kad smo vec na temi, postoje anlaseri obicni i oni pravi (sa 4 cetkice). takav pravi ima recimo klasicna Lada. tokom 92/93 i nemanja goriva/para vozio sam Ladu do posla na benzin a na anlaser nazad do kuce. relacija je oko 4 i po kilometra. nikakvih problema osim male brzine kretanja ali tada je ionako bilo jedva vozila na ulicama
u jednom ciklusu voznjana nalaser je trajala oko 4 minuta, pa minut cekanja da ku dodje sebi, pa onda opet 4 minuta voznje itd.
alternativa je bila ici peske, tada ni gradski prevoz nije postojao ili nije funkcionisao a benzin sa vodom gemist je kostao oko 2 i po do 4 DEM za navodni litar iz flasice. bilo davno, da se ne ponovi ali eto lose stvari se dugo pamte
Hehe.. brick >> pazi fazon, SAAB ima anlaser sa 4 chetkice, visoko obrtajni sa planetarnim menjachem (reduktorom) i toliko malo struje uzima od sistema da brava za paljenje nema klasicni prekid ostalih potrosaca prilikom paljenja. Dakle sve radi i prilikom starta u sred zime retko kad ce sistemski analizator prikazati najnizi napon akumulatora pri paljenju ispod 11V.
Zamisli momenat paljenja, kad ukoliko auto u brzini i stisne se na kocnicu prilikom paljenja, lamela ako je imalo losa prokliza
Inace skoro svaki ce funkcionisati bez sveecica uvrnutih jer kompresioni pulsevi stvaraju opterecenje koje je vece od energije potrebne da bi se auto pomeralo kotrljanjem.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
da zaboravio sam da pomenem da sam naucio tu foru sa odvijanjem svecica tokom voznje na anlaser.
super za Saab da su mislili o tome.
Volvo sa dizel VW motorom ima Bosov anlaser sa 2 cetkice i nije bas tako izdrzljiv. identican anlaser je trpan i u Mercedes 123 dizele.
poznata boljka Mercedesa je otkazivanje anlasera posle 250-300.000km upotebe, tacnije prvo bendix automata.
isto i na Volvo dizelu tih godina.
ovaj anlaser na benzincu nemam pojma kakav je, vazno je da radi iako nije diran otkad je izasao iz fabrike
e kad ste vec pocheli temu, da priupitam kolika je potroshnja struje... palo mi napamet da vezem alnaser na bajs i dodam akumulator, koliko bi mogao da se vozim na taj nachin po vashoj slobodnoj ili matematichkoj proceni ili da napravim skuter na struju.... verujem da sa takvim el.motorom bi bolje ishao nego ovi sa buvljaka
Anlaser je predvidjen da radi samo po nekoliko, eventualno 10ak sekundi... Mozda ce ti se previse grejati ako ga konstantno drzis ukljucenog i opterecenog jer koliko sam video nisu mnogo paznej posvetili hladjenju.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Bio sam u prodavnici Lend Rover da pogledam T-max vitla. Jako su lepi i dobri, ali preskupi . Ono koje meni treba je oko 700-900eur sto je stvarno previse...
Naravno, dosao sam na ideju da ga pravim
Anlaser + planetarni ili puzni prenosnik + neka vrsta spojnice (za odvajanje od motora zbog odmotovanja sajle). Mislim da je to sve sto mi treba, plus malo gvozdjurije i nekih sitnica da se sve to sklopi.
Sta mislite?
Pitanje: Gde naci dovoljno jak motor? Treba mi nesto oko 3KW. Kamionski anlaser? Da li su toliko jaki?
Da nema neko drugu ideju za izradu vitla?
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Malo sam se bacio na racunanje i shvatio da ne znam nista o elektromotorima .
Kako izgleda kriva snage i momenta? Znam da im je moment najveci kada miruju...
Sa kolikim momentom mogu da racunam u nekom prosecnom jacem anlaseru? Da li je 20Nm previse?
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Firme koje prave vitla prave ih u raznim velicinama i "snagama". Od 500 do 8000+kg. ta mala se koriste za camce i prikolice, a velika za vozila i ostalo... Znaci ne verujem da bih nasao nesto dovoljno jako a po pristupacnoj ceni u prodavnici nauticke opreme.
Meni treba za izvlacenje zaglavljenog vozila iz dubokog blata/snega, uz jako strme nagibe itd. Znas vec kako se koristi vitlo u offroadu
Sta smatras vitlo sa daljinskom komandom a sta mehanicko? Komanda bi trebala da bude na kablu duzine par metara tak oda se moze kontrolisati ili iz kola ili van vozila.
Obrtni moment i broj obrtaja su mi bitni da ne bih morao da pravim previse glomazan ili komplikovan reduktor. Sto jaci motor - to manji reduktor.
Jos uvek nemam informaciej o anlaserima . Postoji li jos neki lako dostupan motor na jdenosmernu struju napona 12V?
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment