Automatska nivelacija visine farova

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Automatska nivelacija visine farova

    Da krene, veliki eo uta ima opciju da se iz kabine steluje visina svetla preko preklopnog prekdaca koji u sebi sadrzi par otpornika sa fiksnim vrednostima.

    Princip rada je sledeci.

    Sam motor je jedan servo motor, analagni, sa aktuatorm.

    Nacin rada je da u motoru postoji linijski potenciometar sa diferencijalnim pojacvachem koji parira poziciju aktuatora prema zadatoj vrednosti iz preklopnika u kupeu.

    Dakle jedan digitalni potenciometar bi mogao zameniti sadasnji preklopnik.

    Pitanje je koje fizichke referense bi postavili za ulazne signale za potenciometar.

    Recimo da na danasnjim autima koji imaju fabricka Xenon osvetljenja sistem uzima u obzir:

    1 poziciju prednjeg vesanja
    2. poziciju zadnjeg vesanja
    3. brzinu auta

    to su 3 osnovna parametra koja se koriste u klasicnim i najprostijim sistemima.

    Ugao svetla je kroz ovo definisan iz izvora 1 i 2 kao primarni i usima u obzir da li je auto opterecen sa teretom, cimanje prilikom naglog ubrzanja itd itd.
    Faktor 3 se koristi primarno za korekciju napona pogonskog motora gde motor razlicito brzo uspeva da odrzi zadatu vrednost.

    No, ovakav sistem pored extra senzora i programske elektronike nije jednostavan za izvesti.
    I pored toga imaju primedbu na samom prevoju, izlaska sa uzbrdice na vrh i isto tako u donjoj amplitudnoj tacki ulegnuca na putu.


    Koji put bi izabrali za konverziju standardnog manuelnog sistema ?

    Racunajte na sve uslove koje pokrivaju automatski sistemi da moraju da budu pokriveni, takodje na sto jeftiniju izvodbu istog gde bi eventualno moglo da se izvede lako u DIY modelu.

    Svaki rebus ima resenje, ma kako da zvuchi
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Obicni "spori" motori za regulaciju nece odraditi posao, trebaju ti malo brzi. Sve pored toga bi bili senzori za nivelaciju na prednjim i zadnjim ramenima, ostalo je stvar elektronike, nivelacija default nivoa + korekcija za gore/dole...

    Konkretno meni na autu su samo 2 odvojena senzora nivoa parametri za nivelaciju farova.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Znam kako radi na BMWu, interesuje me ima li neko neku ideju?

      Takodje motori nisu problem, sto se brzine tiche, DC/DC pretvarach lako ubrzati motore.

      To sa 2 senzora nije dovoljno dobro, jos nijedan auto nisam video a da izlazi na vrh prevoja sa malom amplitudom a da nezaslepi saobracaj sa druge strane?

      Ima li resenja.. ima sigurno, pitanje je i dalje odtvoreno.

      Samo bez laserskog navodjenja molim
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • RANK
        CBC Senator XXL
        • 28.02.2007
        • 1635
        • Beograd
        • FIAT MAREA WEEKEND 1

        #4
        nemojmo zaboraviti da je motor u faru sa manuelnom nivelacijom predvidjen za mali broj radnih sati shodno cinjenici da mu je i namena povremeno podesavanje visine, a ne kontinualno.
        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          hehe nisam niti cu

          Dalje, neke ideje? Ako mozemo da sagledamo sve situacije dolazimo do raznih resenja, isnteresuje me opciono kako neko drugi vidi , meni je moj pogled jasan, ali nikad nista lose u tome saslusati sta drugi imaju da kazu
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • RANK
            CBC Senator XXL
            • 28.02.2007
            • 1635
            • Beograd
            • FIAT MAREA WEEKEND 1

            #6
            mogli bismo da koristimo parking senzore usmerene na dole i postavljene na uglove vozila ispod branika. merenjem udaljenosti od podloge i vadjenjem proseka za napred i nazad dobijamo razliku u odnosu na referentni polozaj vozila. takodje imamo brzu reakciju kod ubrzanja i usporenja. takodje, mozemo da zadrzimo i podesavanje referentnog polozaja iz kabine.
            "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              okki, lepa ideja , sta se desava zimi dok put jos nije ociscen od snega i na njemu se nalazi 10+ cm frisko napadanog snega ?
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • RANK
                CBC Senator XXL
                • 28.02.2007
                • 1635
                • Beograd
                • FIAT MAREA WEEKEND 1

                #8
                postoje dva scenarija za taj slucaj.
                prvi, da sistem registruje anomaliju i fiksira farove u referentni polozaj, sto ima logike jer se vozilo u tim uslovima krece srazmerno sporo.
                drugi je da se senzori postave ispod poda, iza tockova, ali onda dolazimo u opasnost da budu na udaru prljavstine, snega i leda.
                btw je li ideja da raazvijes (razvijemo) sistem, ili puko razmatranje?
                "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Puko razmatranje nedostataka danasnjih sistema

                  BTW: Kako izgleda sa tachke razmatranja koriscenja G sila?
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • RANK
                    CBC Senator XXL
                    • 28.02.2007
                    • 1635
                    • Beograd
                    • FIAT MAREA WEEKEND 1

                    #10
                    pa mislim da bi morao biti razvijan za svaki model ponaosob i ne bi bio imun na starenje elemenata vesanja, a opet mora nekako da se izmeri opterecenje nazad, odnosno pocetna udaljenost od tla. takodje morala bi se kompenzovati potrosnja goriva, jer recimo 50kg razlike na zadnjoj osovini menja sve parametre.
                    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Okki, ajd da se otvorim malo sa mojim razmisljanjima.

                      Recimo ovako;

                      Ako po duznoj osi auta ispod poda bila recimo cev koja je napunjena glikolom i na prednjem i zadnjem kraju 2 MAP senzora.

                      Mozemo li razviti ovu ideju?
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • RANK
                        CBC Senator XXL
                        • 28.02.2007
                        • 1635
                        • Beograd
                        • FIAT MAREA WEEKEND 1

                        #12
                        lepa ideja, ali kako odredjujes nagub puta kojim sa auto krece. ako imas uspon sistem ce razliku u prednjem i zadnjem map-u registrovati kao ubrzavanje ako nemas nesto sto mu govori koliki je nagib puta.
                        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Za ovakvu postavku je ubrzanje jednako nagibu.
                          Kompenzaciono moze da se ubaci vazdusni chep u sistem koji bi delovao kao prigusivac.

                          Sva auta bila ona FWD li RWD sem 4WD na ubrzanje reaguju jednako, propinjanjem prednjeg a spustanjem zadnjeg trapa.

                          U osnovi verujem da sistem nebi bio nimalo tezak za kompenzaciju.

                          Korekcija da cev ima U profil sa senzorima na vrhu bi dala kompenzacioni nivo gde bi se moglo ustanoviti da li je ubrzanje ili nagib ili oboje.

                          Studiranjem senzora bi se mogla napraviti diferencijalna krivulja za razlicite uslove koja bi mogla lako da se prevede u fiksan napon za upravljanje sistemom?

                          Ili?
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            da proverim da se neko nije probudio sa nekom novom idejom, ili je vec prekasno jer je zaboravio
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • zec
                              CBC Senator XXL
                              • 05.01.2005
                              • 450
                              • bgd

                              #15
                              U pricipu totalno je ne bitno gde bi stajala ta cev. Pitanje je kako su resavani aktivni sistemi nivelacije za druge masine. Mozda bi mogli neko gotovo resenje da preuzmemo i unapredimo u ono sto nam treba..
                              "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                              Comment

                              Working...
                              X