sta da radim, yugo trosi kao da je bushan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bansha
    CBC Veteran
    • 09.01.2006
    • 101
    • Kragujevac

    sta da radim, yugo trosi kao da je bushan

    Dobar dan, ovo mi je prvi post i imam prvi svoj auto iako sam mator - kasno sam poceo da vozim, al nema veze - jer sam talenat

    Imam yuga 1.3efi star 4 godine (motronic 4.6 valjda). Uzeo sam ga pre jedno mesec dva. Trosi vrlo cudno ne znam sta se desava. Bivsi vlasnik mi se kune da je trosio 9litra PLINA po gradu, meni po prvim testovima potrosio 11.5 na otvorenom (svejedno i plina i benzina ISTO). Medjutim ima par zbunjujucih stvari. Pred novaka (ono bese +15C) sam mu na prazan rezervoar sipao 200din benzina(2.6 litra) i preso sam preko 30 kilometara sto znaci da je potrosio oko 8 litra i to po gradu i periferiji!?
    Ja se taman obradovao, jer mi je pre toga potrosio 250 dinara na 20km ~ 15l/100km. I rekoh ajd da budem siguran i sipnem mu PUN rezervoar kod jedne gospoje, napuni mi ga do chepa bas ono da preliva! i tako se ja vozikam po gradu PET dana tamo ovamo, sve kratke relacije, ulazim izlazim u dvoriste i tako to i vise me mrzelo da cekam, ja odem opet kod gospoje da mi dopuni do chepa! Dopuni ona 5 litara isto do chepa (malo se i prosulo) i ja preracunam 11litara po gradu, velim nije lose.... i tako se ja opustim i PRC ... hebo mi je kevu sa potrosnjom pre neki dan!?!
    Pre toga smo proverili svecie i bas su super i to bosna, prosli gazda kaze menjao ih je pre 3-4 meseca, mada me buni da li je model svecica dobar "fe 65 p", a stavljeni su i novi silkonski kablovi.

    Molio bih vas ako znate recite mi, sta moze da bude problem sa potrosnjom kod mene !?
    Hvala unapred.
    Ko zna - zna. Ko ne zna - uci skolu.
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Za preracunavanje potrosnje se prazni rezervoar do rezerve. Znaci kad upali lampicu, fino na pumpu, pa do cepa kako rekoste. Ti obracuni od 250din sipanog goriva i potrosenih 5 litara od punog rezervoara nisu realan pokazatelj.
    Znaci potrosite bar jedan a bilje 2-3 rezervoara i sve zajedno obracunajte i to ce vam biti dosta realnije. Ista je stvar i sa plinom, sto vise potrosenih litara tacniji rezultat.
    Za svecise ne brinite, treba im jedno 10.000km da popuste ako je za motorom i elektro-instalacijom sve u redu.

    Dobrodosli na forum!

    Comment

    • Bansha
      CBC Veteran
      • 09.01.2006
      • 101
      • Kragujevac

      #3
      slazem se da je neprecizno kada se sipa ovo za 200 dinara, to sam i rekao onako usput, ali verujte mi ovo od 11 litara mereno je VRLO precizno, znaci gospoja pedantna punila ga do chepa, pred kraj bukvalno kap po kap, dok ne prelije preko "klapne", i tako isto mi ga je dopunila na istom mestu, pod istim nagibom ... verujte mi osetio sam tih dana da je manje trosio, tipujem na spoljnu temperaturu jer mi sad po ladnom trosi vise cak i na otvorenom!
      Ko zna - zna. Ko ne zna - uci skolu.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        verujte mi ovo od 11 litara mereno je VRLO precizno, znaci gospoja pedantna punila ga do chepa, pred kraj bukvalno kap po kap, dok ne prelije preko "klapne
        niti je to merenje, a veoma je daleko od " vrlo precizno", cak stavise je sasvim neprecizno.

        benzin NE SME da se sipa tako da preliva, namerno postoji prelivni ventil koji sprecava da se rezervoar napuni do vrha, potpuno, iz bezbednosnih razloga.

        benzin je tecnost koja se siri i skuplja sa promoenom temperature. vec samim tim sipanje u onaj uzani grlic rezervoara je jako neprecizno.

        zbog tog sirenja svaki rezervoar mora da poseduje jedan deo zapremine u kome ce benzin moci da se siri i skuplja a to znaci da je taj deo ispunjen vazduhom.

        procena potrosnje (merenje ne moze bez skupe opreme i tacne procedure ali da ne idemo u detalje) se vrsi tako sto se sipa benzin do punog, do onoga kada pistolj sam stane.

        nije bitno da li je decilitar ili pola litre vise manje.

