Potrosnja struje u autu i dopuna akumulatora?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    #16
    Odrzavan akumulator (dopunjavanje externim punjacem jednom u 3 meseca) traje vecno. Akumulator koji se ne vadi iz auta i koga dopunjava alternator traje nesto duze od garancije a opet zavisno od toga koliko auto ima potrosaca (profesor u drugoj recenici objasnio sve).

    Kapiram ja zokija jer covek vozi kofu i najveci potrosac u autu mu je sirena

    evo za kizu posto neverue a i mrzi ga da trazi

    Sve o akumulatorima,sulfatizacija,desulfatizacija i popravka akumulatora ,šeme punjača,VRLA akumulatori,elektrolit,kleme,korozija ploča,AGM
    Last edited by zverko; 21.01.2016, 15:34.
    deutsche gemacht-gut gemacht...

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #17
      majstor zverko da vas pitam,koliko ce da traje akumulator ako ga dopunjavam svaka tri meseca ?

      TRAJACE TI VECNO !

      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        #18
        Zverko, sada ga pretera. Ako si čitao blog, znaš da ništa ne traje večno. Svaki accu i kada se odlično održava, ima određen ciklusa punjenja do otkaza. Neodržavanje mu samo skraćuje vek.

        Nego, proveravao sam svojevremeno u više ovlašćenih servisa vozila. Niko u proceduri održavanja nema dopunu accu na servisu, već samo proveru kapaciteta. Valjda se podrazumeva da u prosečnoj upotrebi vozila alternator može da održava accu napunjenim. Normalno ako se samo vozi po gradu, sa malim relacijama, nije prosečna upotreba.
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          #19
          Da, naravno.
          Ma nije Zverko majstor on je više umetnička duša pa shodno tome (skoro da) je u pravu.

          Uzgred, starterski akumulatori ne mogu da izguraju veliki broj ciklusa (punjenje-pražnjenje), tek par desetina (Ca-Ca manje od "starinskih" PB-Sb) bar ako pod ciklusom podrazmevamo potpuno punjenje i pražnjenje. Ali mogu veliki broj startovanja (kratkotrajne velike struje) ... par hiljada.
          Bolje održavanje samo produžava vek, posle 5000 ili tako nešto, startovanja, svaki starterski će otići na reciklažu.
          Duže će trajati "trakcioni" (polu-stacionarni ... "deep charge" ili "polu-DC" kako li ih sve ne zovu) ... verovatno duplo.
          Da ... većina novih akumulatora koji se samo stave na kola neće mnogo prebaciti garanciju (u vrh glave 1,5 god.) ako i doguraju do iste.
          Bolje održavanje će produžiti vek ... koliko? E to je teško reći (recimo da sezonu-dve(tri)).
          Večni život akumulatora?!
          Pa ... u praktičnom smislu ako se drži na naponu dopunjavanja* (13,2V) ali onda nije od koristi (ne služi ničemu, osim za npr. rezervni za startovanje, za back-up neće večno jer ima ograničenje u deep charge ciklusima).

          * nije dovoljno 12,7V jer će akumulatorsku bateriju uništiti korozija. Na "foating charge" naponu akumulator će dobrano dugo odolevati koroziji** (a kako se ne koristi nema otpadanja aktivne materije i slično), verovatno bi tako "mumificiran" izgurao 50 ... možda i 100 godina (ko čovek, eh nismo mi male "zverke").

          ** floating naponom praktično je anoda "katodno zaštićena" (negativan pol) a katoda "anodno" (pozitivan pol kod akumulatora); nemojte da vas zbuni kada se dopunjava (ili na float-u ne dopunjava ali jeste u modu punjenja) onda su + i - obratno (anoda i katoda) nego kada se isti prazni (katoda i anoda). Ako Vam nije jasno, onda je sa vama sve u redu jer ako vam je jasno onda "znate za jadac" (EH definiciju) ... onda verovatno nešto nije u redu sa vama (previše znanja hemije u zemlji gde od toga nikakve koristi čovek ne može da ima osim ako nije završio farmaciju i/ili bio-hemiju ... a i onda bolje da nije ovde nego negde tamo (gde je + uvek plus a minus minus, kod nas kao kod akumulatora čas je jedno a čas drugo, ili bolje rečeno za neke uvek + a za neke uvek - ... neki priljučeni na struju a nekima se preti da će ih priljučiti a neki samo istu (struju) naplaćuju ... a ionako nema veze, pošto nije Tesla izmislio jednosmernu nego naizmeničnu ovde je naizmenična uvek popularnija (čuvena "vrteška").
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • uglavnom.bezopasni
            - 42 -
            • 03.02.2005
            • 2235
            • Novi Sad

