da li Skoda ima kompjuter grejanja (i hladjenja) sedista sa ECU i dijagnostikom preko kodova ?
Da ima komp i u servisu su proveravali preko kompa kao i same istalacije ispod sedista i sve je OK, grejaci su najverovatnije u prekidu, oni su savetovali zamenu sedista??!! Meni je unutrasnjost zuta (boje koze..)gde bre da nadjem takvo sediste...
izlgeda da se nismo razumeli, kompjuter grejaca postoji i on je ispitivan i on kaze da su grejaci ispravni i kontroloom je kompjuter pustio grejanje sedista i utvrdio da radi grejanje. jesi li siguran ? (kazes sve je OK)inace sam kompjuter ti ispise na ekranu gde je prekid i nema nista "najverovatnije"- sve je crno na belo. trazi dijagram koji merenja koji je dao kompjuter grejaca.
mada kada bolje razmislim male su sanse da postoji kompjuter grejaca posto je to Skoda u pitanju.
ne znam za Skodu mogu da ti kazem kako se na starim Volvoima vade grejaci.
- podigne se zadnji deo sedalnog dela a spusti prednji deo sedalnog dela
- obori se naslon prema napred koliko moze
- napipa se u samom dnu okvira naslona sedista jedna lisnata opruga i kljestima zarotira za 90stepeni i oslobodi iz lezista. time se oslobadja napetosti tapacirnug ledjnog dela pa ga je lako zavrnuti gore malo, nekih 4-5 cm.
- tada se vidi vec kraj grejaca i mali zicani razvodnik
- povuce se snazno rukom i grejac sedalnog dela izadje vertikalno nadole
- na sedalnom delu se sada podigne prednji deo nagore a spusti zadnji deo nadole, zavuce se ruka i izvuce sedalni grejac sa termostatom.
sam grejac je parce savitljive plastike u obliku mreze na koju je namotana termo zica.
ssve se lako odmota i kasnije zamota a prekid se vidi golim okom.
cesce prekid nastane na kontaktima termostat koji nisu toliko gibljivi kao sama zica.
uz lemilicu 10 minuta popravke i oko 15 minuta za rasklapanje sedista.
ponovno sklapanje obrnutim redosledom.
najtezi je poslednji korak, natezanje tapcirunga sedalnog dela i postavljenj lisnate opruge u konstrukciju sedista.
u tvom slucaju, idi u zvanicni Skoda servis i pismeno zahtevaj specifikaciju/predracun popravke grejaca.
ako ti zaista zahtevaju zamenu celog sedista samo zbog grejaca napisi teze pismo samom VWu. suludo mi je da zvanicna politika bude tako skupa popravka bezazlenog kvara. ispade Skoda ektremno skup auto za popravku. nazalost.
Ne svidja mi se nacin da se grejaci "krpe" lemljenjem (mekim lemljenjem).Nisam to radio ali sam video jedan strip kako se to radi na Saabu (bas prekid samog grejaca) i tamo je covek isto lemio. Ako me neko pita ja bi "nastavio" grejac metalnim delom od najmanje luster kleme koja moze da se nadje, nekim mehanickim spojem, ili eventualno tvrdim lemljenjem ako nije opasno da izgori jos gore nego sto je bilo. )
mada kada bolje razmislim male su sanse da postoji kompjuter grejaca posto je to Skoda u pitanju.
E sad ovo ne znam kako da razumem, ne znam da li imam ikakvog interesa da te lazem ...pa rekoh ti da sam bio u servisu na komp. dijagnostici (ovlascenom u drugi i ne idem KOLE SKODA YUbiznis centar)
A kad ima grejace sedista veruj mi da ima jos mnogo toga...
Ali opet ne mogu da verujem da ovi u servisu to ne znaju da skinu, da bio sam i u zemunu kod MOME (mozda znas posto si iz zemuna) i on mi je rekao da odustanem od popravke...kao jos nisu popravili ni jedan grejac... E sad ti si me zainteresovao tvojim opisom skidanja grejaca, znaci grejaci se nalaze ispod sedista i verovatno je i predvidjeno da mogu da se izvade (sto bi bilo i logico...)jel tako?
ako ti zaista zahtevaju zamenu celog sedista samo zbog grejaca napisi teze pismo samom VWu. suludo mi je da zvanicna politika bude tako skupa popravka bezazleno
Mislim da ti ovo malo prestrogo zvuci, a i nisam siguran da bi bilo efekta..
sediste je pricvrsceno sigurnosnim strafovima...tako da ti ne predlazem da ga skidas...ali nije problem... on se drzi samo na dva srafa na zadnjem delu sedista (sankama)... nadam se da je tako i kod tebe...
koliko sam ja upucen u sjedista,bitno je samo da skines osigurac sa sipke na prednjij strani sjedista koji ne da da se sjediste izvuce do kraja,kad to skines samo gurnes sjediste nazad koliko god moze da izadje iz klizaca
Ako me neko pita ja bi "nastavio" grejac metalnim delom od najmanje luster kleme
zica je otprilike 0,75 kvadrata a ne znam koliko bi bilo zgodna luster klema ako je mesto prekida bas tamo gde sedis, pa bi sedeo na toj klemi.
grejac izgleda kao obicna licnasta zica, samo sto ima svoju povecanu otpornost.
