Automatska nivelacija visine farova

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    #16
    A neka vrsta elektricnog ziroskopa ili elektricna vaser vaga (vidjao sam takve koje pokazuju ugao na displeju - nemam pojma kako rade)? Mozda inije jeftino ali mislim da bi radilo kako treba

    BTW Kad smo kod brzine motora koji pomjeraju far - stari MB su imali sve kontrolisano vakumom, izmedju ostalog farove. Kako bi se to ponasalo pri stalnom cimanju gore-dole? (Ovo vise iz radoznalosti, mada mi se cini da bi bilo preciznije nego motor)
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #17
      Gotova resenja uz pomoc elektronike (previshe elektronike) nisu nimalo jeftina, sva rade na CAN-u i nimalo neolaksava izvodbu po modelu DIY.

      Zato sam se resio da pregledam alternatnivne mogucnosti.

      Nebi spominjao hidraulicnu izvodbu, chisto mehanicku sve sa cilindrima na farovima.

      Pokusaj je naci resenje koje sa namlanjim brojem komponenata pokriva sve zahteve. Da je razumljjiv princip (mnogi lakse razumeju mehaniku neko elektroniku) i lak za izvodbu.

      BTW: Brlo je bitno gde i kojeg je obila cev. Aktivne zapremnine tecnosti po X/Y osama su te koje igraju zajedno ili jedne protiv drugih nebi li se lakse sa senzora izdefinisala situacija prema signalnoj diferensi + naponima MAPa.

      MAP1 = 1V
      MAP2 = 4V

      Diferensa 3

      ============

      MAP1 = 1,5V
      MAP2 = 4,5V

      Diferensa 3

      iz oba primera se vidi da je signalna razlika ista te bi navelo na isto navodjenje.

      Ali diferensa 3 sa kombinacijom Napona na MAP2 daje skroz drugi nivo ocitavanja pozicije.
      Moguca je samo u uslovima da se nalaze i 2 vertikalna stuba na krajevima cevi koji nece reagovati na G sile ubrzanja i kocenja vec samo na ugao vozila prema zemlji. Odatle bi se znalo da li se auto krece na ravnoj podlozi ili na uzbrdici/nizbrdici.

      Inache, Cannon smo pa bi radje isao na neka resenja koja dosada nisu uzeta u obzir.

      Gde gresim?
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • mirdza
        CBC Senator XXL
        • 14.03.2005
        • 2437
        • Katowice (PL) / Banja Luka
        • AGP / W126

        #18
        Nista ja tebe ne kontam - malo tehnike i inzinjer se gubi
        Zezam se - shvatam smisao, ali nazalost nemam sta da dodam. Nisam kompetentan...
        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

        Comment

        • rajmax63
          CBC Prijatelj
          • 02.04.2005
          • 1415
          • Bačka Palanka
          • AUDI A6 2.0TDI 170KS

          #19
          gledao sam na Lexusu pre jedno 10-12 godina kako je to rešeno sa automackom nivelacijom.
          Na farovima su ugradjene male libele(vide se) po X i Y osi povezane sa motorima za nivelaciju farova
          kako je povezano nemam pojma ali radi boli glava jer smo provaravali tako što je nas 4 drugara po 85-95 kg selu na ivicu gepeka a farovi su u momentu od 3-5 sekundi počeli da se nivelišu tj da se spuštaju na dole.
          ebem li ga vidi i nadji neki Lexus pa ti to može pomoći
          blago onom ko rano poludi pa mu zivot prodje u radosti i veselju
          Audi ima crveno T

          Comment

          • prolupator
            CBC Senator XXL
            • 02.09.2005
            • 3968
            • Zemun

            #20
            3-5 sekundi je straaaaasno sporo. Sporih sistema ima dovoljno hoces. Svi su pravljeni za auto put s vremenom reakcije ~1s... Prilikom silaska sa trotoara ili prelaza preko nadvoznjaka se to najlakse vidi.
            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

            prolupator.mojblog.rs

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #21
              Od par eventualnih resenja neko je prihvatljivo, moje ili vasha?

