Boost , na mnogim modelima postoje odvojeni releji za aktiviranje ventilatora. Upustanje u ovakav posao je cesto jalov posao bez elektr. sheme sistema, no znajuci da to nije uvijek dostupno ........................
Znači dobro sam poveyao da presostat klime ukljucuje direktno i ventilator. E sad malo dublje, auto radi u gužvi ili u mestu temperatura mu se diže. Neukljucuje se termoprekidac odnosno ventilator. Razmišljao sam da je problem u termostatu koji neotvara na vreme a samim tim nema vruce vode u hladnjaku a time i termoprekidac nemoze da se uključi. Ali buni me to što se temperatura motora spusti na normalu čim uključim klimu. Ako termostat nevalja kako onda uspe da izreguliše temperaturu sa kratkospajanjem ventilatora?
...ili dovedi dve(+ i -) sa akumulatora na termoprekidac
ne bih tako bas radio, nastace kratak spoj i mozda bum bum...
dovesti samo jednu jedinu zicu sa aku ali ja predlazem sa nekog (bilo kog) osiguraca na termo prekidac.
proveriti da li sada ventilator radi, ako da kvar je u delu instalacije od kontakt brave preko osiguraca nekog spoja ili neke zice do termo prekidaca.
(tipujem na osigurac releja, da je crko, obicno je to 25A)
ako pri gornjoj proveri ne radi ventilator, onda vratiti + kako je fabricki (stare zice na termo prekidac) a kratkim parcetom spojiti direktno kuciste ventilatora na neki obliznjo goli sraf odnosno masu.
ventilator sada mora da radi ako su same zice ispravne.
ovo pod pretpostavkom da je ventilator povezan tako da radi "na plus" odsno da je masa stalna.
ima i kontra sistema, plus je stalno vezan a relej prekida masu pa pre bilo cega vazno je proveriti instrumentom koji je tip vezivanje.
klima i presostat ukljucuju ventilator i tada je obicno sistem zica, osiguraca potpuno razdvojen od strujnog kruga termo prekidaca.
na autima gde direktno ECU upravlja ventilatorom presostat jeste garancija da je i strujni krug ventilatora ispravan jer dele komplet dotur struje do njega.
jos jedno potencijalno cesto mesto kvara- masa na samom releju ventilatora ako korodira ometa rad pobudnog kola.
masa je obelezena oznakom 31 i moze privremeno da se prespoji radi provere.
a vrlo je moguce i da je sam relej tzv zalepio i ostalo blokiran.
nema se shema pa je moguce i da presostat i termo prekidac dele isti relej a moguce je i da imaju zasebne strujne krugove.
voltmetar najefikasnije moze da locira i izoluje deo strujnog kruga u prekidu.
boja nozica osiguraca takodje ukazuje na poreklo problema, ako je onako sjajna metalasta sve je ok, ako je malo braonkasta postoji problem korozije u kutiji/ podnozju osiguraca i time pregrevanje osiguraca (opasnost i od pozara leti).
elektro ventilator vuce ogromnu struju kada se zalece iz mirovanja, i svi spojevi i sve medju veze moraju biti perfektne.
cak i samo malo korozije na zicama/ kontaktima umanjuje radnu efikasnost ventilatora- i do 30% manje kubika vazduha sto se bitno oseti.
redolsed provere-
osigurac releja
masa ventilatora
sam relej
i eventualno ako postoji zicani otpornik prve brzine.
@Brick ..ne samo da kontakti lako stradaju ( zbog relativno velike struje koja ide ka ventilatoru) ,nego sam imao jedan slucaj,kada je kontakt na termoprekidacu bio uredu,ali je zica iznutra skroz izgorela,zamorila se kao de je bila grejalica prikljucena preko nje a ne ventilator.
Ali poenta je ovde(sto kaze @Boost),da ako je izvrsio kratko spajanje + i - na samom termostatu i da je ta radnja ukljucila ventilator.to automatski povlaci da mu je KOMPLETNA instalacija do termoprekidaca UREDU!.
ostaje samo da je termoprekidac neispravan?!?!?,ili voda ne dolazi do njega?.... to jest..bice da TERMOSTAT otvara kasnije...trebao bi da proveri dali voda cirkulise,najbolje da izvadi termostat izgleda da je on zalepio...?!??.
izvadi termoprekidac pa ga stavi u lonce sa vrelom vodom pa prati dali ce da zatvori strujni krug pre nego sto voda prokljuca u loncetu...ako imas neki termometar koji meri do 100 C jos bolje pa utvrdis tacnu temperaturu kad zatvara strujno kolo.
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Pogledao sam el. shemu za model iz 96-te. Sistem koristi tri releja, a termoprekidac ima dvojnu funkciju. Bilo bi uputno imati el. shemu.
Jedan model iz 99-te koristi samo dva releja.
Osim toga, koja godina i model su u tebe, koji motor? Zaboravio si napisati detaljne podatke. Koja vrsta klima kontrole? Dupli ventilator ili ...?
Evo prostudirah i šemu. Koliko vidim Sa releja klime B(B2) ide - na 4 tvorku koja dalje daje - releju koji pali 1 motor. Pošto mi se pali motor 1 motor za hlađenje po uključenju klime znači da je taj deo instalacije ispravan. Ostaje da proverim da na 1 dovedem - i probam drugi motor (ovo sam vec probao al ajde). Ako se motori posle kratkospajanja termoprekidaca upale onda greska mije u relejima i instalaciji prekidača već u nečem drugom. Sad bi dalje trebalo da izmerim na kojoj temperaturi pali 1 i drugu brzinu i da li uopšte radi termoprekidač. Ako i to utvrdim da je ispravno (imam 2 komada) onda mi ostaje da utvrdim zašto nema dovoljne temperature u hladnjaku da pobudi termoprekidač.
Comment