sam ipak elektrotehničke struke, "nemojte ovo raditi kod kuće". Expo, svaka čast za odvajanje vremena za ova detaljna objašnjenja,,( nema onog smajlija sa klanjanjem).
      "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
      "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

      Comment

      • Heinz
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 1027
        • Beograd, Voždovac
        • Avensis 2.0 D4D

        #18
        Ja sam često (1x mesečno npr.) dopunjavao Tudor Premium 64 Ah, i zbog lošeg punjača kuglica je prestala da isplivava. Odneo sam ga na reklamaciju, tamo su konstatovali da je sa aku. sve u redu i da mu treba dobro punjenje, koje oni zovu formiranje. Oko 500 din je bila cena usluge i posle 2 ciklusa se oporavio. No, u međuvremenu je uzeta Varta 60 Ah tako da nemam dalja iskustva sa Tudorom, eno ga u podrumu napunjen čeka zimu, žao mi da ga prodam.
        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

        Comment

        • comi 1342
          Moderator
          • 28.09.2005
          • 1126
          • NS
          • Giulietta ,PUG 106,

          #19
          Prodaj, akumulatori se ne čuvaju, sulfatizacija radi svoje...
          "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
          "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #20
            Čekam restrikcije struje
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • stevak
              CBC Senator XXL
              • 31.05.2009
              • 1215
              • Zemun
              • Saab 9000 cs 2.0T

              #21
              Originally posted by Heinz View Post
              nemam dalja iskustva sa Tudorom
              Imam ja sa Tudor premium. Pretprošle zime ostalo upaljeno svetlo u kabini. Napadao sneg i 10-ak dana nisam prilazio kolima. Akumulator se ispraznio toliko da nije zasvetleo ni na kontaktu. Dopunio nekim rumunskim punjačem. Prošlu zimu prošao bez problema iako ne vozim prvih 5-6 dana kad padne sneg.
              (čekam da se izlupaju oni koji imaju tu nameru. Ostali se priviknu na nove uslove pa je sigurnije )
              ex SAABotražitelj

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                #22
                Pre svega: "comi" ti je dao dobar savet: dopunjavaj akumulator na 6 meseci (još bolje na 3) inače će posle 12-15 biti za bolji servis (ne onaj gde si ga nosio, vidi dole zašto).

                Samo da primetim:
                Heinz: "Odneo sam ga na reklamaciju, tamo su konstatovali da je sa aku. sve u redu i da mu treba dobro punjenje, koje oni zovu formiranje."

                (sačuvaj me bože, što bi se reklo, ovakvih dunđera!)
                Mogu oni to da zovu kako hoće ali nije pravilno. Formiranje se radi fabrički (i samo jednom ... u životu ... akumulatorske baterije ... eventualno kada mu napon padne ispod 5V pa da se spašava ako se ima šta spasiti, ali to je posebna procedura ... ovo osim Miše iz Subotice i Instituta za EHIE teško da bi još negde to (mogli) uraditi, kod nas u Šljivropi; pogotovu otkad ni fabriku za AB nemamo ... više nemamo).
                Kako je akumulator bio ispravan, onda 110% nije bilo to a to što oni zovu pogrešno je tzv. "evilizaciono punjenje" (nema baš "zvučnog prevoda" ali je "punjenje za uravnoteženje (napunjenosti)").
                Potrebni su kvalitetni punjači (regulacioni ili "inteligentni") a radi se po posebnoj (ne toliko komplikovanoj, koliko neizvodljivoj na standardnim punjačima) proceduri .

                Uprošćeno (ali solidan je savet): napola ispražnjeni (ili malo više ali ne i "isceđeni", POC ne mnogo manje od 12V ili preko) akumulatori se pune strujom "1/10" kapaciteta (5A za 50Ah). Ako je potpuno prazan (POC 10,5 do 11,5) onda je bolje to raditi sa 1/20. Ako je i isceđen (10,2V ili manje, bolje da nije manje) onda nositi u servis ili puniti strujom od oko 1/40 pa i manje npr. 1/100 (tipično 1A±0,5A) 24h ili čak i duže (pa uz prekid od par sati, 1/20 ili malo manje do potpunog dopunjavanja ... posle tih par sati proveriti POC koji bi trebao da je oko 11V ako nije, nastaviti malom strujom još neko vreme) mada je ovo više za poznavaoce materije ili (ali zaista kvalitetan) "inteligentan" punjač.
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • kapitalac
                  CBC Veteran
                  • 06.08.2010
                  • 107
                  • Banjaluka

                  #23
                  A da li akumulatoru smeta kada se prekine punjenje pa zatim ponovo nastavi (kao Ni-Cd baterijama)? Po oveme što čitam bi najbolje bilo kada dopunjavam akumulator da krenem sa kornjačom pa kad malo padne struja punjenja da prebacim na zeca . Tibe bi dobio nešto manju struju punjenja u startu gdje inače povuče preko desetine nominalnog kapaciteta akumulatora, samo ne znam da li mu smeta to prekidanje punjenja.
                  I dragsteri koriste alkohol

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    #24
                    Olovne akumulatorske baterije NE podležu "memorijskom efektu" kao Ni-Cd.
                    Tako da tu problema nema. Jedino što niste ispunili svrhu dopunjavanja (punjenja) akumulatora i što trebate (ako možete) menjati režim punjenja.
                    Ako nemate "inteligentan" punjač (sa algoritmom punjenja u zavisnosti od stanja napunjenosti), a imate regulaciju, onda prvo idite manjom strujom (potpuno ispražnjen akumulator) ili ograničite napon (na npr. 13V a ne 14,5V ili 15V).

                    P.S.
                    Povodom zanimljivog "potpisa":
                    alkohol koriste svi benzinci u EU i USA a ne samo gragsteri ... prvi "vino" (10% etanola) a drugi "pivo" (par % kao aditiv za povećanje oktanskog broja benzina, mada je često i smeša sa etanol-metanol).
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • Heinz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 1027
                      • Beograd, Voždovac
                      • Avensis 2.0 D4D

                      #25
                      Možda ga nisu "formirali" ali ga jesu dopunili tako da ispliva kuglica, što kod mene sa kućnim punjačem nije moglo.
                      Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        #26
                        Možda ga jesu dopunili ali na "snagu (mišiće)" (dobru opremu) a sigurno ne na pamet (mozak).
                        Dobro, malo pameti tu i ima ... neki serviseri "formatiraju" akumulator ... formirati još nešto i znači, a "kompjuteraši" su tek dno dna (što im ne smeta da lepo zarađuju).
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • Heinz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 1027
                          • Beograd, Voždovac
                          • Avensis 2.0 D4D

                          #27
                          Ovlašćeni servis je u pitanju, imam neki zapisnik o stanju akum.
                          Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            #28
                            A to što su "ovlašćeni" (jesu za uzimanje para) ih aminuje od neznanja?! (ni prvi ni jedini ... na žalost kod nas veliki %)
                            Ovlašćeni zbog kapitala (novca a ne kapitala u znanju).
                            To ti je "press the button" i pročitaj (digitalnu) vrednost. Ne može sama oprema (čak većina i nema neku posebnu) i kurs od nedelju dana da bude rešenje za sve. Može ako se akumulatori tretiraju kao potrošna roba (skoro kao motorno ulje, garancija i eventualno godinu dana preko i menjaj).
                            Možda i nisu neki šloseri a i "živ čovek greši" ali na osnovu vladanja terminologijom, baš ulivaju poverenje.
                            Zadatak ovlašćenih servisa je pre svega da se stvori utisak sigurnosti i da povraćaj robe ne pređe ono što je zadato iz centrale.
                            Kod akumulatora još mogu da ga koliko-toliko dopune (ako "inteligenti punjači rade") da izmere struju startovanja (uređaji koji koštaju od 100 do 300€) i to je to, kraj priče. Mogu i da formiraju akumulator, doduše. E zemljo Šljivropo.

                            Mnogi kod nas "cene" znanje ALI kada treba da ga plate ... tuc-muc, pa nismo se tako dogovorili, "ne nisam muzičar" i slično.
                            Hoću reći, izbegavao bih takve šlusere makar promenio brend akumulatora (proizvođača je ionako malo).
                            U 90% slučajeva bi ioako ljudi uzeli Duracell akumulator umesto Banner-a, čak i po većoj ceni (primamljivo, moram da priznam) a ono "nije šija, nego vrat".

                            P.S.
                            Ako su ti prijatelji, izvinjavam se. Da nauče nešto? Što bi to radili? Posao cveta! (a ja gubim vreme pa više neću)
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • Heinz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 1027
                              • Beograd, Voždovac
                              • Avensis 2.0 D4D

                              #29
                              Ne radi se o tome. Prepisaću podatke sa papira, baš me zanima kako je sve bilo u redu a kuglica nije mogla da ispliva.
                              Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                #30
                                Izvninjavam se na prethodnom davljenju (mislio sam više uopšteno nego za konkretan servis).

                                Elem, kuglica indikatora (tzv. "magično oko") je manje-više šarena laža (više o tome na Moved Temporarily).
                                Naime, ako ispliva to bi trebalo da znači da je gustina elektrolita dovoljno velika za to (jedan od najpouzdanijih podataka za napunjenost akumulatora), međutim ako je i tako, to se odnosi samo na JEDNU ćeliju pa je verovatno tako ali u manjem broju slučajeva i ne mora biti.
                                Kod Vas je drugi slučaj: kuglica nije mogla da ispliva i posle punjenja!
                                Ovo NE znači da je akumulator loš (verovatno su bili u pravu, što jest' - jest') nego SAMO I ISKLJUČIVO da nije pun (makar jedna ćelija nije 100% garancija ali ako jedna nije, onda akum. verovatno nije pun a i u više od 99% znači da nisu i ostale, ovde je pouzdaniji kriterijum nego obratno).
                                Većina "klasičnih" (za Pb-Sn tip akumulatora) punjača, zaista ne može "do kraja" da "napuni" akumulator već samo da ga (delimično) dopuni.
                                Slično i kao i kod starijih automobila koji nemaju napon punjenja od 14,8V pa samo dopunjuju (do npr. "pola") i "održavaju" (napunjenost) a ne pune potpuno akumulatorsku bateriju.
                                Potreban je viši napon punjenja da bi se dopunio Ca-Ca (pravi takav) akumulator. Ali ne 15V sa 0,01A struje (to može skoro svaki punjač sa "konstantnim naponom") već da na istom (naponu) daje veću struju.

                                No, da vidimo podatke pa da više mogu da kažem. (mož' bit da, mož' bit ne, pretežno da - (akumulator ispravan)).
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X