Stradanje elektronike prilikom paljenja prespajanjem.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sasa198
    CBC Član
    • 13.01.2016
    • 29
    • Beograd
    • audi a2

    Stradanje elektronike prilikom paljenja prespajanjem.

    Moze li mi neko reci ukoliko se prespaja akumulatora (koji je 99% ispraznjen, ostala upaljena svetla par dana), u pitanju su benzinici, moze li s obzirom da je donor auto bez kompijutera da upropasti kompijuter ili napravi neka ostecenja na autu sa kompijuterom.

    Kako se povezuju ovi sa kompijuterom, nasao sam neka uputstva, da kada se povezu kablovi negde pise da treba da donor turnira dok ovaj drugi pali , negde ne vec samo da radi motor, negde stoji da onaj koji prima struju treba po paljenju odmah da upali potrosace, negde stoji da prvo donor radi 5 min , pa tek onda da se vergla motor auta koji je primalac.Sve ovo da bi se izbegli kvarovi na elektronici.

    Mene zanima ukolko se tako upali auto recimo ode akumulator, donor tornira na 3000 obrtaja , ne upale se potrosaci odmah nakon paljenja motora (svetla, klima... )..oba akumulatroa su oko 500a, mogu li se javiti kvarovi na elektronici koji mogu biti vidljivi nekad kasnije (ne odmah, auto za sada radi dobro ne pokazuje neki problem sa kompijuterom), zbog posledica ovakvog paljenja. Sve ovo sto sam opisao sam imao pre desetak dana, pa citajuci po netu vidim da ima tu dosta zavrzlama oko potenicjalnih problema sa ECU.

    Mada mogo bi neko da kaze strucnije koliko je ovo pouzdano i da li treba izbegavati da se pale automobili ako donor i onaj ko preuzima struju imaju kompijuter.

    Mozda je pouzdanije da se ovi sa komp. pale preko nekog juga, golfa....
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    #2
    Iskreno, kad je 99% ispražnjen akumulator ne treba ni startovati prespajanjem (moj lični stav). Prvo što možda i "neće da može" a sigurno neće da može ako je napon akumulatora ispod 10,5V naročito ako su kablovi malog preseka (što je pravilo, na žalost).
    Procedura paljenja:
    Sve o akumulatorima,sulfatizacija,desulfatizacija i popravka akumulatora ,šeme punjača,VRLA akumulatori,elektrolit,kleme,korozija ploča,AGM

    (naglašeno tamo ali da dodatno naglasim: ne vezuje se "negativan kabl" na negativan pol akumulatora! (pobogu), već na isključivo za ŠASIJU automobila)
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • ragazzoni
      CBC Senator XXL
      • 24.02.2009
      • 774
      • Obrenovac i okolina
      • Opel Omega 2.0i-16v

      #3
      Prespojiti kablovima sa donora, startovati donora10-15min da se dopuni ispražnjen akomulator, ugasiti donora OBAVEZNO, startovati prespojenog.
      NIKADA ne startovati kada donor radi, povlači veliku struju i strada alternator na donoru. Jednom za svagda, neko se i provuče bez kvara, ali to je lutrija.

      Da li je i šta stradalo od elektronike, to je diskutabilno, računari ne rade ispod 10.5v, neki, postoje izvesne zaštite i sl. Najbitnije je da nema naglih strujnih udara, punjenja bez otkačinjanja klema ispravljačima sa polu ispravljenom sinusoidom, promene polariteta akomulatora i sl. Kod Opela recimo po pravilu strada prvo protokomer. Pažljivo sve to raditi, jer da ne bi bilo malo sexa za mnogo para!
      Last edited by ragazzoni; 15.01.2016, 01:07.
      ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
      Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

      Comment

      • ada
        CBC Senator XXL
        • 04.06.2005
        • 2375
        • Novi Sad
        • Svasta nesto

        #4
        Upalio neznam koliko auta preko kablova sa mog auta koji poseduje divan somborski akumulator star 7 godina i nikada nista. Toliko o tome.
        Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
        Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
        Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
        Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