              Da chujemo malo vasha razmisljanja na temu.

              od svega sto postoji znam da postoji i kako radi.. ajde bre, spavalice
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • ljepoja
                CBC Veteran
                • 31.10.2005
                • 110
                • Futog

                #22
                nesto najprostije sto bi se moglo izmisliti da radi na fazon inercije ili nagiba bez ikakvih map senzora i cevi i nebitno gde bi stajalo unutar auta ili spolja bitno je samo
                kako se postavi i mozda bi trebalo da se bazdari malo
                e sad ovo je smisljeno za 5 minuta i mislio sam da li da stavim ili ne reko mozda se izblamiram,ali kad malo bolje razmislim to bi mozda i moglo da radi posao...a i jeftino je samo se prikaci na postojece motore farova (umesto postojeceg potenciometra pomocu kojeg se rucno pomeraju farovi) u glavnom skontacete na slici !

                cak sam i nacrtao model



                znaci kad auto krene napred teg ide nazad odnosno ostaje i farovi se spustaju kada se koci farovi se podizu i isto tako i na nagibu

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #23
                  Znam , razmatrano u startu i odbaceno jer bi se klatilo previshe.
                  Opciono postavljanje amortizera na klatno bi odradilo posao.
                  Problem sa adekvatnim potenciometrom, skoro svi servo motori rade sa referensom od 3kOhma, nenalazim potenciometar koji je 3kOhma i daje ima punu rezoluciju sa 15 stepene.

                  Cak sam razmatrao potenciometre sa BMWa koji su sa redukcijom za ovu namenu , ostalo je za razmatranje.

                  Kednostavna resenja su medju najboljim , ovo so si predlozio je jedno od tih ali nema kompenzaciju za ubrzanje i nagib. Prilikom ubrzanja i kocenja bi klatno imalo horizontalnu poziciju kao da je nagib puta 90 stepeni .

                  Opciono bi mogla da se postavi blokada ugla pokretljivosti sto bi imalo smisla.

                  Relativno prosto i prihvatljivo za svakoga ko bi se igrao sam sa ovim problemom.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • ljepoja
                    CBC Veteran
                    • 31.10.2005
                    • 110
                    • Futog

                    #24
                    sa ubrzanjem i nagibom nikada ne bih mogao dobiti 90 stepeni ...mislim nemoguce je dobiti 90 stepeni...pa bi to mozda resile dve slabije opruge koje bi bile postavljene ispred i iza tega...znaci da ne dozvoljavaju tegu da ide vise od nekig 15-ak stepeni...ali je jedini problem da se ti stepeni prebace na motore...ali nije ni to neka velika nauka jer opet ulaze u ulogu neki potencijometri koji bi na kraju mogli da se zamene nekim otpornicima odredjene vrednosti...ispravite me ako nisam u pravu,ali opet svi su u pravu,uvek postoji neko sa novim idejama

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #25
                      Kako mislis da nemoze 90 stepeni Trzaj na pocetku ubrzanja zaklati i preko
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • ljepoja
                        CBC Veteran
                        • 31.10.2005
                        • 110
                        • Futog

                        #26
                        da je to "klatno" slobodno ali ako ima dve opruge jednu sa prednje i jednu sa zadnje strane onda nema obrtanja...mada bi mogla to da odradi i jedna slabija opruga...

                        Comment

                        • prolupator
                          CBC Senator XXL
                          • 02.09.2005
                          • 3968
                          • Zemun

                          #27
                          Vi bi napravili amortizer kao sto ima plovak u rezervoaru ?! Nije losa ideja, ali bi snop previse vrludao prilikom ubrzanja/usporenja ili bi bio previse spor u reakciji, opet zavisno od tvrdoce tog amortizera...
                          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                          prolupator.mojblog.rs

                          Comment

                          • ljepoja
                            CBC Veteran
                            • 31.10.2005
                            • 110
                            • Futog

                            #28
                            pa brzina podizanja i spustanja farova zavisi od motora,brze od nekog potenciometra nemoze,znaci da direktno bude vezan uredjaj za nivelaciju i motor fara,samo je pitanje kolike jacine treba opruga da bude ali nije ni to problem da se odredi,stavis jednu pa ako nevalja stavis drugu i tako dok se ne nadje resenje

                            Comment

                            • zec
                              CBC Senator XXL
                              • 05.01.2005
                              • 450
                              • bgd

                              #29
                              Ili izbacis te opruge pa stavis taj teg ili sta vec, u tecnost odredjene gustine i tako regulises odziv, odnosno brzinu reakcije. Spojih Boostovu ideju sa mehanickom...
                              "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #30
                                Pa ako cete na mehanichka resenja, onda izbacite motore i ubacite sajlu , vezanu za vesanje i za far, malo geometrije i lako se nadje gde treba da bude zakacena ..

                                Prigusni elemenat se lako regulise, tipa kao spric sa malim ventilom koji steluje bleed na njemu.. nikakva nauka, vec sam imao tu opciju u startu prilikom razgmatranja sistema sa klatnom.

                                Idemo dalje, neverujem da su sve opcije iscedjene
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X