        onda se vozi auto samo na to gorivo, u konkretnom benzin, nekoliko meseci odnosno bar 3-5.000 km i svaki put se upise kilometraza i sipano gorivo.

        kada se odluci za procenu, sipa se ponovo kao prvi put, koliko pistolj automatski dozvoli.

        racunica je da se saberu svi potroseni litri osim onog prvog sipanja (do punog prvi put).
        oduzme se postojece stanje kilometraze od kilometraza kada je prvi put sipano do vrha, stanja brojcanika.

        broj litara / broj prevezenih kilometara i dobija se prosek potrosnje lit/100km.

        da bi koliko toliko to moglo da prodje sipanje benzina treba da bude na priblizno slicnoj spoljnoj temperaturi i da su gume na autu fabrickih dimenzija (tacno) i pravilno napumpane.

        ako se zeli za LPG, ista procedura samo sto ne mora toliko dugo da se vozi, dovoljno je i 1.000-2.000km da se proceni potrosnja ( a i procena je preciznija jer je rezervoar plina zatvoren, ne isparava, i prostor za sirenje tecnosti je uvek iste zapremine. (za razliku od rezervoara benzina).

        takodje i spoljna temperatura utice na potrosnju za oba goriva, kao i pritisak u gumama.


        btw, dobrodosao u klub

        Jugo nije bas poznat kao mali potrosac inace.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • -Miki-
          Moderator
          • 09.11.2005
          • 708
          • Valjevo
          • Honda Accord coupe cg4

          #5
          Samo da se nadovezem , ispusteno je da se kaze da je takodje veoma bitan cinilac u merenju potrosnje i sam kvalitet goriva , koji varira od pumpe do pumpe .
          Nazalost vozimo na katastrofalno los benzin i plin u odnosu na druge zemlje gde se vrsi rigoroznija kontrola derivata , tako da ako bi koji slucajem merili potrosnju na gorivo sa neke pumpe iz okolnih drzava na primer SHELL-a i naseg NIS-a tek onda biste videli koliko je velika razlika u potrosnji u istim uslovima merenja.
          Ja licno se trudim da uglavnom sipam na OMW-ovim pumpama jer su za sad po najbolji a na drugim kad moram.

          Pozdrav
          Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 150KS

          Comment

          • Bansha
            CBC Veteran
            • 09.01.2006
            • 101
            • Kragujevac

            #6
            Postovanje, ali ako dozvolim da vozim 3-5000 km, pa jos na benzin, bankrotiracu. Mozda sam i pomenuo - od jagodine do kg, 45km mi je dopuna bila 7 litara, to su punili neki likovi onako dok ne iskljuci pistolj.
            Merio sam i plin ... sipao sam punu bocu (45) i spichio je za ~300km. Cak stavise merio sam u dva navrata, vozio sam i po gradu i malo van, a posto sam vozac amater, vozim bez divljanja!
            Ima li neko bar ideju sta moze da me zeza?
            Ako mi ne pomognete teracu ga na plin, taman sto bi dao za majsora ima da ode na gorivo i u redu je

            PS miki - ja mislio da je najbolje na jugopetrolu, ali cu da probam malo sad na OMV!
            Ko zna - zna. Ko ne zna - uci skolu.

            Comment

            • ShAd0W
              CBC Početnik
              • 05.11.2005
              • 4
              • Beograd

              #7
              velika potrosnja

              Takodje imam slican problem meni florida 1.3 (sloex karburator) trosi 11L 80% grad 20% otvoreno, veci deo gradske voznje bude po novom beogradu.
              Meni se cini kao da je carburator rastelovan, nekako kilavo ide auto. Ulje, filiteri i svecice (stavljene su super bosna), su promenjeni paljenje nastelovano, menjao sam creva za gorivo i vakum crevca.

              Posto imam automatski sauh, da li je moguce da se i on rastelovao jer mi se ponekad desava da kad upalim auto malo radi i ugasi se, ili kada upalim radi na malim obrtajima sve nesto kilavi, e onda ga ugasim (resetujm) pa upalim ponovo, onda lepo ler gas skoci preko hiljadui pa se polako spusata kako se auto zagreva.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                ali ako dozvolim da vozim 3-5000 km, pa jos na benzin, bankrotiracu
                pa sad, precizna procenapotrosnje goriva na autu koji je u saobracaju u promenljivim uslovima je vise tehnicko nego finansijsko pitanje.

                tek za merenje treba jos mnogo vise para (zato se i radi retko u privatnoj reziji pojedinca).

                pitanje je bilo kako saznati tacnu ili sto tacniju potrosnju auta- moguci metod je opisan.

                sto je manji uzorak predjene kilometraze procena je "labavija" odnosno udaljenija od realnosti.
                sad, stvar je procene da li je nekome dovoljno da proceni +- 3 litra ili je potrebno +- 0.1 litar da bi zadovoljio potrebu.

                potrosnja goriva zavisi i varira od mnogo promenljivih faktora, i to je prosto tako. tek velikim uzorkom se uticaj tih jako promenljivih faktora minimizuje do neke (opste) peihvatljive granice.
                nazalost, ne znam za precizniji a jednostavniji metod od belezenja potrosnje kroz vremenski period na velikom uzorku.

                auto se ionako koristi pa je samo pitanje vremena kada ce se sakupiti dovoljan uzorak po velicini.
                samo napred, vozi i ne brini o potrosnji nekoliko meseci.
                belezi pa onda analiza, i korekcija ako je auto u necemu neispravan a ne vidi se odmah i ocito kako i gde.

                dok sam ja vozio Jugice, uglavnom mi je trosio oko 10 litara leti i oko 12-15 litara zimi po gradu (BG) sve kratke voznje.
                samo je jedan komad od 6 komada u upotrebi mogao da se vozi sa manje od 10 litara po gradu.

                prosto, mislim iz te prakse da je Jugo napravljen tako da je rastrosan i da ako ekonomija voznje ima znacaja nije auto koji bih izabrao.

                na otvorenom mi je takodje trosio preko 10 litara po pravilu, recimo voznja oko 130 (drzanje sto blize tom proseku) po autoputu je retko mogla da se izvede sa manje od 10 litara..jednostavno mora da se stisne pedala do daske da bi se auto kretao a onda srce samo tako. novi, ispravni, u odlicnom stanju, vise komada.

                ipak je to konstrukcija od pre 40 godina i to se oseca, i po potrosnji..
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  nije bitno da li je decilitar ili pola litre vise manje.

                  onda se vozi auto samo na to gorivo, u konkretnom benzin, nekoliko meseci odnosno bar 3-5.000 km i svaki put se upise kilometraza i sipano gorivo.
                  Mislim kad se nisam hercno
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Danilo
                    CBC Senator XXL
                    • 02.10.2004
                    • 908
                    • Beograd, Dorcol

                    #10
                    Da se nadovezem na pitanje...

                    Kada mi se na Yugu upali lampica za rezervu (kada stoji na ravnom), koliko ja jos goriva imam u rezervoaru, tj. koliko mogu da predjem u gradu?
                    www.blindmanmotorsport.com

                    Comment

                    • Ficoman
                      CBC Veteran
                      • 09.11.2005
                      • 139
                      • Beograd

                      #11
                      Kada se upali lampica imas jos 5 litara benzina u rezervoaru.

                      Comment

                      • Bansha
                        CBC Veteran
                        • 09.01.2006
                        • 101
                        • Kragujevac

                        #12
                        "oce centrala jednom da pogresi ..." ali situacija je jasna, sednem napunim do vrha, vozim 45km pri skoro konstatnih 60km/sat, i posle ~45 minuta opet napunim do vrha cirka 7 litara benzina!?! To je 15litara na otvorenom i jel to normalno !? Ako sam pogresio u vr' glave litar to je onda 13.3 litara - opet katastrofa. Da napomenem ovo je EFI. sta da radim ljudi? Kad ce toplo vreme
                        Ko zna - zna. Ko ne zna - uci skolu.

                        Comment

                        • Eon
                          Moderator
                          • 10.03.2005
                          • 4225
                          • Beograd-NBG-44
                          • Superb 2.0 4x4 DSG

                          #13
                          Nema veze sa toplim vremenom!!!!
                          Izmeri sto tacnije potrosnju na plin i na benzin pa prezentuj ovde, pa cemo dalje da dajemo dijagnozu...
                          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                          Comment

                          • Uros Piperski
                            CBC Senator XXL
                            • 31.01.2005
                            • 2978
                            • Beograd

                            #14
                            Da li ti auto dostize radnu temperaturu i za koje vreme? Da li si isao na dijagnostiku da vidis da nije neki od senzora? (ili moze trep kodovima?)


                            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                            Comment

                            • Boki Ar
                              CBC Senator XXL
                              • 11.11.2004
                              • 2827
                              • Aranđelovac
                              • Vektra

                              #15
                              Uroš ima pravo !

                              Na nevidjeno...sumnjam u neki od davača,a ne bi me čudilo ni da je L-sonda..."gotova" je čim "omiriše" olovo u benzinu...

                              SRećno !

                              Comment

                              Working...
                              X