        Comment

        • ragazzoni
          CBC Senator XXL
          • 24.02.2009
          • 774
          • Obrenovac i okolina
          • Opel Omega 2.0i-16v

          #5
          Samo napred srećno! Naročito to radite sa Punta.
          ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
          Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #6
            Slična stvar. Malo me sada naplašiste. Palio totalno mrtav aku više puta i nikad ništa. Čak imam i pomalo neobjašnjive stvari. Aku potpuno mrtav, zaboravljena sva 4 više sati dok relej ne zalepi i izvuče ga do kome, nema ni za tinjanje dioda na instrument tabli ni unutrašnjeg svetla od 5w, ono za djubre što se kaže. Mislim da sam čak jednom i merio pao na 6V. Zakačim se na donora ne više od 1 minuta i kresnem ko iz *ičke. Posle minut mogu da ugasim auto i kresnem sam dizela bez donora. I to mi se desilo 3 puta u mesec dana, tenkre. I evo ga radi hebo ga mačak, nije mi jasno kako se probudi iz kliničke smrti tako brzo kao da ništa nije bilo.

            PS:expendable....minus štipaljka ide na šasiju od donora ili primaoca infuzije?
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • Chubbs
              Everybody lies
              • 29.01.2006
              • 5807
              • Novi Sad
              • Audi A6 1.8T

              #7
              Od kad su poceli minusi redovno puntom palimo ferciku*

              I to ono, daj gas, ajd sad, gas gas...

              Ne osporavam da ne treba tako ali cenim da 99% ljudi radi tako.

              *imt 533
              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

              Comment

              • cikabosko
                CBC Veteran
                • 13.11.2008
                • 146
                • Novi Beograd

                #8
                Originally posted by M-power View Post
                e....minus štipaljka ide na šasiju od donora ili primaoca infuzije?
                Sve o akumulatorima,sulfatizacija,desulfatizacija i popravka akumulatora ,šeme punjača,VRLA akumulatori,elektrolit,kleme,korozija ploča,AGM

                E sad ono što za sve ove godine bavljenja strujom i mehanikom, nisam video da je neko ispravno uradio.
                Negativan kabl na dobar akumulator pa na...
                Ne, ne, ne!!!
                Ne na negativnu klema lošeg akumulatora.
                Već na šasiju, blok motora automobila kome je potreban pomoć.
                Aaa?
                Ogroman znak pitanja iznad glave.
                Ovo zbog toga što se pri stratovanju može desiti da se izazovu varnice (ne mora) ako klješta kablova imaju loš kontak (korozija, slaba opruga na samim klještima). A pri startovanju dolazi do povlačenja ogromne struje i do hemijske reakcije unutar akumulatora. Pošto NIJEDAN olovni akumulatornije hermetički zatvoren, napolje izlaze vodonik i kiseonik. Oni su u zajedničkoj kombinaci VEOMA EKSPLOZIVNI. To za one "inteligentne" što upaljačem proveravaju kako se puni akumulator, da li svaka ćelija ima normalno punjenje. Strava!!! Hičkok!!! Takvima je dosadio život.
                Ta kombinacija se zove "praskavi gas". Da se ne bi izazivala sudbina, negativni kabl prikopčati na blok motora vodeći računa da je to mesto priključenja čisto od korozije, blata, ulja, masti. Jer ako nije slaba vajda od startovanja. Pa u svakom slučaju onaj debeli kabl sa minus kleme akumulatora ide na šasiju kola. Na isto mu dodje.

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #9
                  Originally posted by ragazzoni View Post
                  NIKADA ne startovati kada donor radi, povlači veliku struju i strada alternator na donoru. Jednom za svagda, neko se i provuče bez kvara, ali to je lutrija.
                  Po meni ovo je malo preuveličano, ali verovatno po propisu. Velika struja zavisi od promera kabla. Ne dešava se poseban udar na alternator, već na akumulator donora, a alternator pegla koliko može. Gora situacija je kada koristimo vozilo sa praznim accu i popalimo sve žive potrošače. Accu, pogotovo olovni, uvek pegla takve situacije.