E sad ovo ne znam kako da razumem, ne znam da li imam ikakvog interesa da te lazem ...pa rekoh ti da sam bio u servisu na komp. dijagnostici
da razumes kao razmisljanje na sumnjivu temu, naravno da nema pomisli o laganju.
ne pricamo o kompjuterskoj dijagnostici motora ili auta ili necega trecega nego o posebnom kompjuteru sedista i posebno grejanja sedista.
to nema veze sa onom opstom kompjuterskom dijagnostikom gde se kaci na OBD2 interfejs za motor.
dakle, da li su ti dijagnosticirali sediste i procitali izmerene parametre rada sedista ( i grejaca) poput temperature ukljucivanja, temeprature termostata, radne struje itd. ?
da bio sam i u zemunu kod MOME (mozda znas posto si iz zemuna) i on mi je rekao da odustanem od popravke...kao jos nisu popravili ni jedan grejac... E sad ti si me zainteresovao tvojim opisom skidanja grejaca, znaci grejaci se nalaze ispod sedista i verovatno je i predvidjeno da mogu da se izvade (sto bi bilo i logico...)jel tako?
Moma je vrlo posten i ako ti je tako rekao mrka kapa.
grejaci su u strukturi sedista i predvidjeno je da se menjaju. kao sto sam rekao, skine se (okrene) osigurac koji drzi nategnut tapacirung, tapacirung se zavrne/sroluje kao carapa i samo izvuce grejac. sediste se ne vadi, samo je zgodno podici mu visinu da bi se lakse prislo.
da razumes kao razmisljanje na sumnjivu temu, naravno da nema pomisli o laganju.
ne pricamo o kompjuterskoj dijagnostici motora ili auta ili necega trecega nego o posebnom kompjuteru sedista i posebno grejanja sedista.
Ovu dijagnostiku su mi radili kod Koleta (kod Mome, nisu ni hteli...) i decko pola sata cackao preko kompa, proveravao i potenciometre na tabli, i spojeve ispod sedista...(rekao bih trudio se, ali i nadao da je nesto sitnije...)
da li su ti dijagnosticirali sediste i procitali izmerene parametre rada sedista ( i grejaca) poput temperature ukljucivanja, temeprature termostata, radne struje itd. ?
To ne znam ne dozvoljavaju pristup strankama na radno mesto, uglavnom utvrdjen je prekid u grejacu (tim recima..). E sad tu postoji jos nesto, a to je neozbiljno shvatnje mog problema, i zelje da ga resim (pa boze moj koliko skoda u opste ima grejanje sedista,nemas kozu, ili sto rece Moma: sta ce ti to, pa nisi u sibiru... )
Moma je vrlo posten i ako ti je tako rekao mrka kapa.
grejaci su u strukturi sedista i predvidjeno je da se menjaju.
Sto se tice Mome i njegovog postenja tu se slazem, ali mi nije jasno da on ne zna da grejaci mogu da se skinu...
Gledao sam ispod sedista, imam neki lim sa donje strane, sta sa tim?
nego da se vratimo temi, ako je grejna zica u prekidu ocito je da nesto mora da se uradi da se popravi. ne znam kakav je grejac na Skodi pa je najbolje izvaditi ga iz sedista, ili celo sediste mada paznja na Airbag sistem, pa onda videti sta dalje.
pitanje je i da li Skoda ima grejac kao rezervni deo u svom cenovniku delova i koliko vremena traje isporuka.
malo je cudno da ovlasceni serviseri peru ruke jer je grejac sedista odavno prisutan u autima i kao i sve drugo moze da se pokvari jednog dana.
puno srece u pronalazenju resenja.
Nije tako strasno to izvesti i lemljenjem, luster kleme obicno ne dolaze u obzir ukoliko je prekid nastao na delu na kome se sedi (zamisli recimo da ti sednes na klemicu i ona napravi rupu u kozi), ukoliko je prekid recimo na bocnom delu moze se izvesti i klemicom (iskopas malo sundjera ispod). Sve ovo je relativno izvodljivo na SAAB-u - cak se i koza svalci sa svedista (malo je teze vratiti ali je izvodljivo) - pogledaj link:
Comment