            #20
            Ja kad jednom stavim ne vadim dok snajka ne odapne, a ne ti klinački fazoni 3 puta po 3-5 minuta sa dopunjavanjem
            Što ste komplikovani, sedneš upališ i teraš, kad prvi put "neće" baciš i staviš novi.
            Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
            11.04. 0:12 #2
            Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #21
              I večnost ima rok trajanja...
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                #22
                Ma i "klisurine" nisu dogurale mnogo preko 70 ... a "mora da je strašna gnjavaža u životu ...".
                Da ... bolje sat odjednom nego 12x5 min. (lepa primedba)

                I naravno ... jeste li primetili da cene metala padaju (ili mi to u Boru "profesionalno" primećujemo po bakru)?
                Olovo se bliži 1500$ (jest' malo ojačao) pa je na 2/3 ili 3/4 cene nego pre godinu-dve. Nisu baš toliko pojefitnili akum. ali jesu bar 20% (dinar se nije mrdnuo mnogo na našu (jedinu) sreću). Sad se može pazariti za manje novca nov akumulator (ko nema sreću da je blizu Subotice pa kod Miše, da vidi može li se išta izvući ... i dok se još bakće akum. sa vozila).
                Druga zima po isteku garancije, pripremiti novac za nov akum. pa ako baš preživi, neće da se baci (novac). MOžda je dovoljno i biti svestan toga da to može (lako) da se desi i da se zbog toga ne treba nervirati. Svakako, održavanje nije zahtevno ("minimalno" je kao što im ime kaže a "bez" su izmislili trgovci) a produži će ciklus. Ako ne na 3 meseca bar treba dopuniti akumulator pre i posle zime (novembar i mart/april) kao minimum (ako ima čepove doliti vodu u oba slučaj i bar još jednom leti). Možda je nekome gnjavaža a možda je nekome vredno sezone-dve više.
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #23
                  Ne verujem šta čitam i od kojih ljudi. Stvarno da se zapitam šta i ja tražim više ovde, izgleda nemate pametnija posla.

                  I krajevi spona stradaju zbog lošeg aku. čitali smo na blogu.....nešto slično ala onom Todoroviću što priča o autogasu.

                  VAŽNO:

                  PRE SVAKE VOŽNJE PROVERITI PRITISAK U PNEUMATICIMA. Moš misliti....
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • zverko
                    CBC Senator XXL
                    • 19.08.2005
                    • 7085
                    • BGD
                    • Audi A4

                    #24
                    sta da vam napisem a da se ne naljutite...
                    deutsche gemacht-gut gemacht...

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      #25
                      Zverko, napiši nam sastav kako ti održavaš svoj accu i nećemo da se ljutimo. Ali u stilu, Leto kod babe na selu!!!!
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment

                      • Boki Ar
                        CBC Senator XXL
                        • 11.11.2004
                        • 2827
                        • Aranđelovac
                        • Vektra

                        #26
                        Dok čekam "ekspres kurira" da donese delove evo moje priče, potkovane iskustvom. Akumulatore održavam punjenjem u selu odakle mi je bábó, 1360MNM. To je ključ uspeha, dosta kiseonika.

                        Comment

                        • Boki Ar
                          CBC Senator XXL
                          • 11.11.2004
                          • 2827
                          • Aranđelovac
                          • Vektra

                          #27
                          Nisam stigao više od ovoga u prvom turnusu, evo nastavka sada.

                          Ranije, dok su bili olovni akumulatori, imalo je osnova da traju i 10 god. što se smatra "večnim" za isti. Tako vam mogu reći da je stara Z-101 za 30 i neku god. eksploatacije "pogorela" svega 3 baterije. 4-tu ne računam, posle otpisa "stojadina", nastavila je da živi u Golfu od prijatelja. Ključ uspeha je da vozilo ne "vuče" struju ni malo, dobar alternator, uvek čiste klemne, kvalitetni spojevi plusa i "mase" na mestima koja su predviđena za to... i naravno - održavanje akumulatora - baterije. Pri tom, ovo nisu bili nikakvi posebni, već najobičniji akumulatori domaćih proizvođača.

                          Ima i loših iskustava, normalno. Drugar i ja kupimo dva ista, zvučnog imena, zaista. Njegov neodržavani aku par meseci po isteku garancije, kraj. Kod mene, održavan, oko godinu dana duže. Pričali smo o tome i kažem mu:

                          "Jel' se sećaš nekad, kad smo u školu išli..? Čuješ negde "vergla" neko, ne prestaje... samo "sipa"... i ne izdaje baterija! A sad..? Tri verglanja po 5 sek. i počinje da zateže. Bili olovni akumulatori, bato, teški kao tuč."

                          Na ovim "stajaćim" kolima, što se ne voze zimi, skidam uvek minus klemnu i punim aku jednom mesečno. Da vidite, nema problema, traje duplo preko garancije, za sad.

                          Umalo da zaboravim, zapazio sam da sve baterije koje prežive zimu, izdahnu kada dođe vrućina... Aha, još i ovo... po nekim uputstvima, smatra se dozvoljenim da auto "vuče" 0,03 - 0,05A.

                          Dalje...

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            #28
                            Lepo. Nema mnogo šta (tu) da se doda.
                            Sada su akumulatori sve tanjih ploča i normalno je da sve manje traju (aman, kad bi trajali 10 god. kao nekada, propade industrija; tipuje (projektuje) se trajanje 3 do 5 god. i to je to; prva ugradnja obično preživi nešto duže (5-7 god. u izuzetnim slučajevima i više (to je van proračuna, loše odrađeno)).
                            Osim toga, sada ima više potrošača a naročito potrošača kad se vozilo NE koristi. Tu je bitno da struja ne prelazi 50mA (0,05A) inače "problemi na vidiku".
                            I najvažnije (zbog čega sam i preuzeo "štafetu"):
                            "Umalo da zaboravim, zapazio sam da sve baterije koje prežive zimu, izdahnu kada dođe vrućina"
                            Akumulatori i propadaju na visokoj temperaturi (spoljnoj, preko 30 cel.) a NE (kako se misli) zimi. Zimi samo nemaju dovoljno kapaciteta za povećane potrebe pa se pokaže koliko su stradali LETI. Naravno, stradaju i zimi ako se vergla do iznemoglosti i/ili akumulator drži (skoro) ispražnjen (leti manje jer se više (uopšte) vozi).
                            Dalje ...
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #29
                              Upravo je u toku na SAT emisiji veliki test akumulatora pa koga zanima neka gleda ili pogleda reprizu....biće zanimljivo.
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              • ragazzoni
                                CBC Senator XXL
                                • 24.02.2009
                                • 774
                                • Obrenovac i okolina
                                • Opel Omega 2.0i-16v

                                #30
                                Nek vam bude alternator u kondiciji, sa dobrom regulacijom, pravilnim naponom, ispravnim fazama, zategnutim remenom, dobrim starterom i motorom koji malo vergla, ispravnim priključcima na akomulatoru i dobrim masama. Sve ostalo je ako Bog da. Ne zamarajte se previše da li ili ne, ništa više nije garancija. Meni Varta sranje nevidjeno, dva puta ni po godinu dana, FIAAM besprekoran. Što reče prof.EXPENDABLE, sve tanje ploče, sve veća površina, sve veća startna moć(DA SABLAZNI KUPCA AMPERIMA, KOME LOVA NAVODNO NIJE BITNA), sve kraći vek. Sat je kao i uvek besprekoran, setim se samo testa butan boce u autu i pucanja sačmaricom u nju. Na najvišem stručnom nivou.
                                ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                                Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                                Comment

                                Working...
                                X