                  Opet, sve zavisi od veličine accu kod oba vozila, stanja accu kod oba vozila, potrebne struje kod vozila kome je accu ispražnjen, veličine alternatora kod donora i najvažnije preseka kabla.
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • ragazzoni
                    CBC Senator XXL
                    • 24.02.2009
                    • 774
                    • Obrenovac i okolina
                    • Opel Omega 2.0i-16v

                    #10
                    Šta radi alternator od 100A, kad napon u sistemu zbog praznog akomulatora i verglanja padne na recimo 10V,a alnaser na infuziji vuče 150A ne teži li alternator da napon podigne na 14.5v, i to u prvom stepenu regulacije, znači na maksimumu A, a ako još verglanje traje i traje......? Ljudi, savet je dobronameran, a vi kako hoćete. Da ste se nagledali izletelih kriški statora, izgorelih rotora i reglera.......
                    ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                    Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      #11
                      Slažem se sa tobom, ali tu je accu donora, na to zaboravljaš. Pa on će trpeti taj udar. Normalno, potpuno je nelogično ako je donor Punto sa 45 Ah, 350A accu, a pokušavamo da upalimo neki 3.0 dizel i to na minus 15.

                      U svakom slučaju ponavljam: Opet, sve zavisi od veličine accu kod oba vozila, stanja accu kod oba vozila, potrebne struje kod vozila kome je accu ispražnjen, veličine alternatora kod donora i najvažnije preseka kabla.
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment

                      • Chubbs
                        Everybody lies
                        • 29.01.2006
                        • 5807
                        • Novi Sad
                        • Audi A6 1.8T

                        #12
                        a treba i majstori da zarade koji dinar.
                        You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                        Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                        Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                        Comment

                        • nikaragva
                          CBC Senator XXL
                          • 03.06.2008
                          • 521
                          • B. Palanka
                          • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                          #13
                          Imao sam u svojoj vozackoj karijeri spaljivanje rotora anlasera i crkavanje diodne ploce na alternatoru.

                          Cesto sam pre toga palio kolegu na kablove ujutru pre posla, dok nije konacno dobio drugi akumulator, drndali ga u servisu za reklamaciju.

                          Nije odmah crklo, na paljenju.

                          Nego sam otisao 500km od kuce i skontao da nece da zavergla. Upalio na guranje, dosao kuci, sprzen rotor.
                          Posle se upalila lampica punjenja, epilog otisla diodna ploca.
                          Inace trebala su mi dva akumulatora puna, napunjena kucnim punjacem, da bez punjenja predjem oko 40-50km do majstora

                          Akumulator jedan 60Ah, drugi 65 ili 70, ne secam se. Fabricki ide 60Ah.

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            #14
                            Eon je (naravno) u pravu, ALI Ragazzoni je naveo sigurnosno pravilo.
                            Recimo da ako niste sigurni onda NE ... ili bolje rečeno - za uspešno startovanje je potrebno zadovoljiti minimum uslova (u "51%" (recimo 60-80%) slučajeva oni nisu ispunjeni, pa je Ragazzonijevo pravilo dobra opomena).
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • ragazzoni
                              CBC Senator XXL
                              • 24.02.2009
                              • 774
                              • Obrenovac i okolina
                              • Opel Omega 2.0i-16v

                              #15
                              Originally posted by Eon View Post
                              Slažem se sa tobom, ali tu je accu donora, na to zaboravljaš. Pa on će trpeti taj udar. Normalno, potpuno je nelogično ako je donor Punto sa 45 Ah, 350A accu, a pokušavamo da upalimo neki 3.0 dizel i to na minus 15.

                              U svakom slučaju ponavljam: Opet, sve zavisi od veličine accu kod oba vozila, stanja accu kod oba vozila, potrebne struje kod vozila kome je accu ispražnjen, veličine alternatora kod donora i najvažnije preseka kabla.
                              Upravo to i pričamo, sve vreme, gotovo identično. Ima ljudi koji drhte kad kako tako to rade, nisu iz tog sveta, a praksaje pokazala da je najčešće jedan akomulator izverglan do daske.
                              ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                              Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                              Comment

                              Working...
                              X